Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ziggy

Re: Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Bericht door Ziggy » zo 17 okt 2010, 15:23

Marleen dit heeft Exel ook gehad, ik ben toen aan de gang gegaan op de volgende manier:

Ik had een snoepje o.i.d. in mijn hand en hij wilde dat pakken, ik draaide dan mijn rug naar hem toe. Dan probeerde hij het uiteraard nog steeds, maar ik bleef wegdraaien. Op een gegeven moment waren ik en dat snoepje niet meer interessant en ging hij gras eten. Dan beloonde ik hem en gaf hem alsnog dat snoepje. Nou hoop ik voor jou dat Benthe niet zo'n uitgekookte is als Exel, want die kreeg dat spelletje door en ging dan richting gras, om vervolgens weer net zo hard met z'n hoofd omhoog te komen. Op dat moment kreeg hij het snoepje dus NIET :n
Ik heb het er bij hem op die manier wel uitgekregen :j
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Keandra

Bericht door Keandra » zo 17 okt 2010, 18:51

hier zijn leslie en Githa vandaag weer gaan wandelen,
hij heeft weer een hele toer afgelegd, denk om en bij de 15km en dit ook naar de bebouwde kom en tot bij ons thuis *o/*

bij ons thuis kwamen we er dan ook achter dat ze voor de eerste keer in haar leven een ijzer is kwijt gespeeld :o |o
goed, ik ging deze week een afspraak maken om de smid te laten komen, nu moet hij maar wat sneller komen :=
de hoef komt er nog goed voor, geen grote stukken af of zo, dus ga morgen bellen dat hij deze week zeker nog moet komen
ook is het de eerste keer sinds vorig jaar dat die voet weer bloot staat, en vandaag liep ze toch nog niet mank (vorig jaar heel veel problemen gehad met haar voeten toen ze geen ijzers op had)
het eerste gedeelte van de tocht (tot verliezen van ijzer) liep ze een beetje lastig (redelijk vaak haar gewoon willen omkeren terug naar de weide en zo, zal geweest zijn omdat ze door had dat er iets niet pluis was met haar voet O:) ) maar eens ze terug van bij ons thuis naar de weide mocht gaan was ze keibraaf
ook was ze keibezweet, dus leslie heeft haar fleecedeken nog opgelegd (een uurtje later is hij dan terug gereden om het terug af te doen, was keinat, maar Githa droog)

dus hoop dat ik morgen nog snel een dag krijg dat de smid komt
Anouska

Bericht door Anouska » zo 17 okt 2010, 21:42

Boekelo is leuk he Kris? Ben er een paar jaar terug geweest met vip kaarten.

Balen van die files enzo Clau!

Hoe ging het Danique?

Ja Truus, ik heb spierpijn van dat kwartiertje Zorba rijden!

Handig Marleen! Hoeft de zadelmaker ook niet alleen voor jou te komen.

Dat is een eind Sofie! Wel balen van het ijzer.

Ik heb nu officieel mijn T6 te koop staan. Lekker rustig weekend gehad verder.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 18 okt 2010, 17:33

zucht |( vandaag mailtje dat ze bij die DA in dordrecht inmiddels iemand anders hebben |(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 19 okt 2010, 06:22

Balen Clau..positief blijven en verder zoeken!

Ik was gisteren om 22.00 pas thuis van school..ben er 14 uur geweest haha.. ouderavond gehad en zooooveel vergaderingen..was echt kapot..nu goed bijgeslapen en ga zo weer beginnen..haha had er beter kunnen blijven slapen. Kreeg te horen van de ouders dat de kinders zo positief waren (ik ben mentor) over de klas en de sfeer in de klas en dat ze ondanks de lange dagen (8.45 tot 16.45 + gemiddeld 2 uur reistijd) altijd stralend thuiskomen! Best een beetje trots op mijn 25 kinders!

Beer heeft veel vrij deze week..gisteren dus geen tijd..vanavond badkamerspullen uitzoeken..volgende maand de badkamer verbouwen (laten doen hoor).. als ik op tijd klaar ben kan ik nog even naar Beer..maar ik vrees het ergste.

Werd gisteren nog gebeld dat mijn WeatherBeeta deken binnen is! Jeeehj! Zadeltasjes ook..volgende week maar even ophalen. Beer heeft het helemaal nog niet koud..staat onder een ongevoerde regendeken en hij voelt goed warm..hij is ook niet helemaal kaal dus dat scheelt natuurlijk..wil een 100 grams als tussenstap erbij dus even een rondje boerenzaakjes doen.. Doen jullie wel eens een fleece onder een deken? Dat zou ook een optie kunnen zijn maar ik heb altijd het idee dat laagjes niet goed werken..scheef zak praktijken enzo..
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 19 okt 2010, 07:27

Lange dag Kris! Terrecht dat je trots bent op je kinders!~

Als het heel koud was had ik er bij Ilonk wel eens een fleece deken onder. Maar dan wel een 'te kleine' zodat die niet uitsteekt onder de regen deken vandaan en mét dekensingel.

Brass staat weer keurig op de ijzers, vorige week woensdag voor en gisteren achter. Ze was braaf en de hoefsmid vond het hoopgevend hoeveel ze in korte tijd had geleerd. Als alle Fjorden zo braaf waren stapte hij daar op over (hij is gangenpaarden (met name IJslanders) smid).
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Keandra

Bericht door Keandra » di 19 okt 2010, 09:30

wij hebben tot vorig jaar ook altijd een fleece nog onder haar 100g WB deken gelegd
en dit dan alleen voor de hele koude dagen, normaal dus alleen haar 100g deken

nu staat ze zonder deken buiten, puur natuur

volgende week maandag pas komt de smid, is nog even, maar de voeten kwamen er nog goed voor, en nu krijgt ze maar 'rust' tot dan want Leslie durft zo niet gaan wandelen

zondag zijn we nog een vroegere stalgenoot tegengekomen
op onze vorige stal is er een hele leegloop gebeurt :=
sinds we weg zijn, zijn er nog 4 mensen met hun paarden vertrokken, gaat om 10 stallen die nog meer leeg staan nu :=
voelde ik me zeker slecht door, is een goede stal op zich, maar de stalbaas moet je gewoon correct mee omgaan en dan heb je nooit problemen
(een koppel dat daar veel paarden staan had is nu met een paard dat 50% van hen was en 50% vd stalbaas, gewoon vertrokken. Ze hadden ook niks verwittigd dat ze gingen vertrekken, gewoon smorgens een brief in de kantine gegooid dat ze weg waren en ze zijn dan vertrokken. Vind ik wel erg := )
Keandra

Bericht door Keandra » di 19 okt 2010, 09:32

wij hadden er altijd een gewoon fleecje onder met kruissingels en bilriemen
nooit verschuifproblemen gehad
ook altijd dezelfde maat, nooit kunnen zien eigenlijk dat er nog een deken onder lag (heb de indruk dat mijn fleecjes allemaal ietsje kleiner zijn dan ons winterdeken)
Anouska

Bericht door Anouska » di 19 okt 2010, 09:50

Wat jammer Clau!

Logisch dat je trots bent op je kinders Kris! Ik leg nooit een fleece onder mijn deken.

Super van Brass Annalynn!

Gister een dagje bij Truus geweest (alweer :P) en kreeg vanmorgen een sms van stalbazin: Bjørn is gisteravond verhuisd ivm kapotte waterleiding, is nu weer gemaakt. groetjes Bea
Schrok me kapot! Zo maar eens kijken op stal.

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » di 19 okt 2010, 18:23

Balen Clau...

Gezellig Anouska. Hoe was het met de verhuisde Bjorn?

Da's een flinke wandeling Sofie, beetje jammer van dat ijzer alleen.

Zo te horen mag je heeeel trots zijn op je kinders en op jezelf bovendien Kristel! Dat ze na zulke lange dagen nog steeds blij thuiskomen is wel een van de mooiste complimenten die je als docent/mentor kunt krijgen denk ik. Fijn dat je deken binnen is :)

Wat super dat Brass zo braaf was bij de smid Annalynn. Jullie hebben echt al zoveel bereikt samen!
Bailey

Bericht door Bailey » di 19 okt 2010, 20:14

Pff, vergeet ik zomaar te vertellen dat we vanmiddag compleet doorweekt geregend zijn! M'n moeder wilde mee naar Bailey, wij samen op de fiets dus.
Net lekker aan't rijden, begon het toch te hozen! Echt, we waren helemaal door en doornat. En dan staat paardlief na z'n hapje weer in de wei, moesten we in onze kletsnatte kleren dat hele eind nog terugfietsen.
Op zulke momenten zou ik toch wel een auto en een binnenbak in m'n binnenzak willen hebben zitten hoor ;)
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 20 okt 2010, 04:55

..of buienradar op je telefoon! ;)
Mike

Bericht door Mike » wo 20 okt 2010, 05:36

Ik heb nog steeds een auto staan hoor, Sterre ;). Zorg ik er ook nog voor dat er een jaar APK op komt.

Ik ben gisteren officieel het fysio-traject in gegaan... Fijn hoor, full time computerwerk (technische tekenaar)
Beauty
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 20 okt 2010, 07:37

Jeeuuj, eindelijk nieuwe badkamer dingen gekocht..we zijn uiteindelijk bij IKEA in Amersfoort beland..niet meer naar Beer geweest..zeldzaam dat ik hem 2 dagen niet zie..met een beetje mazzel ben ik op tijd klaar hier vanmiddag en kan ik nog even naar hem toe..weet nog niet of ik dan ga rijden of grondwerken..niks doen wordt hij echt baldadig van dus moet wel even aan het werk.

Vanavond mijn WB deken ophalen, zin in!
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 20 okt 2010, 08:21

Inderdaad zeldzaam om twee dagen niet te gaan. Wel lekker dat dit bij jou gewoon kan. Hier kan dat echt niet. Want als ik niet kom (en het niet van te voren allemaal regel en klaar zet) krijgen mijn paarden geen eten.
Doe je aan voor en na foto's van je badkamer?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 20 okt 2010, 08:31

Haha jaa voor en na foto's..goed idee! En tijdens de verbouwing ook..komt een nieuwe vloer in..en dan moet je daar ook maar eens komen douchen haha! ;)

Heel fijn dat dat kan..ook bewust voor gekozen..het lukte gewoon niet afgelopen dagen.. Beer krijgt zijn natje en droogje en wordt binnen en buiten gezet..dus das wel fijn.. vanmiddag lukt het wel..of ik nou wel of niet kan rijden..tijd om even te knuffelen maak ik gewoon! Paar dagen vrij is niet erg..wil hem ook wel af en toe 'pauze' geven maar hij is daar gewoon echt geen peerd voor..verveelt zich dan stierlijk en gaat weer in de hooligan-modus. Hij wil echt graag werken en onder de mensen zijn..tis meer een mensen paard dan een paarden-paard lijkt soms wel..
Anouska

Bericht door Anouska » wo 20 okt 2010, 08:53

Bjørn is geslaagd voor zeepaard en gezakt als brandweerpaard. Maandag ben ik (zeldzaam) niet op stal geweest ivm het weg brengen van Gio naar zijn nieuwe eigenaar. Blijkbaar was meneer het er niet mee eens dat hij mij niet gezien had ofzo, dus is hij aan het slopen geslagen. Hij heeft de koppeling van de waterleiding om zeep geholpen. Water stroomde onder de deur uit maar spoot ook boven zijn hoofd uit de leiding. Hij is dus niet dol op spenklerinstalaties (of hoe je het ook schrijft), was blij dat hij droog kom overnachten en ik blij dat er 2 paarden verkocht zijn, dus lege boxen. Dat was dus gister zeiknatte vlas de stal uit scheppen. Ach ja, moest toch een nieuwe baal vlas pakken. Zal zo meneer eens aan het werk zetten. Vanmiddag scheerdate met Truus. Morgenmiddag komt de zadelmaker, spannend!

www.fitenvitaaldier.nl
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 20 okt 2010, 09:00

Natuurlijk heb je daar voor gekozen Kristel, had ik ook kunnen doen natuurlijk maar voor mij stond 24/7 buiten dan weer hoger op de lijst. Zo maakt iedereen zijn of haar keuzes. Soms zou ik ook gewoon een binnenbak willen en een stalbaas die de dingen deed. Maar het grootste deel van het jaar ben ik héél tevreden met wat ik heb.

Spannend Anous dat de zadelmaker komt en lekker scheppen dus die natte stal...
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 20 okt 2010, 09:58

Jaa je hebt het ook heerlijk voor elkaar daar! Als ik straks meer ervaren in het paardenbeziiten ben en we wonen anders dan gaat er ook wel het een en ander veranderen hoor.. Maar goed, tot die tijd is dit prima!
Mike

Bericht door Mike » wo 20 okt 2010, 10:26

Hier ook badkamerverbouwingen. We hebben een (design)radator gekocht (nog niks aanwezig) die gemonteerd moet worden. Ben dus druk bezig met aansluitmateriaal zoeken en hoe ik het wil gaan maken...
Beauty
Plaats reactie