Het A-tjes topic deel 2!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Kimmes
Contacteer:

Re: Het A-tjes topic deel 2!

Bericht door Kimmes » di 27 jan 2009, 18:31

Dank je Charret :)
Hij wordt idd stoer nu :j

Zo, vandaag gereden in de bak. Hij wilde 1 hoek niet in, want daar stond een hele enge trailer :D
En rennen zeg, de hele tijd. Wat een gek joh. Ik moest er eigenlijk vooral om lachen :))
Uiteindelijk is het aardig gelukt en hebben we zelfs nog even heel netjes gegaloppeerd. Dat gaat al steeds beter +:)+
Lisa

Bericht door Lisa » di 27 jan 2009, 19:33

Alinde vind galopperen nog echt heel erg moeilijk. Ze springt op een gegeven moment wel aan, maar dan is het een paar passen en dan stopt ze weer. Je kan haar aanmoedigen en tikje erbij geven, maar ze gaat gewoon weer terug en dan proberen we het weer opnieuw. Je kan ook echt precies merken wanneer ze echt niet wil. Dan gaat ze met haar hoofd naar links lopen en oren naar achteren en heel tegendraads doen. Achterin de bak is ook erg eng dan wil ze het liefste zo hard mogelijk naar voren.
ALs ik het zadel erop leg doet ze meestal haar hoofd omlaag heeel appart! (zadel is nagekeken op paard door zadel maker dus dat kan het niet zijn). Verder loopt ze wat minder nageeflijk dan in het begin. Is opzich niet zo'n ramp, want dat kan altijd nog komen. Ik ben meer bezig met gewoon rondjes te rijden en figuren en op 1 tempo houden. Maar voor die aantal keren dat ze nu onder het zadel heeft gereden gaat het stukken beter!! De voltes worden al meer gereden met stelling en het tempo is mooi gelijk!

BInnenkort wou ik haar maar eens aanspannen (ik heb laatst de bak gesleept ging ook erg goed!!) moet alleen even kijken of ik iemand kan vinden die me dan kan helpen, maar dat komt wel goed!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » wo 28 jan 2009, 08:13

Lisa schreef:BInnenkort wou ik haar maar eens aanspannen (ik heb laatst de bak gesleept ging ook erg goed!!) moet alleen even kijken of ik iemand kan vinden die me dan kan helpen, maar dat komt wel goed!!
Wanneer wou je het doen?
Wij zijn volgend weekend weer in drenthe.
Ik ga dan eindelijk weer eens op aks rijden :D
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
DaphneT

Bericht door DaphneT » wo 28 jan 2009, 09:21

@ Charret: ben het helemaal met je eens, soms loopt het hier over van de reacties en soms staat het helemaal stil! Jammer dat je nog zo lang op je zadel moet wachten. Kan me wel voorstellen dat je nu een stuk minder rijdt. Dat is toch anders.

@ Annabel: dat trucje had Arwen ook een beetje, met name als de veulens erg onrustig zijn, dan kan ze ook proberen zo uit te breken richting hen. Trucje van mijn instructrice: proberen controle over het tempo te houden (desnoods wat terug in tempo, wat vaak gaan ze het op snelheid proberen te winnen), eigenlijk van te voren al en vooral een handige tip: je binnenbeen iets naar achter leggen. Dit klinkt tegengesteld (binnenbeen op de singel, buiten been achter de singel), maar wanneer jij bewust je binnenbeen wat naar achter gaat leggen, leg je vanzelf je gewicht extra naar binnen en wordt het uitbreken een stuk lastiger. Ik geloofde er in het begin niet zo in, maar het werkte wel, bij Arwen tenminste. Uiteraard ook met je buitenbeen er bij blijven, maar dat spreekt voor zich. Bij Guus werkte het destijds andersom: die had de neiging op de hoefslag in galop opeens naar binnen te vliegen. Bij hem moest ik mijn binnenbeen dan naar voren strekken (buiten been iets naar achter) om zo ook het gewicht wat naar buiten te verplaatsen. Ik weet niet of je er wat mee kan, maar dacht, meldt m toch eventjes ;)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 28 jan 2009, 09:56

Als het vanmiddag dooi wordt, dan ga ik het eens proberen Daphne!!!

Drafur heeft een beetje hetzelfde als Guus deed in de galop op open terrein, zich zo ineens over de buitenkant weg laten vallen. Het is niet zozeer dat ze perse van linksom bijv. rechtsom willen...ze willen alleen niet die linksom doorzetten (maar gaan liever alsmaar zijwaarts/achterwaarts naar rechts).
Maar ik heb wel zeker het idee dat het iets is wat ik zelf nu doe, want voor de kar draait hij wel gewoon de bochten. Maar als je het goede gevoel hebt, kan hij er ook zo ineens uit breken van de ene op het andere moment...(echt van: Ik weet dat ik dit kan en nú doe ik het niet meer)
Geluk is de vrucht van intens werk
Lisa

Bericht door Lisa » wo 28 jan 2009, 11:16

Janine: Ik wil graag zaterdagmiddag gaan mennen.(ik moet tot 1 uur werken) Zondagochtend ga ik het bos in met rob en isidor!! (als het weer mee zit) Dus als je er zaterdagmiddag ook bent gezellig!!!!
Alinde mijn ster!!

nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » wo 28 jan 2009, 12:44

Lisa schreef:Janine: Ik wil graag zaterdagmiddag gaan mennen.(ik moet tot 1 uur werken) Zondagochtend ga ik het bos in met rob en isidor!! (als het weer mee zit) Dus als je er zaterdagmiddag ook bent gezellig!!!!
Isse prima...niet in de war met dit weekend he := 8 februari zijn we er.
GerritAfbeeldingCindy

;(
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » wo 28 jan 2009, 12:51

Aran valt nu niet meer zo terug in tempo met de galop. Dat gaat wel vrij goed. Gisteren 2 hele rondjes en een volte. Dat ging heel goed. Ik heb wel alleen de linkergalop gedaan. Rechts vind hij wat moeilijker. Hij springt dan nog vaak verkeerd aan. En als hij wel goed aanspringt, gaat hij in de volgende hoek overkruist of terug in draf. Dat vind hij dus erg moeilijk. Ach, we blijven oefenen ;)
Stelling in de voltes gaat ook steeds beter. Behalve als hij wat engs ziet, dan kijkt hij alleen maar die kant op :roll:
En ik rjd niet te lang nu. Hij is zo snel nat met die dikke vacht.

Charret, balen zeg van je zadel :\
DaphneT

Bericht door DaphneT » wo 28 jan 2009, 16:00

Fijn dat Aran zoveel vooruit gaat met de galop! Dat is het leuke met zo'n jong dier dat je vooruitgang boekt toch?
Lisa

Bericht door Lisa » wo 28 jan 2009, 18:30

Janine: OHww oke dan was ik wel in de war. Dan weet ik nog niet wanneer ik heen ga!

IK ben zo onwijs trots op Alinde!! Ik heb vandaag haar voor de kar gezet (kon niet wachten). Er waren zat mensen op stal en er wou wel even
iemand bij blijven. Ik wou eerst in de binnenbak, maar daar waren ze een nogal druk paard aan het longeren dus ik denk doeg ik ga mooi buiten.
De bak was niet helemaal vriesvrij er zaten wat hardere stukken tussen, maar wel nog zo goed dat je er prima even in kan rijden/mennen.
Ik heb alinde eerst even voor de sleep gezet. Doordat sommigs stukjes wat mul of juist wat harder waren heeft ze verschillende geluiden gehoord.
Ze vond eigenlijk nergens wat aan. Toen de kar er maar achter gehangen. Het hobbelde best wel, maar ook hierom gaf ze geen kik. Heerlijk wat rondjes gereden en van hand veranderen en toen uitgestapt rond de boerderij (klein stukje weg en dan over een ander pad weer terug). Er kwam nog een auto en een tandem aan, maar ook dit leverder geen problemen op.
Ik had het eerlijk gezegd ook niet verwacht hoor dat ze raar zou gaan doen. Bij bart was ze ook al zo braaf, maarja andere omgeving en sinds een tijdje weer. Dus ik vond het toch wel spannend, maar dat was nergens voor nodig, want ik kan maar 1 ding zeggen: TROTS!!!
Echt top! (nu weet ik zeker dat mijn vader een keer mee wil mennen!)
Alinde mijn ster!!

Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » wo 28 jan 2009, 18:54

Daphne, het is zeker leuk om met zo'n paard aan de gang te zijn :j

Wat goed Lisa. Daar mag je met recht trots op zijn +:)+
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » wo 28 jan 2009, 19:57

Galop is zo te horen bij bijna iedereen een lastig iets, ook bij Aike en mij hoor, rechtsom gaat super goed maar linksom maakt hij er nog steeds een potje van. Het is niet dat hij verkeerd aanspringt, dat heeft ie nog nooit gedaan, hij valt ook niet zo snel meer uit galop, dat heeft ie namelijk ook een tijd gehad maar Aike blijft nog steeds op een volte linksom, uitbreken naar rechts, dat blijft lastig te begrenzen, het gaat iets beter maar zodra mijn aandacht iets verslapt doet ie het weer := Ach, we oefenen gewoon verder, oooooiiittt komt het goed :P

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » wo 28 jan 2009, 21:29

Galop is hier ook nog een beetje drama hoor.
Linksom gaat echt steeds beter, nu al op een heel rondje :=
Rechtsom wil nog niet helemaal lukken, wel aanspringen maar na een paar passen weer terug.
Ben afgelopen zomer er pas mee begonnen hoor.
GerritAfbeeldingCindy

;(
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » wo 28 jan 2009, 21:55

Ik rijd meer buiten dan in de bak. Buiten doet hij het prima, maar in de bak met al die hoeken en bochtjes blijft toch moeilijk.
Wel goed om te lezen dat het een bekend probleem is ;)
claudia

Bericht door claudia » do 29 jan 2009, 11:58

Mijn A(tje) Alco staat sinds vandaag rondom in de stroomdraad -:(-

Eerst maakte zijn zijn eigen dekens kapot maar nu is hij aan die van de buurvrouw begonnen.
Hij heeft nu al 6 dekens van haar kapot gebeten.

We hebben stenen stallen met op hoogte van ong 1.10 tralies. (leuk voor de paarden contact met elkaar)
Maar wat doet die merrie, heerlijk met haar kont tegen de tralies gaan staan en alco kan daar net met zijn lippen tussendoor en pakt zo haar deken vast en gaat er met zijn volle gewicht aan hangen.

Met als resultaat dat alle dekens de achterkanten missen, en die merrie vindt het allemaal heerlijk 8)7

Dus nu heb ik voor het hek maar 3 dunne stroomdraadjes gespannen, iets anders vreet hij er tussen uit.

Toen hij binnen kwam op stal keek hij wel even eheel vreemd. :=
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 29 jan 2009, 12:36

met ons en de galop gaat het ook goed. Ze sprong op rechts steeds verkeerd aan, maar dat gaat, na een lange poos niet gegallopeerd te hebben, goed nu. Alleen valt ze nog wel naar binnen op de volte, maar dat komt ook weer goed.

ga nu ff buiten rijden!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 29 jan 2009, 18:15

Ach Clau, beter de dekens van een ander dan die van jezelf :P

Ennnnnn, Joost!!
claudia

Bericht door claudia » do 29 jan 2009, 19:13

Thessa Keizer schreef:Ach Clau, beter de dekens van een ander dan die van jezelf :P

Ik schaam me dood :sorry:

Annelies kan er gelukkig nog wel om lachen. Maar nu moet hij het toch echt niet meer kunnen doen.
Die antibijtrotzooi helpt ook niet.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Keandra

Bericht door Keandra » do 29 jan 2009, 19:35

Thessa Keizer schreef:Galop is zo te horen bij bijna iedereen een lastig iets, ook bij Aike en mij hoor, rechtsom gaat super goed maar linksom maakt hij er nog steeds een potje van. Het is niet dat hij verkeerd aanspringt, dat heeft ie nog nooit gedaan, hij valt ook niet zo snel meer uit galop, dat heeft ie namelijk ook een tijd gehad maar Aike blijft nog steeds op een volte linksom, uitbreken naar rechts, dat blijft lastig te begrenzen, het gaat iets beter maar zodra mijn aandacht iets verslapt doet ie het weer := Ach, we oefenen gewoon verder, oooooiiittt komt het goed :P

Githa heeft hetzelfde probleem, wij hebben het voorlopig ingedijkt met een scherper bit, wer reden eerst op een heel zacht inwerkend trensje en nu heb ik een verdun met rollen aangeschaft voor haar, dat geef teen heel verschil maar ze is ten minste onder controle te houden. Githa zette gewoon elke keer haar nek vast en Leslie (men vriend) is er zo 3 keer afgevallen en hij heeft nu onlangs er 2 weken door n het gips gezeten met zijn pols. Dus heb ik gezegd dat het spelletje over is. B-)
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 30 jan 2009, 08:21

Ik ben zelf niet zo van de scherpere bitten, dat is ook echt niet nodig bij Aike, het is gewoon een beetje stout doenerij en ik moet hem met mijn buitenbeen en buitenteugel gewoon beter begrenzen, maar zit ik zelf gewoon ook niet zo stabiel in de galop en daar maakt ie graag misbruik van }-) Gelukkig gaat het al een stuk beter, zowaar heb ik van de week een volte of drie kunnen gallopperen zonder dat ie het deed, dus we kunnen het wel :D
Maar Githa is toch een jaar jonger? Die is toch 3,5? Dan zou ik zeker een beetje voorzichtig zijn met er nu al een scherper bit in te hangen hoor.

Ennnnnn, Joost!!
Gesloten