16+, soms al wat stram en stijf, deel 5
Re: 16+, soms al wat stram en stijf, deel 5
Hier waren heel vaak de hakken van de dames favoriet. Toen kon hij natuurlijk ook nog wat minder goed bij de bovenste delen haha.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- rocky&moby
Dat is vervelend voor Morris, hopelijk kom je er gauw achter wat de oorzaak is.Suus schreef:Hier helaas ook weer een kreupel paard.... Na 7 weken van de winter en rustig opbouwen liep ie al 2,5 maand prima! Vorige week op buitenrit maakte hij ineens een paar rare passen in draf en liep kreupel. Dinsdag eigenlijk niks meer te zien, gisteren hebben mijn bijrijders rustig gereden, niks aan de hand. Drafje linksom, rechtsom en weer maakt hij een rare pas en loopt ie kreupel. Steeds linksvoor dus wil het nu toch verder laten bekijken. Schouder leek ook warm. Ben er niet gerust op met zo'n oudje....
Vandaag de dierenarts gehad. Hij bleek aan zijn rechterbeen niet helemaal goed te zijn (op de buigproef), liep verder soms iets kort of onregelmatig, niet duidelijk kreupel. Dierenarts dacht dat hij door een flinke schiefel zijn pees irriteert en artrose. EErst rust, evt. medicatie en echo laten maken. Denk dat ik die echo sowieso doe. Medicatie had hij het over gelatileen of zo. Weet iemand wat dat is? Voor artstose is glucosaminde toch?
Morris, mijn superfjord!
Glucosamine wordt vaak aangeraden voor artrosepatienten. Het is alleen niet bewezen, dat benadrukte mijn DA.
Maar je komt veel meer supplementen tegen, geloof dat duivelsklauw op het moment ook populair is en kurkuma heb ik wel eens gelezen.
Ik zou denk ik ook een echo doen, het is al een tijdje sukkelen, dan wil je toch weten wat het is. Dat had ik wel tenminste..
Maar je komt veel meer supplementen tegen, geloof dat duivelsklauw op het moment ook populair is en kurkuma heb ik wel eens gelezen.
Ik zou denk ik ook een echo doen, het is al een tijdje sukkelen, dan wil je toch weten wat het is. Dat had ik wel tenminste..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- rocky&moby
Hier gaat het momenteel gelukkig goed met Moobs, zaterdag mocht hij mee naar de fjordcup ondanks dat hij alleen nog een enkele keer onder het zadel met de dochtertjes van een vriendin hobbelt 185 en 186 punten gereden. Hij vind het op zijn manier toch heel leuk om mee te gaan.
De hoefjes kwakkelen nog wel een beetje maar gelukkig is het redelijk in de hand te houden. Zijn gewicht gaat aardig, hij staat nu op senior voer en hopelijk trekt hij straks op de wei weer ietsje bij.
Binnenkort een keer de tandarts plannen, kijken hoe dat er voor staat.
De hoefjes kwakkelen nog wel een beetje maar gelukkig is het redelijk in de hand te houden. Zijn gewicht gaat aardig, hij staat nu op senior voer en hopelijk trekt hij straks op de wei weer ietsje bij.
Binnenkort een keer de tandarts plannen, kijken hoe dat er voor staat.
-
Wat goed van Moobs!
Hier is Lajke helemaal weer blij, Mette is weer terug. Ze heeft hem wel paar keer gillend verteld dat ie te dicht bij haar kont kwam....
Hoop dat de kilo's bij haar er nu weer af gaan, ze heeft dan tenminste weer gezelschap en de hele dag wat beweging (hij kan echt klieren dus ze loopt meer).
Hier is Lajke helemaal weer blij, Mette is weer terug. Ze heeft hem wel paar keer gillend verteld dat ie te dicht bij haar kont kwam....
Hoop dat de kilo's bij haar er nu weer af gaan, ze heeft dan tenminste weer gezelschap en de hele dag wat beweging (hij kan echt klieren dus ze loopt meer).
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Fijn dat Moby nog gewoon lekker aan de slag kan en dat hij er zelf nog plezier in lijkt te hebben.
Lajke niet meer eenzaam, ik hoop hier ook dat er wat kilo's af gaan. Bij Jeskim gaat het wel maar Tea en ik willen allebei nog wel wat kwijt. Naja, ik wil bij mij en Tea wat kwijt, geloof dat Tea nog wel wat extra's lust. Die moet je in de gaten houden!!
Vanmorgen eindelijk weer even op Tea gestapt!!! Dat was lang geleden!!
De bak is helaas in het midden een soort van pudding, dus kan alleen op de hoefslag rijden. Heb ook alleen maar gestapt, we moeten er allebei nog wat in komen en ook weer wat vertrouwen krijgen dat Tea geen last heeft.
Goed gewerkt aan tempocontrole en het niet zo hangen in mijn handen. Maar verder superbraaf, ze was zo relaxt!
Na het rijden de voerplek wat opgeruimd, bleek dat er een muizenfamilie onder Jeskim's voerbak was gaan wonen.
Jeskim ging ondertussen even een lekker dutje doen, die lag languit in de bak. Niet te lang want helaas houdt ze wel steeds in de peiling waar Tea is. Ze kwam na haar dutje gelukkig ook weer makkelijk overeind, wel fijn om even te zien.
Wat genieten die paarden ook van dat mooie weer he!!
Lajke niet meer eenzaam, ik hoop hier ook dat er wat kilo's af gaan. Bij Jeskim gaat het wel maar Tea en ik willen allebei nog wel wat kwijt. Naja, ik wil bij mij en Tea wat kwijt, geloof dat Tea nog wel wat extra's lust. Die moet je in de gaten houden!!
Vanmorgen eindelijk weer even op Tea gestapt!!! Dat was lang geleden!!
De bak is helaas in het midden een soort van pudding, dus kan alleen op de hoefslag rijden. Heb ook alleen maar gestapt, we moeten er allebei nog wat in komen en ook weer wat vertrouwen krijgen dat Tea geen last heeft.
Goed gewerkt aan tempocontrole en het niet zo hangen in mijn handen. Maar verder superbraaf, ze was zo relaxt!
Na het rijden de voerplek wat opgeruimd, bleek dat er een muizenfamilie onder Jeskim's voerbak was gaan wonen.
Jeskim ging ondertussen even een lekker dutje doen, die lag languit in de bak. Niet te lang want helaas houdt ze wel steeds in de peiling waar Tea is. Ze kwam na haar dutje gelukkig ook weer makkelijk overeind, wel fijn om even te zien.
Wat genieten die paarden ook van dat mooie weer he!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Moby weer zijn rondjes gelopen ter opluistering van de Fjordcup, echt leuk!
Vandaag een echo laten maken van Morris' voorbenen. Hij heeft GEEN last/irritatie van zijn schiefels. Het enige wat er te zien was, was een lichte verdikking van de pees rechts (van de winter liep hij links kreupel dus dat was iets anders). Hij liep niet meer kreupel, ook op de buigproef reageerde hij als een gezond paard. Waarschijnlijk heeft hij dus door de 'rare' passen van 2,5 week geleden een lichte peesblessure opgelopen. Maar het kan ook dat die pees altijd dikker is. We 'behandelen' het iig als een lichte peesblessure. Ik krijg een schema om het lopen op te bouwen, eerst een week wandelen en volgende week mag ik er weer op!! Joepie!
Ben nog wel bang dat het terugkomt natuurlijk, maar er is niks ernstigs gevonden, dus ik hoef hem nog niet af te schrijven voorlopig.

Vandaag een echo laten maken van Morris' voorbenen. Hij heeft GEEN last/irritatie van zijn schiefels. Het enige wat er te zien was, was een lichte verdikking van de pees rechts (van de winter liep hij links kreupel dus dat was iets anders). Hij liep niet meer kreupel, ook op de buigproef reageerde hij als een gezond paard. Waarschijnlijk heeft hij dus door de 'rare' passen van 2,5 week geleden een lichte peesblessure opgelopen. Maar het kan ook dat die pees altijd dikker is. We 'behandelen' het iig als een lichte peesblessure. Ik krijg een schema om het lopen op te bouwen, eerst een week wandelen en volgende week mag ik er weer op!! Joepie!
Ben nog wel bang dat het terugkomt natuurlijk, maar er is niks ernstigs gevonden, dus ik hoef hem nog niet af te schrijven voorlopig.

Morris, mijn superfjord!
Nou, gelukkig maar!! Valt erg mee zo te horen!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- rocky&moby
Gelukkig niks ergs bij Morris! hopelijk knapt hij gauw op en doet hij ook nog lang mee aan het senioren fjorden clubje!
- rocky&moby
Hij vind het nog altijd leuk mee te gaan, dus zolang hobbelen we wel mee hihi.Suus schreef:Moby weer zijn rondjes gelopen ter opluistering van de Fjordcup, echt leuk!![]()
Jammer dat jij er niet meer als jury bij bent!
Ik heb de vorige keer wel even gejureerd hoor, dus wie weet in september!
En ga de Fjordcup doen, ook leuk!
Vandaag de eerste wandeling met Morris gemaakt. Hij liep heerlijk ruim na een paar minuutjes warmdraaien.
En ga de Fjordcup doen, ook leuk!
Vandaag de eerste wandeling met Morris gemaakt. Hij liep heerlijk ruim na een paar minuutjes warmdraaien.
Morris, mijn superfjord!
Tea was weer lekker idioot aan het doen aan de longe. Merkte al dat ze fris was toen ik haar aan de muur zette.
Was weer even goed aan het springen, normaal alleen met de voorbenen, maar vandaag zijn ook de achterbeentje een paar keer flink van de vloer gegaan.
En dan denk je toch, zal ze ergens last van hebben, of gewoon een beetje gek in de kop.
Ze liep ietwat stijf met haar ene voorbeen, maar wel lekker laag met het koppie, had zelf niet het idee dat het pijnlijk was. Maak me misschien wat te veel zorgen in dit geval.
Was weer even goed aan het springen, normaal alleen met de voorbenen, maar vandaag zijn ook de achterbeentje een paar keer flink van de vloer gegaan.
En dan denk je toch, zal ze ergens last van hebben, of gewoon een beetje gek in de kop.
Ze liep ietwat stijf met haar ene voorbeen, maar wel lekker laag met het koppie, had zelf niet het idee dat het pijnlijk was. Maak me misschien wat te veel zorgen in dit geval.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Gekke Tea, hoop dat ze gewoon lekker in haar vel zat en vrolijk was en daarom zo maf deed.
Lajke was gisteren met Mette bezig, Mette initieert dat maar ze doet dapper mee, bokt naar hem, in volle galop door de wei om het hardst
en dat met haar te dikke buik. Al die extra beweging kan echt geen kwaad, ze oogt ook weer vrolijker nu Mette terug is.
Lajke was gisteren met Mette bezig, Mette initieert dat maar ze doet dapper mee, bokt naar hem, in volle galop door de wei om het hardst

Ik mag zorgen voor
Zo zie je maar weer dat een paard niet gemaakt is om zijn leven alleen te slijten. Fijn dat Lajke weer goed in haar vel zit nu ettertje terug is.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Nis mag wel op leeftijd zijn maar ze heeft Gjendra met een paar ferme tikken duidelijk gemaakt wie de broek aan heeft
. Gjendra was dusdanig onder de indruk dat ze de volgende dag kauwde toen Nisko eraan kwam. Nou ja, de verhoudingen zijn meteen duidelijk en er was ook meteen rust. Opperhoofd regeert nog met strakke hand eeeeh hoef 

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Marga is hier ook nog steeds de baas hoor. Pittige dame is het als het op rangorde aankomt
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
-
Mooi is dat om te zien he. Mette moest ook onderdanig kauwen toen hij te ver ging met haar klieren. Ze kan veel van hem hebben en over aantal dingen maakt ze zich echt niet druk maar als ze er klaar mee is, dan merkt ie dat ook.
Ik ben heel blij dat Mette weer terug is, jammer genoeg heeft Lajke echt een hekel aan shetlanders, anders had ik die wel kunnen lenen voor de 2 maanden die Mette weg was om haar gezelschap te houden.
Ik ben heel blij dat Mette weer terug is, jammer genoeg heeft Lajke echt een hekel aan shetlanders, anders had ik die wel kunnen lenen voor de 2 maanden die Mette weg was om haar gezelschap te houden.
Ik mag zorgen voor
Foss is ook nog steeds de baas mooi om te zien.
Gelukkig gaat Foss weer goed in korte tijd 2x koliek gehad waarschijnlijk door de pavo 18 + na het eten van deze emmer kreeg hij accuut koliek.
Ben ermee gestopt en hij staat nu op het senioren voer van Subli.
Gelukkig gaat Foss weer goed in korte tijd 2x koliek gehad waarschijnlijk door de pavo 18 + na het eten van deze emmer kreeg hij accuut koliek.
Ben ermee gestopt en hij staat nu op het senioren voer van Subli.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Mooi dat de oudjes gewoon de leider blijven! Oud en wijs!
Ik schreef dat ik de Fjordcup ga doen, maar ik bedoelde Fjordsport!
Vandaag weer lekker gewandeld, eind van de week er weer op! Heb er zin in!
Ik schreef dat ik de Fjordcup ga doen, maar ik bedoelde Fjordsport!
Vandaag weer lekker gewandeld, eind van de week er weer op! Heb er zin in!
Morris, mijn superfjord!