In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegenaan!
Re: In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegen
Met een ervaren menner en veel oefenen is dat misschien ook nog wel haalbaar. Zou wel erg gaaf zijn Suzanne als je eigen paard je naar het stadhuis brengt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

hmm, ik ga liever niet overhaasten, dus het zal toch een auto worden.
ook beter voor mn kapsel en make-up
zo wat een wind zeg gister!!
ook beter voor mn kapsel en make-up

zo wat een wind zeg gister!!
Gefeliciteerd Suzanne! Leuk zo'n foto-shoot van je paard 

Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
* 02-05-2001 † 05-02-2012
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Wat tof Suze!! Kootje lijkt me een geschikt fotomodel 
Dus Faira doet het goed voor de kar! Fijn hoor. Moet er alleen nog niet aan denken dat Fin al zoveel zou moeten werken, lijkt me toch wel belastend voor zo'n jong ding. Maar Faira pakt het zo te lezen goed op.
En Fugo heeft de primeur ook al gehad. Ziet er allemaal braaf uit! Volgens mij zijn de meeste fjorden wel makkelijk daarmee
Finnea moest vanochtend wel even goed kijken wie ik was, nadat ik haar 2 weken niet gezien had ivm vakantie
Heb haar later ook maar naar huis gehaald, ze had wat een grasbuik, dus kan ze mooi even een paar dagen van het gras...verder ziet ze er goed uit trouwens. Met verhuizen heeft ze zich keurig gedragen ondanks de harde wind. Op een klein momentje na, maar dat was omdat ze even wat te veel prikkels tegelijk te verwerken kreeg. Later heeft Fin zich nog wel lekker misdragen...heel stom, ze was zooo nerveus met poetsen. Denk van de harde wind die om de schuur heen ging. Ik heb het even aangekeken maar op een gegeven moment was ik het zat. Ze gaat zo lopen drammen en kijkt dan nergens meer naar, duwt me zo aan de kant etc.
Dus zweepje erbij en even aangepakt
Daarna hoefde ik maar naar haar te kijken of ze ging al voor me opzij. Zo hoort het Fin...
Ik ben alleen bang dat ze mijt of luis oid heeft, ze heeft al een tijdje jeuk op d'r voorhoofd. Nu komen daar nog korstjes en schilfertjes bij ook. Kan alleen geen beestjes ontdekken. Morgenochtend maar even de DA bellen voor advies. Dat wordt waarschijnlijk een wasbeurt dit weekend. Zal Finnea leuk vinden

Dus Faira doet het goed voor de kar! Fijn hoor. Moet er alleen nog niet aan denken dat Fin al zoveel zou moeten werken, lijkt me toch wel belastend voor zo'n jong ding. Maar Faira pakt het zo te lezen goed op.
En Fugo heeft de primeur ook al gehad. Ziet er allemaal braaf uit! Volgens mij zijn de meeste fjorden wel makkelijk daarmee

Finnea moest vanochtend wel even goed kijken wie ik was, nadat ik haar 2 weken niet gezien had ivm vakantie

Ik ben alleen bang dat ze mijt of luis oid heeft, ze heeft al een tijdje jeuk op d'r voorhoofd. Nu komen daar nog korstjes en schilfertjes bij ook. Kan alleen geen beestjes ontdekken. Morgenochtend maar even de DA bellen voor advies. Dat wordt waarschijnlijk een wasbeurt dit weekend. Zal Finnea leuk vinden

was je vakantie leuk reinou? tunesië is zo gaaf!!!
en finnea ook weer even bewust van de bubbel van dr vrouwtje haha
en wassen owow... zou ik ook wel doen even DA erbij halen!
ik ga DA as woensdag vragen langs te komen, omdat ik die 2 soort bulten aan de zijkanten van Ko zn buik steeds raarder vind.. vraag me steeds meer af of het wel vet is, want rest van zn lijf/buik is gewoon glad.. dus ik wil even een check-up en dan kan DA ook even gewicht meten en mening geven..
verder heeft Ko het weer luilekker dankzij het rotweer... ik hoop vanavond even te kunnen longeren, weekend is weer erg vol met andere dingen.. van de week heeft ie lekker niks gedaan behalve 1x met vjellie in de springbak gespeeld en gerend *miep miep zoeff*
maandag ga ik denk ik eens wat lange lijnen in de bak
begin juni de kar ophalen en dan gaat lief me van de zomer helpen hem te schuren en mooi blauw te verven!
misschien dat als Ko het goed oppakt, ik hem het najaar in de bak er paar keer voor zet en rondje ermee laat lopen.
en dan volgend voorjaar echt ermee verder. het inrijden stel ik nu nog verder uit richting 2014 ergens.
en finnea ook weer even bewust van de bubbel van dr vrouwtje haha

en wassen owow... zou ik ook wel doen even DA erbij halen!
ik ga DA as woensdag vragen langs te komen, omdat ik die 2 soort bulten aan de zijkanten van Ko zn buik steeds raarder vind.. vraag me steeds meer af of het wel vet is, want rest van zn lijf/buik is gewoon glad.. dus ik wil even een check-up en dan kan DA ook even gewicht meten en mening geven..
verder heeft Ko het weer luilekker dankzij het rotweer... ik hoop vanavond even te kunnen longeren, weekend is weer erg vol met andere dingen.. van de week heeft ie lekker niks gedaan behalve 1x met vjellie in de springbak gespeeld en gerend *miep miep zoeff*
maandag ga ik denk ik eens wat lange lijnen in de bak

begin juni de kar ophalen en dan gaat lief me van de zomer helpen hem te schuren en mooi blauw te verven!
misschien dat als Ko het goed oppakt, ik hem het najaar in de bak er paar keer voor zet en rondje ermee laat lopen.
en dan volgend voorjaar echt ermee verder. het inrijden stel ik nu nog verder uit richting 2014 ergens.
Ame Fin met jeukjes
.
Koot die voor de kar gaat
.
Plannen allemaal met de F-jes
.
Mijn plannen zijn rustig, ik wil de dit jaar rustig beginnen met Fio, zadelmak maken misschien ruitermak maken, wat stappen... Het echt rijden doen we volgend jaar pas
.

Koot die voor de kar gaat

Plannen allemaal met de F-jes

Mijn plannen zijn rustig, ik wil de dit jaar rustig beginnen met Fio, zadelmak maken misschien ruitermak maken, wat stappen... Het echt rijden doen we volgend jaar pas

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Kan zo zijn dat Fjella straks in Vene staat, ze mocht wel komen van Bart!
Ze was gisteren zo lief!! Even lekker los in de wei gepoetst, vond ze heerlijk!! Ging ze me terug jeuken, niet te hard gelukkig, dat mag ook niet.
Lekker een beetje knuffelen en toen nog los wat parelli dingetjes gedaan en ze deed wonderwel heel goed mee, mooi aan de kant gaan, pasje achteruit, blijven staan en naar me toe komen. Ze ging zelfs op afstand bij het juiste commando nog een pasje achteruit.
Eigenlijk zou ze al meer passen achteruit moeten kunnen, maar achterwaarts vindt Fjella niets. Meestal springt ze de zijkant uit en wordt ze boos, typetje ik ben helemaal niet dominant!! Maar gisteren deed ze dat goed hoor!!
5 minuten na het poetsen was ze overigens alweer zwart, hihi.. Familietrekje denk ik..
Ze was gisteren zo lief!! Even lekker los in de wei gepoetst, vond ze heerlijk!! Ging ze me terug jeuken, niet te hard gelukkig, dat mag ook niet.
Lekker een beetje knuffelen en toen nog los wat parelli dingetjes gedaan en ze deed wonderwel heel goed mee, mooi aan de kant gaan, pasje achteruit, blijven staan en naar me toe komen. Ze ging zelfs op afstand bij het juiste commando nog een pasje achteruit.
Eigenlijk zou ze al meer passen achteruit moeten kunnen, maar achterwaarts vindt Fjella niets. Meestal springt ze de zijkant uit en wordt ze boos, typetje ik ben helemaal niet dominant!! Maar gisteren deed ze dat goed hoor!!
5 minuten na het poetsen was ze overigens alweer zwart, hihi.. Familietrekje denk ik..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Fjella doet het wel goed he
.

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Ze heeft haar momenten.. 

Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
gniffel 
Ko had ook zo moeite met dat achterwaarts gaan esther!
maar het gaat inmiddels echt met sprongen vooruit!
dus er is hoop

Ko had ook zo moeite met dat achterwaarts gaan esther!
maar het gaat inmiddels echt met sprongen vooruit!
dus er is hoop

@suzanne; je wil het beleren wel zelf gaan doen voor de wagen?
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Toen ik het las dacht ik ook even, oeps! Lijkt me niet verstandig, onervaren paard en onervaren menner.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

wolkje ik ga even zien tot hoever ik kom.
ik ga zelf verder komend jaar met het longeren en de stemhulpen steeds 'strakker' er op zetten.
ik wil lange lijnen in de bak dan gaan meepakken met longeersingel en dubbele longe.
als dat goed gaat in stap en draf incl. voltes en slalommen, ga ik dat met tuig doen.
tuig ga ik tussendoor af en toe erop leggen.
als dat allemaal goed gaat, dan ga ik hem mee naar buiten nemen aan de lange lijnen.
en als dat allemaal goed gaat, ga ik hem kennis laten maken met de kar.
gaat alles goed en heb ik er vertrouwen in, dan ga ik zelf in de bak beginnen met inspannen.
eerst met iemand er naast, zodra hij zelfstandig in stap met kar lekker kan lopen in de bak, ga ik les nemen samen met hem.
dat is het plan zo ongeveer
ik denk dat het voorjaar 2013 zal zijn dat we bij het punt komen van les nemen.
anita ik ben geen onervaren menner
ik heb flink wat jaren gemend met enkel en dubbelspan vroeger en ook ervaring met het voortraject van het betuigen. het is alleen wel alweer even geleden, dus samen gaan lessen wil ik sowieso.
ik ga zelf verder komend jaar met het longeren en de stemhulpen steeds 'strakker' er op zetten.
ik wil lange lijnen in de bak dan gaan meepakken met longeersingel en dubbele longe.
als dat goed gaat in stap en draf incl. voltes en slalommen, ga ik dat met tuig doen.
tuig ga ik tussendoor af en toe erop leggen.
als dat allemaal goed gaat, dan ga ik hem mee naar buiten nemen aan de lange lijnen.
en als dat allemaal goed gaat, ga ik hem kennis laten maken met de kar.
gaat alles goed en heb ik er vertrouwen in, dan ga ik zelf in de bak beginnen met inspannen.
eerst met iemand er naast, zodra hij zelfstandig in stap met kar lekker kan lopen in de bak, ga ik les nemen samen met hem.
dat is het plan zo ongeveer

ik denk dat het voorjaar 2013 zal zijn dat we bij het punt komen van les nemen.
anita ik ben geen onervaren menner

ik heb flink wat jaren gemend met enkel en dubbelspan vroeger en ook ervaring met het voortraject van het betuigen. het is alleen wel alweer even geleden, dus samen gaan lessen wil ik sowieso.
haha mn onderschrift is leuk vandaag..
Kobalt is 3 jaar 3 maanden 3 weken en 3 dagen oud

Kobalt is 3 jaar 3 maanden 3 weken en 3 dagen oud

Leuk Suzanne. Ik wilde het eerst ook zelf doen, maar ben nu wel tevreden met hoe ze straks terug komt. Alleen komt nu het werk voor mij pas, want nu moet ik met Faira leren mennen.
Beschik je ook over een band om te slepen? Vind ik altijd super handig om even mee te oefenen, of iemand die aan je strengen gaat hangen voor het gewicht.
Hou ons op de hoogte, kvind het interessant!
Beschik je ook over een band om te slepen? Vind ik altijd super handig om even mee te oefenen, of iemand die aan je strengen gaat hangen voor het gewicht.
Hou ons op de hoogte, kvind het interessant!

Faira (Orsta X Manus)
Yoep (KWPN)

Yoep (KWPN)
Suze dat gaat jou wel lukken hoor
.
We hebben ook nog mensen op stal die mennen die kunnen helpen. En als belangrijkste heb je mij
.
Koot is ook absoluut geen moeilijk paard en totaal niet onder de indruk van dingen dus je kan met hem heel makkelijk met vertrouwen aan de slag hoor Suze
.

We hebben ook nog mensen op stal die mennen die kunnen helpen. En als belangrijkste heb je mij

Koot is ook absoluut geen moeilijk paard en totaal niet onder de indruk van dingen dus je kan met hem heel makkelijk met vertrouwen aan de slag hoor Suze

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Ik heb liever eerst iemand die aan de strengen gaat hangen, vind ik wat veiliger om mee te beginnen met die druk.
En we hebben genoeg banden liggen ja voor het slepen uiteindelijk
Met Vjell heb ik het destijds met een pallet gedaan, ging ook goed.
Boer ook blij, mooi gesleepte bak
haha.
Als het even kan, doe ik het liefst zo veel mogelijk zelf (met hulp als vasthouden ed. met mensen die ik vertrouw en ken).
Ik ken Ko en hij mij. We hebben na 3 jaar onze eigen taal samen.. en ik wil het in vertrouwde omgeving doen.
Ik weet voor mezelf heel goed de grens tot waar ik wil gaan qua kunnen. Als blijkt dat Kobalt het allemaal te eng en moeilijk vind en ik denk dat ik het niet aan kan, dan komt er gewoon eerder hulp bij. Maar hoe ik mijn mannetje nu al 3 jaar ken.. vermoed ik niet dat dat nodig zal zijn.
Ow en verder wat Tass zei hebben we idd nog 2 erg goede menners op stal die ook bereid zijn te helpen als ik het nodig vindt.
en ja ik ben wel blij met Tass ook, want Kootje en zij kennen elkaar ook alweer 2 jaar, dus ik heb haar graag erbij met dingen als even ernaast lopen e.d. Zij weet hoe hij is en hoe hij doet en zij is voor hem ook vertrouwd.
En we hebben genoeg banden liggen ja voor het slepen uiteindelijk

Met Vjell heb ik het destijds met een pallet gedaan, ging ook goed.
Boer ook blij, mooi gesleepte bak

Als het even kan, doe ik het liefst zo veel mogelijk zelf (met hulp als vasthouden ed. met mensen die ik vertrouw en ken).
Ik ken Ko en hij mij. We hebben na 3 jaar onze eigen taal samen.. en ik wil het in vertrouwde omgeving doen.
Ik weet voor mezelf heel goed de grens tot waar ik wil gaan qua kunnen. Als blijkt dat Kobalt het allemaal te eng en moeilijk vind en ik denk dat ik het niet aan kan, dan komt er gewoon eerder hulp bij. Maar hoe ik mijn mannetje nu al 3 jaar ken.. vermoed ik niet dat dat nodig zal zijn.
Ow en verder wat Tass zei hebben we idd nog 2 erg goede menners op stal die ook bereid zijn te helpen als ik het nodig vindt.

en ja ik ben wel blij met Tass ook, want Kootje en zij kennen elkaar ook alweer 2 jaar, dus ik heb haar graag erbij met dingen als even ernaast lopen e.d. Zij weet hoe hij is en hoe hij doet en zij is voor hem ook vertrouwd.
Aahhh toen jij erop zat
.
Hij liep zo schattig achter mij aan
.
Als ik sneller ging ging hij snel stappen... "nee ik wil niet alleen
"
.
Hij volgde nog eerder mij als Vjell
.

Hij liep zo schattig achter mij aan

Als ik sneller ging ging hij snel stappen... "nee ik wil niet alleen