Ik heb voor Aran een dikke dubbelgebroken K&K en daar loopt hij prima op. Ik heb nog nooit hoeven trekken of wat; een kneepje is voldoende om hem daar te krijgen waar ik wil.
Heb je men bericht goed gelezen? Als men vriend al eens in het gips heeft gelegen kan het resultaat van de vallen die Githa zo veroorzaakt wel eens erger zijn dan je denkt, als je met je hoofd tegen een muur of omheining valt, wat kun je dan voorhebben? Ik heb niks slechts in, maar als ik denk dat het gevaarlijk wordt dan moet er ingegrepen worden voor er zware ongelukken gebeuren. Ik heb al mensen verloren omdat ze verkeerd gevallen zijn tegen een omheining , en ik bedoel echt dat die mensen dood zijn gegaan, niet met men vriend. Het is geen stang, ik had even goed een pessoa bit of zelfs liverpool stang kunnen nemen, nee ik neem een nog redelijk dikke verdun met koperen rollen. We hebben eerst onze instructrice ermee laten rijden en die zei dat Githa nog steeds probeert maar dat je nu veel minder druk moet gebruiken om veel beter resultaat te krijgen. Het bit is het ergste dat we gebruiken, voordien met een trensje moesten we de zweep er op een volte goed bijhouden, en nu heb je gewoon geen zweep meer nodig. dan veel liever dit. Ik ben niet omgeschakeld naar een scherper bit om de show, maar is enkele maanden denken van verschillende mensen aan vooraf gegaan. Op de trainingsstal waar Githa vorig jaar in juni een maand gestaan heeft om zadelmak te maken (btw heel diervriendelijk, heb de meeste van de trainingen gezien) hadden ze het direct gezegd, dit trensje is goed om zadelmak te maken, maar ge gaat snel genoeg moeten overschakelen op een bit met meer inwerking. Dit is dan gebeurd net na nieuwjaar.Thessa Keizer schreef:Ik ben zelf niet zo van de scherpere bitten, dat is ook echt niet nodig bij Aike, het is gewoon een beetje stout doenerij en ik moet hem met mijn buitenbeen en buitenteugel gewoon beter begrenzen, maar zit ik zelf gewoon ook niet zo stabiel in de galop en daar maakt ie graag misbruik vanGelukkig gaat het al een stuk beter, zowaar heb ik van de week een volte of drie kunnen gallopperen zonder dat ie het deed, dus we kunnen het wel
![]()
Maar Githa is toch een jaar jonger? Die is toch 3,5? Dan zou ik zeker een beetje voorzichtig zijn met er nu al een scherper bit in te hangen hoor.
Groetjes Thessa en Aike
Men vriend moest in het gips omdat hij anders zen pols niet zou laten rusten, hij werkt in de informatica branche en als het niet in het gips was zou hij gewoon rijden. en het enkel erger makenThessa Keizer schreef:Het was maar een advies en een vraag. Waar jij verder voor kiest is volledig jouw eigen keus en waarschijnlijk goed afgewogen![]()
Edit: Ik lees net bij PP dat je vriend nog geen goede balans heeft en daar staat dat ie gewoon goed moet oefenen, niets over een ander bitje. Tevens was daar zijn pols vertuikt, moest ie daarmee in het gips??![]()
Ik raad je dan toch aan om je vriend geen voltes te laten gallopperen voorlopig zodat dit soort dingen niet kunnen gebeuren, als jouw balans beter is, oefen dit dan zelf met je paardje. En het klopt wat je zegt in PP, oefening baart kunst! Bij Aike gaat het ook steeds ietsje beter, komt dan bij jullie ook wel, ook op een zachter bitje.Neem de tijd, ze is nog zo jong!
Groetjes Thessa en Aike