Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ziggy

Re: Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Bericht door Ziggy » wo 20 okt 2010, 17:28

wat een verbouwingsplannen hier allemaal :D

Annalynn ik heb hetzelfde als jij, ik ben ook het grootste deel van het jaar blij met mijn 24/7 weiland, alleen als het van dat snertweer is als nu dan zou ik ook wel een binnenbak en stal willen, niet dat die van mij dat nou zo nodig vinden, maar ik heb dan niet zoveel zin om tot mijn enkels door de drek te moeten naar ze toe
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Bailey

Bericht door Bailey » wo 20 okt 2010, 19:57

Grote verbouwingsplannen inderdaad! Voor en na foto's zijn altijd leuk :D
Ben wel benieuwd naar de designradiator hoor.

Gelukkig dat Bjorn droog kon overnachten, net mazzel dat er twee stallen vrij waren Anouska

Ik heb ook de luxe dat ik niet iedere dag op stal 'moet' zijn. Is ook wel heel erg fijn, want soms lukt het gewoon echt niet.
Bailey staat 24/7 buiten maar bij calamiteiten of echt noodweer (paar nachten per jaar) is er een groepsstal beschikbaar voor de buitenblijfpaardjes waar de stalbaas ze dan inzet als het nodig is. Hij wordt altijd in de gaten gehouden.
Mocht ik hem 's winters op stal willen hebben voor de nacht zou dat ook kunnen, maar lekker buiten vind ik ideaal!

Soms zou ik ook wel eens een binnenbak willen, vooral als de grond bevroren is of de bak een modderpoel, maar ach...
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 21 okt 2010, 05:56

ik moet gewoon eens even een sleutel van de wei bij laten maken, dan kan mijn nieuwe bijrijdster ook eens gaan, is wel zo makkelijk zeker als ik (zoals morgen) een dienst heb van 9 tot 19
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Keandra

Bericht door Keandra » do 21 okt 2010, 11:18

wij moeten ook niet dagelijks gaan, ookal staan ze 24/24 buiten
de eigenaar van de wei en ander paardje, moet ze toch voeren en dan is er altijd wel iemand geweest, moest er iets zijn hij kan ons altijd bereiken dus ...
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 21 okt 2010, 14:35

Nieuwe deken!

Afbeelding

En zusje op Beer!
Afbeelding

Topic bij PP!
Anouska

Bericht door Anouska » do 21 okt 2010, 16:28

*o/* *o/* Jjjááá, heb een nieuw zadel! *o/* *o/* Topic bij Dagboek.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » do 21 okt 2010, 18:38

TOPPIE, Anous!!!! Ik heb het gelezen, super man! Hopelijk gaat dat bij mij ook zo voorspoedig ;)

Leuk dat je zus op Beeremans heeft gereden haha! :D Leuk die familie die op paarden getrokken worden. Mijn zusje moet er ook vaak aan geloven ;)

Hier alles nog steeds goed, Benthe is hengstig, dus die maakt dikke vrienden op het moment haha! Ze wordt dan heel aanhalerig en gaat met elk paard en mens staan knuffelen. Normaal is ze niet zo knuffelig, dus ik vind het wel leuk hihi!
Heb vandaag zonder zadel gereden, ging heeeerlijk! We doen ook veel grondwerk, vrijheidsdressuur, lange lijnen, longeren, dubbele longe. Nog niet zo slecht, even zonder zadel te zitten ;)
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Elvina

Bericht door Elvina » do 21 okt 2010, 20:19

Net aan het lessen geweest en Beauty is de beste! Mijn toppertje hihi!
Volgende week onderlinge wedstrijd en 2 weken daarna knhs. Spannend!!

Fijn Anouska dat je weer een goed zadel hebt!

Leuke foto's weer Kristel! En leuk dat je zus ook rijdt! Mijn zus wil ook gaan lessen :D Ze is inmiddels ook helemaal gek op Beauty :)

Leuk z'n knuffel paard Marleen en wat lekker dat jullie zoveel dingen kunnen! En zonder zadel rijden zit heerlijk! Heb ik ook nog gedaan van de week ;)

Nu ga ik maar slapie doen.. Moe!!
Bailey

Bericht door Bailey » do 21 okt 2010, 21:01

Leuke foto's Kristel! Deken staat hem ook goed.
Wat fijn dat je een zadel hebt gevonden Anouska, super *o/*
Spannend hoor Tessa, weer wedstrijden plannen.

Bailey is officieel niet meer in de race om de bokaal voor de braafste vijfjarige ooit te winnen, ben er voor het eerst afgedonderd vandaag. :x
Die stomme pannenkoek besloot in het bos gewoon in volle galop naar huis te gaan! Het was serieus 1 blok beton zonder rem, ongelooflijk. Alle pogingen tot sturen, beschaafd afremmen of desnoods omtrekken waren compleet zinloos, hij ging alleen maar harder.

Hij hield zich nog even braaf aan de paden, maar toen hij met barrel-race bochten in rengalop zigzaggend dwars door het bos ging en we nog maar net een boom wisten te ontwijken was er weinig zitten-blijven meer aan.
Het was ook gewoon beter om te vallen/mezelf te laten vallen, want op z'n rug had ik duidelijk niets meer te zeggen en was banger om met paard en al over de kop te slaan.

Ik dus op de grond, teugels goed vastgehouden en Bailey stond gelukkig stil. Heb terug naar huis moeten lopen, want door het vallen en vasthouden van de teugels heb ik m'n hele handen openliggen. Bailey was daarna erg schuldbewust, voelde zich duidelijk rot (en heeft dat bij thuiskomst afgereageerd op z'n weidegenootjes).

Wat een pannenkoek, dat paard van mij. Altijd braaf, lichtste hulpen zijn voldoende, en nu dit...
Ach, het komt allemaal wel goed, ik ben niet boos op hem. Ik gaf hem een vinger (door aan te mogen draven terwijl we eigenlijk aan't stappen waren) en hij nam meteen m'n hele hand. Goede les, dat soort privileges is meneer de wannabe-hengst duidelijk nog niet aan toe ;)
Elvina

Bericht door Elvina » do 21 okt 2010, 21:15

Dus Bailey is toch een echte fjord ;)
Maar wat een verhaal zeg,doodeng! Heb je je verder niet bezeerd? Wel goed dat ie bij je bleef nadat je was gevallen!
Bailey

Bericht door Bailey » do 21 okt 2010, 21:44

Nee hoor, heb me verder niet bezeerd Tessa. Alleen m'n handen/vingers zitten nu compleet ingepakt in pleisters en verbandjes en daaronder brandt het heerlijk.
Was ook heel blij dat hij stopte toen hij viel, alhoewel hij niet veel keus had; had 1 teugel vast dus daardoor draaide ik hem als het ware om. Heb een erg goed vasthoud-reflex als ik val, heb geloof ik nog nooit een paard losgelaten na een val (behalve als het kan, zoals in een bak).
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 21 okt 2010, 21:57

Oh Sterre dat doet pijn!
Gelukkig heb je er verer niets aan overgehouden en stond hij stil. (Toen ik van Brass afkukelde ging zo heel hard trekken en moest ik wel los laten/liet ik wel los en met mijn stukjes vel van mijn hand... en ging madam in volle galop naar huis.)
Bailey toch een echte Fjord dus, en een puber.

Tessa wat leuk dat het weer zo goed gaat met Beauty dat je alweer aan KNHS wedstrijden denkt!

Anouska ik ga zo even je topic lezen in DB.

Kristel, leuk met je zusje op Beer. Rijd ze vaker? Of niet zo vaak, omdat Beer aan de longe zit?

Brass gaat braaf, heb haar opgegeven voor de Enjoy the Ride in Leersum op 13 novemeber, 26 km.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 22 okt 2010, 07:09

Sterre, wat een stoute Bailey!! Was je bitloos of met bit? Beer heeft ook zo'n fase gehad en toen ik met bit ging rijden heb ik hem dus ook een keer lomp omgetokken (niet zo Bokt-proof haha) en toen was het afgelopen.. kan me niet schelen wat mensen zeggen dat een bit geen rem is maar bitloos kreeg ik het niet voor elkaar..trok er gewoon lomp doorheen. Nu heeft hij wel een rem gelukkig! (stem en zit..aan de teugels hoef ik niet meer te komen..).

Annalynn, wat leuk! Enjoy The Ride..ik ken dat ergens van..hebben die ook boekjes en kaarten met leuke routes? Ik geloof dat Michelle (van myquitte hier op FW) daar laatst wat dingen van had meegenomen..zag er leuk uit! En hoe is het eigenlijk met Ilonka? Loopt ze al wat beter? Ik heb volgende week vakantie..misschien kunnen we een date plannen..dan kom ik meteen de Irn-Bru opdrinken! ;)

Ohja, nee, Roos rijdt geen paard..dit was de 2de keer ooit op een peerd..lente 2009 een paar rondjes op Ojsti, andere fjord die hier heeft gestaan, maar verder nooit!

Tessa, spannend die wedstrijden in het verschiet!

Ik ben aan het wachten op het kopieerapparaat..ben diagnostische toetsjes aan het maken..Past simple en past continuous..leeeuuuk, zo vlak voor de herfstvakantie haha!
Anouska

Bericht door Anouska » vr 22 okt 2010, 17:49

Jeetje Sterre, wat eng! Hoe is het met je handen?
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » vr 22 okt 2010, 19:09

Oh Annalynn, dat klinkt nog veel enger! Ik ben blij dat Bailey wél stopte want tussen dat bos en stal loopt een drukke weg...
Wat leuk dat je met Brass zo'n lekkere tocht gaat doen!

Kristel, ik reed inderdaad bitloos maar het is voor het eerst dat hij daar zo compleet doorheen liep.

Mijn handen zien er niet uit Anouska, echt heel vies ;) Kleinere plekken gaan goed, alleen 1 grotere plek die vies blijft doen. Hoop dat dat morgen beter gaat.

Heb trouwens ook overal spierpijn en een klein ei bovenop m'n voet. Geen idee hoe dat laatste komt, zal wel iets geks met een stijgbeugel gedaan hebben.
Bailey krijgt in ieder geval vrij tot ik weer kan rijden. Niet meest ideaal maar ik hoop over een paar dagen weer met handschoentjes aan erop te kunnen gaan.
Keandra

Bericht door Keandra » vr 22 okt 2010, 19:42

hier heeft Githa nog altijd rust tot de smid geweest is
we willen niks forceren als ze een ijzer kwijt is (gevoelige voeten en vorig jaar een zweer enzo, dan wordt je voorzichtiger met zulk soort zaken)

fijn dat je een zadel gevonden hebt anouska
zie het niet goed zitten voor volgend jaar een zadel te zoeken voor Jalenka
moet zowiezo een zadelpas komen, maar voor boomloze zadels is dat niet evident
er is geen zadelpas in België die met Barefootjes langs komt en Nicky heeft dat nog altijd staan dat ze voorlopig geen zadels komen passen
en zo maar een zadel aanschaffen, of er eentje huren zo om te passen, zie ik totaal niet goed zitten, want wil daar toch nog altijd een ander oog op hebben om zeker te zijn dat het past
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 22 okt 2010, 20:47

Oh wat balen dat je handen pijn doet Sterre! Ik hoop dat je er snel weer op kan (met handschoentjes)

Brass vandaag voor de tweede keer dit seizoen geschoren, weer dekenmodel, er kwam een halve kruiwagen haar af... Ze bleef staan maar het was niet van harte, nou waaide het ook hard, ze had haar kop er niet bij.Toen ik RV optilde en deze strekte zodat ik in haar oksel kon scheren ging ze ontzettend protesteren, hangen, en door haar voorbenen zakken. Zucht. Uit eindelijk het maar laten zitten nadat ik haar been normaal kon optillen er met een scheerapparaat bij kon komen.
Hierna 40 minuten gedraafd en ze was fijn op adem en droog nadat ik had uitgestapt (500 meter). Hierna doorgelopen naar de wei en haar toch maar een deken opgedaan.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » zo 24 okt 2010, 08:47

pff jeetjes Sterre wat een verhaal! :o Hopen wat dit een 1 malige bui!

Goedzo Tessa dat je weer denk aan knhs wedstrijd!

Die foto's van je zusje zijn echt gaaf kristel! Toch wel stoer dat ze dat allemaal durven. +:)+
Anouska wat fijn dat je een nieuw zadel hebt. Zal zo even je topic bekijken.

Succes iedereen met de verbouwing!

De wedstrijd vorige week ging super goed! *o/* Ze liep heel fijn, alleen had ik voor me gevoel wat langer los moeten rijden.

Maar ... We hadden 189 punten en een 2de plek! *o/*

Nog een plaatje. *-:)
Afbeelding

:wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Esther

Bericht door Esther » zo 24 okt 2010, 08:59

Dat geintje van Bailey flikt Jeskim me dus ook steeds in het begin.. Toen was ze 15 of 16..
Blijkbaar had Jeskim al geleerd dat je dan niets meer te zeggen hebt. Ze zette haar hals vast, haar nek vast en naar huis..
Oeh, wat heb ik wat afgescholden op dat beest zeg!!
Maar het is dus ook nog niet ongevaarlijk, want die gek vloog gewoon over wegen en paden..

Heb ook wel eens 7 kleuren in de broek gehad tijdens zo'n uitbarsting, toen reed (nou ja rijden, het was meer Jeskim aan het racen en ik die er maar gewoon op bleef zitten) ik door de weilanden en ik wist niet zeker meer of er nu een greppel zat tussen die weilanden of niet, en zo ja, of Jeskim hem zou zien.. Hij zat er gelukig niet!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Mike

Bericht door Mike » zo 24 okt 2010, 13:57

Afbeelding
Beauty
Plaats reactie