C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Viv

Re: C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!

Bericht door Viv » vr 23 jul 2010, 16:23

Kalmiya schreef:tsk tsk Kristel, dat komt hier zomaar binnenvallen..je moet er nodig een C'tje bij :P
Kris heeft een lease C-tje :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » vr 23 jul 2010, 16:31

Anita45 schreef: Wat moet je nu met die zonnebril van Diesje Viv als ie niet past? Kun je toch beter teerugbrengen lijkt me.
We lezen hier vanzelf over het vervolg van jullie.
Past wel maar is wel aan de krappe kant rond zn ogen, dus mag maatje groter hebben. Maar op dit moment beter iets dan niets.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 23 jul 2010, 19:56

Nou de mijne staat zonder te kwijlen te schransen. Geen gerommel meer in haar voerbak en geen vieze zelf gemaakte slobber meer, gewoon lekker eten. Morgen en zondag even longeren aan halstertje en dan zien we wel hoe het gaat met bitje in als we wat verder in de week zijn.

Viv heeft jouw poownie zo'n grote hasses dan? :D Zo toont het niet, blijft mooi in verhouding :P Full maatje erom of nog groter? Ik vind het altijd zo moeilijk met die vliegenmaskers, denk altijd dat ze te groot zijn dus nog nooit een mee durven nemen.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Viv

Bericht door Viv » za 24 jul 2010, 06:12

Yup, maatje full rijhoofdstel en xtra full menhoofdstel (maar die vallen klein). Maar hij is gewoon helemaal groot :D
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » za 24 jul 2010, 06:32

Nog geen beter nieuws (of in ieder geval een meer gericht idee) wat er loos is met Celony dus....dat niet weten wat het is, is echt verschrikkelijk...

En de tandarts is flink aan het werk geweest...brrrrr....Ik heb zelf al jaaaaaren geen gaatjes meer, maar je blijft huiveren als je leest dat er bij iets of iemand werk aan het gebit is....

Ik heb gisteren iets heel drastisch gedaan en iets wat ik altijd heb gezegd dat ik noooooooooooooit zou doen....Ik heb de manen van P.C. er helemaal radicaal afgeknipt :o . Als het heel warm was, schuurde P.C. altijd wel iets (de DA hield het destijds op zweet-schuren vanwege zijn debiel dikke manen(kam), nu schuurt hij echter of zijn leven er vanaf hangt en aangezien zijn manen er toch al een heel stuk af waren (tijdens zijn 5 maanden verkocht zijn, waren ze immers door die persoon flink korter geknipt), moest ik ook niet al te zeer huilen (had hij zijn manen nog langer dan een meter gehad, zoals ze waren, dan was het al een heel stuk moeilijker geweest).

P.C. zelf genoot er intens van, die stond bijna te slapen met een centenbakkie en Cayleigh leek het idee van een fjordenboog helemaal geweldig (helemaal nu ik, tegen haar zin, de manen van Cos laat groeien). Dus nu even heel kort en vandaag weer lekker wassen (je ziet nu ook pas erg hoe dicht het haar is en hoe breed de manenkam, ik heb nog nooit zoiets gezien). En op naar de fjordenboog als het weer wat langer is.
Zou wel leuk zijn natuurlijk: een shetlander die lange manen hoort te hebben met een fjordenboog en een fjord die een boog hoort te hebben met lange manen :+
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Viv

Bericht door Viv » za 24 jul 2010, 07:07

Ja zie je wel, ik dacht al steeds, hoe komt die shet toch weer terug die was toch verkocht? Maar dat klopt dus.
Arme PCtje.

Hier zijn gister met rijden geen kwartjes gevallen maar 2 euro muntstukken, jemig wat pikt dat dier alles snel op nu. Voelde me zowaar bijna anky.
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 24 jul 2010, 08:29

Wij hadden op de oude stal ook een anky, die heet ook echt zo, alleen dan met ie op het einde. Mijn god wat een big was dat whahaha. Als iemand het nu over anky heeft hoop ik altijd dat ze 'onze' ankie niet kennen, dat is net de gestapo te paard :P
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » za 24 jul 2010, 15:00

Oehh, foto Nathalie! Alvast veel succes met de fjordenboog bij PC, mijn ervaring is dat zoiets heel moeilijk is als je met een brede manenkam zit. Heeft hij wel stugge manen? Dat werkt altijd beter dan hele zachte...

Ik heb een achternichtje die ook Ankie heet haha, maar haar ouders hebben een giga springstal, zo kan het dus ook :P

Straks EINDELIJK weer les jeeeej! Gaat de eerste keren wel veel opfriswerk zijn denk ik, heb niet zo serieus gedressuurd de afgelopen maanden en ik merkte van de week écht dat we weer veel in te halen hebben. Hoop dat we snel weer fijn gaan!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
ing-1970

Bericht door ing-1970 » za 24 jul 2010, 20:05

Vandaag ook weer even gereden,ondanks dat ik doodmoe was.
Vriendin jenny klaagde dat ze met al haar paarden geen paard meer had (allemaal veulens)
om te rijden,dus zei ik,spring je toch even op Corner!
Ze vind het zowaar ook een fijn rij paardje worden,
daarna ik nog even een kwartiertje en merkte dat het sturen nu hartstikke goed gaat,
ik kijk de richting uit en hij loopt er naartoe.
zal van de week is wat foto,s plaatsen.
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 24 jul 2010, 20:35

Mijn kleine meid, nog 3 weekjes tot de keuring.

Afbeelding
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » zo 25 jul 2010, 05:27

Spot ik nou zowaar een voorplukje??
Ziet er goed uit trouwens!
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 25 jul 2010, 08:12

Viv schreef:Spot ik nou zowaar een voorplukje??
Ziet er goed uit trouwens!
Nou ja... voorplukje haha.... Nee het is een constant hangen ding wat alleen bij tegenwind nog omhoog gaat staan. Denk niet dat het ooit echt wat wordt, maar het lijkt er wel op :P
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » zo 25 jul 2010, 09:15

Fijn dat het zo goed gaat met Corner :)

Cyra ziet er goed uit zeg, mooi in model!

Wij hebben gisteren onze eerste les weer gehad. Gewoon eerlijk toegegeven dat ik maar wat motivatieloos rondgehupst heb en verder alleen buitenritten, dus we zijn weer een stapje terug gegaan en hard gewerkt. Was leuk! :))
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 25 jul 2010, 10:07

hahaha...had je het drama om de terugkomst van de WOESTE (haar woorden, niet de mijne) P.C. niet meegekregen Viv? Hij was onhandelbaar en kon niet ingespannen of bereden worden zonder te scheuren, bokken, steigeren en staken....we wisten niet wat we hoorden!

Cyra ziet er wel heel sexy uit zo....:)

Corner laat zich lekker rondsturen en Viv loopt straks helemaal naast d'r rijlaarzen van trots :D :D
"gestapo te paard" vind ik wel een heel prachtige uitdrukking voor een bepaald soort mensen..... :')
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
colunder

Bericht door colunder » zo 25 jul 2010, 10:36

He he, eindelijk weer een beetje bijgelezen.
Anita, balen van Celony's kreupelheid,hopelijk kom je er snel achter wat er loos is.

C tjes meeting lijkt me op zich wel leuk, maar pony mee gaat hier niet lukken, ik heb geen trailer.
Ook als het te ver weg is gaat het voor mij over,omdat ik niet graag auto rij.

Fijn dat de meeste Ctjes het zo goed doen!
Gisteren voor het eerst sinds weken weer eens op Ché gestapt,elke keer neem ik me voor om meer met hem te gaan rijden,maar er komt toch steeds weer vanalles tussen.
Ook met dat warme weer vind ik het gewoon niet eerlijk om te rijden.
Mijn bak ligt in de volle zon en is ook nog eens heel zwaar,hier baal ik best vanwant ik wil graag les nemen met Ché,maar vind mijn bak daar gewoon te zwaar voor(al vind mijn hoefsmid dat dat wel meevalt).
Het probleem is dat het gewoon veel te weinig regent,alles is hier gort droog.
Gisteren eerst in de bak gereden,samen met Daniélle en daarna zijn we een buitenritje gaan maken.
Daniélle is gewoon op Apollo gebleven,als het niet zou gaan konden we alsnog wisselen,maar het ging perfect,zelfs een stukje gegaloppeerd.
Vanmiddag wil ik alleen met Ché een buitenritje gaan maken(Daniëlle is nu bij haar vader),als hij braaf is ga ik het grote bos in.

Ik wil eigenlijk wel foto's zien van PC met fjordenlook!

Hebben jullie ook zin in 7 augustus??zijn er hier mensen die aan dat buffet meedoen(of is dat alleen voor mensen die meehelpen met de organisatie?)
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 25 jul 2010, 10:58

Ik heb niks opgegeven helaas. Wist niet hoe ze zou zijn kwa conditie enzo omdat ik amper rijdt, dus wilde haar geen toertocht laten doen ofzo. Kom dus zonder paard.
Afbeelding
fjordido

Bericht door fjordido » zo 25 jul 2010, 14:29

ik kom hoor met mijn c-tje. doe ook mee met het concours délegance dus ben maar eens begonnen met verkeersmak maken. is misschien toch wel handig.
Jilly

Bericht door Jilly » zo 25 jul 2010, 14:49

hèhè, als we een lichte fjord door H'loo zien scheuren weten we dus dat jij het bent? :+

Net een stapritje gemaakt. Ging super, hij kijkt nergens van op en als hij toch iets eng vindt voel ik hem wat onzeker worden, maar als ik zeg dat het goed is, dan is het gewoon goed. Wereld knol :L
colunder

Bericht door colunder » zo 25 jul 2010, 14:58

Ik ga ook zonder pony hoor,ik zou wel mee willen doen aan die rit, maar dat gaat Ché nog niet redden en dan ook nog het vervoers probleem.
Ik heb nog niet gereden vanmiddag,het regende(waar ik dan overigens wel weer blij mee was,en wel tot morgen door had mogen regenen), en ik had geen zin om in de regen te rijden.
Misschien vanavond.

Leuk Ilona dat je meedoet!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Viv

Bericht door Viv » zo 25 jul 2010, 19:10

Nee niet meegekregen Naat, wat een verhaal joh. Idd erug woeste shet zo op de pics van het springen te zien _O-

Ctje hier heeft vandaag bootcamp met manlief gehad die leskreeg van marieke (van nais, Kjeld en de paarden van buurman Jan). Dat was wel fkes zweten hihihi. Diesje was helemaal van zn apropos daarna de schat. Maar manlief krijgt de smile niet meer van zn gezicht dus die was tevreden :D

En uiteraard gaat Diesje ook naar Hoendertjesloo, die mag de toertocht aangespannen gaan doen en de APK. En op zondag alssie nog puf heeft even rondje onder het zadel, bedoel als je er toch bent :D
En wij gaan naar het buffet, kun je nog voor opgeven alleen is het nu wel 5 euro duurder (ivm laat opgeven).
Afbeelding
Gesloten