16 jaar en oudere fjorden topic deel 3

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ootje

Re: 16 jaar en oudere fjorden topic deel 3

Bericht door Ootje » do 05 jul 2012, 20:32

Hoe gaat het met de 'oudjes'?

Hebben jullie paarden ook zoveel last van dazen?

Odette is nog steeds te dik :o , dus ik probeer haar regelmatig te rijden.
Vanavond zijn we weer lekker naar buiten geweest.
Odette&Fenna
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 05 jul 2012, 21:31

Nisko is ook te dik. Ik rijd helaas door werkdrukte en gedoe met Anka te weinig met Nis. Vorige week wel een lekkere boscross gedaan :D . Gewoon gas door het bos. En hard dat ze dan nog kan :)) .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
foss

Bericht door foss » vr 06 jul 2012, 14:10

Het gaat goed met de oudjes Haila is er nog steeds heeft slechte en goede dagen erg moeilijk wanneer neem je de beslissing ben er erg onzeker in.

Foss doet het super heeft laatst nog mee gedaan aan een wedstrijd een bixie proefje en 3e geworden onze oude reus.

Pebbels en Pipo doen het prima gelukkig geen klagen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » vr 06 jul 2012, 17:53

Mijn oudje staat met haar jaarlingvriendje in het bronsgroen eikenhout e genieten van vakantie... Zie pp over vakantiegangers. Ze genieten van de aandacht van de wandelaars. Nog ruim een week en dan haal ik ze weer op. Dan een week veel rijden want de 21e doen we mee met de fjovrili wedstrijd in Panningen... Er zullen wat spekjes afgereden en puntjes op de i gezet moeten worden.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 06 jul 2012, 19:51

Lijkt me verschrikkelijk om er tegen aan te hikken en idd uiteindelijk de knoop door te moeten hakken
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
foss

Bericht door foss » za 07 jul 2012, 04:02

Ja is heel vervelend je weet dat het niet meer gaat maar je wilt haar ook niet kwijt hoop dat ze zelf aangeeft dat het niet meer gaat.
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ootje

Bericht door Ootje » za 07 jul 2012, 18:38

Lastig, als je zo'n beslissing moet nemen. Ik denk dat je het wel merkt als het echt niet meer gaat.

Lekker hoor, zo'n vakantie. Leuk dat jullie mee gaan doen aan de fjovrili wedstrijd.

Vandaag hebben we een flinke buitenrit gemaakt. We gingen een stuk verder dan normaal en als Odet op vreemd terrein is, is ze niet meer te houden. Wat een verschil met het rijden in de bak, dan is ze echt niet de snelste.
Odette&Fenna
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 11 jul 2012, 15:51

Good old Nis gaat zaterdag op stap. Dagje paardrijvierdaagse in Dwingeloo. Ze heeft hem 3x uitgelopen maar wegens gebrek aan training doen we deze keer een dagje. Thuis doet ze met 2 hoeven in de neus nog ritten van 1,5 uur dus de kortste etappe van de 4-daagse komt vast goed.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
foss

Bericht door foss » wo 11 jul 2012, 20:27

Misschien ga ik met Foss naar de centrale keuring en dan meedoen aan de behendigheid lijkt mij leuk.
Ootje

Bericht door Ootje » do 12 jul 2012, 11:26

Leuk, zo'n dagje paardrijvierdaagse. Hoeveel kilometer is dat?

Behendigheid is ook leuk om te doen.
Odette&Fenna
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 14 jul 2012, 17:47

Aantal km weet ik niet precies, gok tussen de 15 en 20? We hebben zo'n 2,5 uur gereden vandaag. Over straat stappen we sowieso (Nisko kan niet draven op straat) en draven deden we ook met mate. We hadden een jongedame van 7 mee en dan is dit een behoorlijke rit. Maar Nisko is met dit soort dingen helemaal in haar element. Hoppa kop vooruit, gas op de plank en gaan met die banaan :D .

Ze is alleen zo zenuwachtig op de trailer. Wordt wel beter want ik merkte haar vandaag niet zo veel, maar ze zit zo te drukken op de stang dat ze gewoonweg trillende bilspieren er van krijgt :(:) .
Ootje

Bericht door Ootje » za 14 jul 2012, 18:43

Dat is een hele rit, zeg! Leuk dat Nisko er zoveel plezier in heeft.

Odette staat nu met Tjico en Fenna in een ander weiland. We hebben een stukje afgezet waar ze nu kunnen staan in de hoop dat ze wat meer op gewicht blijven.
Odette&Fenna
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 18 jul 2012, 19:17

We zijn weer met Marloes begonnen te wandelen en rijden. Ivar blijft bij zijn grote zus in de wei en geeft geen kik. Wat een ontzettend makkelijk dier is het toch. En Marloes pakt het ook zó braaf weer op. Er heeft maanden niemand op gezeten en ze sjokt zo weer met de deelnemers weg. Gouden paardje!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 19 jul 2012, 05:24

Gisteren was Indre op de een of andere manier achter het strookbegrazingsdraadje beland. Dat lag plat maar ze durfde niet meer terug en Meline en Hindra durfden er ook niet overheen om naar het heerlijke gras te gaan. Toen ik kwam met voer voor Meline (ze wordt extra bijgevoerd met Indre aan de voet en een nieuw veulen in de maak) kwam die naar voren lopen haar kind achterlatend achter het draadje. Indre is dan wel zo'n koele kikker dat ze niet in paniek raakt of gaat flippen. Ze hinnikte wat en galoppeerde een paar keer op en neer naar achteren en weer terug. Hindra bleef wel nog een hele tijd ergens halverwege hangen om op haar zusje te wachten maar Meline had maar 1 gedachte: BIKS! haha en kwam in gestrekte draf naar voren. Nadat ze het voer op had ben ik maar naar achteren gelopen om de kleine meid te bevrijden.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 21 jul 2012, 18:28

zucht, ik ga maandag de d.a maar weer bellen voor Marga. Ik heb net even met haar gereden. Ik was heel trots op mezelf, er staan hierachter in het natuurgebied ineens wel 50 koeien, je kan nergens meer langs, alleen over het schouwpad langs water. Maar Marga was erg braaf, terwijl ze de koeien nog nooit gezien had, zijn ook aparte koeien. Maar ze kuchte en kuchte, ik hoorde haar roggelen en ik hoorde dat ze last van slijm had dus ik ben rustig doorgestapt om het slijm los te maken. Maar richting huis was Marga niet rustig meer, man, wat een gekke bok is het dan. Ik vind er zo niet veel aan om te rijden, ze liep zo overhaast dat ze telkens maar met 1 been aan de grond was vor mijn gevoel. Het is totaal niet ontspannen om zo te rijden, en het is ook een aanslag op mijn lichaam en geduld. Ik wil eigenlijk veel vaker rijden, kijken of het dan beter wordt, die gekkigheid. Maar ik bel eest de d.a. maar weer eens, ze was zo kortademig, terwijl ik er thuis nauwlijks wat aan merk. Waarschijnlijk vindt ze het toch spannend om alleen van huis te gaan en doordat ze zich opwindt gaat ze hoesten.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ootje

Bericht door Ootje » za 21 jul 2012, 19:01

Dat is ook wat, wil je terug naar mama, durf je niet meer :D .
Gelukkig dat Indre zo rustig bleef.

Vervelend zeg, dat Marga zo hoest als je gaat rijden.
Doet ze ook zo gek als je een klein stukje van huis gaat? Lastig hoor, ik kan me voorstellen dat je dan niet lekker rijdt.
Odette&Fenna
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » za 21 jul 2012, 19:47

Wat vervelend dat Marga zich zo opwindt dat ze gaat hoesten!
Blijft dat? Ook als je om de dag hetzelfde rondje gaat doen en ze dus weet wat er gaat komen?

Hier net terug van een buitenrit met Lajke, ze was erg fris op de heenweg :x Pas op de terugweg liep ze heel rustig en ontspannen. Het verbaast me altijd hoeveel basisconditie ze toch heeft want ze doet natuurlijk geen fluit. Nu was ze ook al 4 weken niet echt gereden op wat 5 min stappen met een kindje op haar rug na. Gisterenavond had ze in de wei al de nodige spatjes en is mijn dochtertje er af gevallen. Gevolg, bezoekje aan de spoed en thuis met een spierscheuring en arm in een mitella (gelukkig niet gebroken). Vandaag dus geen proefje in Panningen voor dochterlief en om Lajke nu alleen voor een behendigheid voor mij mee te nemen die we niet geoefend hadden.... neuuhhh dus we zijn zonder paard maar wel met alle 3 de kindjes gaan kijken.
Ik mag zorgen voor
Ootje

Bericht door Ootje » za 21 jul 2012, 19:52

Beterschap voor je dochter! Moet ze de mitella lang om houden?

Het hangt zeker in de lucht, Odet was van de week ook niet te houden tijdens een buitenrit. Vooral tijdens de galop ging ze hard.
Odette&Fenna
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » za 21 jul 2012, 19:56

Galop heb ik niet eens geprobeerd... heb het tutje bergop in mul zand laten stappen... ze kwam hijgend boven. Ik ging alleen het bos in en tja als manlief thuis is met de kinderen en ik er ergens midden in het bos afdonder, is zo lastig logistiek. Zeker als de kindjes al in bed liggen.

Eerste dagen mitella om, maar ze lijkt er weinig last van te hebben zolang niemand aan haar arm zit. Slapen gaat prima (gelukkig, is voor iedereen altijd beste als de nachten goed zijn). Gelukkig is het haar linkerarm en is ze rechtshandig. Ben benieuwd hoe lang het duurt eer ze terug op de knol kruipt
Ik mag zorgen voor
Ootje

Bericht door Ootje » do 26 jul 2012, 09:21

Gelukkig heeft ze er weinig last van.

Vandaag is Odette 10 jaar van mij *o/* .
Odette&Fenna
Gesloten