! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!
Re: ! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!
thnx Anouska en wat ik heb begrepen mag je het hooi nu ook nog niet geven, moet het minimaal 6 weken liggen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Klopt, heb ik ook altijd geleerd. Het ligt nu bij mijn schoonouders onder dak.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
als je er volgend jaar nog mee zit, neem ik het graag van je over, want ik loop me nu gek te zoeken naar "oud" hooi voor Vera

Dit is zulk mooi hooi! Lekker grof, geen jkk, al een jaar of 8 geen mest op de wei geweest. Dus zeer geschikt voor excemers en paarden die gevoelig zijn voor bevangenheid. Baal echt als een stekker dat ik het zelf niet mag voeren!
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
wat raar dat je niet zelf je hooi mag voeren. Moet stal je hooi maar opkopen als ze er zo moeilijk over doen. Zou je vrij in moeten zijn, je eigen hooi kiezen.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
jammer dat je zo ver weg woont, anders wou ik het direct opkopen
het hooi dat ik laten komen heb is van eind mei dit jaar, en heb nog genoeg liggen om tot augustus toe te komen met hooi van vorig jaar
dus eens augustus krijgen ze het nieuwe
sebietjes komt de smid, ga foto's nemen van mijn varkens
het hooi dat ik laten komen heb is van eind mei dit jaar, en heb nog genoeg liggen om tot augustus toe te komen met hooi van vorig jaar
dus eens augustus krijgen ze het nieuwe
sebietjes komt de smid, ga foto's nemen van mijn varkens
ben mijn fototoestel weer eens vergete
typisch ik, was opeens bijna tijd en dus in rapte vertrokken, laat ik die kodak toch wel thuis liggen zeker
tja
verder was het gewoonweg super
Jalenka is nog nooit zo braaf geweest en ondanks haar brokkelvoeten heeft hij haar mooie voetjes kunnen geven
ze zou brokkelvoeten hebben omdat haar hoeven gewoon te hard zijn, moest er een ijzer aanhangen zou ze er geen last van hebben
maar dat vinden we voor haar nog niet van de orde, haar voeten zijn vooruitgegaan op enkele maanden tijd en als ze zo blijft verder gaan zal ze niet zo snel een ijzer nodig hebben
Githa staat op babyvoeten en was ook heel braaf
maatje 0 vooraan en 00 achteraan
keicute gewoon
(als ik dan naar de haf van een vriendin kijk, die beest heeft voeten 2 keer zo groot)
de smid vond ze ook goed staan, beetje dikker dan vorige keer, maar zeker niet te vet
ze staan gewoon weer super in hun vel
hij zei dat ze keuringsklaar waren
Jalenka is ook sinds april weer 2cm gegroeid, 142 cm, we gaan nog een degelijke middenmaat fjord uit haar krijgen
zit op een roze wolk en heb zelfs niet gereden

tja
verder was het gewoonweg super

Jalenka is nog nooit zo braaf geweest en ondanks haar brokkelvoeten heeft hij haar mooie voetjes kunnen geven
ze zou brokkelvoeten hebben omdat haar hoeven gewoon te hard zijn, moest er een ijzer aanhangen zou ze er geen last van hebben
maar dat vinden we voor haar nog niet van de orde, haar voeten zijn vooruitgegaan op enkele maanden tijd en als ze zo blijft verder gaan zal ze niet zo snel een ijzer nodig hebben

Githa staat op babyvoeten en was ook heel braaf
maatje 0 vooraan en 00 achteraan
keicute gewoon
(als ik dan naar de haf van een vriendin kijk, die beest heeft voeten 2 keer zo groot)
de smid vond ze ook goed staan, beetje dikker dan vorige keer, maar zeker niet te vet
ze staan gewoon weer super in hun vel

hij zei dat ze keuringsklaar waren

Jalenka is ook sinds april weer 2cm gegroeid, 142 cm, we gaan nog een degelijke middenmaat fjord uit haar krijgen

zit op een roze wolk en heb zelfs niet gereden

Staat in het stal contract. Mijn broer had zijn weiland altijd verhuurd aan de buren, maar die hebben een stuk van de andere buren bij kunnen kopen. Mijn broer wil het land niet verkopen. Stal wil mijn hooi niet opkopen, A: het is te weinig en B: ze willen op kuil blijven (en daar kan Bjorn slecht tegen, momenteel schuurt hij weer van de eiwitten in de kuil dus voer ik hem nu appelazijn om de afbraak van eiwitten te bevorderen).truus1970 schreef:wat raar dat je niet zelf je hooi mag voeren. Moet stal je hooi maar opkopen als ze er zo moeilijk over doen. Zou je vrij in moeten zijn, je eigen hooi kiezen.
Wilfred heeft vandaag een paar baaltjes gewogen, gemiddeld 20kg per stuk

www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Vervelend Anouska dat je niet zelf hooi mag voeren. Wat nu met al die balen?
Fijn Sofie, alles goed bij de smid
Blijf maar zo lang mogelijk op die roze wolk zitten
Clau, je paardjes zien er super uit!
Hier heeft Bailey nog steeds verplicht vakantie, maar dat is ook niet slecht voor meneer.
Wel bezig met een nieuw project, zie hier een klein voorproefje:

Fijn Sofie, alles goed bij de smid

Clau, je paardjes zien er super uit!
Hier heeft Bailey nog steeds verplicht vakantie, maar dat is ook niet slecht voor meneer.
Wel bezig met een nieuw project, zie hier een klein voorproefje:

Gaaf Sterre!
De balen zijn nu voor de verkoop, heb al geïteresseerde.
De balen zijn nu voor de verkoop, heb al geïteresseerde.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
gaaf Sterre, mooie schilderijen
bij ons zijn de tekeningen die ik van de paarden heb laten maken, deze week ingekaderd, nu nog omhoog hangen
verder zijn we druk aan huis bezig, voorhof op orde stellen, was een lapje onkruid van 1m hoog
is nu reeds volledig verdord (zo'n produkt is toch handig hoor om het te laten verdorren)
Leslie is nu alles aan het uittrekken
we zijn ook gronddoek gaan halen om erop te leggen zodat het onkruid geen kans meer heeft en dan gaan er carrara stenen op (super dure witte stenen, vraag me niet waarom we de duurste stenen gekozen hebben, Leslie wou dat)
dan zal de voorhof er al een pak beter uitzien
ook heb ik aan iemand op bokt gevraagd om een reading te doen bij Githa en Jalenka
zit met grote spanning te wachten op het resultaat
wou weten of ze gelukkig zijn en of we ze nog beter kunnen 'bedienen'
ook gevraagd waarom Githa altijd zo hevig onder me is
spanning dus
bij ons zijn de tekeningen die ik van de paarden heb laten maken, deze week ingekaderd, nu nog omhoog hangen
verder zijn we druk aan huis bezig, voorhof op orde stellen, was een lapje onkruid van 1m hoog

is nu reeds volledig verdord (zo'n produkt is toch handig hoor om het te laten verdorren)
Leslie is nu alles aan het uittrekken
we zijn ook gronddoek gaan halen om erop te leggen zodat het onkruid geen kans meer heeft en dan gaan er carrara stenen op (super dure witte stenen, vraag me niet waarom we de duurste stenen gekozen hebben, Leslie wou dat)
dan zal de voorhof er al een pak beter uitzien
ook heb ik aan iemand op bokt gevraagd om een reading te doen bij Githa en Jalenka
zit met grote spanning te wachten op het resultaat

wou weten of ze gelukkig zijn en of we ze nog beter kunnen 'bedienen'
ook gevraagd waarom Githa altijd zo hevig onder me is

spanning dus
Anouska weet je al wat je gaat vragen per baal? Ik heb nog steeds interesse
Sterre wat mooi zeg, heb je die zelf gemaakt?
Sofie spannend hoor zo'n reading, ben benieuwd wat eruit komt
Ik zit met een dilemma en ik wil jullie mening eens weten. Even een situatieschets.
Toen ik bij deze stal/wei kwam zou ik een hele grote stal en een klein stalletje krijgen. Dat kleine stalletje is wat krapjes voor Exel (Vera past er nog minder goed in vanwege haar langere rug), maar dan zou het voor hem een inloopstalletje zijn. Alleen had er ook iemand anders op de advertentie gereageerd en die wilde alleen in de zomermaanden komen, maar wel de grote stal erbij ivm een artrose paard.
Eigenaresse van het spul had aan mij gevraagd of ik die stal zou gaan gebruiken in de zomer ivm die zomergast. Ach die van mij stonden altijd zomer en winter buiten, dus in de zomer zou ik die stal al helemaal niet gebruiken.
Vrouwtje is gekomen met haar paard, super leuk mens we hebben altijd de grootste lol samen.
Alleen donderdag stond ik toch wel te balen, haar paard stond lekker droog in het stalletje en die van mij stonden samen in de strontregen. Allebei door en door nat, stonden te rillen als een rietje ivm de harde wind die erbij was.
Ik had ze even naar voor bij de stallen gehaald, zodat ze op de tegels hun muesli konden eten. Exel gooit altijd zijn emmer om en er ligt altijd meer op de grond dan dat er in de emmer blijft zitten. In een droge wei is dat geen probleem, maar nu het zo'n blubberzooi was zag ik het niet zitten om ze in de wei eten te geven.
Nou stond het stalletje van de shet open en op een gegeven moment stonden ze samen in dat stalletje van die shet. Vraag me niet hoe ze het hebben gedaan, want ik stond in ons tuinhuisje annex zadelkamertje
Ik heb toen besloten dat ik ze in de winter het stuk geef waar nu die zomergast staat met haar paard en dat ik die grote stal dan als inloopstal laat gebruiken door ze. Passen ze makkelijk samen in en dan kunnen ze kiezen wat ze willen. En dan hou ik het kleine stalletje voor opslag van mijn hooi en stro. Ligt overigens nu ook 250 kg hooi in opgeslagen.
Maar nu mijn dilemma, die vrouw wil volgende zomer terug komen op voorwaarde dat ze weer die grote stal kan gebruiken. Ik had met mijn grote mond al gezegd (voordat het noodweer uitbrak) dat ik daar geen problemen mee heb. Maarja nu ben ik gaan twijfelen, want als het zo doorgaat hier in dit land en we volgend jaar zomer ook van zulke extreme dagen erbij hebben dan heb ik toch liever dat die van mij in stal kunnen schuilen en voor die stal is het betegeld, dus kan ik ze daar ook hun eten geven. Maarja ik heb al gezegd dat ze die stal kan hebben volgend jaar. Ben ik nou erg aso en egoïstisch als ik zeg dat ik die stal toch volgend jaar tot mijn beschikking wil hebben?
Heb ze nu allebei maar een regendeken opgelegd, omdat ze voorspellen dat het weer zo slecht gaat worden.

Sterre wat mooi zeg, heb je die zelf gemaakt?
Sofie spannend hoor zo'n reading, ben benieuwd wat eruit komt
Ik zit met een dilemma en ik wil jullie mening eens weten. Even een situatieschets.
Toen ik bij deze stal/wei kwam zou ik een hele grote stal en een klein stalletje krijgen. Dat kleine stalletje is wat krapjes voor Exel (Vera past er nog minder goed in vanwege haar langere rug), maar dan zou het voor hem een inloopstalletje zijn. Alleen had er ook iemand anders op de advertentie gereageerd en die wilde alleen in de zomermaanden komen, maar wel de grote stal erbij ivm een artrose paard.
Eigenaresse van het spul had aan mij gevraagd of ik die stal zou gaan gebruiken in de zomer ivm die zomergast. Ach die van mij stonden altijd zomer en winter buiten, dus in de zomer zou ik die stal al helemaal niet gebruiken.
Vrouwtje is gekomen met haar paard, super leuk mens we hebben altijd de grootste lol samen.
Alleen donderdag stond ik toch wel te balen, haar paard stond lekker droog in het stalletje en die van mij stonden samen in de strontregen. Allebei door en door nat, stonden te rillen als een rietje ivm de harde wind die erbij was.
Ik had ze even naar voor bij de stallen gehaald, zodat ze op de tegels hun muesli konden eten. Exel gooit altijd zijn emmer om en er ligt altijd meer op de grond dan dat er in de emmer blijft zitten. In een droge wei is dat geen probleem, maar nu het zo'n blubberzooi was zag ik het niet zitten om ze in de wei eten te geven.
Nou stond het stalletje van de shet open en op een gegeven moment stonden ze samen in dat stalletje van die shet. Vraag me niet hoe ze het hebben gedaan, want ik stond in ons tuinhuisje annex zadelkamertje

Ik heb toen besloten dat ik ze in de winter het stuk geef waar nu die zomergast staat met haar paard en dat ik die grote stal dan als inloopstal laat gebruiken door ze. Passen ze makkelijk samen in en dan kunnen ze kiezen wat ze willen. En dan hou ik het kleine stalletje voor opslag van mijn hooi en stro. Ligt overigens nu ook 250 kg hooi in opgeslagen.
Maar nu mijn dilemma, die vrouw wil volgende zomer terug komen op voorwaarde dat ze weer die grote stal kan gebruiken. Ik had met mijn grote mond al gezegd (voordat het noodweer uitbrak) dat ik daar geen problemen mee heb. Maarja nu ben ik gaan twijfelen, want als het zo doorgaat hier in dit land en we volgend jaar zomer ook van zulke extreme dagen erbij hebben dan heb ik toch liever dat die van mij in stal kunnen schuilen en voor die stal is het betegeld, dus kan ik ze daar ook hun eten geven. Maarja ik heb al gezegd dat ze die stal kan hebben volgend jaar. Ben ik nou erg aso en egoïstisch als ik zeg dat ik die stal toch volgend jaar tot mijn beschikking wil hebben?
Heb ze nu allebei maar een regendeken opgelegd, omdat ze voorspellen dat het weer zo slecht gaat worden.

ehm, ik zou zegen dat als ze weggaat dan de 'privileges' van die moment ook weggaan
wij zijn destijds ook met Githa enkele maanden van stal gegaan en hadden daarna ook niet meer dezelfde stal (was niet erg, maar kom)
dan heb jij je grote stal nog altijd als inloopstal en kunnen ze gaan schuilen
wij zijn destijds ook met Githa enkele maanden van stal gegaan en hadden daarna ook niet meer dezelfde stal (was niet erg, maar kom)
dan heb jij je grote stal nog altijd als inloopstal en kunnen ze gaan schuilen
ja dat klopt, maarja ik heb haar al toegezegd dat ze volgend jaar die stal kan gebruiken
Trouwens die stal is ook wel lekker als het heel erg warm is, dan kunnen ze uit de zon staan.
Ik wil haar niet voor haar hoofd stoten, maar dat houdt dan in dat ik eigenlijk mijn paardjes en mezelf tekort doe

Trouwens die stal is ook wel lekker als het heel erg warm is, dan kunnen ze uit de zon staan.
Ik wil haar niet voor haar hoofd stoten, maar dat houdt dan in dat ik eigenlijk mijn paardjes en mezelf tekort doe

Heey Claudia, ik zou gewoon eerlijk zeggen dat je er later overnagedacht hebt en dat je iets te snel bent geweest met je uitspraken.
Dat jij toch graag die stal tot jouw beschikking wilt hebben.
Hier krijg je spijt van als je het niet doet, jij staat er toch immers het hele jaar? Iedereen is wel eens een keer te snel met een uitspraak, daar moet ze maar begrip voor hebben.
Kom voor je paardjes en jezelf op!!
Dat jij toch graag die stal tot jouw beschikking wilt hebben.
Hier krijg je spijt van als je het niet doet, jij staat er toch immers het hele jaar? Iedereen is wel eens een keer te snel met een uitspraak, daar moet ze maar begrip voor hebben.
Kom voor je paardjes en jezelf op!!
Kunstig Sterre, hele mooie schilderijen!!
Dankjullie dames 
Clau, die heb ik inderdaad zelf gemaakt. Maak al jaren afentoe portretten, vind het ook superleuk om te doen en ben de afgelopen tijd bezig geweest met een website zodat ik het ook aan anderen aan kan bieden.
Heb even lekker doorgewerkt en net ook een topic hier geplaatst: verkoopplein
Ik zou het gewoon rustig overleggen Clau. Nu heb je nog tijd genoeg voordat volgende zomer aanbreekt, tijd genoeg nog om een oplossing voor iedereen te zoeken.

Clau, die heb ik inderdaad zelf gemaakt. Maak al jaren afentoe portretten, vind het ook superleuk om te doen en ben de afgelopen tijd bezig geweest met een website zodat ik het ook aan anderen aan kan bieden.
Heb even lekker doorgewerkt en net ook een topic hier geplaatst: verkoopplein
Ik zou het gewoon rustig overleggen Clau. Nu heb je nog tijd genoeg voordat volgende zomer aanbreekt, tijd genoeg nog om een oplossing voor iedereen te zoeken.
thnx voor jullie meedenken, ik heb besloten om dit in eerste instantie met de eigenaresse van het spul te bespreken en daarna met die stalgenoot. Het is een schat van een mens en haar paard is ook een lieverd, maarja ik sta daar inderdaad het hele jaar en die van mij staan met dit soort weer dus in de drek

begin van volgende week (nu maandag dus) gaat die vrouw die readingen doen
spannend
we zijn nog verder met de voortuin bezig, we dachten dat we te weinig grond/zand liggen hadden, maar er ligt zelfs al teveel
(we hebben een put gehad en nu niet meer
)
straks Arwen naar Oostende bij oma brengen voor een weekje zee
hebben wij het ook even rustig
spannend
we zijn nog verder met de voortuin bezig, we dachten dat we te weinig grond/zand liggen hadden, maar er ligt zelfs al teveel
(we hebben een put gehad en nu niet meer

straks Arwen naar Oostende bij oma brengen voor een weekje zee
hebben wij het ook even rustig
ik heb de readingen al binnen gekregen
nog niet gelezen, enkel het bijhorende mailtje, lol, en dat vond ik al even grappig
dit was de anekdote:
Ik had even een klein foutje met de foto's. Ik dacht doe Githa als 1ste maar toen
ik vroeg wil je praten, zei ze heel direct nee ben bezig.
IK dacht oke doe ik Jalenka eerst en toen zag ik dat ik haar foto al voor me had.
Haar gedaan en toen Githa er gelijk erna. Toen ik vroeg waarom ze niet wilde praten, zei
ze dus dat ik tegen haar sprak maar ik mijn hoofd liet ik dus Jalenka zien en dat vond ze niet
netjes haha en ze vond het wel fijn dat Jalenka eerst ging.
ga het nu even lezen

nog niet gelezen, enkel het bijhorende mailtje, lol, en dat vond ik al even grappig
dit was de anekdote:
Ik had even een klein foutje met de foto's. Ik dacht doe Githa als 1ste maar toen
ik vroeg wil je praten, zei ze heel direct nee ben bezig.
IK dacht oke doe ik Jalenka eerst en toen zag ik dat ik haar foto al voor me had.
Haar gedaan en toen Githa er gelijk erna. Toen ik vroeg waarom ze niet wilde praten, zei
ze dus dat ik tegen haar sprak maar ik mijn hoofd liet ik dus Jalenka zien en dat vond ze niet
netjes haha en ze vond het wel fijn dat Jalenka eerst ging.
ga het nu even lezen