Het A-tjes Topic deel 4!!
Re: Het A-tjes Topic deel 4!!
als dat puberteit is, is karev al 3 jaar aan het puberen. Misschien last van de spieren, niet willen werken, weet ik het. Karev buigt lastig door haar korte nekje..
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Vandaag gesprongen met Anka! Geen hindernismateriaal maar wel 6 pilonnen. Vriendin legde 4 plat en 2 rechtop als uiteinde. Anka stapt en draafde er zo over. In galop 1x er langs (ook smalle hindernis natuurlijk) maar daarna hup zo in galop erover haha. Superknol. Vriendin er ook op, die helemaal enthousiast over haar gangwerk. Anka liep prachtig zei ze en ze was de zoveelste die zei dat ik best die B-proef kon gaan rijden
. En bij gastruiters is ze ook heel braaf. Leuk dus
.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
We hebben haren getrokken van Anca en sturen deze op. Nu maar afwachten wat Louis er van zegt. Ik had het met hem erover gehad of er iets was tegen die drukte. Hij zou de haren doormeten (of hoe hij dat noemt...) en dan zou ik op de keuring in Spoordonk horen wat ik eventueel zou kunnen doen.
Ook willen we er een tandarts bij halen en haar rug even na laten kijken.
Blijkt dat er ook een ijzer onderuit is gekomen, is mijn smid nog op vakantie!! Blijkt in Griekenland te zitten, ik kon dat vrouwtje ook niet verstaan....
Maar eerst gaan we op vakantie.
Ook willen we er een tandarts bij halen en haar rug even na laten kijken.
Blijkt dat er ook een ijzer onderuit is gekomen, is mijn smid nog op vakantie!! Blijkt in Griekenland te zitten, ik kon dat vrouwtje ook niet verstaan....
Maar eerst gaan we op vakantie.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ik heb morgen een afspraak met de dierenarts om Adanco zijn lijf eens goed te bekijken en eventuele pijnklachten tijdens het rijden uit te sluiten en als het nodig is zijn gebit ook nog eens na te laten kijken.
Ben dr goed zat van, kl**zooi. Het ging zo goed en ik ben bijna terug bij af (op rechts) Linksom loopt hij lekker en rechts blijft ellendig. Als het dwarsigheid was deed hij wel wisselen van kant of allebei. Denk ik...
Ben wanhopig en verdrietig dr van.
Ben dr goed zat van, kl**zooi. Het ging zo goed en ik ben bijna terug bij af (op rechts) Linksom loopt hij lekker en rechts blijft ellendig. Als het dwarsigheid was deed hij wel wisselen van kant of allebei. Denk ik...
Ben wanhopig en verdrietig dr van.

Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008
L2 Fjordsport
Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
L2 Fjordsport
Oh, dat is naar Carolien. Of misschien eens na laten kijken door de fysio. Is het nou vrij plotselig slechter gegaan met rijden? Eerst gingen jullie ook als een speer toch? Ben benieuwd of de DA wat aan zijn gebit vindt of anders iets bijzonders.
Anka moet denk ik ook binnenkort ff een gebitscheck. Laatst had ze met les zo'n vieze kwijldraad
. D En dat is niet zo goed. Aanleuning gaat trouwens nog wel OK.
Anka moet denk ik ook binnenkort ff een gebitscheck. Laatst had ze met les zo'n vieze kwijldraad

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
We gingen ook als een speer en hij had er echt altijd veel plezier in, het is een braaf en werklustig paard. Vanaf dat we begonnen met sb ging het mis weet ik nog. Toen had ik mijn oude zadel nog. Niet dat het iets met sb te maken heeft, maar toen begon het. Rond 16 mei ongeveer denk ik. Misschien iets eerder.
Daarom snap ik het ook niet, ik kan me niet voorstellen dat het onwil is want dat zit niet echt in hem. We waren op de schouderbinnenwaarts na makkelijk M klaar!
Daarom wil ik nu weten wat er is, dit duurt te lang.
Ik wil ook best fysio bellen, maarja die verzint natuurlijk zo een 10 behnadelingen plan..kassa! Die vinden aan elk lichaam wel iets denk ik omdat geen enkel lichaam 100% in orde is. Maarja, misschien eindig ik er wel hoor haha..
Goed dat je tandartscheck gaat doen, ik doe het sowieso elk jaar een keer.
Daarom snap ik het ook niet, ik kan me niet voorstellen dat het onwil is want dat zit niet echt in hem. We waren op de schouderbinnenwaarts na makkelijk M klaar!
Daarom wil ik nu weten wat er is, dit duurt te lang.
Ik wil ook best fysio bellen, maarja die verzint natuurlijk zo een 10 behnadelingen plan..kassa! Die vinden aan elk lichaam wel iets denk ik omdat geen enkel lichaam 100% in orde is. Maarja, misschien eindig ik er wel hoor haha..
Goed dat je tandartscheck gaat doen, ik doe het sowieso elk jaar een keer.
Adanco, Jars x Eros
L2 Fjordsport
L2 Fjordsport
Ik doe ook elk jaar de tandarts check. Anka is vorig jaar oktober klinisch gekeurd en toen is ook even in haar bekkie gekeken en dat was goed. Maar dat is straks dus ook al weer een jaartje geleden. Na mijn vakantie maar ff doen denk ik.
ik weet een goede fsio, die je gen poot uit trekt hoor! Is ook bij karev geweest. 2x, klaar.
wij hebben heul hard gegalopeerd, zonder zadel
maar flink balen carolien. Klinkt wel alsof er hem iets dwars zit, pijn doet, noem maar op. Doet ie het ook rechtsom aan de longe wat moeilijker?
wij hebben heul hard gegalopeerd, zonder zadel

maar flink balen carolien. Klinkt wel alsof er hem iets dwars zit, pijn doet, noem maar op. Doet ie het ook rechtsom aan de longe wat moeilijker?
Fijn te weten dat jij er 1 kent Tamara die zeker weten deugt. Mocht het nodig zijn vraag ik je het nr...!
Longeren doe ik nooit, vind ik niks aan haha..Misschien zou het goed zijn eens een paar keer aan de pessoa te longeren.
Ik wacht eerst morgen even af. Ik hoop dat er niks is natuurlijk, maar aan de andere kant; wat dan??
Nou ja, eerst maar even afwachten.
Keihard zonder zadel....IIEEKSS
Griezel dat je bent 
Longeren doe ik nooit, vind ik niks aan haha..Misschien zou het goed zijn eens een paar keer aan de pessoa te longeren.
Ik wacht eerst morgen even af. Ik hoop dat er niks is natuurlijk, maar aan de andere kant; wat dan??
Nou ja, eerst maar even afwachten.
Keihard zonder zadel....IIEEKSS

Adanco, Jars x Eros
L2 Fjordsport
L2 Fjordsport
-
vandaag is het de 2e dag zonder medicijnen voor Zalie...
en ze loopt nog steeds goed!
ik ben zoooooo blij! morgen komt de DA even kijken!
balen dat het met adanco weer minder gaat! sterkte meis!
en ze loopt nog steeds goed!

ik ben zoooooo blij! morgen komt de DA even kijken!
balen dat het met adanco weer minder gaat! sterkte meis!
Azalie :: Isabeau
en, hoe was het met Adje?
Fijn dat zalie weer goed loopt!!
Fijn dat zalie weer goed loopt!!
Spannend Fabienne... Hopen dat het zo goed blijft! Maar als het over een dag of 2 nog goed is kun je daar wel vanuit gaan lijkt me?
Adanco heeft lekker gegymnastiekt met juffrouw dierenarts hihi.. Hij liet alles zo braaf over zich heen komen, probeerde alleen steeds stiekem een pasje richting hooi te doen de stinkert.
Conclusie juffrouw dierenarts: Paard heeft nergens last van, is voor een Fjord zelfs zeer soepel en er zijn geen redenen om nog verder te gaan zoeken naar lichamelijke oorzaken.
Dit was wel een Fjord waar je op kon rijden zei ze
Net alsof dat bijzonder is!
Dus......En nou???!!
Adanco heeft lekker gegymnastiekt met juffrouw dierenarts hihi.. Hij liet alles zo braaf over zich heen komen, probeerde alleen steeds stiekem een pasje richting hooi te doen de stinkert.
Conclusie juffrouw dierenarts: Paard heeft nergens last van, is voor een Fjord zelfs zeer soepel en er zijn geen redenen om nog verder te gaan zoeken naar lichamelijke oorzaken.
Dit was wel een Fjord waar je op kon rijden zei ze

Dus......En nou???!!
Adanco, Jars x Eros
L2 Fjordsport
L2 Fjordsport
aan een extra bezoek van de fysio val je geen buil 40 euro. dat zou ik zeker nog overwegen, Die kijkt net even anders naar het geheel.
anders, streng zijn, laten weten wat je van hem verlangt.
anders, streng zijn, laten weten wat je van hem verlangt.
Fijn dat Adanco niets mankeert.
Zo, net echt een waardeloze les gereden. Ze vertikte het echt om in aanleuning te gaan. We reden in de buitenbak van de manege waar we anders niet in rijden maar ze was wel relaxt. Voor de eerste keer druilerig weer op dinsdag en wij reden voor de eerste keer dit jaar in de buitenbak
. Nek erop en aanleuning my ass dacht zij. Uiteindelijk na een paar keer flink schakelen ging het wel beter, maar man man. Op zo'n moment denk ik no way dat ik ga starten hahaha. Maar goed, de buitenbak is best zwaar en poown moet dan harder werken om netjes in aanleuning te gaan en dat bliefde mevrouw niet. Maar daar weet de baas wel raad op
.
Zo, net echt een waardeloze les gereden. Ze vertikte het echt om in aanleuning te gaan. We reden in de buitenbak van de manege waar we anders niet in rijden maar ze was wel relaxt. Voor de eerste keer druilerig weer op dinsdag en wij reden voor de eerste keer dit jaar in de buitenbak

Ah balen Annemarie! Maar meestal als je net op een punt zit dat het zooo goed gaat zoals jij beschreef komt er ff weer een momentje dat je eraan herinnerd wordt dat het allemaal maarzo niet gaat haha. Tenminste, vind ik altijd wel.
Morgenvroeg heb ik weer les van die nieuwe mevrouw. Ben benieuwd...
Moet ook nodig beslissen wat ik met |Marjan wil. Het is ook niet leuk om haar aan het lijntje te houden.
Wil ook eens gaan longeren met pessoa..
Morgenvroeg heb ik weer les van die nieuwe mevrouw. Ben benieuwd...
Moet ook nodig beslissen wat ik met |Marjan wil. Het is ook niet leuk om haar aan het lijntje te houden.
Wil ook eens gaan longeren met pessoa..
Adanco, Jars x Eros
L2 Fjordsport
L2 Fjordsport
Nou, ik dacht ook al dat ik al verdacht lang op een roze wolk zat
. En de laatste weken leek het wel vanzelf te gaan. Maar als de bak mul is, is het echt veel meer inspanning om aan de teugel te gaan en het achterbeen onder te zetten. Rug hol en koppie vooruit is dan the easy way to go. Maar goed, ze is heel braaf ook op plekken waar ik niet vaak rij dus daar houden we ons maar aan vast.
Morgen ff half uur les van Marjan en dan is het hoog tijd voor een buitenritje weer
.
Tsja, lastig adviseren qua lesgevers. Je moet doen waar jij je goed bij voelt, da's het aller- allerbelangrijkst.

Morgen ff half uur les van Marjan en dan is het hoog tijd voor een buitenritje weer

Tsja, lastig adviseren qua lesgevers. Je moet doen waar jij je goed bij voelt, da's het aller- allerbelangrijkst.
Vervelend zeg die problemen met Adanco.. Wel fijn dat de DA zegt dat hij in orde is, maar nu??
Ik hoop dat het probleem binnenkort opgelost is!!
Ik hoop dat het probleem binnenkort opgelost is!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Oke....
Vanmorgen tijdens het instappen zei instructrice dat hij rechts achter korter liep dan links. Ik eraf, op het harde nog eens gekeken en weer.
Toen zadel eraf en heeft ze zijn heupbotten bekeken. Als je de achterbenen gelijk naast elkaar zet is zijn rechter heupbot dus een stuk lager dan links. Toen ik haar vertelde waar ik dacht dat hij last had (einde rug, lendenen?) zei ze ja dat denk ik ook.
Zij vindt dat ik Rieks erbij moet halen, maar ik ben niet zo'n Rieks fan.
Daarna heb ik Marjan gebeld en die heeft mij een chiropractor aangeraden die ik vanavond ga bellen voor een afspraak. Marleen Noordhof uit Niebert.
Aan de ene kant balen! maar aan de andere kant toch soort bevestiging voor het probleem en een verklaring voor zijn onwil op rechts.
Nu snap ik alleen niet zo goed dat de da dat gisteren niet gezien heeft?
Achteraf denk ik misschien ook wel een oorzaak te weten...
Vorig jaar voor de CK had ik hem gewassen, met deken op stal gezet en heeft Jose 's ochtends een helemaal aan flarden deken uit zijn stal gehaald.
Op de keuring deed hij raar met zijn nek en hoofd en plaatste zijn achterbenen steeds raar onder zijn lijf. Ook was hij kort.
Nu denk ik dat hij misschien vast heeft gelegen inzijn stal? Dat zou dan ook een verklaring zijn waarom hij op de CK niet goed was. Je paard de ene dag 100% op stal zetten en hem er zo weer uit halen de volgende dag is ook vreemd natuurlijk. Dan moet er iets gebeurt zijn.
Ook gaat hij de laatste maanden heel vaak op rust staan en dat deed hij eerder ook nooit.
Wat een gedoe zeg
Ik wil hem zo snel mogelijk helpen en heb nu zooo'n spijt van alle keren dat ik geirriteerd op hem zat omdat het niet wilde. Arme vent. Onwil zit ook helemaal niet in hem 
Dus zal voorlopig wel ff niet rijden worden, ga ik hem flink verwennen met lots of love haha.. Mijn schattie
Vanmorgen tijdens het instappen zei instructrice dat hij rechts achter korter liep dan links. Ik eraf, op het harde nog eens gekeken en weer.
Toen zadel eraf en heeft ze zijn heupbotten bekeken. Als je de achterbenen gelijk naast elkaar zet is zijn rechter heupbot dus een stuk lager dan links. Toen ik haar vertelde waar ik dacht dat hij last had (einde rug, lendenen?) zei ze ja dat denk ik ook.
Zij vindt dat ik Rieks erbij moet halen, maar ik ben niet zo'n Rieks fan.
Daarna heb ik Marjan gebeld en die heeft mij een chiropractor aangeraden die ik vanavond ga bellen voor een afspraak. Marleen Noordhof uit Niebert.
Aan de ene kant balen! maar aan de andere kant toch soort bevestiging voor het probleem en een verklaring voor zijn onwil op rechts.
Nu snap ik alleen niet zo goed dat de da dat gisteren niet gezien heeft?

Achteraf denk ik misschien ook wel een oorzaak te weten...
Vorig jaar voor de CK had ik hem gewassen, met deken op stal gezet en heeft Jose 's ochtends een helemaal aan flarden deken uit zijn stal gehaald.
Op de keuring deed hij raar met zijn nek en hoofd en plaatste zijn achterbenen steeds raar onder zijn lijf. Ook was hij kort.
Nu denk ik dat hij misschien vast heeft gelegen inzijn stal? Dat zou dan ook een verklaring zijn waarom hij op de CK niet goed was. Je paard de ene dag 100% op stal zetten en hem er zo weer uit halen de volgende dag is ook vreemd natuurlijk. Dan moet er iets gebeurt zijn.
Ook gaat hij de laatste maanden heel vaak op rust staan en dat deed hij eerder ook nooit.
Wat een gedoe zeg

Dus zal voorlopig wel ff niet rijden worden, ga ik hem flink verwennen met lots of love haha.. Mijn schattie

Adanco, Jars x Eros
L2 Fjordsport
L2 Fjordsport
Ja je kunt met Rieks of niet. Ik heb hem ook en hoe lomp ook, hij was echt oprecht erg meelevend toen mijn vorige Anka afgemaakt moest worden. Ik haal hem dus idd erbij als ik ergens over twijfel. Hoewel lomp is ie een goede paardenarts.
Ik vind het wel vreemd dat de DA die je dan had die scheefstand van de heupen niet gezien heeft. Als jij en je instructrice het zien zou een DA het toch gezien moeten hebben. Vastliggen kan soms nare gevolgen hebben ja. Ook wel eens verhalen van gehoord...
Jezelf niet te veel kwalijk nemen hoor. Omdat ze nu eenmaal niet kunnen praten is onwil en niet kunnen niet altijd makkelijk te onderscheiden. Hoop dat de chiropractor mevrouw gauw tijd heeft. Knuffel voor Dancie.
Ik vind het wel vreemd dat de DA die je dan had die scheefstand van de heupen niet gezien heeft. Als jij en je instructrice het zien zou een DA het toch gezien moeten hebben. Vastliggen kan soms nare gevolgen hebben ja. Ook wel eens verhalen van gehoord...
Jezelf niet te veel kwalijk nemen hoor. Omdat ze nu eenmaal niet kunnen praten is onwil en niet kunnen niet altijd makkelijk te onderscheiden. Hoop dat de chiropractor mevrouw gauw tijd heeft. Knuffel voor Dancie.
Adanco vraagt of je ook wat biks hebt ipv een knuffel
haha..Maar als je dat niet had was die knuffel ook wel goed!
Ik geloof ook wel dat Rieks een goede veearts is hoor, maar de keren dat ik hem ooit heb gezien was hij zo gehaast dat je het idee had dat je hem lastig viel en hij niet echt aandachtig tijd had voor waar hij mee bezig was. Dat was vooral wat mij tegenstond, het gehaaste, net alsof hij met zijn hoofd al bij de volgende was.
Ik vind het ook vreemd dat zij gisteren niks gezien heeft. Ze heeft er ook niet naar gekeken trouwens.

Ik geloof ook wel dat Rieks een goede veearts is hoor, maar de keren dat ik hem ooit heb gezien was hij zo gehaast dat je het idee had dat je hem lastig viel en hij niet echt aandachtig tijd had voor waar hij mee bezig was. Dat was vooral wat mij tegenstond, het gehaaste, net alsof hij met zijn hoofd al bij de volgende was.
Ik vind het ook vreemd dat zij gisteren niks gezien heeft. Ze heeft er ook niet naar gekeken trouwens.
Adanco, Jars x Eros
L2 Fjordsport
L2 Fjordsport