Leuke foto's Kristel! Deken staat hem ook goed.
Wat fijn dat je een zadel hebt gevonden Anouska, super
Spannend hoor Tessa, weer wedstrijden plannen.
Bailey is officieel niet meer in de race om de bokaal voor de braafste vijfjarige ooit te winnen, ben er voor het eerst afgedonderd vandaag.
Die stomme pannenkoek besloot in het bos gewoon in volle galop naar huis te gaan! Het was serieus 1 blok beton zonder rem, ongelooflijk. Alle pogingen tot sturen, beschaafd afremmen of desnoods omtrekken waren compleet zinloos, hij ging alleen maar harder.
Hij hield zich nog even braaf aan de paden, maar toen hij met barrel-race bochten in rengalop zigzaggend dwars door het bos ging en we nog maar net een boom wisten te ontwijken was er weinig zitten-blijven meer aan.
Het was ook gewoon beter om te vallen/mezelf te laten vallen, want op z'n rug had ik duidelijk niets meer te zeggen en was banger om met paard en al over de kop te slaan.
Ik dus op de grond, teugels goed vastgehouden en Bailey stond gelukkig stil. Heb terug naar huis moeten lopen, want door het vallen en vasthouden van de teugels heb ik m'n hele handen openliggen. Bailey was daarna erg schuldbewust, voelde zich duidelijk rot (en heeft dat bij thuiskomst afgereageerd op z'n weidegenootjes).
Wat een pannenkoek, dat paard van mij. Altijd braaf, lichtste hulpen zijn voldoende, en nu dit...
Ach, het komt allemaal wel goed, ik ben niet boos op hem. Ik gaf hem een vinger (door aan te mogen draven terwijl we eigenlijk aan't stappen waren) en hij nam meteen m'n hele hand. Goede les, dat soort privileges is meneer de wannabe-hengst duidelijk nog niet aan toe