Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvis

Re: Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4

Bericht door Elvis » zo 29 aug 2010, 10:26

Wij doen nog niets verder als wandelen,poetsen en dat soort dingen.
Wil eerdaags wel een tuigje aanschaffen maar niet om er gelijk een kar achter te hangen,meer voor het tuigmak maken.
Hoofdstel heeft hij al is in gehad,dekje op ze rug ook allemaal geen probleem.Dit kwam meer omdat hij altijd zo bij Imka staat te klieren met opzadelen,voor de gein betrekken we hem hier dan bij :D .Er op zitten en dat soort dingen no way,Elvis gaat ook richting de 2,5 maar daar ga ik zeker pas volgend jaar zomer aan beginnen.
Wel zijn we soms is bezig met kunstjes,heeft hij wat te doen.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Eros

Bericht door Eros » zo 29 aug 2010, 10:51

Nope, er op zitten moet ik ook nog helemaaal niet aan denken.. :n

Haha, want Emy doet, heeft Eros ook heel sterk, een bitje is nog niet genoeg, het liefst het hele hoofdstel er bij :+

Toch merk ik aan Eros dat hij wel toe is aan wat ''meer''. Dus net als Elvis mag hij ook zo nu en dan wat kunstjes doen, basis dingen van VD etc.

Ach en verder... Lekker grasjes eten. +:)+
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » zo 29 aug 2010, 12:17

Wendy heeft al veel met Flower gedaan, hoorde zelfs al lange lijnenwerk.. Naja, met touwhalster en leadrope, maar dat ging heel goed.. Ze vond het zelfs wel goed dat de leadrope achter op haar hakken kwam, dat vinden veel paarden toch erg eng en Flower is nogal schichtig af en toe..
Was voor Flower echt wel een goede leerperiode..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Keandra

Bericht door Keandra » zo 29 aug 2010, 15:08

hier heeft jalenka geen enkel probleem met lange lijnen aan een halstertje
doet dit alsof ze dat al jaren gewoon is (1 keer gedaan)
en lijnen op haar hakken, heb haar zo bewust gemaakt van haar lijf en waar alles was, anders stond ze nog gedurig op onze voeten := nu niet meer 8-)

en opkruipen, Leslie kan er zo op :=
die is dat gewoon van met Githa gezien te hebben, als hij zot aan het doen is met Githa, als ze beide in de roundpen staan bevoorbeeld,
kan hij er zo uit zottigheid op en over springen
geeft geen kik, hij kan zelfs zo blijven zitten als ze stapt, ze geeft er geen moer om dat hij op haar rug gaat zitten
(niet denken dat ze ingereden is, bijlange niet, maar zo hebben we haar wel al veel kunnen laten wennen, volgend jaar zal inrijden in de zomer nog zo snel gaan)
een stalgenoot heeft gezegd (die doet het leren op zelfde manier als wij) dat dat zoals we doen geen erg kan, dat ze er juist heel koelbloedig van worden en dat ze dan tegen een stootje leren kunnen en niet van het minste gaan lopen stressen
Esther

Bericht door Esther » zo 29 aug 2010, 18:27

Flower is natuurlijk wel wat anders dan een fjord, tenminste de meeste..
Het is een welsh x shet kruising met veel bloed van een welsh. Daardoor kan ze geweldig lopen, maar is niet de makkelijkste. Ze is ook nog eens razendsnel en erg pienter..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » zo 29 aug 2010, 18:44

Zo, na een paar weken afwezig te zijn geweest ben ik weer terug. Hier gaat het met de E'tjes ook goed.
Vandaag zijn de hoeven gedaan en ze hebben zich re-de-lijk gedragen. Eskil zijn hoeven worden steeds beter, met correctie en Evian's hoeven waren super, mooi rond, fijne structuur en bikkelhard. En zelfs Minouk had boven verwachting dit keer weer betere hoeven dan de vorige keer, maar het blijft nog een weg te gaan.
Keandra

Bericht door Keandra » zo 29 aug 2010, 18:50

Esther schreef:Flower is natuurlijk wel wat anders dan een fjord, tenminste de meeste..
Het is een welsh x shet kruising met veel bloed van een welsh. Daardoor kan ze geweldig lopen, maar is niet de makkelijkste. Ze is ook nog eens razendsnel en erg pienter..
weet wel
niks slechts op, maar vroeger (lees vorig jaar) zou jalenka geklopt hebben op een touw achter haar billen en hakken
en de afgelopen winter hebben we veel gewerkt op ons te vertrouwen en is dat probleem al geheel weg (als je weet dat we nu tegen haar kont mogen duwen en tegen haar kont kunnen aanleunen enzo ... is ze wel veel verbeterd)
het was ook echt nodig dat ze over haar schrik kwam, we hadden de indruk al van int begin dat ze bij mijn zus kwam dat ze aan haar poep heel gevoelig was (denken wat slaag gekregen of zo, in elk geval geen goede) en nu is ze bij ons en de smid, DA al van dat probleem verholpen wat het wel heel plezant nu maakt om met haar om te gaan

ik vind het heel tof om die verhalen van flower te horen, is zo koddig
roos

Bericht door roos » ma 30 aug 2010, 19:01

Ekdal doet niks anders als lekker eten in het land, beetje poetsen, soms een wandeling en soms ff rennen, meer niet. HIj is BIG dus laat hem lekker staan tot voorjaar / zomer 2012.
Had het de vorige keer met de smid erover en Ekdal zijn hoeven zijn nu ook al beter, heel fijn, want Danc is al een ramp met zijn hoeven, 1 is wel genoeg. De smid zei dat Ekdal later wel met hoefschoenen door het leven kan (als ik buiten ga rijden)maar de tijd zal het leren.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
roos

Bericht door roos » ma 30 aug 2010, 19:02

Oja vd week was het natuurlijk ROT weer, dus ik de Danc en Ekdal even halen om hun hoeven te doen. Danc loopt wel door plassen, maar Ek heeft daar echt een hekel aan. Maar nu er plassen lagen was dat een mooie oefening, Danc ging en Ekdal sprong er over heen...zo op mij....dat was wat minder, maar hij stond wel meteen stil, hij weet dat hij bij mij moet blijven als iets eng is.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 30 aug 2010, 20:15

Had ze daar zo'n schrik van?? Mooi dat het nu dan beter gaat!

Het is bij mij met veulen opvoeding al zo dat ik zoveel mogelijk probeer alles aan te raken!! Dus echt alles. De meesten vinden dat prima, alleen Eachann maakte er altijd een dolle boel van, die zag het alsof ik een van zijn speelkameraadjes was, niet handig.. Maar die heeft het ook geleerd hoor!! Hij is in kundige handen en ik denk dat het ook heeft gescheeld dat zijn ballen eraf zijn..
Bente, Djinty, Elvis, Fjella en Digai vinden het allemaal wel best..

Fjella kijkt van weinig op, naar mijn smaak soms wat te weinig, die zal het worst zijn, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » ma 30 aug 2010, 20:56

Heb van de week een foto gemaakt van Ekdal verstopt onder een handdoek(handdoek over zijn hoofd)En ik maar roepen Waar is Ekdal nu..en onder de doek zag je die oren bewegen, hij was zo braaf.
Alleen die plassen en het grote(???)monster in het riet is altijd een leuke aanleiding voor een spelletje...zoef zoef en nepschrikken. (en dan zie je Danc zo kijken van...die spoort niet :P)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 01 sep 2010, 10:34

Hallo allemaal!!!
Ik ben echt weinig hier de laatste tijd..
We zijn erg druk met de paarden (en kidz) en zijn lekker aan het klussen.
De weide van de geiten hebben we helemaal gesloopt en opnieuw gemaakt met nieuw materiaal, hierin gaan net als vorige winter de shetlanders weer overwinteren.
En nu voorbereidingen voor het weekend aan het maken, dan gaan we de rijbakomheinig helemaal slopen, is nu net als de weide palen met schriklint. En dan gaan we een hele houten omheining maken met schriklint ertussen. De weide is niet meer te doen met al die blubber en water plassen. Zo kunnen de fjorden per twee overwinteren in de bak, en snachts op stal.
De weide blijft nu leeg tot aan het voorjaar, hihi nog nooit gebeurd in 16 jaar, ze stonden altijd 12 maanden per jaar in de weide.
Druk, druk dus, maar wel erg gaaf! Zei al: We hebben nu niet meer paardjes thuis in de tuin, we worden een heuse privestal, hihihi.

Ik ga proberen alles bij te lezen hoor.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 01 sep 2010, 18:57

We hebben vanmiddag weer zo gelachen.
We waren bezig de laatste hand te leggen aan de geiten/shetten uitloop, en de fjorden stonden in de bak.
Ik zat een beetje te kijken en dacht, de grote blauwe paardenbal, die kennen Comeet en Harold nog niet, zo dus die erbij.
Harold gelijk erheen en snuffelen, zo ook Eachann die rolde hem verder. Zo hebben ze lekker alle vier gespeeld, ook Comeet en Ewald hebben zich er mee vermaakt.
Yvon bedacht een blauw landbouwzeil in de bak te leggen, zo gezegd zo gedaan. Gelijk liep Harold er weer als eerste naar toe, ging er zonder blikken of blozen direct op staan, pakte het in het midden in zijn mond, en trok...... ssssssstttttttttttsssssstttttttt..... wat een herrie kwam er af, en hij scheurde het zo doormidden, tjeetje, die is ook echt niet bang hoor. Haha, die andere drie stonden er op afstand naar te kijken met hun ogen wijd open en hun neusgaten gesperd, hihi.
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 01 sep 2010, 19:17

djenga101 schreef:Hallo allemaal!!!
Ik ben echt weinig hier de laatste tijd..
We zijn erg druk met de paarden (en kidz) en zijn lekker aan het klussen.
De weide van de geiten hebben we helemaal gesloopt en opnieuw gemaakt met nieuw materiaal, hierin gaan net als vorige winter de shetlanders weer overwinteren.
En nu voorbereidingen voor het weekend aan het maken, dan gaan we de rijbakomheinig helemaal slopen, is nu net als de weide palen met schriklint. En dan gaan we een hele houten omheining maken met schriklint ertussen. De weide is niet meer te doen met al die blubber en water plassen. Zo kunnen de fjorden per twee overwinteren in de bak, en snachts op stal.
De weide blijft nu leeg tot aan het voorjaar, hihi nog nooit gebeurd in 16 jaar, ze stonden altijd 12 maanden per jaar in de weide.
Druk, druk dus, maar wel erg gaaf! Zei al: We hebben nu niet meer paardjes thuis in de tuin, we worden een heuse privestal, hihihi.

Ik ga proberen alles bij te lezen hoor.
Hey Daphne,

Leuk he dat klussen en dat je alles op ziet knappen. Ik wil het wel snel komen bewonderen hoor! Lijkt me erg mooi geworden! Bij ons staan ze nog in het land. Maar met dat but weer hebben we ze wel in de paddock gehouden! Dit om het land te sparen. Eerder waren we ook niet zo maar we hebben gewoon ondervonden dat het toch beter is voor het weiland. :D
Waarom kunnen de fjorden dan niet met zn 4e in de bak overwinteren? Bij ons staan ze met zn 3e in een kleiner gedeelte als bij jullie die hele bak...

Morgen moet ik rijden op de ambu vrijdag wil ik mn kar af gaan maken en zaterdag wil ik weer eens gaan wandelen met Emy.
Ik kreeg nml op mn donder van Desire dat ik zelf ook weinig doe met Emy :o Ik had haar nml met de hoefsmid samen wat op haar kop gegeven dat ze meer met Elvis moet gaan doen omdat hij zo van aandacht houdt. En nu is ze meer aan het doen en blijft Emy staan... Nou ja zaterdag maar met haar aan de bak :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 01 sep 2010, 20:23

Nancy@ Ze kunnen wel met zijn vieren in de bak, geen probleem qua ruimte, hij is ong. 25 x 45. Maar, ik de pietleut heb nachtmerries dat het hele zwikkie ooit eens langs mijn voordeur rent thuis waar ik woon, haha. Ze zijn nog nooit ontsnapt (afkloppen), maar die twee stroomlinten zien er zo dun uit, en stel er breekt er 1??? Vandaar die houten omheining, als ze gaan spelen en klooien vinden we het wat veiliger. (Dus ze gaan gewoon de bak in hoor, hihi).

De geiten/shetten uitloop renovatie is af, heerlijk, en wel een extra pluim voor Sterre, die maakt alles, onze timmervrouw!!

Hihi, jij ook al met Emy, Eachann en Ewald doen we ook echt niks mee betrap ik mezelf op, naja, ze gaan lekker met de roedel mee, dus wel dagelijks lekker in de hand, maar van wandelen hebben we de laatste tijd niet gehoord, al was dat ook wel erg afhankelijk van het waterige weer he..
Is je kar al geschilderd? Welke kleur?

Maare, eerst nog ff een keer naar jullie he?!?

(o, nu lees ik het terug, wat je waarschijnlijk bedoelde. Ik schreef de fjorden "per twee" in de bak. We houden altijd E en E aan, en dan H en C. BV eerst ff E en E opjagen, en dan H rijden en C longeren. Een soort schijf verwarring, want ze staan gewoon met zijn vieren samen en dat gaat prima!!
Sorry, zal wel een moeilijk leesbaar verhaal nu zijn, ahum)
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » vr 03 sep 2010, 09:24

Vandaag mogen Evian en Eskil weer naar buiten!
Evian is pas 1 keer in het bos geweest en Eskil is nog nooit bij ons buiten de poort geweest.
Hij begint de laatste tijd spatjes te krijgen, een goed teken :D
Dan heeft hij zijn plekje binnen de groep gevonden. Uit de wei halen is hij degene die besluit nog even terug de wei in te rennen, terwijl de rest al jaren netjes de wei uit lopen zonder spatjes. Als je dan teruggaat rent hij met een hoog opgeheven staart en in uitgestrekte draf weer terug naar voren de boef. Evian die meldt zich steeds als iemand van ons thuis met het halster de wei in gaat om een van de dames te pakken en iedere keer wordt hij gepasseerd.

Dus vandaag mogen de kerels mee met Minouk. Met haar stappen we nu verplicht iedere dag een half uur aan de hand, in het bos gaat dat natuurlijk veel beter :) Ben benieuwd wat de jongens ervan vinden en vooral hoe Eskil gaat reageren voor de eerste keer buiten.
Eskil wordt ook echt een leukerd! Die begint zich nu mooi te ontwikkelen, beter in verhouding, ook wat te verkleuren richting het rood nu we de herfst ingaan en zijn lange hoofd begint wat beter bij zijn lichaam te passen :D
Keandra

Bericht door Keandra » vr 03 sep 2010, 11:16

hier is het zometeen wasstraat voor morgen de keuring van Jalenka
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 03 sep 2010, 20:08

djenga101 schreef:Nancy@ (o, nu lees ik het terug, wat je waarschijnlijk bedoelde. Ik schreef de fjorden "per twee" in de bak. We houden altijd E en E aan, en dan H en C. BV eerst ff E en E opjagen, en dan H rijden en C longeren. Een soort schijf verwarring, want ze staan gewoon met zijn vieren samen en dat gaat prima!!
Sorry, zal wel een moeilijk leesbaar verhaal nu zijn, ahum)
Ja dat bedoelde ik idd ik dacht al waarom kunnen ze niet bij elkaar staan... Ze staan nu toch ook samen :D

Is goed hoor jullie zijn altijd welkom op onze minicamping :D

Vandaag met Imka gereden en Emy als handpaard mee. Elvis is ook meegewandeld dus het was een hele optocht. Emy heeft vandaag voor het eerst een dekje met wandelen op dr rug meegenomen. Ging super ze had er niks van! Het vervelende is wel dat als ze naast me loopt dat ze wel eens met haar koppie langs mn knie schuurt lekker langs mn littekens :( |( :( Maar ja dat weet zij ook niet. Ze word dan baldadig en schuurt dan even langs mijn been met haar hoofd... Verder is ze echt zo super braaf! Ik denk dat ik morgen even met haar ga fietsen en dan voor het eerst het dorp in. Ben benieuwd hoe ze dat oppakt :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » za 04 sep 2010, 07:32

Wat een drukte bij iedereen zeg! Leuk!
Langpootmug staat gewoon een beetje in het land te niksen....beetje poetsen, meer niet eigelijk...en hij groeit nog steeds.......
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » za 04 sep 2010, 17:19

hier terug van keuring
was een domper, zullen ons nooit meer laten zien op keuring

Jalenka heeft de volle 35 gekregen met 8-8-5-7-7, A-premie
met de opmerking van volgend jaar niet meer te verschijnen met haar, zal toch niet opbrengen om haar nogmaals te tonen
_-:(

echt goede reclame om iets met het stamboek te maken te willen hebben
waarom geven ze dan die f**king 35?

ben een beetje razend
Plaats reactie