Zomereczeem topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
DeeDee
Moderator

Re: Zomereczeem topic

Bericht door DeeDee » vr 09 jul 2010, 17:32

Nou ja dat paaltjesverhaal zat zo. Er zat een enorm konijnenhol in de wei. Ik had mezelf voorgenomen om het dit weekend eens dicht te gooien, maar was wel bang dat een van die twee er voor die tijd in zou gaan staan, dus had ik er even een paaltje in geduwd zodat dat niet kon gebeuren. Nou ja beetje eigen schuld dikke bult dus O:)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 09 jul 2010, 17:42

ja, maar daar hou je ff geen rekening mee, je wilt ze beschermen dat ze niet in dat hol gaan staan en dan zoek je naar een oplossing.

Bij ons is het paaltje dus gewoon afgebroken, dus daar kan ze niet meer aan schuren O:)
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
fjordido

Bericht door fjordido » vr 09 jul 2010, 20:47

mijn eczemer Palermo staat bij het nichtje van mijn zwager, in lelystad. en.. NERGENS meer last van!
snappen jullie dat nou? totaal geen jeuk, terwijl hij hier zn hele benen al open had staan kluiven.
voor de zekerheid houden ze nog wel zijn deken op en gebruiken ze de butox (is ook wel lekker want vliegen lusten hem nu ook niet). maar het lijkt eigenlijk niet nodig te zijn daar.
wonderlijk he?
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 10 jul 2010, 11:24

ik had gehoopt dat het met Vera hier ook beter zou gaan, daar stond ze elke keer in de buurt van fruitbomen, maar helaas zitten we nog niet dicht genoeg bij de kust vrees ik
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Jilly

Bericht door Jilly » za 10 jul 2010, 14:36

Wat goed zeg Ilona.

Ik heb Hay sinds een paar dagen ook de hals van het deken aangedaan, hij rommelde toch wat veel in z'n manen en die krengen van dazen staken z'n hals ook helemaal lek. De hals ik de lang, maar het gaat wel, hij laat 'm ook mooi aan.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
fjordido

Bericht door fjordido » zo 11 jul 2010, 07:25

Ziggy schreef:ik had gehoopt dat het met Vera hier ook beter zou gaan, daar stond ze elke keer in de buurt van fruitbomen, maar helaas zitten we nog niet dicht genoeg bij de kust vrees ik
palermo had er hier wel minder last van dan in rucphen, maar toch nog last. en in de flevopolder dus helemaal nix, nada, noppes.
echt fijn voor het beestje :)
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 11 jul 2010, 12:50

nou ik ben volgende week voor een familiefeestje in Limburg, dus ik ga een fles van "mijn" vertrouwde goedje bestellen bij de Belgische apotheek en ga daar weer gewoon mee beginnen

nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » ma 12 jul 2010, 16:06

Sinds yara op stal jasper staat 2km verderop dan mijn oude stal heeft ze nog niks geschuurd?????

Misschien ligt t aan t voer

de manege eigenaar zei al dat de manegepaarden die met eczeem komen er geen eentje meer van schuurt bizar
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 12 jul 2010, 16:27

dat is inderdaad heel erg raar zeg, ik merk op zich weinig verschil bij Vera met hier of in Maastricht.
Wat Vera weer wel anders heeft dan andere eczemers is dat zij pas eind juni, begin juli begint met schuren, terwijl andere eczemers al in het voorjaar hun jurk aan moeten

Jowien

Bericht door Jowien » ma 12 jul 2010, 17:17

@Nadinefjorden: wat krijgen de paarden dan op je nieuwe stal? Welk krachtvoer, en welk ruwvoer, en wat voor vloerbedekking? Want met maar 2km afstand en zo'n groot verschil ben ik toch wel nieuwsgierig waar het aan zou kunnen liggen.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 12 jul 2010, 20:15

ik heb daarstraks weer een fles van mijn Belgische goedje besteld, schoonzus haalt het voor mij op bij de apotheek en dan neem ik het zaterdag weer mee, dan zijn we toch daar.

nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » di 13 jul 2010, 04:02

Ze krijgen een brok en granenmix ik zal eens vragen wat er allemaal precies inzit,

maar als ze daar manegepaarden verkopen moeten ze echt weer even in de boeken duiken om te kijken of ie nou wel of geen eczeem had heel apart

yara staat nu zelfs af en toe zonder deken
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 13 jul 2010, 06:23

echt super joh, kan me voorstellen dat je hartstikke blij bent :D

DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 14 jul 2010, 17:31

Ziggy schreef:dat is inderdaad heel erg raar zeg, ik merk op zich weinig verschil bij Vera met hier of in Maastricht.
Wat Vera weer wel anders heeft dan andere eczemers is dat zij pas eind juni, begin juli begint met schuren, terwijl andere eczemers al in het voorjaar hun jurk aan moeten
Op zich hebben meer paarden dat. Ulvy heeft nu ook meer jeuk. Maar ik zet haar toch preventief al in april in de deken. Dit jaar wel pas eind april, vorig jaar al begin april.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Jilly

Bericht door Jilly » wo 14 jul 2010, 18:08

Hmm, ik heb een grote gok genomen en Hay zonder deken op stal gezet.
Deken was zeiknat en hij zelf ook, en nu ik er toch was heb ik na even twijfelen toch gekozen om hem zonder deken te laten staan.

Sinds ik de huidemulsie smeer dacht ik wel dat ik minder geschuur zag. Daarvoor was het nog af en toe een verfrommelde staart onder het deken, maar dat is al even geleden dat ik dat nog gezien heb. Heb 'm nu ingesmeerd en ga straks nog even kijken hoe hij er voor staat, ben benieuwd!
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 14 jul 2010, 19:40

vanmiddag heb ik Vera niet gesmeerd met die hevige bui op komst, morgenochtend was ik haar weer met ZT shampoo en daarna smeer ik haar weer met de emulsie (derfen is op en zaterdag krijg ik me belgische goedje)

Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » do 15 jul 2010, 14:54

Ik ben inderdaad ook wel erg benieuwd naar welk voor de paardjes krijgen..
Wel super dat ze geen jeuk meer heeft.

Met bo zijn jeuk gaat alles eigenlijk wel goed.
Af en toe jeukt hij een beetje, maar het is niets bij vorig jaar...
Hij heeft vannacht op stal gestaan vanwege het slechte weer, ben benieuwd hier ik zijn haren aantref....
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Jilly

Bericht door Jilly » do 15 jul 2010, 19:20

Wooow, ik ben ZOOOO blij!! *o/*

Had gisteren Hay toch zonder deken laten staan omdat zowel hij als het deken zeiknat waren. Ik hield m'n hart al vast naar hoe ik 'm zou aantreffen en gewoon niks, nada, noppes, geen half haartje geschuurd!!!! :waven:

Zo, ik moest m'n blijdschap even delen hahaha
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 15 jul 2010, 19:25

wowwwww wat goed Jilly, dat is echt super joh +:)+

nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » vr 16 jul 2010, 10:00

Heb je een foto van BO?
Ben we mega benieuwd naar de lange manen, of zijn ze er toch weer af?

Ik heb wel gehoord dat als de darmflora goed is alle afvalstoffen wel beter afgevoerd worden en dat dat dus voordelig is voor eczeem
ik ga er vanmiddag even achteraan welke granenmiz ze krijgen en welk biks
Plaats reactie