Het B-tjes topic...zag ik nergens!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
MiSs_vOsj

Re: Het B-tjes topic...zag ik nergens!

Bericht door MiSs_vOsj » wo 01 apr 2009, 10:52

Mijn B'tje is vandaag jarig.. *o/*
Klinkt ineens wel heel anders hoor.. mijn 4-jarige..
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 01 apr 2009, 12:11

Gefeliciteerd!
Jilly

Bericht door Jilly » wo 01 apr 2009, 12:15

Gefeliciteerd! *o/*

Ons B-tje is zaterdag meegeweest naar de nacht van de speciale rassen, maar heb nog geen nieuws en/of foto's gekregen helaas! Was er zo graag bijgeweest...

Hier verjaart de eerste zondag, 4 jaar al inderdaad. Gaat zo snel he...

Lijkt zo kort geleden dat we dit vonden in de stal:
Afbeelding
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 01 apr 2009, 12:46

Bono schreef:Het rijden gaat goed, alhoewel Bono wel eigenwijs kan zijn maar dat hoort bij de Fjord!!
Het is een erg lief beest!! We bouwen het rustig op hij mag strax zijn hele leven nog lopen voor mij!!
Is Bono een Inco uit de merrie Nora? Hij is geruind neem ik aan?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Bono

Bericht door Bono » wo 01 apr 2009, 14:36

Ja, idd hij is van Inco en Nora!! Hoe weet je dat?? Ja, hij is geruind :D :D
Ik twijfel alleen eraan of ik wel of niet naar de keuring zal gaan ik wil wel eigenlijk dat hij opgenomen wordt in t stamboek!!
:~ bono :~
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 01 apr 2009, 14:50

Bono schreef:Ja, idd hij is van Inco en Nora!! Hoe weet je dat?? Ja, hij is geruind :D :D
Ik twijfel alleen eraan of ik wel of niet naar de keuring zal gaan ik wil wel eigenlijk dat hij opgenomen wordt in t stamboek!!
Even wat speurwerk gedaan in mijn Fjordenbestand op de naam Bono. Als je wilt dat hij opgenomen wordt in het stamboek dan moet je naar de keuring. Als jonge hengst ben je toch ook al een keertje met hem naar de HK geweest. Er is vast wel een premiekeuring bij jou in de buurt.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » wo 01 apr 2009, 16:26

Bedankt allemaal! :)
Gaat inderdaad erg snel..

@ Jilly, ben erg benieuwd naar de foto's!
Wat een lieve foto :D

Basco wist geloof ik niet helemaal wat hem overkwam vandaag.. eerst krijg je een appel van je baasje.. dan moet je nog mee ook.. kom je op stal.. gaat er één of andere malloot zingen.. iets van: Lang zal hij leven.. }-)
Toen was het leukste.. krijg je zomaar uit het niets een aardige hoeveelheid worstels en appels.. hmm, aardig vrouwtje toch.. O:)

Toen nog even lopen met de kindertjes.. en toen mocht hij weer lekker naar zijn vriendjes.. :)
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 02 apr 2009, 05:41

Loly Brass komt ook uit de kudde, alleen zij is tot haar 3 1/2 niet in handen geweest. Ik ben nog bezig met dat eerste process van wennen. Gisteren waaide het weer heel hard dus kon ik madam weer niet normaal aanraken. 2 stappen naar voren en weer eentje terug...
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Lolly

Bericht door Lolly » do 02 apr 2009, 05:50

He wat leuk is ze ook van Topas?
Jammer dat ze nog zo "schichtig" is zal wel komen doordat ze al wat ouder is, Bente is gelukkig zo braaf heeft wel een paar kleine streekjes maar ze neemt alles van je aan, en of het nou vriest, stormt of regent ze blijft altijd hetzelfde eigenlijk lekker relaxed.
Gewoon engelengeduld dan moet het helemaal goedkomen. :D

Lees nu het topic weer eens door over jou Brass en toch zou ik proberen te gaan poetsen daar schep je zo een band mee, gewoon geen druk op het poetsen de plekjes waar ze kriebelig is dat heeft bij Bente ook erg geholpen, vergeet niet in de kudde zoeken ze elkaar ook op om te poetsen "krabbelen".
Agilitydogs get over it

cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 02 apr 2009, 11:07

Jullie ook met dat poetsen :D

Zal het nog eens uitleggen, Brass kan nog niet aan een touwtje vast staan (ik heb ook nog geen aanbind balk) en dus kan ik haar nog niet poetsen. Als ik haar gewoon aan een touwtje heb, waar ze dus net aan kan lopen als het niet te ruig weer is, kan ik net tot aan haar schoft komen voor ze achteruit gaat lopen.
Vergeet niet dat ze nog maar héél kort onder de mensen is. Ik heb haar net 2 1/2 weel en dat is ook ongeveer de periode dat ze bij SBB heeft gestaan, maar nog steeds in een groepje van 4 wilde merries. Dus nog maar net een maandje onder de mensen waarvan 2 1/2 week dat iemand echt aan je zit.

Neemt niet weg dat jullie gelijk hebben dat poetsen een band schept, maar ja voor dat poetsen zijn er heel wat stappen te nemen.

Lolly Brass is inderdaad een Topas!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » do 02 apr 2009, 11:55

Hihi, jij hebt heel wat uit te leggen over Brass he? Staat ze nu bij jou trouwens in een stal of buiten?
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Lolly

Bericht door Lolly » do 02 apr 2009, 11:55

Nou het gaat vast wel lukken met jullie 2 .
Het mooie weer komt eraan dus kan je proberen veel te trutten, en de lichaamshouding en oogopslag die je aanneemt tegenover een paard wat eigenlijk wild is zegt ook veel, in de kudde draait ook alles om houding.
Ik zelf heb veel geleerd door de boeken van Monty Roberts te lezen en zelfs een paar keer een klinic van hem te mogen bijwonen, als toeschouwer, maar toch heb ik er veel van geleerd.
Vergeet niet dat Bente ook niks kon, niet eens een halster omdoen of vaststaan, ze was dan wel zogenaamd in mensenhanden geweest maar deze mensenhanden hebben haar op een veewagen gejaagd en toen een grote stal in en zomers het land in gejaagd, toen ik haar kocht hebben ze met veel moeite het juiste paard op stal gejaagd en in een hoekje gedreven en waarschijnlijk met veel geweld een halster omgekregen.
Maar ze heeft de eerste week al bij ons geleerd dat je sommige mensen toch wel kan vertrouwen, al neemt ze dan wel een loopje met sommige mensen die kent ze niet, maar ach als wij maar alles met haar kunnen doen.
Agilitydogs get over it

cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 02 apr 2009, 13:29

Jeempie: Brass staat buiten, met Ilonka in een wei omringd met 18 IJslanders. (Ik heb geen stal, alleen een keet met luifel waar de paarden onder kunnen schuilen, voornamelijk tegen de zon want met stromende regen staan ze er niet onder.)

Brass is anderhalf week terug gefreestyeld (ik heb ook veel van Monty Roberts gelezen en ben naar een clinic geweest) maar daarna werd het weer zo slecht dat ik het niet aandurfde. Als ze onderuit gaat in de modder dan ben je het vertrouwen dat je hebt opgebouwd weer kwijt.

Brass is overigens niet bang hoor, die gaat mee uitmesten, draaft achter de kruiwagen aan, komt kijken als er een tractor met hooi langs komt, 'vangt jerrycans' die rond waaien etc.
Als ik naar de wei kom, komt ze direct naar me toe etc. Maar het echte 'lichamelijke contact vind ze nog spannend als je verder dan hals/borst komt.

Elke dag moet ze 'iets doen' voor haar pavokoek, dat kan zijn stilstaan als ik haar aai, stukje aan het touw lopen etc. Ik heb helemaal zin in het mooie weer, en in alle tijd die ik Brass kan gaan (en moet) stoppen. Heb bijna mijn eigen stuk wei waar ik een (semi) permanente longeercirkel ga uitzetten voor de freestyle.
Esther

Bericht door Esther » vr 03 apr 2009, 04:49

Komt vanzelf met Brass.. Niets overhaasten, rustig aan doen..

Er komen misschien Duitsers kijken naar Bente.. slik..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 03 apr 2009, 20:37

Oh wat spannend en wat eng Esther! Ik ben benieuwd wat ze van jouw Bente vinden!

Brass en Ilonk staan steeds dichter bij elkaar te eten en te grazen. (Tot Ilonk vorige week haar Boett op kreeg en Brass in een hartverzakking kreeg...)
Corine

Bericht door Corine » vr 03 apr 2009, 21:42

Jeetje Esther wat spannend! maar als ze helemaal uit Duitsland komen voor haar, geven ze haar vast ook een SUPER huisje!
Ilonka

Bericht door Ilonka » za 04 apr 2009, 08:24

Ik geloof vast dat ze haar een goed huisje bieden! (Maar zover van Duitsland woont Esther niet hoor, Amsterdam is verder.)
Corine

Bericht door Corine » za 04 apr 2009, 16:11

Ja, dat weet ik Ilonka :D , maar toch denk ik niet dat je snel in een ander land een paard gaat kopen, daar moet het toch wel al bij voorbata op de foto bijzonder mee klikken. Maar wie weet doen die mensen het wel jaarlijks :D

Nou, mijn B-tje is vandaag weer gereden! Ze ging ZO GOED! Ik heb er maar een topic van gemakat bij Pic Plaza, hier een voorproefje: :+:
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 05 apr 2009, 10:08

Corine schreef:Ja, dat weet ik Ilonka :D , maar toch denk ik niet dat je snel in een ander land een paard gaat kopen, daar moet het toch wel al bij voorbata op de foto bijzonder mee klikken. Maar wie weet doen die mensen het wel jaarlijks :D
En Duitsland is groot hoor, het meeste ligt wel verder weg dan Amsterdam.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » zo 05 apr 2009, 18:28

met blossem hier is ook super goed

blos met haar 3 kilometer manen die er ondertussen af zijn
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CND8ATCP-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TH6RBKIZ-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-33MZVH78-D.jpg