Hier alle weetjes over onze G-tjes!
Re: Hier alle weetjes over onze G-tjes!
Guuske groeit ook aardig door. Is af en toe ook een aardige draak.
Is erg goed in Nono plagen, maar die haalt zijn gram wel terug.
Dragan heeft mooie manen. Je ziet niet eens zo heel veel verschil.
Die komt ook zeker niets tekort.
Is erg goed in Nono plagen, maar die haalt zijn gram wel terug.
Dragan heeft mooie manen. Je ziet niet eens zo heel veel verschil.
Die komt ook zeker niets tekort.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Voor we het weten zijn ze groot.
Nono laat zich niet zo maar gek maken volgens mij, die is wel wat gewend
.
Nono laat zich niet zo maar gek maken volgens mij, die is wel wat gewend

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ik ben ook wel blij met Nono.
Het is een geweldige opvoedpony.
Hij is ook zo brutaal dat ,als ik hem niet vast zet met eten, hij Guuske van zijn voerbak jaagt.
Maar er zijn ook echt momenten dat ik weleens denk, gaat het wel goed maar dat lost zich telekns zelf weer op.
Hij moet alleen wat beter in de wei blijven, dat zou ik prettiger vinden.
Het is een geweldige opvoedpony.
Hij is ook zo brutaal dat ,als ik hem niet vast zet met eten, hij Guuske van zijn voerbak jaagt.
Maar er zijn ook echt momenten dat ik weleens denk, gaat het wel goed maar dat lost zich telekns zelf weer op.
Hij moet alleen wat beter in de wei blijven, dat zou ik prettiger vinden.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Claudia schreef :" Hij moet alleen wat beter in de wei blijven, dat zou ik prettiger vinden. "
Haha, gaat ie onder het draad door?? Klinkt namelijk zoooo herkenbaar. Een shetruintje die ik vroeger bij mijn pony in de wei had staan, stond blijkbaar liever bij de merries aan de overkant van de weg. Ging bij mij door het draad heen (4 rijen dik MET stroom), stak de weg over om vervolgens door het draad van de overburen heen te gaan, zodat hij gezellig bij de merries stond. En zijn eigen vriend liet ie gewoon barsten... die stond hinnekend en rennend in zijn eigen wei te roepen....
Haha, gaat ie onder het draad door?? Klinkt namelijk zoooo herkenbaar. Een shetruintje die ik vroeger bij mijn pony in de wei had staan, stond blijkbaar liever bij de merries aan de overkant van de weg. Ging bij mij door het draad heen (4 rijen dik MET stroom), stak de weg over om vervolgens door het draad van de overburen heen te gaan, zodat hij gezellig bij de merries stond. En zijn eigen vriend liet ie gewoon barsten... die stond hinnekend en rennend in zijn eigen wei te roepen....

Vandaag bij de veulens in Balloo geweest. Guusje is zo lief
Sigur is al helemaal op zijn plek, die donderjaagt aan één stuk door met Ghandi, leuk stel. Daulann kan er ook wat van. Je merkt nu toch duidelijk verschil tussen de merries en de hengsten. Gjendra kwam ook nog even een knuffeltje halen

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Zie nu pas de foto van Dragan. Mooi, die manen!
Baranna 13-5-2006
Gino speelde vandaag een beetje voor hond. Hij mag nu los meelopen met Ferro als die naar binnen gaat maar hij gaat dan eerst even buurten bij de andere 4 (Meline, Fendora, Celony en Djambo). Als Jeroen Ferro dan in zijn stal heeft gezet loopt hij weer naar de ingang van de schuur en roept Gino die dan braaf komt aanlopen, brave hond, komen op commando, haha.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Het is wel droog bij Digai, schuren lijkt me een hele rare plek, maar ik houd het er nu wel op. Poep lijkt het me ook niet aangezien het gewoon verder schoon is, ook zijn poeperd wel..
Het verschil tussen een zweep en een Carrot stick:
Een carrotstick is wat langer, al heb je ook hele lange dressuurzwepen. Er zit een speciaal uiteinde aan waarmee je harden en zachter kunt inwerken, al klinkt dat heftiger dan het is, je knt er dus ook je Savvyrope aan vast maken.
Het grootste verschil is dat een zweep zwieperd en dit is echt gewoon een harde stok, dus je kunt hem nauwelijks buigen en hij veert ook niet heen en weer. En een carrotstick is niet om mee te meppen, maar meer een verlenging van je arm, maar dat kun je met een zweep natuurlijk ook wel bereiken..
Guusje en Gjendra lekker braaf dus en echt een leuk cluppie, denk dat Dig dat wel eens wat mist..
En die Gino, Digai loopt ook vaak los mee naar stal, die komt wel, grappig!!
Het verschil tussen een zweep en een Carrot stick:
Een carrotstick is wat langer, al heb je ook hele lange dressuurzwepen. Er zit een speciaal uiteinde aan waarmee je harden en zachter kunt inwerken, al klinkt dat heftiger dan het is, je knt er dus ook je Savvyrope aan vast maken.
Het grootste verschil is dat een zweep zwieperd en dit is echt gewoon een harde stok, dus je kunt hem nauwelijks buigen en hij veert ook niet heen en weer. En een carrotstick is niet om mee te meppen, maar meer een verlenging van je arm, maar dat kun je met een zweep natuurlijk ook wel bereiken..
Guusje en Gjendra lekker braaf dus en echt een leuk cluppie, denk dat Dig dat wel eens wat mist..
En die Gino, Digai loopt ook vaak los mee naar stal, die komt wel, grappig!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gunnar woont sinds donderdag bij ons. We zijn helemaal wijs met hem. Het is een lieverd.

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Zo hey wat zijn Dragan z'n manen hard gegroeid!
Staat 'm niet eens verkeerd moet ik zeggen!
Fijn dat Guuske het zo goed met Nono kan vinden!
Dat vraagt om een filmpje Anita
Wat leuk Abe
Heb je foto's van Gunnar?
Gwynna is inmiddels alweer een paar weken afgespeend en ze doet het super! Ze zit een beetje in de naarlingfase, net als Finnea had zo rond de 5/6 maanden. Dus ze is even niet zo knap, maar nog steeds wel een enorme knuffel
En met Karlien kan ze het super vinden!
Gwynna vorige week zondag:

Gwynna vandaag, beetje vies maar
:

Fijn dat Guuske het zo goed met Nono kan vinden!
Dat vraagt om een filmpje Anita

Wat leuk Abe

Gwynna is inmiddels alweer een paar weken afgespeend en ze doet het super! Ze zit een beetje in de naarlingfase, net als Finnea had zo rond de 5/6 maanden. Dus ze is even niet zo knap, maar nog steeds wel een enorme knuffel

Gwynna vorige week zondag:

Gwynna vandaag, beetje vies maar

Reinou, ook dit is weer een mooi dametje. Met een fijn koppie. en heeeeel veel haar.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik vind Finnea mooier, maar Gwynna mag er ook zéker zijn!!
Baranna 13-5-2006
Helemaal mee eens. Fin spreekt me meer aan. Maar Gwynna d'r koppie vindt ik wel onwijs leuk. Straalt toch ondeugd uit.Ivonne schreef:Ik vind Finnea mooier, maar Gwynna mag er ook zéker zijn!!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Gwynna is ook een leuk meissie hoor, met een lekker ondeugend koppie!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Ik zat een beetje gedachtenloos in dit topic naar beneden te scrollen en mijn oog viel op de foto van Gwynna. Huh, dacht ik, Fin is toch niet meer zo klein. En toen realiseerde ik mij dat ik in het G-tjes topic zat en dit dus Gwynna was, haha. Anne boft toch maar met zo'n natuurtalent manen knippen Reinou. Zelfs de kleine meid ziet er weer tiptop uit.
Haha, een filmpje zou idd wel leuk zijn maar het is allang donker als ze naar binnen gaan. Ik weet niet of er dan veel te zien valt.
Gefeliciteerd Jolanda met jullie nieuwe aanwinst. Wel snel foto's plaatsen hoor.
Hoe gaat het nu met Digai's plekjes Es?
Jeroen was al druk bezig om automatische drinkbakjes aan te leggen in de stallen met een circulatiesysteem tegen bevriezen. Gisterochtend hadden zowel Ferro als Gino allebei hun grote speciekuip vol met water omgegooid in hun stal. Het was dus één grote natte bende bij de beide heren. Ze doen het de laatste tijd ook steeds buiten en nu hadden ze bedacht dat het ook wel een leuk spelletje was voor 's nachts op stal. Er is dus gisteren even een beetje erg veel haast gemaakt om alles klaar te maken en dat is gelukt. De kuipen zijn uit de stal en ieder heeft een automatisch drinkbakje tot zijn of haar beschikking.
Haha, een filmpje zou idd wel leuk zijn maar het is allang donker als ze naar binnen gaan. Ik weet niet of er dan veel te zien valt.
Gefeliciteerd Jolanda met jullie nieuwe aanwinst. Wel snel foto's plaatsen hoor.
Hoe gaat het nu met Digai's plekjes Es?
Jeroen was al druk bezig om automatische drinkbakjes aan te leggen in de stallen met een circulatiesysteem tegen bevriezen. Gisterochtend hadden zowel Ferro als Gino allebei hun grote speciekuip vol met water omgegooid in hun stal. Het was dus één grote natte bende bij de beide heren. Ze doen het de laatste tijd ook steeds buiten en nu hadden ze bedacht dat het ook wel een leuk spelletje was voor 's nachts op stal. Er is dus gisteren even een beetje erg veel haast gemaakt om alles klaar te maken en dat is gelukt. De kuipen zijn uit de stal en ieder heeft een automatisch drinkbakje tot zijn of haar beschikking.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
dat is luxe anita! bij ons ook een mooie grote automatische drinkbak waar constant water in staat, heel leuk systeem maar dus niet als het vriest...
hoe werkt dat bij jullie?
wat zijn jullie allemaal streng als jullie je paardjes beoordelen zeg.
ik vind gwyn leuk! lekker stevig veulen.
En die hoge konten ach, hoort erbij toch? ik vind dat niet lelijk hoor, trekt wel weer bij. Géline heeft dat veel meer hoor.
Kan je al mooi zien hoe zo'n grote meid het wordt.
hoe werkt dat bij jullie?
wat zijn jullie allemaal streng als jullie je paardjes beoordelen zeg.
ik vind gwyn leuk! lekker stevig veulen.
En die hoge konten ach, hoort erbij toch? ik vind dat niet lelijk hoor, trekt wel weer bij. Géline heeft dat veel meer hoor.
Kan je al mooi zien hoe zo'n grote meid het wordt.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
vinden jullie Gtjes de wind ook zo leuk?
Géline staps 's ochtends eerst lekker tegen de wind in naar het uiteinde van de bak om vervolgens keihard in galop met wind mee weer terug de stap in te rennen.
Blij paard!
Verder geeft zich niks om het geloei van de wind om de loods heen en het gewapper van het plastic van de kuilbult. Fijn!
Géline staps 's ochtends eerst lekker tegen de wind in naar het uiteinde van de bak om vervolgens keihard in galop met wind mee weer terug de stap in te rennen.
Blij paard!
Verder geeft zich niks om het geloei van de wind om de loods heen en het gewapper van het plastic van de kuilbult. Fijn!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Hoe het precies werkt weet ik niet, ben totaal niet technisch, haha. En of het zo voldoende is als het flink vriest, geen idee. Het is gisteren pas in werking gesteld en nu is het flink boven 0. Begreep net wel dat het nog niet helemaal af is, het zit nog gewoon met een stuk tuinslang op de kraan in het tanklokaal. Dat moet dus nog zeker veranderen. Het moest gisteren even snel bruikbaar gemaakt worden omdat we niet iedere dag zeiknatte stallen willen.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Zo'n systeem als jullie hebben Anita is denk ik doorlopend of niet? Dan blijft er een hoofdleiding steeds water rondpompen in een circulerend systeem en wanneer er dan een paard gaat drinken vraagt deze water vanuit die stromende circulatie? Door die voortdurende stroming van het water bevriest het geheel dan minder snel. (wij hebben dit met de vijverfilter ook weten te doen om toch de vijver niet dicht te laten vriezen en heb een dergelijk systeem toevallig in Tuk gezien, érg praktisch
)

Geluk is de vrucht van intens werk
Annabel heeft volgens mij gelijk met hoe het werkt, is wel praktisch!! Je wilt ook echt niet steeds zo'n waterballet in de stal..
Bij ons is het een keer ontkomen, dus het water te laat afgesloten, en sinds de vorst blijft eentje af en toe lekker. Mijn vader heeft hem al uit elkaar gehaald, maar hij lekt nog steeds.. Niet erg hoor, maar niet ideaal..
Bij ons is het een keer ontkomen, dus het water te laat afgesloten, en sinds de vorst blijft eentje af en toe lekker. Mijn vader heeft hem al uit elkaar gehaald, maar hij lekt nog steeds.. Niet erg hoor, maar niet ideaal..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'