Het 16+ fjorden topic
Re: Het 16+ fjorden topic
Ik hoop dat het pensioen van Iwan nog even op zich laat wachten, maar ja als de lichamelijke ongemakken te groot worden, kun je natuurlijk niet anders.
Maar wat zouden jullie doen, als je paardje met pensioen is. Ik weet niet of ik er nog 1 bij zou kopen, ik heb Iwan in pension staan, en 2 wordt wel wat gortig. Ik zou Raya wel kunnen rijden, maar das toch niet helemaal mijn type paardje... Ik denk daar wel eens over na, maar ik zou het echt niet weten.
Maar wat zouden jullie doen, als je paardje met pensioen is. Ik weet niet of ik er nog 1 bij zou kopen, ik heb Iwan in pension staan, en 2 wordt wel wat gortig. Ik zou Raya wel kunnen rijden, maar das toch niet helemaal mijn type paardje... Ik denk daar wel eens over na, maar ik zou het echt niet weten.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
ik heb dat nu dus opgelost door Géline erbij te kopen.
Géline heeftn u nog een paar jaartjes de tijd om lekker weidemaatje van lynda te spelen en daarna draai ik de rollen om en wordt lynda weidemaatje van Géline als die met pensioen is.
Ik had sowieso een weidemaatje nodig als ik lyn naar huis haalde dus dit was meteen een mooie oplossing dacht ik.
maar ik kan mij voorstellen dat 2 in volpension te duur is. moet ik ook niet aan denken. nu betaalde ik bij de buurman al niet zoveel. (125 per mnd vol pension. stal, wei, eten) maar tikt toch aan.
Géline heeftn u nog een paar jaartjes de tijd om lekker weidemaatje van lynda te spelen en daarna draai ik de rollen om en wordt lynda weidemaatje van Géline als die met pensioen is.
Ik had sowieso een weidemaatje nodig als ik lyn naar huis haalde dus dit was meteen een mooie oplossing dacht ik.
maar ik kan mij voorstellen dat 2 in volpension te duur is. moet ik ook niet aan denken. nu betaalde ik bij de buurman al niet zoveel. (125 per mnd vol pension. stal, wei, eten) maar tikt toch aan.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
- cowgirlwillie
- Contacteer:
ik ben wel benieuwd hoeveel jullie nu nog rijden met jullie "oudjes".
ik ben zelf al niet zo'n hele fanatieke....
ik doe zo'n 2x per week iets met lynda. kan van alles zijn: freestyle/ grondwerk, lange buitenrit, mennen met de huifkar, western in de bak: trail, pleasure, horsemanship, fietsen met lynda ernaast, longeren. geen dag is hetzelfde.
soms (vooral zomers) heb ik meer zin en tijd en pak ik haar 3x. 's winters kan het ook door rotweer of weinig tijd ineens maar 1x zijn of zelfs een weekje niet.
Lynda loopt wel dagelijks buiten. nu zelfs 24/7.
en jullie?
ik ben zelf al niet zo'n hele fanatieke....
ik doe zo'n 2x per week iets met lynda. kan van alles zijn: freestyle/ grondwerk, lange buitenrit, mennen met de huifkar, western in de bak: trail, pleasure, horsemanship, fietsen met lynda ernaast, longeren. geen dag is hetzelfde.
soms (vooral zomers) heb ik meer zin en tijd en pak ik haar 3x. 's winters kan het ook door rotweer of weinig tijd ineens maar 1x zijn of zelfs een weekje niet.
Lynda loopt wel dagelijks buiten. nu zelfs 24/7.
en jullie?
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
- nancy imka
Ik reedt zelf vaak een keer per week dan kwam ons buurmeisje een keer rijden en mn vriendin. De ene keer reden we met de kar en de andere keer gingen we erop. Wie weet dat er ooit een tijd komt dat als Emy gaan rijden Imka ook een stapritje mee kan doen. Maar goed ik blijf voor me zelf maar bedenken dat het gewoon over is nu. Je moet toch ook ooit stoppen ermee.
@ Annemarie, Imka kan beter ook niet stoppen met werken ivm dr hoefbevangenheid. Maar ja ze had duidelijk wel last van haar hoeven. En dan lijkt het mij toch ook niet fijn als er nog eens iemand op je gaat zitten. En van de zomer zal het wel een heel gedoe zijn om haar slank te houden. Maar ja wie dan leeft.....
@ Annemarie, Imka kan beter ook niet stoppen met werken ivm dr hoefbevangenheid. Maar ja ze had duidelijk wel last van haar hoeven. En dan lijkt het mij toch ook niet fijn als er nog eens iemand op je gaat zitten. En van de zomer zal het wel een heel gedoe zijn om haar slank te houden. Maar ja wie dan leeft.....
Jammer dat Imka met pensioen moet, wel fijn dat ze gewoon op haar eigen plekje kan blijven.
Hopelijk kun je zo nog heel lang van haar genieten.
Odette is weer helemaal de oude. Vanmiddag hebben we met alle vier de pensionpaarden en met de manege eigenaresse een buitenrit gemaakt. Dat was erg gezellig.
Op de manege hebben we twee fjorden, Dagmar en Flora, van 27 en 25. Zij lopen op de lesdagen nog gewoon mee. Wel rustige lessen en niet te veel. Als dat niet meer gaat, mogen ze met pensioen, maar ze blijven dan wel op de Wildkamp.
Hopelijk kun je zo nog heel lang van haar genieten.
Odette is weer helemaal de oude. Vanmiddag hebben we met alle vier de pensionpaarden en met de manege eigenaresse een buitenrit gemaakt. Dat was erg gezellig.
Op de manege hebben we twee fjorden, Dagmar en Flora, van 27 en 25. Zij lopen op de lesdagen nog gewoon mee. Wel rustige lessen en niet te veel. Als dat niet meer gaat, mogen ze met pensioen, maar ze blijven dan wel op de Wildkamp.
Odette&Fenna
- nancy imka
Vandaag heeft mn vriendin met haar gewandeld een uur lang en ze heeft een uur lang aan het dribbelen geweest of boven op mn vriendin gelopen hihi ze was blij dat ze weer terug was zei ze. En Imka die was zich van geen kwaad bewust hihi.
Ik vind het toch altijd wel mooi als die oudjes ook nadat ze niet meer bereden kunnen worden gewoon op hun stekkie kunnen blijven... Van de week stond er weer een fjord van 30 op MP dat vind ik dan wel erg sneu hoor
Ik vind het toch altijd wel mooi als die oudjes ook nadat ze niet meer bereden kunnen worden gewoon op hun stekkie kunnen blijven... Van de week stond er weer een fjord van 30 op MP dat vind ik dan wel erg sneu hoor
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Even vergeten dat Karlientje ook in dit topic thuishoort
Al vindt ze zelf van niet geloof ik...zit nog genoeg pit in.
Zij heeft ook haar betere en haar slechtere dagen, maar heb haar momenteel toch wel 5 dagen per week in beweging. Vaak korte buitenritjes van 20 à 30 minuten. Blijft ze lekker fit bij en vindt ze leuk ook
Ze heeft officieel nooit de diagnose hoefbevangenheid gekregen, maar ik denk wel dat ze het had/heeft. Als ik kijk hoe gevoelig ze vaak op het harde loopt, moet het bijna wel... Inmiddels is haar gewicht goed onder controle en dat wil ik graag zo houden, zo lang ze het leuk vindt om te werken moet het te doen zijn

Zij heeft ook haar betere en haar slechtere dagen, maar heb haar momenteel toch wel 5 dagen per week in beweging. Vaak korte buitenritjes van 20 à 30 minuten. Blijft ze lekker fit bij en vindt ze leuk ook

Ze heeft officieel nooit de diagnose hoefbevangenheid gekregen, maar ik denk wel dat ze het had/heeft. Als ik kijk hoe gevoelig ze vaak op het harde loopt, moet het bijna wel... Inmiddels is haar gewicht goed onder controle en dat wil ik graag zo houden, zo lang ze het leuk vindt om te werken moet het te doen zijn

Jeskim mag straks 4 keer in de week een uurtje lopen.. Dat zal voornamelijk stapen zijn met kleine stukjes draf en galop..
Er gaan per werkdag voor Jes, 2 kinderen met haar aan de gang, poetsen, knuffelen en dan ieder een half uurtje rijden.
De andere dagen staat ze voornamelijk te niksen, maar ze willen ook wel met haar gaan mennen, of dat er eens een ouder iemand op rijdt..
Lijkt me ideaal..
En als ze echt met pensioen moet dan komt ze lekker weer bij mij!!!
Er gaan per werkdag voor Jes, 2 kinderen met haar aan de gang, poetsen, knuffelen en dan ieder een half uurtje rijden.
De andere dagen staat ze voornamelijk te niksen, maar ze willen ook wel met haar gaan mennen, of dat er eens een ouder iemand op rijdt..
Lijkt me ideaal..
En als ze echt met pensioen moet dan komt ze lekker weer bij mij!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- nancy imka
Het zou ook kunnen zijn dat Karlien hele dunne zolen heeft. Dat heeft Emy ook wel eens als ze wat vaker op de weg gelopen heeft of veel in de paddock.
Hoop dat het land wat opgedroogt is dan kunnen ze vandaag lekker genieten van verse grasjes
Hoop dat het land wat opgedroogt is dan kunnen ze vandaag lekker genieten van verse grasjes
hoe oud zijn jullie fjorden en doe je er nog iets mee?
Lindia is nu 19 jaar maar nog zo actief als wat

hoe oud zijn jullie fjorden en doe je er nog iets mee?

Foss is 25 en Haila 23 die doen nog alles mee zelf springen en voor de wagen, zolang ze willen mogen ze gaan.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
- cowgirlwillie
- Contacteer:
lynda is ook een L dus zelfde "bouwjaar" als lindia ook 19. in april 20.
die kan ook alles nog hoor, ik ben gewoon niet zo fanatiek en daar heeft lynda ook geen moeite mee haha lekker op de wei vind ze geen probleem.
En géline hoeft nog niks. die is 6 maanden. die poets ik een paar keer in de week, knuffel ik elke dag. halstertje om en af, vaststaan tijdens het poetsen. maar verder lekker slapen en eten.
die kan ook alles nog hoor, ik ben gewoon niet zo fanatiek en daar heeft lynda ook geen moeite mee haha lekker op de wei vind ze geen probleem.

En géline hoeft nog niks. die is 6 maanden. die poets ik een paar keer in de week, knuffel ik elke dag. halstertje om en af, vaststaan tijdens het poetsen. maar verder lekker slapen en eten.
Meline doet ook niet veel maar dat heeft niks met haar leeftijd te maken maar alles met mijn eigen situatie. Omdat ik alleen maar men wil ik beslist niet alleen aan de gang en aangezien ik vaak alleen thuis ben is er niet zo vaak de gelegenheid te mennen. Bovendien heeft Meline nu ieder jaar een veulen waardoor ze ook steeds weer ;lange tijd uit de running is.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik zoek echt een scheermodel voor zonder deken
Je zou alleen een baan eruit kunnen halen en vooral aan de onderkant van de hals, iemand die ik ken heeft alleen de onderkant van de hals weg geschoren en zei zecht dat dat super werkt.
http://www.fjorkahoeve.nl
Had vorig jaar alleen de borst gedaan en onderkant van de hals, maar nu wil ik ook een klein stukje bij zijn flanken en onder zijn buiken, die lange haren is niet echt makkelijk met singelen
Odette is 16 en ik probeer haar vier keer per week te rijden. Een keer per week rijden we in een groepsles, verder rijd ik in de bak en buiten.
Bij een weigenoot van Odette is alleen z'n borst geschoren. Nu kan hij zonder deken naar buiten. (Als ze op stal gaan, zal hij wel helemaal kaal gaan, met deken)
Bij een weigenoot van Odette is alleen z'n borst geschoren. Nu kan hij zonder deken naar buiten. (Als ze op stal gaan, zal hij wel helemaal kaal gaan, met deken)
Odette&Fenna
Staan jullie paarden al op stal?
Het was vandaag zo nat, dat alle paarden vandaag binnen zijn gebleven. Als het van de week droog blijft, kunnen ze wel weer naar de wei. Het zal wel lekker zijn, want meestal gaan ze half november pas op stal.
Het was vandaag zo nat, dat alle paarden vandaag binnen zijn gebleven. Als het van de week droog blijft, kunnen ze wel weer naar de wei. Het zal wel lekker zijn, want meestal gaan ze half november pas op stal.
Odette&Fenna
Vandaag weer eens 1,5 uur met Nisko op stap geweest. Meest stap natuurlijk, maar de old lady was weer goed op dreef
. Dacht eerst dit wordt niks, was goed en wel in het dorp staat er een man in de tuin te werken. Komen we wel vaker tegen maar Nis dacht dat het een bostijger was
. Bukt die man ook nog zodat ie ineens niet meer zichtbaar is. En staat dan weer op, met een noodvaart gingen we er langs
. Maar daarna was ze als vanouds. Trekkers van voor en van achter en 2 shovels waren piece of cookie. En als toetje kwamen we de Beet-eater tegen, een knoert van een bietenrooier. Dan ben je toch blij met je doorgewinterde 200% verkeersmakke Fjord
. Terugweg door het dorp ging al weer aardig beter. En Anka en Gjendra stonden nog keurig in de wei. Gjendra moest wel 2 rondjes frustratie rennen en bokken toen we er weer aankwamen
/

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!