De J-tjes ontdekken de wereld!
Re: De J-tjes ontdekken de wereld!
Leuke foto's Karin!
Ik schrok me gister rot.. Had de hele dag gewerkt en keek 's avonds op mijn telefoon.
Allemaal gemiste oproepen... Bleek Oda koliek gehad te hebben.
Gelukkig is het goed gekomen met haar, arm ding..
Ik schrok me gister rot.. Had de hele dag gewerkt en keek 's avonds op mijn telefoon.
Allemaal gemiste oproepen... Bleek Oda koliek gehad te hebben.
Gelukkig is het goed gekomen met haar, arm ding..
Mama van Gwen
(7-2-15)

Wat voor koliek?
Je hoort nu heel veel zand koliek, omdat die van mij zand eet krijgt ze sowieso al iedere maand een kuur met psyllium. Maar ik moet even heel blij toegeven dat ze al een poos geen diarree meer heeft gehad, gelukkig!
Je hoort nu heel veel zand koliek, omdat die van mij zand eet krijgt ze sowieso al iedere maand een kuur met psyllium. Maar ik moet even heel blij toegeven dat ze al een poos geen diarree meer heeft gehad, gelukkig!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Gelukkig is het goed gekomen!!
Jeetje, die Jo heeft inderdaad niet veel om het lijf! Hopelijk knapt hij snel op en groeit hij weer wat vlees bij!
Dinsdag komen de mensen van het Duitse stamboek, dus dan mag Tara haar kunnen laten zien!! Vraag me af of er met zo'n vacht wel wat aan te fatsoeneren valt, maar we zullen ons best maar doen..
En dan komt dus ook het onvermijdelijke afscheid ras naderbij. Ze blijft natuurlijk gewoon bij mij, maar dan zie ik haar wel wat minder vaak. Alhoewel mijn vader het helemaaaaaal niet erg vindt om naar Duitsland te tuffen. Alleen daarom vindt hij het al een geweldige oplossing, hihi..
Kan Andre eindelijk elke dag van zijn eigenste aanwinst gaan genieten!!!
Jeetje, die Jo heeft inderdaad niet veel om het lijf! Hopelijk knapt hij snel op en groeit hij weer wat vlees bij!
Dinsdag komen de mensen van het Duitse stamboek, dus dan mag Tara haar kunnen laten zien!! Vraag me af of er met zo'n vacht wel wat aan te fatsoeneren valt, maar we zullen ons best maar doen..
En dan komt dus ook het onvermijdelijke afscheid ras naderbij. Ze blijft natuurlijk gewoon bij mij, maar dan zie ik haar wel wat minder vaak. Alhoewel mijn vader het helemaaaaaal niet erg vindt om naar Duitsland te tuffen. Alleen daarom vindt hij het al een geweldige oplossing, hihi..
Kan Andre eindelijk elke dag van zijn eigenste aanwinst gaan genieten!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jo is wel compléét ander type ook dan de Fjorden he. Valt me hier ook steeds weer bij de quarterdame op, die is zo anders qua lijf etc. Wel benieuwd hoe hij uitgroeit!
Aj altijd vervelend koliek, gelukkig is het weer beter.
En ook benieuwd naar volgende week dinsdag!
Aj altijd vervelend koliek, gelukkig is het weer beter.
En ook benieuwd naar volgende week dinsdag!
Geluk is de vrucht van intens werk
Ach arme Oda kijk maar uit voor zand, hier krijgen de paarden standaard 3X per week lijnzaad.
Ja Jo is echt totaal anders gelukkig doet hij het erg goed en gauw de kilo 's eraan.
Ja Jo is echt totaal anders gelukkig doet hij het erg goed en gauw de kilo 's eraan.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Hier vrijdag een serie Itjes in buitenland-vorm naar huis gehaald voor de registratie van dinsdag. Eerst Dexter en Denia. Helaas was de laatstgenoemde ineens kreupel, lijkt op ontsteking (mogelijk hoefzweer) dus die stond dit weekend geregeld met haar voetje in de soda..wat een braaf meisje is het dan, liet het allemaal gelaten toe. Deed/doet haar ook wel flink pijn, zo sneu. Snijden was ook geen mogelijkheid om de druk te verlichten, gister maar trekverbandje er omheen, daar stond ze poosje raar naar te kijken.
Verder ook Declo en Arthur bij huis gehaald omdat ik toch wel heel benieuwd wat hoe zij het deden t.o.v. die andere twee. Had het idee dat ze iets achter waren in ontwikkeling, maar dat had ik goed mis. Goeiemiddag, Declo is toch wel wat groter dan ik dacht. Even gemeten en kwam op 1,22 stokmaat.
Verder ook Declo en Arthur bij huis gehaald omdat ik toch wel heel benieuwd wat hoe zij het deden t.o.v. die andere twee. Had het idee dat ze iets achter waren in ontwikkeling, maar dat had ik goed mis. Goeiemiddag, Declo is toch wel wat groter dan ik dacht. Even gemeten en kwam op 1,22 stokmaat.
Wat leuk Annabel dat ze morgen gekeurd worden altijd spannend.
Zielig zo'n klein veulentje met een zeer voetje.
Met Jo en Oline gat het steeds beter Jo begint lekker bij te komen en Oline is lekker aan het groeien geniet elke dag weer van die 2 lieve koppies.
Zielig zo'n klein veulentje met een zeer voetje.
Met Jo en Oline gat het steeds beter Jo begint lekker bij te komen en Oline is lekker aan het groeien geniet elke dag weer van die 2 lieve koppies.
Jella is nu met 3,5 maand 1.14m ik vind het al wel een mooi maatje!
Ik hoop dat het sneller beter gaat met Denia haar voetje.
Ik hoop dat het sneller beter gaat met Denia haar voetje.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
Zal Denia zo weer even soppen, had het gisteravond weer in het trekverband gezet. Ze werd toen al wat 'vervelender' dat ik wilde soppen, dus teken dat het de goede kant op gaat. Ze steunde nu ook weer beter op de punt van dr hoef en zonet kwam ik buiten, staat ze er (met trekverband weliswaar) gewoon volledig op te rusten. Lopen gaat nog voorzichtig, maar dit is al een prettige stap in de goede richting.
Tara kan wel sterk zijn als ze het spannend vindt, heb er twee keer aan moeten hangen. Is ook niet niks, gisteren al stikgek door de storm. Bij je vriendje weg en in een kleine wiebelstal. Eruit op een vreemde plek met allemaal vreemde paarden. Mama een beetje druk en van slag en ineens nieuwe buren, waar mama ook geen fan van was. Daar slapen en vervolgens een vreemde bak in, daarna een poos vast staan en dan ook nog een chip in je nek!! Leven van een veulen gaat niet altijd over rozen!!
Daar staat tegenover dat ze zich heel goed heeft laten zien!! Ik keek er zelf ook nog weer van op!!
Jury was er ook wel van gecharmeerd!!
Daar staat tegenover dat ze zich heel goed heeft laten zien!! Ik keek er zelf ook nog weer van op!!
Jury was er ook wel van gecharmeerd!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- XxDiandraxX
ik had de foto's gezien op de blog van van den berg, leuk hoor. altijd leuk om te horen dat andere ook zo weg zijn van je veulen.
Jinera gisteren weer eens uit de wei geplukt. gelukkig kunnen zij en Guus heel goed met elkaar maar ook prima zonder elkaar, het is een keer hinniken en daarna gaat degene die in de wei achter blijft gelukkig weer gewoon verder eten alsof er niks aan de hand is. gelijk ook even het meetlint erlangs gehouden. ze meet nu 1.17m (stiekem had ik wel gehoopt dat ze al groter zou zijn maar wat niet is kan nog komen...
_
Jinera op stand, gisteren.

en samen met haar grote broer Guus, ze kunnen gelukkig samen 1 "bord" delen..

Jinera gisteren weer eens uit de wei geplukt. gelukkig kunnen zij en Guus heel goed met elkaar maar ook prima zonder elkaar, het is een keer hinniken en daarna gaat degene die in de wei achter blijft gelukkig weer gewoon verder eten alsof er niks aan de hand is. gelijk ook even het meetlint erlangs gehouden. ze meet nu 1.17m (stiekem had ik wel gehoopt dat ze al groter zou zijn maar wat niet is kan nog komen...

Jinera op stand, gisteren.

en samen met haar grote broer Guus, ze kunnen gelukkig samen 1 "bord" delen..

Heerlijk he hoe die kleintjes groeien.
Had haar op facebook al gezien, ze gaat wel wat naar de naarlingfase!! En zo te zien ook nog lekker in de groei!!
Ben benieuwd wat voor tint grijs (hihi) daar volgend zomer onder vandaag komt! Ik verwacht eigenlijk wel een mooie kleur grijs.
Ben benieuwd wat voor tint grijs (hihi) daar volgend zomer onder vandaag komt! Ik verwacht eigenlijk wel een mooie kleur grijs.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- XxDiandraxX
Ik denk dat dat tenminste 50 tinten grijs word.. 

- XxDiandraxX
sinds vandaag heeft Jinera een nieuw halster en wel een heus pony halster. hij staat wel gaaf vind ik..

Schattig staat haar goed.
Oda krijgt deze week haar 1e touwhalster
.
Van de week is ze gemeten, ze is nu 1.25m

Van de week is ze gemeten, ze is nu 1.25m

Mama van Gwen
(7-2-15)

Zo oda groeit als kool.
- XxDiandraxX
ik heb vandaag de familie bij mij weer herenigd. Jinera probeerde even te drinken maar kreeg een rake klap van Sonja (hopelijk was de boodschap dus duidelijk) en daarna heeft ze het niet meer geprobeerd(in elk geval niet toen ik ze de hele ochtend in de gaten heb gehouden), hopelijk blijft dat zo. Guus snapt er allemaal niks van, Sonja die steeds tegen hem staat te gillen en te slaan. maar die kiest eieren voor zijn geld en gaat op zijn gemak een stukje verderop staan grazen.. braaf dier..

Leuke foto Diandra!
Fijn dat het goed gaat zo met zijn 3tjes
.
Vandaag Oda haar maantjes maar weer eens geknipt, was nodig. Hing al wat opzij en lekker naar voren.
Haar manen zijn nu al best dik, kostte al wat moeite er door te komen. Dus geen hoogstaand kapsel voor mevrouwtje.
Maar goed, het is winter he
.
Fijn dat het goed gaat zo met zijn 3tjes

Vandaag Oda haar maantjes maar weer eens geknipt, was nodig. Hing al wat opzij en lekker naar voren.
Haar manen zijn nu al best dik, kostte al wat moeite er door te komen. Dus geen hoogstaand kapsel voor mevrouwtje.
Maar goed, het is winter he

Mama van Gwen
(7-2-15)