F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel 10
Re: F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel
Ja verwarrend he 2 dezelfde namen schrok hij.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
-
Een beetje.... hij moest wel lachen. En hij weet wel beterfoss schreef:Ja verwarrend he 2 dezelfde namen schrok hij.

Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Mijn knapperd
Hij heeft echt de billen van Marga hoor....maar het hoofd van Timor vind ik

Deze vind ik prachtig, Tamara heeft hem gemaakt

Wat gaat Finn knap onder het zadel

Deze vind ik prachtig, Tamara heeft hem gemaakt

Wat gaat Finn knap onder het zadel
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
-
Mooie foto's Ivonne.
We mogen dinsdagavond Fello op gaan halen. Dan zal Indigo weer terug gaan, maar wie weet komt hij weer even terug. Als Evita betuigd gaat worden,kan het zijn dat ik Indigo even terug krijg, zodat ik die in de tussentijd mooi kan doorrijden. Zal Fello wel leuk vinden, dat is toch zijn maatje.
We mogen dinsdagavond Fello op gaan halen. Dan zal Indigo weer terug gaan, maar wie weet komt hij weer even terug. Als Evita betuigd gaat worden,kan het zijn dat ik Indigo even terug krijg, zodat ik die in de tussentijd mooi kan doorrijden. Zal Fello wel leuk vinden, dat is toch zijn maatje.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
Wat goed van Finn!
Mooie foto van Fatoush!
Mooie foto van Fatoush!
Odette&Fenna
wat een mooie fotos van fatoush Yvon

hoe gaat het met hem?
gisteren buitenritje gemaakt met Kootje, mee met stalgenootje en zeer ervaren merrie Saartje die echt een toppertje is als begeleidingspoown! het zadel ligt super en zit lekker, dus we hebben ook eens wat gedraafd.. wiebelwiebel even voor Ko haha, maar hij deed het geweldig, reageert perfect op stemhulp+been erbij en was super enthousiast en vrolijk. Echt lekker op eigen beentjes gedraafd, was supertrots! Na een uur moe maar voldaan terug, en netjes op adem
even poseren

onderweg

weer terug naar stal

en op de wei

ergens voelt het zo vertrouwd al. gek!

hoe gaat het met hem?
gisteren buitenritje gemaakt met Kootje, mee met stalgenootje en zeer ervaren merrie Saartje die echt een toppertje is als begeleidingspoown! het zadel ligt super en zit lekker, dus we hebben ook eens wat gedraafd.. wiebelwiebel even voor Ko haha, maar hij deed het geweldig, reageert perfect op stemhulp+been erbij en was super enthousiast en vrolijk. Echt lekker op eigen beentjes gedraafd, was supertrots! Na een uur moe maar voldaan terug, en netjes op adem

even poseren

onderweg

weer terug naar stal

en op de wei

ergens voelt het zo vertrouwd al. gek!
Knappe Kootje!
Zien we al een buikje tevoorschijn komen Suzanne? Of is dat gezichtsbedrog door je vestje?
Zien we al een buikje tevoorschijn komen Suzanne? Of is dat gezichtsbedrog door je vestje?
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
een beetje.. maar dat is vooral mn darmen, die schijnen op te zetten door de hormonen 
prulleke is pas 3cm ofzo nu, maar je lichaam is al plaats aan het maken zeg maar

prulleke is pas 3cm ofzo nu, maar je lichaam is al plaats aan het maken zeg maar

Ziet er goed uit die Ko!
Wat een knap koppie heeft Fatoush toch..
Alle foto's zijn trouwens erg mooi geworden!
Finn ziet er goed uit zo Lindy!
Fello doet het naar horen ook erg goed!
Vorige week nog even in het noorden des lands geweest! Natuurlijk ook fjordengespot
En kennis gemaakt met Ferro! Wat een lief beest is dat zeg 
Voor Floyd wordt het de komende 5 maanden hard werken..! Want dan gaat ie op 'kamers' om zijn opleiding tot enkelspan en tweespan paard te volgen!
Aftellen is begonnen 
Wat een knap koppie heeft Fatoush toch..

Finn ziet er goed uit zo Lindy!
Fello doet het naar horen ook erg goed!
Vorige week nog even in het noorden des lands geweest! Natuurlijk ook fjordengespot

Voor Floyd wordt het de komende 5 maanden hard werken..! Want dan gaat ie op 'kamers' om zijn opleiding tot enkelspan en tweespan paard te volgen!

Horses are like potato-chips, you can't just have one.. 

wat is Kootje toch een knappe kerel, hij ziet er ook zo geweldig uit onder het zadel. Fatoush hobbelt wat door Suzanne, dit wordt zijn laatste winter vrees ik, hij gaat achteruit
Ik kan het ook niet altijd opbrengen in dit topic te kijken, Tuurlijk gun ik jullie alle plezier met julie F-jes, maar wat had ik dit ook graag met Fatoush meegemaakt. Ik krijg steeds meer zorgen om hem helaas

Baranna 13-5-2006
Ik hoorde al dat je deze kant op zou komen Nikky!
Heb je Fjel ook nog gespot of niet achter geweest??
Komt Floyd hier heen om te worden beleerd, of gewoon bij jou in de buurt??
@ Ivonne, lijkt me ook echt heel moeilijk om die verhalen hier te lezen. Ik wil wel zeggen, ik kan het me voorstellen, maar ik denk niet dat ik dat kan eigenlijk. Het had zo mooi moeten zijn met die knappe Fatoush...
Zal ik dan ook maar wat verhalen vertellen dat ik Fjella wel kan afschieten..
Heb je Fjel ook nog gespot of niet achter geweest??
Komt Floyd hier heen om te worden beleerd, of gewoon bij jou in de buurt??
@ Ivonne, lijkt me ook echt heel moeilijk om die verhalen hier te lezen. Ik wil wel zeggen, ik kan het me voorstellen, maar ik denk niet dat ik dat kan eigenlijk. Het had zo mooi moeten zijn met die knappe Fatoush...
Zal ik dan ook maar wat verhalen vertellen dat ik Fjella wel kan afschieten..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
haha, is goed hoor Esther, doe dat maar. Fatoush is ook wel eens om achter het behang te plakken hoor, maar ik probeer me toch zo weinig mogelijk kwaad op hem te maken. Niet dat hij alles mag natuurlijk, maar hij vindt het heerlijk dat ik zijn billen kriebel, tot vervelends toe keert hij me de kont toe, zodat ik kan kriebelen. Normaal zou ik dat nu afstraffen, maar als ik hem daar de laatste maanden nou nog gelukkig mee kan maken, doe ik dat. Ik gun het jullie ook echt wel hoor, maar het is wel eens lastig het zo te lezen. Enige wat ik met Fatoush doe is knufflen, poetsen en zorgen maken.
Baranna 13-5-2006
Esther, Fjella inderdaad ook nog gespot! Wel in de verte, stond ergens in een achterste wei met gok ik Dieter en -naam kwijt- en die kleine frutsels
Voor Floyd hebben we zitten twijfelen wat we zouden doen. Uiteindelijk toch gekozen om hem hier door mijn instructeur te laten beleren (wist eerst niet of ie het deed, maar na navragen wel dus). Staat ie toch dichterbij en kunnen we vaker gaan kijken. Daarbij kent hij Vera ook al dus ook misschien voordeel voor de tweespan
Anders was hij wel naar Bart gegaan 

Voor Floyd hebben we zitten twijfelen wat we zouden doen. Uiteindelijk toch gekozen om hem hier door mijn instructeur te laten beleren (wist eerst niet of ie het deed, maar na navragen wel dus). Staat ie toch dichterbij en kunnen we vaker gaan kijken. Daarbij kent hij Vera ook al dus ook misschien voordeel voor de tweespan

Horses are like potato-chips, you can't just have one.. 

Wat erg, Ivonne, dat het zo achteruit gaat met Fatoush.
Ik kan me wel voorstellen dat het lastig is als je alle verhalen leest over de F-jes die nu aan de slag gaan. Veel sterkte ermee!
Floyd gaat dus ook naar 'school'. Spannend!
Wat is Ko toch een braaf paard! Fijn dat je iemand hebt waar je mee kunt buitenrijden.
Vandaag heb ik een buitenrit gemaakt met Fenna. De kinderboerderij was wel een beetje spannend, maar verder was ze braaf.
Het was wel te merken dat het vandaag warm was, want ze was helemaal buiten adem van alleen een stap rondje.
Ik kan me wel voorstellen dat het lastig is als je alle verhalen leest over de F-jes die nu aan de slag gaan. Veel sterkte ermee!
Floyd gaat dus ook naar 'school'. Spannend!
Wat is Ko toch een braaf paard! Fijn dat je iemand hebt waar je mee kunt buitenrijden.
Vandaag heb ik een buitenrit gemaakt met Fenna. De kinderboerderij was wel een beetje spannend, maar verder was ze braaf.
Het was wel te merken dat het vandaag warm was, want ze was helemaal buiten adem van alleen een stap rondje.
Odette&Fenna
Ik denk met Binkie erbij? Die liep er normaal gesproken wel bij..
Ik zou ook liever mijn paard lekker dicht bij huis laten beleren, kun je gaan kijken en op bezoek gaan! Heb het ook wel getroffen met de mogelijkheid die ik nu heb natuurlijk. Samen met Bart Fjella voor de wagen beleren, onder het zadel staat op een laag pitje want Janna is erg druk.
Ko is echt zo leuk!! Wat heeft die toch een onwijs schattig hoofdje!! Daar zou ik echt een roze hoofdstel omheen hangen!!
Kan momenteel niet echt over Fjella schrijven, ze was alleen aan de muur stierlijk vervelend, ze bespaart me wel de kosten van de hoefsmid, want ze schuurt zelf haar hoeven af.. Madam ongeduld!! Zat haar ook af te straffen als ze dat deed, maar madam zag die aandacht als beter dan helemaal geen aandacht, dus nu negeer ik haar gewoon helemaal als ze het doet. Maar dan komt van een afstand de stoom ook wel uit mijn oren hoor!!
Fenna ook weer lekker aan de slag, die kent zo onderhand ook wel heel wat zeg!!
Wilde vandaag met Fjella Parelli lesje meedoen, maar helaas zat ik met paps in het ziekenhuis. Niets ernstigs hoor, ontstoken oog, maar hij mag niet autorijden en mijn moeder kon ineens niet..
Ik zou ook liever mijn paard lekker dicht bij huis laten beleren, kun je gaan kijken en op bezoek gaan! Heb het ook wel getroffen met de mogelijkheid die ik nu heb natuurlijk. Samen met Bart Fjella voor de wagen beleren, onder het zadel staat op een laag pitje want Janna is erg druk.
Ko is echt zo leuk!! Wat heeft die toch een onwijs schattig hoofdje!! Daar zou ik echt een roze hoofdstel omheen hangen!!
Kan momenteel niet echt over Fjella schrijven, ze was alleen aan de muur stierlijk vervelend, ze bespaart me wel de kosten van de hoefsmid, want ze schuurt zelf haar hoeven af.. Madam ongeduld!! Zat haar ook af te straffen als ze dat deed, maar madam zag die aandacht als beter dan helemaal geen aandacht, dus nu negeer ik haar gewoon helemaal als ze het doet. Maar dan komt van een afstand de stoom ook wel uit mijn oren hoor!!
Fenna ook weer lekker aan de slag, die kent zo onderhand ook wel heel wat zeg!!
Wilde vandaag met Fjella Parelli lesje meedoen, maar helaas zat ik met paps in het ziekenhuis. Niets ernstigs hoor, ontstoken oog, maar hij mag niet autorijden en mijn moeder kon ineens niet..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wat sneu voor Fatoush dat het nu minder gaat ik hoop echt dat je nog lang van hem kan genieten Ivonne hopelijk knapt hij weer wat op
Volgende week gaat Fugo eerst verhuizen en dan gaan het het zadelmak maken weer een beetje oppakken met name het sturen, zodat we volgend jaar lekker met zijn tweeën kunnen rijden.
De andere Fjes maken ook mooie vorderingen zo te lezen, ze worden nu echt groot he

Volgende week gaat Fugo eerst verhuizen en dan gaan het het zadelmak maken weer een beetje oppakken met name het sturen, zodat we volgend jaar lekker met zijn tweeën kunnen rijden.

De andere Fjes maken ook mooie vorderingen zo te lezen, ze worden nu echt groot he

ow Ivon dat kan ik me voorstellen 
het lijkt me zo moeilijk... heb zoveel respect voor je

geef Fatoush maar een dikke knuffel van Ko en mij!!
spannend Anna nieuw plekje!
ootje en Fenna ook lekker op rit geweest! genieten he

het lijkt me zo moeilijk... heb zoveel respect voor je

geef Fatoush maar een dikke knuffel van Ko en mij!!
spannend Anna nieuw plekje!
ootje en Fenna ook lekker op rit geweest! genieten he

Leuk dat je bijna gaat verhuizen, Anna. Lekker dat jullie dan echt met Fugo aan de slag kunnen.
Inderdaad Suzanne, we genieten wel van onze buitenritjes. Eigenlijk moeten we ook in de bak aan de slag, maar met mooi weer is buitenrijden wel erg lekker.
Inderdaad Suzanne, we genieten wel van onze buitenritjes. Eigenlijk moeten we ook in de bak aan de slag, maar met mooi weer is buitenrijden wel erg lekker.
Odette&Fenna
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Wat gaat Kootje goeoeoeoeddd! Topper!! 
Dikke knuf voor Ivonne
Fin is ook een beetje zielig. Zag laatst haar mest al wat minder stevig worden, dus gister even d'r gebit bekeken...ja hoor ze is weer aan het wisselen. Arme ziel. Volgende week maar wat slobber halen, kan ze gelijk weer een zandkuurtje krijgen

Dikke knuf voor Ivonne

Fin is ook een beetje zielig. Zag laatst haar mest al wat minder stevig worden, dus gister even d'r gebit bekeken...ja hoor ze is weer aan het wisselen. Arme ziel. Volgende week maar wat slobber halen, kan ze gelijk weer een zandkuurtje krijgen

Fatoush is een mooierd! Wat moeilijk Ivonne dat je zo je best doen en je toch zo'n zorgen blijft maken omdat je niet weet wanneer het voor hem te veel zeer gaat doen..
Reinou wat bijzonder dat ze dan minder gaat eten, faira is een echte fjord en eet alles wat los en vast zit hoor. haha
Zaterdag a.s. beginnen we met menlessen bij Leo Paauwe, ongeveer eens in de twee weken in de wintermaanden met onze menvereniging. Deze winter is het 8x en zit je met nog 2 aanspanningen in de les, ben benieuwd hoe we het gaan doen.
Reinou wat bijzonder dat ze dan minder gaat eten, faira is een echte fjord en eet alles wat los en vast zit hoor. haha
Zaterdag a.s. beginnen we met menlessen bij Leo Paauwe, ongeveer eens in de twee weken in de wintermaanden met onze menvereniging. Deze winter is het 8x en zit je met nog 2 aanspanningen in de les, ben benieuwd hoe we het gaan doen.
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9