Time flies.. de F-jes richting 2 jaar in topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Lindy

Re: Time flies.. de F-jes richting 2 jaar in topic deel 5!

Bericht door Lindy » ma 13 jun 2011, 19:13

Fugo ziet er goed uit, groeit goed!

Ik vond Finnea altijd al wat aan de spekkige kant, moet nu zeggen dat ik haar echt dik vind. Niet om je aan te vallen ofzo, maar ik zal er toch voorzichtig mee zijn, zo gezond is het niet voor jonge paarden om dik te zijn. Verder blijft ze natuurlijk een prachtig koppie hebben.
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Ootje

Bericht door Ootje » ma 13 jun 2011, 19:57

Fugo heeft zeker een leuk koppie!

Finnea lijkt al wel een volwassen paard, zo op de foto. Wat heeft ze een mooie boog in haar manen!

Fenna was een beetje dom vanavond. Vanmiddag heb ik d'r opgehaald voor een poetsbeurt en daarna weer terug gebracht samen met Nick. Vanavond was ze weer omgelopen naar het andere weiland en toen Odette terug kwam, wist ze even niet meer hoe ze terug moest, of ze had geen zin in natte voeten. Ik ben d'r maar gauw gaan halen, voor ze door de draad zou gaan.
Odette&Fenna
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 13 jun 2011, 20:08

De eerste 1,5 jaar is Finnea juist altijd wat aan de slanke kant geweest Lindy, pas het laatste half jaar zet ze flink aan. In de opfok was er helaas geen rekening mee te houden omdat ze met z'n vieren van dezelfde pot moesten eten, maar nu probeer ik het wel wat in de gaten te houden. Ze staat 24/7 op een vrij arme wei en krijgt een klein beetje biks bij. Mocht ze echt nog aankomen dan denk ik dat ze straks toch periodes bij Anne thuis gaat staan, zodat ze 's nachts in de bak kan.

De foto's geven ook niet echt een objectief beeld trouwens...op de foto in de openingspost was ze vergelijkbaar qua omvang, maar oogt ze juist vrij slank vind ik.

Ik ben het trouwens met je eens dat je jonge paarden niet te dik moet houden, maar over het algemeen valt me op dat de jonge paarden die (te) schraal worden opgevoed, toch over het algemeen veel langer de tijd nodig hebben om zich te ontwikkelen en sommigen nooit de achterstand helemaal inhalen. Dan heb ik ze liever iets voller, maar liever niet zo spekkig als Finnea nu is ;)

Haha gekke Fenna :D Fin had vast hetzelfde gedaan, die houdt ook niet van natte voeten :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 13 jun 2011, 20:20

Finnea heeft echt een prachtkop, maar moet zeggen dat Gwynna dr hoofd me ook énorm aanspreekt op een van de vorige foto's, donders..
Hi en op de enalaatste foto tekenen de spekrimpeltjes := Is wat ook nu...Bink plofte ook ineens lekker uit zijn voegen, dus die heb ik van ellende nu maar op stal staan..even beetje de grootste kwabbigheid voor zijn door zijn rantsoen beter in de hand te houden (want aan tijd schiet het me er bij in om m dusdanig aan het werk te kunnen zetten)...voordeel van een merrie is dan nog dat je er op den duur eens een veulen uit kunt fokken en die het er wel weer vanaf 'zuigt', maar bij een ruin geld dan toch wel echt "eenmaal door de mond, voor altijd op de kont" O:)

Te schraal betekend inderdaad inleveren op ontwikkeling, te dik betekent inleveren kwaliteit (benen, hoeven, gangen, stofwisseling, vruchtbaarheid). Gaan voor de gulden middenweg. Hoop ik bij Flam toch gevonden te hebben...laatst kritisch staan bekijken qua conditie en die ziet er zo goed uit. Is zichtbaar nog wel tweejarige vind ik (vind ik ook pre!), net niet te dik, maar alles behalve te mager....netjes wel, zo durf ik er wel mee op de keuring te verschijnen :j Nu nog bedenken naar welke keuring ze mee mag/kan.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 14 jun 2011, 06:03

Fugo heeft een lekker koppie.

Finnea lijkt echt al zo volwassen joh, mooi beest :L

Ik wilde gisteravond Fatoush zijn staart even wassen, maar was 's middags op visite geweest en kwam met knallende hoofdpijn weer thuis. Dus dat moet maar een andere keer. Ik wil nog een filmpje maken van Fatoush onde de tuinslang, dan is ie echt maf.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 14 jun 2011, 06:35

Fugo begint echt steeds knapper te worden Anita :j lekker bekkie!

Wat een mooi naambordje voor Fayah zeg! ik moet er ook nog steeds 1 laten maken :=

Finnea :L
alles waar té voor staat is nooit goed he. Ko is ook wel in goede conditie, maar is van zichzelf ook breed gebouwd, kort, ronde ribben, dan lijkt het ook al snel teveel, het is vooral een grasbuik ook. en hij krijgt een kwartje zr. arme muesli per dag met kruiden vd vitaminen en mineralen. En we wandelen toch al best lekker 3x per week...
Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » di 14 jun 2011, 08:23

Finnea is echt knap :D.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Tass

Bericht door Tass » di 14 jun 2011, 08:24

Hier zijn de mannen ook in goed conditie... Krijgen een kwart tot een halve schep muesli per dag en verder 24/7 buiten. Ze zien er goed uit en zitten lekker in hun vel :). We wandelen ook lekker veel dus komt goed :D.

Fiorano :L
Afbeelding
Afbeelding

Aiden :L
Afbeelding
Afbeelding

Samen :L
Afbeelding
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » di 14 jun 2011, 09:14

wow sommige zijn al echt "groot"
wolkj

Bericht door wolkj » di 14 jun 2011, 11:15

Van de week bij PP een topic geplaatst van de cursus die ik met Faira heb gedaan; misschien nog leuk om te kijken! :)

- Fugo is echt mooi gegroeid anna!
- Finnea is en blijft een mooierd; en tja iet wat stevig kan binnen een week er weer af zijn als je er weer optijd bij bent. Ik hou faira ook altijd goed in de gaten en dan weer even een kwart bix er af o.i.d.

merken jullie veel puber gedrag?
Faira is bij mij en de pensioneigenaar goed te hanteren. maar de dochter, tante en eigenaresse hebben er soms moeite mee, ze durft een loopje met ze te nemen hoor! Ik vind het geen fijn gevoel; omdat ik soms gewoon aan het werken ben met binnen en buiten zetten van de paarden en ik liever niet wil dat ze 'last' hebben van mijn paard..
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 14 jun 2011, 13:15

Hier het beloofde filmpje van Fatoush onder de douche :D Hij vindt het heerlijk onder de slang, maf beest

http://www.youtube.com/watch?v=JlN7I9WGXSo
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ootje

Bericht door Ootje » di 14 jun 2011, 17:01

Fiorano wordt ook al een hele vent.

Wat grappig dat Fatoush zo van douchen houdt.
Fenna vindt douchen al veel minder erg dan een paar weken geleden, maar ze zal er vast nooit zo van genieten als Fatoush.
Odette&Fenna
Anna

Bericht door Anna » di 14 jun 2011, 20:07

Suzanne schreef:Fugo begint echt steeds knapper te worden Anita :j lekker bekkie!

Wat een mooi naambordje voor Fayah zeg! ik moet er ook nog steeds 1 laten maken :=

Finnea :L
alles waar té voor staat is nooit goed he. Ko is ook wel in goede conditie, maar is van zichzelf ook breed gebouwd, kort, ronde ribben, dan lijkt het ook al snel teveel, het is vooral een grasbuik ook. en hij krijgt een kwartje zr. arme muesli per dag met kruiden vd vitaminen en mineralen. En we wandelen toch al best lekker 3x per week...
Tja Fugo blijft een knuffelaar hoor (volgens mij ben je een beetje in de war hoor Suzanne (Anita?)maar is je vergeven hoor :D ) *o/*
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » wo 15 jun 2011, 06:35

owww sorry anna! haha ja verwisseld! := :D

Ko pubert eigenlijk niet echt, alles gaat over het algemeen erg goed.
het achterwaarts gaan gaat nu ook iets beter, ik probeer het nu tijdens het wandelen telkens paar pasjes te oefenen.

enige waar ik wel mee zit is zijn gehap... ik word er soms horendol.. hij krijgt zelden snoepjes of eten uit de hand. ik straf altijd met happen, 2x met stem en 3de is een tik. als hij bijt krijgt ie meteen een knal. hij weet dondersgoed dat het niet mag want 9 vd 10 keer als hij zon sniekie hapje doet, schiet ie zelf al terug meteen erna 8)7
echt verder is ie zo braaf maar dit... ik bljf maar hopen dat het een fase is en dat al dat streng zijn zn effect gaat hebben, maar soms... :x
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » wo 15 jun 2011, 10:56

Fjella is momenteel ook wat dikker geworden, maar vond haar eerder wel eens wat schraal.
Linda, van Basco, was zondag bij mij en die zei 'maar Fjella ziet er toch goed uit!' En toen viel me ineens op dat ze was aangekomen. Ook gisteren van achter gezien best een hele kont aan het worden!!
Ze staan nu weer wat schraler, maar dat kunnen ze allemaal wel hebben.
Die rimpeltjes in de hals die Finnea op de laatste foto heeft had Fjel ook, ook toen ze wat schralig was..

Maar sommigen gaan echt ineens naar was volwassener dan guppies. Maar toch blijft Flam de kroon spannen qua volwassenheid!! Maar Fjel verandert nu ook wel wat..

Fjel heeft net een puberfase gehad, gaat nu wel weer al heb ik al een poosje niets met haar gedaan. Als ik weer bezig ga zal ze wel weer etteren, hihi.. Maar misschien moet ik wel wat keuringsoefeningen gaan doen, want ik twijfel nog steeds..
Dus zal binnenkort haar beentjes ook eens afspuiten, maar verwacht wel een beetje een drama, hihi.. We zien het wel. Maar verwacht geen waterpret zoals bij Fatoush.
Jeskim vond het 1 keer los in de wei ook lekker, toen had ze het heel warm!! Maar verder nog geen waterratten gehad, hihi..

Wat Ko betreft, 1 keer waarschuwen, hij weet het donders goed! En stug volhouden denk ik..
En belonen, maar vaak is het zo dan als je beloont ze spontaan weer een hapje willen nemen, of is dat bij Ko niet zo??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Esther

Bericht door Esther » do 16 jun 2011, 19:31

Vandaag dacht ik weer eens lelijkerd, hihi.. Wat mij stoort is als ze recht voor je staat, dan is haar kop niet mooi!!
Gisteren heeft ze een poosje aan de muur gestaan. Eerst vastgezet en paar brokjes gegeven, moet wel een beetje leuk blijven. Daarna beentjes voor het eerst afgespoten. Nou moet zeggen dat dat minder drama was dan ik had verwacht. Alleen onze rode waterslang was wel heul eng!! Dus daar even flink mee heen en weer geschoven!!
Daarna poosje vast staan, en ze stond behoorlijk rustig. Ik was zelf ook wel buiten en ze stond veel naar mij te kijken, af en toe schrapen, hinniken, maar viel me ook nogal mee.
Na een poosje mocht ze weer heerlij kin het weiland en was ze in no time heerlijk vies.

Vandaag met Tea en Hedwich op stap geweest, nou dat was wel even brullen hoor, maar volgens mij was het vooral Digai die 'zijn' 'mama' miste, hihi..
Kwamen we terug staat ze met een wond op haar kop in het weiland en er was in het weiland een draadje los, wat die weer uitgespookt heeft.. Ze stond heel zielig bij het hekje naar me te kijken, nou ff knuffelen dan!!

Verder is vliegenspray heel eng!! Dus even een spuitbusje vullen met water heb ik wel door!! Ze stoof er niet vandoor, maar draaide wel om me heen. Naja, dat vinden er meer eng, jammer dat je dan niet even uit kunt leggen dat het juist helpt tegen de vliegen. Maar dat leren ze ook wel.

Het is ook wel een knuffelscheet hoor, ze is echt lief!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » vr 17 jun 2011, 05:10

Oh wat leuk zeg al die verhaaltjes van de ontdekkingen van
Ben reuze benieuwd hoe kleine fayah overal op gaat reageren, zal wel even een ommeslag voor haar zijn, nog 35 nachtjes (precies 5 weken) dus t schiet al aardig op

Vroeg me af bij hoeveel pagina,s we naar deel 6 mogen?
Suzanne

Bericht door Suzanne » vr 17 jun 2011, 06:27

Esther is met wat dingetjes aan het oefenen geweest +:)+
idd kwestie van doen en wennen :j leuk he zulke dingetjes leren :j

nadine dat schiet al op! ow ik weet nog wel hoe ik heb lopen aftellen toen met Ko.. in mei gekocht en in september kwam hij eindelijk haha :D

ik vind Ko opeens zo volwassen worden.. ene moment nog puppie en andere moment lijkt hij al zo groot in doen en laten :j
gisteren in de buitenbak gespeeld, niets is leuker dan zand met veeeel plassen.. kan je lekker met je voorbeen in stampen en je snoet in de plassen doen en flemen maar hahaha :D
daarna hadden we een heeeele moeilijke oefening.. ik had voerbeurt vandaag ook voor Tass haar mannen. maar wei is verrrr weg en had geen zin in tig keer lopen. dus had al 3 voerbakken klaarstaan naast de bak om die tegelijk met Ko terugzetten mee te nemen..

Ko los mee, ik dacht dat gaat best met die voerbakken in mijn handen dat volgen O:)
Owowow wat had ie het zwaar zeg _O- dat hele eind meelopen en NIET aan je voerbak mogen komen whahaha. donderdwolkjes boven dat koppie. en dan weer links van me en dan weer rechts van me *dribbeldribbel* je zag het gaan in zijn hoofd.. ik mag er niet aan.. ik mag niet te dichtbij komen.. maar ik willut zooooo graaaaaaaaaaaaaag!!!! _O- _O-
Heb hem nog nooit zó blij gezien toen we er waren en hij eindelijk met zn snoet in zn bak mocht :')

ow nadine op pag 35 is dat! :D
wil jij de volgende openen? moeten we weer even recente fotos verzamelen van de mannen en meiden :D
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » vr 17 jun 2011, 06:44

deze mag van mij in de OP :D
Afbeelding
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 17 jun 2011, 10:00

Jee Suus, daar staat gewoon een volwassen vent. Wat ziet hij er super uit zeg, lekkere vent.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Gesloten