Wij zijn fier op ons C'tjes topic deel 4!!
Re: Wij zijn fier op ons C'tjes topic deel 4!!
Goede middag! Ik wil me graag melden bij dit topic! Ik volg het al een paar weken en vind het erg leuk om alles te lezen over de 3-jarigen! Ik heb me vandaag in de rubriek Fjordenpraat voorgesteld, daar heb ik ook een paar foto's bij gezet. Wij hebben sinds 6 september ook een leuke Fjordenruin. Het toeval wil dat ons andere paard ook al Casper heet waardoor we voor Fjord Casper een andere naam moesten bedenken. Heel lastig, vooral als je dat binnen je gezin democratisch wil doen
. Casper heet dus nu Sven. Het is erg leuk om te lezen hoe de anderen allemaal met hun 3-jarigen omgaan!

Casper, aka Sven (Fjordenman)
Sydney (KWPN'er)
Cody (C-pony)
Sydney (KWPN'er)
Cody (C-pony)
Welkom in het C'tjes topic
Casper is toch echt een hele populaire naam, volgens mij zijn er best veel fjorden die zo noemen?
Ach, hier in België worden er misschien jaarlijks 20-30 veulens geboren. Dacht ik origineel te zijn, niet dus!

Casper is toch echt een hele populaire naam, volgens mij zijn er best veel fjorden die zo noemen?

Ach, hier in België worden er misschien jaarlijks 20-30 veulens geboren. Dacht ik origineel te zijn, niet dus!

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Jaah daar is ze dan, Welkom Wen en Cven (ff origineel zijn haha).
Kdies vermaakt zich ondertussen prima in zn box. Valt me echt alles mee zo na een paar dagen.
Straks even de fysio bellen om te vragen of het nut heeft dat hij komt nu, rek en strekoefeningetjes mag hij nu toch niet doen.
Kdies vermaakt zich ondertussen prima in zn box. Valt me echt alles mee zo na een paar dagen.
Straks even de fysio bellen om te vragen of het nut heeft dat hij komt nu, rek en strekoefeningetjes mag hij nu toch niet doen.
Welkom Wendy.
Idd maar even bellen Viv, ze kan al niet checken hoe die loopt en wat ze dan moet doen.
Cyra heeft gisteren los gesprongen. Dat gaat me een drama worden. Als eerste veranderd ze in een soort dikke arabier, ze creeert de raarste manieren van aanlopen, gaat op zich overal overheen, maar soms ook dwars door heen (vooral als het onder de 30 cm is).
Ze denkt dat ze over 50 cm heen kan draven, dondert alles op de grond om de keer erna maar wel te springen.
Rare eraan is dat ze het wel leuk schijnt te vinden, want alles gaat met de oren naar voren en als ik wil dat ze stopt gaat ze gerust nog 2 keer. Soms is ze er net over, draait ze direct om en springt gelijk vanaf de andere kant nog een keer. Gek paard.
De olympissche spelen gaan we nooit halen dus en een 2e fjordy wordt ze zeker ook niet
Idd maar even bellen Viv, ze kan al niet checken hoe die loopt en wat ze dan moet doen.
Cyra heeft gisteren los gesprongen. Dat gaat me een drama worden. Als eerste veranderd ze in een soort dikke arabier, ze creeert de raarste manieren van aanlopen, gaat op zich overal overheen, maar soms ook dwars door heen (vooral als het onder de 30 cm is).
Ze denkt dat ze over 50 cm heen kan draven, dondert alles op de grond om de keer erna maar wel te springen.
Rare eraan is dat ze het wel leuk schijnt te vinden, want alles gaat met de oren naar voren en als ik wil dat ze stopt gaat ze gerust nog 2 keer. Soms is ze er net over, draait ze direct om en springt gelijk vanaf de andere kant nog een keer. Gek paard.
De olympissche spelen gaan we nooit halen dus en een 2e fjordy wordt ze zeker ook niet

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Ach, misschien is het even wennen voor Cyra.
Wij hebben al boompjes gesprongen in het bos. Coosje zn techniek viel me goed mee. Nu alleen nog het enthousiasme in de bak vinden...
(volgens mij heb ik een bospony, hij vindt al dat gedoe in de bak zoooooo saai
)
@ Wendy: welkom op FW en in het gezelligste topic
Ben benieuwd naar foto's van jouw kleuter...
Wij hebben al boompjes gesprongen in het bos. Coosje zn techniek viel me goed mee. Nu alleen nog het enthousiasme in de bak vinden...

(volgens mij heb ik een bospony, hij vindt al dat gedoe in de bak zoooooo saai

@ Wendy: welkom op FW en in het gezelligste topic

Ben benieuwd naar foto's van jouw kleuter...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Bos is toch ook veel leuker... of strand 

Idem hier hoor! Hay vindt er eigenlijk ook niks aan! (en ikke ook niet hihi)yvette schreef:(volgens mij heb ik een bospony, hij vindt al dat gedoe in de bak zoooooo saai)
Van mij mag het snel weer lente worden, dan is het weer een stuk makkelijker om heerlijk lange buitenritten te gaan maken

springen vindt hij trouwens écht wel geweldig! Zou er een keer foto's van moeten maken!
Ik kan ook mee praten over 'springen' 
Gisteren René op Fjordy gezet, ik met Toot erachteraan. Veel gestapt langs de straten, paarden en stukjes gedraafd.
En 2x over die bosbalkjes geweest, 20cm ofzo, niet hoog. Maar Tootje deed het even zo, niks geen stop.. Hij sprong van voor alsof het bijt en van achter wat minder. Hij vind in igg leuk, dat is een begin
Hij is wel te enthousaist buiten, Fjordy 2.
Dribbel Dribbel.. gelukkig na 15 minuutjes, erg makkelijk.
Maar ben wel zenuwachtig voor zadel proef

Gisteren René op Fjordy gezet, ik met Toot erachteraan. Veel gestapt langs de straten, paarden en stukjes gedraafd.
En 2x over die bosbalkjes geweest, 20cm ofzo, niet hoog. Maar Tootje deed het even zo, niks geen stop.. Hij sprong van voor alsof het bijt en van achter wat minder. Hij vind in igg leuk, dat is een begin

Hij is wel te enthousaist buiten, Fjordy 2.
Dribbel Dribbel.. gelukkig na 15 minuutjes, erg makkelijk.
Maar ben wel zenuwachtig voor zadel proef

Daarom heet Toot eigenlijk CasperéJilly schreef:Welkom in het C'tjes topic![]()

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Welkom hier wendy met sven!
Springende C-tjes
Coosje doet het dus al aardig, Hayco ook, toot heeft gewoon een goeie leermeester en Cyra vind
het leuk om overal doorheen te gaan in plaats van erover....Ken dat ergens van
Ik hoop iig dat Cindy haar moeder achterna gaat
die vind springen ook echt geweldig om te doen......ik wou dit weekend cindy ook eens over de hindernis krijgen.....ben benieuwd 
Springende C-tjes

Coosje doet het dus al aardig, Hayco ook, toot heeft gewoon een goeie leermeester en Cyra vind
het leuk om overal doorheen te gaan in plaats van erover....Ken dat ergens van

Ik hoop iig dat Cindy haar moeder achterna gaat

Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
Iedereen al druk bezig met oefenen voor een zadelproef, nou ikke niet hoor
Alles op zijn tijd, misschien volgend jaar en anders gewoon het jaar daarop.
Gister weer les gehad en vooral gewerkt aan mijn losheid in de ellebogen (zit er nog niet echt in al denk ik soms van wel
)
Cas heeft dus qua bewegen niet veel hoeven doen, maar wat doet hij het al netjes zeg dat nageven met steeds minder druk
Enne sinds vandaag is Cas een echte knappe vent want zijn manen zijn eraf!!!
Foto's volgen vanavond nog op PP

Alles op zijn tijd, misschien volgend jaar en anders gewoon het jaar daarop.
Gister weer les gehad en vooral gewerkt aan mijn losheid in de ellebogen (zit er nog niet echt in al denk ik soms van wel

Cas heeft dus qua bewegen niet veel hoeven doen, maar wat doet hij het al netjes zeg dat nageven met steeds minder druk

Enne sinds vandaag is Cas een echte knappe vent want zijn manen zijn eraf!!!
Foto's volgen vanavond nog op PP

Heerlijk om te lezen dat het bij de meeste lekker gaat.
Wij zijn weer C-tje loos.
Christien is gisteravond na 4,5 maand weer naar huis gegaan.
Ik miste haar vanmorgen met het voeren toch wel hoor, het is zo'n lieverd.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
Alijd weer jammer als er 1tje weer weggaat~mirjam~ schreef:Heerlijk om te lezen dat het bij de meeste lekker gaat.

Komt er weer een nieuw c 'tje om in te rijden??
Kan me voorstellen dat jullie haar missen Mirjam... Inga niet teveel last van liefdesverdriet?
@Lisette: als er geen C'tje komt, breng ik wel een H'tje

Springen.. dat heb ik Castor eigenlijk nog nooit laten doen. Ja toen hij veulen was is hij een keer schuin over een badkuip heengesprongen. Dat was een aardige sprong. Er zaten toen ook heel enge grote merries achter hem aan. Zijn eerste ervaring met vreemde paarden na het overlijden van zijn moeder.
Misschien ook eens een keer een balkje proberen
Ik ga zo even kijken op PP of Cas met korte manen al te bewonderen is! Oh oh.. spannend.
Jammer voor je dat Christien weg is Mirjam. Nog andere C/H'tjes in het verschiet of zal het een D'tje worden die Christien op gaat volgen?
Misschien ook eens een keer een balkje proberen

Ik ga zo even kijken op PP of Cas met korte manen al te bewonderen is! Oh oh.. spannend.
Jammer voor je dat Christien weg is Mirjam. Nog andere C/H'tjes in het verschiet of zal het een D'tje worden die Christien op gaat volgen?
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Het viel wel mee met Inga, als ze maar niet alleen staat.Jilly schreef:Kan me voorstellen dat jullie haar missen Mirjam... Inga niet teveel last van liefdesverdriet?
Ukie staat er weer bij, en ze kroelen weer wat af die twee.
We hebben maar 2 grote stallen, en ik vind dat als het heel slecht weer is de paarden een schuilmogelijkheid moeten hebben, en ja dan gaat eigen voor hé.Ilona schreef: Nog andere C/H'tjes in het verschiet of zal het een D'tje worden die Christien op gaat volgen?
Maar Marloes wil Christientje toch wel blijven rijden. (Ze is ook zo leuk.) En dat vond de eigenaar wel heel erg leuk.
Maar in het voorjaar is er weer één van harte welkom hoor, wie dat maakt niet uit, als het maar klikt.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
Vandaag hadden Cas en ik een dubbel primeur gehad!
Voor de 10e keer onder het zadel en voor de 1ste keer een rondje bos gereden
Niet alleen natuurlijk maar met een vriendin met 1 van haar Friese merries die wel tegen een stootje kan
Want af en toe was Casje even zijn evenwicht kwijt en dan is zo'n paard naast je wel erg handig
Voor de 10e keer onder het zadel en voor de 1ste keer een rondje bos gereden

Niet alleen natuurlijk maar met een vriendin met 1 van haar Friese merries die wel tegen een stootje kan

Want af en toe was Casje even zijn evenwicht kwijt en dan is zo'n paard naast je wel erg handig

Wat leuk Lisette!
zo'n ervaren paard mee in het begin is wel zo veilig inderdaad.
Ik heb ook een buitenritje gedaan met Hay, maar bij gebrek aan gezelschap zijn we er maar met ons tweetjes op uit getrokken. We hebben veel enge dingen tegen gekomen (in zijn ogen dan) maar al bij al was hij weer super braaf. Als beloning mocht hij bij ons thuis nog eens voor grasmaaier spelen. En tegelijk natuurlijk ook voor kinderpony hihi. Mijn broertje zat al op Hay voor hij hallo had gezegd

Ik heb ook een buitenritje gedaan met Hay, maar bij gebrek aan gezelschap zijn we er maar met ons tweetjes op uit getrokken. We hebben veel enge dingen tegen gekomen (in zijn ogen dan) maar al bij al was hij weer super braaf. Als beloning mocht hij bij ons thuis nog eens voor grasmaaier spelen. En tegelijk natuurlijk ook voor kinderpony hihi. Mijn broertje zat al op Hay voor hij hallo had gezegd

Lekker hoor met een braaf paard mee kunnen. Moet er hier ook nog een zoeken die morgen met mij mee wil.
En dat jij al alleen durft, echt super Jil
En dat jij al alleen durft, echt super Jil

Tja, er zit gewoon niks anders op... Mijn vriendin zit door de weeks op kot en in het weekend heeft ze meestal ook maar weinig tijd voor de paarden helaas.
Maar gelukkig heeft ze ons van de zomer goed op weg geholpen met haar uberbrave Cilda.
Gezellig is anders, maar liever alleen buiten dan alleen in de bak hihi... De stalbaas heeft wel beloofd om ons binnenkort te begeleiden naar het bos, leuk!
Maar gelukkig heeft ze ons van de zomer goed op weg geholpen met haar uberbrave Cilda.
Gezellig is anders, maar liever alleen buiten dan alleen in de bak hihi... De stalbaas heeft wel beloofd om ons binnenkort te begeleiden naar het bos, leuk!
Jil en Lizet zijn stoer!!!!!
Hier ook nog geen zadelproef oid hoor. heel misschien volgend jaar menproef, maar die gaan we eerst eens van dichtbij bekijken in Hoendertjesloo.
Eerst moet meneertje maar weer beter worden. Hij houd zich overigens erg knappies zo in zn box, valt me echt alles mee.
Hier ook nog geen zadelproef oid hoor. heel misschien volgend jaar menproef, maar die gaan we eerst eens van dichtbij bekijken in Hoendertjesloo.
Eerst moet meneertje maar weer beter worden. Hij houd zich overigens erg knappies zo in zn box, valt me echt alles mee.