Bericht
door Daphne! » wo 23 mar 2011, 13:11
@Emily, Eachann vind het stappen aan de longe nog steeds wat moeilijk. We draven eerst, een galopje, dat een aantal keren, en daarna doen we de stap, dan is de eerste pit er een beetje uit. (al is hij nooit heftig hoor, hij draaft en galoppeert in een rustig tempo). We leren ze veel commando's met de stem. Dus "stappen", "draven", "Eachann let op gaaalop", en zo ook de commando's weer een gang terug. Dat heeft hij allemaal al best goed onder controle.. Geduld denk ik zo en blijven herhalen. Het van draf naar stap gaan, duurt meestal zo'n twee rondjes. Hij gaat dan heeeel langzaam draven.
Als tip misschien voor het naar stap gaan: Ik kijk dan niet naar hem, maar een beetje opzij naar beneden, zodat hij zich niet opgedreven voelt, en laat mijn schouder zakken, en zeg af en toe hooooooo maarrr, stappen... Dus vooral met je lichaamshouding werken.
Het komt wel goed, Harold, die word nu 5, die hebben we nu 3/4 jaar, en die snapte eerst echt nog niets van de longe, ook heel hard in draf en moeilijk terug te krijgen. Maar door dat steeds te doen, kan hij het nu heel goed. Ook naar stap over gaan, en ook een paar rondjes rustig stappen zonder naar je toe te komen.
Wat je schrijft over haar concentratie, dat merk ik ook heel erg, we hebben er dan 2 van bijna 3 en 2 van bijna 5, en die 5 jarige kunnen psychisch al zooo veel meer aan, die E-tjes zijn nog zo onbezonnen he, lekker kleuters nog.
Misschien wat ook wel helpt, onze paarden staan snachts nu nog op stal en zetten we elke dag buiten. Dan doe ik ook al de commando's. Staldeur open, en ho. Wachtten tot ik het halster omdoe, en dan ff wachtten en meelopen bij, stappen. Dan zet ik ze op weg naar buiten, wel een keer of 3 stil met Ho, en weer stappen, zonder aan het halstertouw te komen. Ik denk wel dat dat nu meewerkt in het longeren, omdat ze die comando's dan al kennen.
(sorry hoor, heel verhaal, haha)
@Roos, dat kan ik me voorstellen, ppfff. Bijna verlof he? Heb je alles al klaar, kamertje en spulletjes enzo?
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux