Het D-tjes topic!
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Re: Het D-tjes topic!
Vanmiddag lekker met Dakota gefietst, ging lekker, op de terugweg een galopje in de berm, ben weer super trots op mn ventje 

† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Ben benieuwd of Dani dat straks ook kan, zonder ineens stil te staan. Of als ik op Gil ga, dan kan ze aan de hand mee.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Gaat vast wel lukken toch? Als ze met Gil mee kan zou nog beter zijn.
- nancy imka
Hoe doe jij dat met de hoefjes van Dakota? Neem aan dat hij nog geen ijzers heeft. Loop je alleen maar in de berm of loop je ook op het harde?Dreeke schreef:Vanmiddag lekker met Dakota gefietst, ging lekker, op de terugweg een galopje in de berm, ben weer super trots op mn ventje
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Nou we zijn wel aan het minderen hoor met fietsen en wandelen op de weg want zijn hoeven sleten me iets te hard. Nu als hij mee gaat laat ik hem zoveel mogelijk in de bermen lopen, dat je over het alvalt moet voorkom je gewoon niet, maar over het algemeen loopt hij in de berm mee.
Nog maar anderhalve week, dan kan ik ook gaan testen of ze braaf meewandelt!
Spannend Anna! Ik moet nog even wachten, heb nu ontzettend géén tijd om Djimm er ook nog bij te hebben
Hopelijk heb ik over een half jaar de boel werk/woontechnisch wat meer op orde en kan ik hem dan snel weer naar Nederland halen 

Ja dat zou lekker zijn, je mannetje dichtbij!
- Cindy+Uniek
mijn stoere man

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Dat donkere is echt super-apart! Wel stoer hoor, vooral die maantjes!
Djimm's mama staat weer eens op Pics Plaza
Djimm's mama staat weer eens op Pics Plaza

- Cindy+Uniek
ik heb ook goede hoop dat hij op dat donkere wellicht in 2011 wordt goedgekeurd 
weet alleen niet of ik zijn manen eraf wil halen.... hihi
iedereen vind het zo stoer staan bij hem....

weet alleen niet of ik zijn manen eraf wil halen.... hihi
iedereen vind het zo stoer staan bij hem....
Echt heel gaaf die DJ, ik vind het zo apart dat hij geen wit in z'n manen heeft!
Ligt het aan mij/de foto, of is hij een beetje bol in z'n lendenen?
Ligt het aan mij/de foto, of is hij een beetje bol in z'n lendenen?

Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
- Cindy+Uniek
hij staat op een soort bult dat wel...
denk eerder dat hij wat diep in zijn rug is?!
misschien ook nog door het groeien?!
denk eerder dat hij wat diep in zijn rug is?!
misschien ook nog door het groeien?!
Hoe zou je dat dan willen doen Cindy, stel dat DJ wordt goedgekeurd? Of wil je er niet mee gaan dekken? Lijkt me als particulier toch wel een hele lastige onderneming...
Komen we weer een beetje in die discussie of de hengstenkeuring alleen tot doel heeft om "potentiële dekhengsten" te keuren of ook paarden die 'toevallig' nog hengst zijn, zoals Djimm. Voor het geld dat het me kost om hem te laten ruinen en weer naar Nederland te halen kan ik hem ook nog een paar maanden in Duitsland laten lopen... Tja, dan kies ik nu voor dat laatste. Terwijl ik hem best ook ter keuring zou willen aanbieden. Maar ik heb met hem niet het doel dat hij dekhengst moet worden (zou uiteraard wel stoer zijn), maar ik ga hem niet speciaal laten ruinen om er mee naar de keuring te kunnen. Ach, ik kijk volgend jaar wel even. Ik gok sowieso dat Djimm niet een paardje is dat op z'n 3e naar de keuring moet, die heeft wel een jaartje extra nodig om door te groeien en uit te zwaren
Komen we weer een beetje in die discussie of de hengstenkeuring alleen tot doel heeft om "potentiële dekhengsten" te keuren of ook paarden die 'toevallig' nog hengst zijn, zoals Djimm. Voor het geld dat het me kost om hem te laten ruinen en weer naar Nederland te halen kan ik hem ook nog een paar maanden in Duitsland laten lopen... Tja, dan kies ik nu voor dat laatste. Terwijl ik hem best ook ter keuring zou willen aanbieden. Maar ik heb met hem niet het doel dat hij dekhengst moet worden (zou uiteraard wel stoer zijn), maar ik ga hem niet speciaal laten ruinen om er mee naar de keuring te kunnen. Ach, ik kijk volgend jaar wel even. Ik gok sowieso dat Djimm niet een paardje is dat op z'n 3e naar de keuring moet, die heeft wel een jaartje extra nodig om door te groeien en uit te zwaren

Das een goeie vraag inderdaad...
- Cindy+Uniek
Als hij maart 2011 nog hengst is (waar ik nog wel vanuit ga) en hij zou goedgekeurd worden, dan wil ik het idd niet zelf gaan doen, dat zag je bij vjostar, dat werkt niet
dan hoop ik dat ik hem 3 jaar (of 3 dekseizoenen) bij een bekende hengstenhouder neer kan zetten (kan ik komend jaar een beetje af kijken bij amber
)
en als hij het dan haalt zou leuk zijn, maar daarna blijft hij uiteraard wel thuis, dus als iemand dan zijn/haar merrie gedekt wil hebben door dj, zal het toch professorisch bij mij in de wei gebeurd
en als hij het niet haalt zie ik wel wat ik doe, zo lang hij hanteerbaar blijft en niet de hele dag met een stijve rondloopt en iets wil wat hij niet mag, wil ik hem hengst houden..... en lekker dressuur mee starten
dan hoop ik dat ik hem 3 jaar (of 3 dekseizoenen) bij een bekende hengstenhouder neer kan zetten (kan ik komend jaar een beetje af kijken bij amber

en als hij het dan haalt zou leuk zijn, maar daarna blijft hij uiteraard wel thuis, dus als iemand dan zijn/haar merrie gedekt wil hebben door dj, zal het toch professorisch bij mij in de wei gebeurd

en als hij het niet haalt zie ik wel wat ik doe, zo lang hij hanteerbaar blijft en niet de hele dag met een stijve rondloopt en iets wil wat hij niet mag, wil ik hem hengst houden..... en lekker dressuur mee starten
Gelijk heb je, een hengst is ook wel heel stoer!
Ik wilde vandaag een longeerlijn kopen, maar de enige die ze hadden was een dubbele met uitleg van een dressuurruiter. Maar hij is dus voor Dani, ik heb er alleen geen verstand van dus eerst amar even oefenen op Gillian met iemand die er wel ervaring mee heeft hahaha. En dan alsnog een gewone lijn kopen om Dani het aan te leren.
Ik wilde vandaag een longeerlijn kopen, maar de enige die ze hadden was een dubbele met uitleg van een dressuurruiter. Maar hij is dus voor Dani, ik heb er alleen geen verstand van dus eerst amar even oefenen op Gillian met iemand die er wel ervaring mee heeft hahaha. En dan alsnog een gewone lijn kopen om Dani het aan te leren.
- Cindy+Uniek
dubbele lijnen moet je idd wel goed snappen voor je ermee werkt 
kijk ook uit met een enkele lijn... ze vallen dan eigenlijk continue op de schouder en op deze leeftijd op een volte is ook nog niet zo best, houd dat wel in je achterhoofd

kijk ook uit met een enkele lijn... ze vallen dan eigenlijk continue op de schouder en op deze leeftijd op een volte is ook nog niet zo best, houd dat wel in je achterhoofd
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Kans is zo goed als nihil dat ze een hengst nemen die van een afgekeurde hengst afstamt, is wel iets om rekening mee te houden Cindy. Ik zou het zonde van m'n geld vinden, zo'n keuring is pokke duur.
Damaris doet het verder prima, alleen de verkoop loopt totaal niet. Zal zaterdag ff met Anne overleggen en dan moet ze maar op marktplaats. Ik snap het niet, het is een supermooie merrie met een geweldig papier. Misschien dat dat juist afschrikt ofzo?
Damaris doet het verder prima, alleen de verkoop loopt totaal niet. Zal zaterdag ff met Anne overleggen en dan moet ze maar op marktplaats. Ik snap het niet, het is een supermooie merrie met een geweldig papier. Misschien dat dat juist afschrikt ofzo?

- Cindy+Uniek
dan zou nooit iemand kans meer maken....Yoline schreef:Kans is zo goed als nihil dat ze een hengst nemen die van een afgekeurde hengst afstamt, is wel iets om rekening mee te houden Cindy. Ik zou het zonde van m'n geld vinden, zo'n keuring is pokke duur.
vjostar was toch ook goedgekeurd? alleen niet aan zijn nakomelingen gekomen...
daarentegen wordt alco bijvoorbeeld ook afgekeurd terwijl die goede vader heeft én er zelf goed uitziet....
daar heb ik wel eenmalig dat bedrag voor over....
nee heb je, ja kun je krijgen denk ik dan maar...
edit: én dj is nog maar de enige hengst met wildvlekken... en dat vonden ze aan vjostar ook wel interessant en kreeg ik ook als opmerking op de veulenkeuring 'mooie schoudervlek'