Het A-tjes topic deel 2!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » vr 12 dec 2008, 16:34

Mijn A-tje is een varkentje :D
Wat een smerig beest is dat zeg.
Ik heb zondag nog een heerlijke buitenrit met hem gemaakt :j
DaphneT

Bericht door DaphneT » za 13 dec 2008, 12:16

Haha, volgens mij zit dat dan in de letter, want die van mij kan er ook wat van :S
Maar lekker dat zo goed gaat Thessa. Met Arwen nu eindelijk lekker aan de slag. Veel aan het mennen, ook veel mee gefietst om 'weg-ervaring' te krijgen en ook onder het zadel weer bezig. Lijkt of we nu eindelijk ergens gaan komen, nu ik weer wat tijd heb. En tja, kan er niks aan doen, maar ben nog steeds helemaal lyrisch over haar :L
Lisa

Bericht door Lisa » zo 14 dec 2008, 16:57

Ik heb vandaag voor het eerst weer op Alinde gezeten!! (tsjah dokter zei dat ik alles weer mocht, wel voorzichtig natuurlijk, maar ik kon het niet laten!!)Ze vond het allemaal nog wel spannend (nog geen week hier in steenwijk) en toch ging het super goed. Stap, draf en zelfs galop ging goed. Ze snapte er alleen niks van als andere paarden stil gingen staan dat zij dan gewoon door kan lopen. Ach als mijn arm weer helemaal beter is gaan we samen op les en nog een heleboel bijleren (zo enorm vaak heeft er ook nog niet iemand opgezeten) maar ze is echt zo braaf super!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Charret

Bericht door Charret » vr 19 dec 2008, 21:44

Ik heb vandaag een nieuw zadel besteld! Ik ben helemaal happy.
Ik moet alleen nog zo lang wachten. Zit net met deze periode van het jaar natuurlijk. Met 12 wkn. moet ik wel rekening houden. Het is de Dynamic Dressage geworden van Hulsebos.

Ik schaamde me dood. Alies was zooooo vervelend met het test rijden. Echt een pis merrie. Niet willen lopen, oren in haar nek en kop in de lucht. Ze wilde geen stelling aannemen en liep door mijn been heen. Normaal geef ik dan een flinke schop en is het over. Dan moet ze gewoon weer even weten waar het been voor is. Alleen wilde ik dat niet doen waar die man bijstond :P
Maar goed op een gegeven moment ging het wel even en toen ging hij even weg voor de telefoon dus mijn instructrice wilde er wel even op.

Ze had nog nooit op Lies gezeten of [op een Fjord volgens mij ;)] Maar goed zij rijdt overal mee weg. Dus Alies eerst bij haar ook. Kop in de lucht en open naar achteren neusgaten op smal en maar remmen. Dus zij heeft 2 flinke schoppen en Alies zat zich te bedenken zou ik nou eens flink bokken of gewoon luisteren. Dus ze ging met tegenzin toch maar lopen en warempel ze kon opeens mooi rond lopen, stelling juist aannemen, schouder binnenwaards en wat passen wijken. Ik stond echt even met mijn mond vol tanden. Wat een portret zeg!
Heerlijk zo'n merrie :L
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 20 dec 2008, 08:45

Haha, die Lies, wat werd ze daar even op haar nummer gezet. Maar volgende keer je er niks van aantrekken als er iemand staat te kijken. Gewoon doen zoals altijd, ze moet gewoon luisteren, ook met toeschouwers.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 20 dec 2008, 09:04

Volgens mij is dat een beetje fjord-eigen Charret :D Maar fijn dat je een nieuw zadel hebt binnenkort! Heb je foto?

Mijn Liesje doet nog steeds weinig. Misschien dit weekend maar even kijken. Maar veel meer dan wandelen wordt het eerst niet, ze moet maar weer eens leren luisteren O:)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 20 dec 2008, 16:33

mijn baby leert tegenwoordig stofzuigen inder de man, haha. ik had gister met de cross rope briddle gereden. zonder zadel, in een met bouwlamp verlichte bak. was best leuk, en eerst ff spannend, maar de ontspanning kwam alsnel. neusje over de grond, sturen via neck reining en benen, zo leuk om te doen!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Charret

Bericht door Charret » za 20 dec 2008, 18:39

Een foto heb ik er niet van. Stom eigenlijk had ik wel kunnen maken. Maar door alle spanningen niet aan gedacht. Misschien dat mijn leenzadel erop lijkt. Die verwacht ik volgende week.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 31 dec 2008, 12:54

zo maar weer eens een SCHOP!! hebben jullie nog iets gedaan oudjaarsdag? ik ben het veld in geweest, was erg koud, maar een superbraaf peerd onder mijn gat! geen kick, rotjes, carbid enz, werd mniet om gemaald, fijn toch! ze is letterlijk bomproof
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 31 dec 2008, 13:20

Anca heeft het de laatste tijd erg goed. Charret was zondag bij mij en dat is de laatste keer dat ze even onder de man was. En tja, dan krijg je dus ook de merrie streken! Ze wilde maar niet blijven stil staan, als ik de teugels bij elkaar pakte om op te stappen. Tja, dan waarschuw ik 2x en dan is het klaar, ze kreeg dus effe een schop. En toen was het goed. Charret moest nog lachen. Ze keek een beetje verontwaardigd om. Ach ja, dat is alleen de kop maar die lelijk doet. Ik kan in de wei niet veel meer doen, dan alleen stappen en ik probeer nu met Anca dat veel te doen, zodat er rust in het lijf komt.
Ben een paar keer naar buiten geweest, maar hoe gek het ook klinkt, als er een auto van achteren aan komt, wil ze wat weg. Terwijl ze in de kar niets daartoe doet. Komt mss omdat ze en oogkleppen op heeft, en een kar met wat herrie erachter zit, en dan ook nog de baas die achter haar zit.
Nu zit ik erop, met een andere stem, geen oogkleppen en ook geen kar. Nou ja, ze is goed bij te houden dan.
Durfde vandaag toch niet te gaan rijden, je weet niet of er eens een gek is, die een rotje in de buurt van je paard gooit. Mss toch maar eens een goed voornemen van maken voor volgend jaar.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
claudia

Bericht door claudia » wo 31 dec 2008, 16:08

Mijn Alcootje had vandaag zijn gekke half uur.

Hij heeft als een debiel rond lopen rennen op elke knal die hij hoorde.
Niet omdat hij er bang van is maar gewoon als aanleiding tot.....

Met oren naar voren en maar stuiteren.
Nu de bak weer zachter worden en dan is het echt definitief Alcotijd.

Hij is weer helemaal beter dus hij moet nu echt wat gaan doen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » za 03 jan 2009, 09:12

Onze A-tjes gaan dit jaar alweer vijf jaar worden :o Tjonge wat is de tijd gevlogen zeg. Ik heb Aike nu vier jaar, zo was ie veulen en zo rijden we wedstrijdjes :D

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Charret

Bericht door Charret » zo 04 jan 2009, 20:03

Ik zat er van de week nog aan te denken, Thes! Wat gaat dat hard zeg.
Hoe gaat het met de wedstrijden, Thessa?

Ik moet nog 10 wkn. zonder zadel rijden en ik ben het zoooo zat.
Een keer is het leuk, 2 keer ook nog wel. Maar ik wil ook weer een keer lekker naar buiten en dat vind ik zelf onverantwoord zonder zadel over straat.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 04 jan 2009, 20:20

phoeh mij A is erg aan het puberen en uitproberen, of liever gezegd aan het proberen onder het werken uit te komen. was van de week met stalgenoot aan het buitenrijden, en karev wou alleen lange teugel en HARD stappen. ikke niet, dus teugels op maat, ophouding, en er kwam eer reactie, niet normaal. kop erop, bit vast, dansen grommen. stalgenoot zei dat het er erg dreigend uit zag. desondanks was ik niet bang van d'r idiote gedrag. ze probeert echt op alle manieren eronder uit tekomen, de draak.toen ik haar halt zette ging ze zowat omhoog. Vandaag in de bak netzo, en stalgenoot moest weer lachen om mijn gele monster. Ik ben er af gesprongen, en haar er op gelaten. Ze moest zo lachen om dat drukke dreetje. die zit zichzelf zo dwars momenteel...maar goed dat we woe met lessen beginnen, we hebben beide ff een aanpak nodig denk ik.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 05 jan 2009, 06:38

Charret schreef:Ik zat er van de week nog aan te denken, Thes! Wat gaat dat hard zeg.
Hoe gaat het met de wedstrijden, Thessa?

Ik moet nog 10 wkn. zonder zadel rijden en ik ben het zoooo zat.
Een keer is het leuk, 2 keer ook nog wel. Maar ik wil ook weer een keer lekker naar buiten en dat vind ik zelf onverantwoord zonder zadel over straat.
Ik ben na de verhuizing met de paarden niet meer gestart, hij heeft even lekker wat rust gehad. 17 en 18 januari starten we weer, hopelijk gaat het goed, kan nu niet veel met die vorst steeds en alleen buitenbak, die is iedere keer bevroren :(
En zonder zadel, das niets voor mij, ik lig er zo naast dan :D

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Charret

Bericht door Charret » di 06 jan 2009, 18:42

Balans, Thessa! Hahaha. Nah het moet mij ook niet te hard gaan.
Lies heeft zo nu en dan ook van die kuren Tamara :j

Dus zo'n kuur + geen zadel = altijd even afwachten ;)

Ik kan kijk zoooo uit naar het nieuwe zadel.

Gaan jullie nog naar Equitana' 09?
DaphneT

Bericht door DaphneT » wo 07 jan 2009, 08:42

Arwen is gelukkig nog niet echt aan het puberen. Hoop dat dat ook niet gaat komen eigenlijk ;) Baal wel als stekker, want heb al tijd niet kunnen rijden. Eerst de grond te hard, nu nog steeds, maar ook nog eens spekglad door de sneeuw. Dan baal je toch wel dat je geen binnenbak tot je beschikking hebt!
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » wo 07 jan 2009, 09:01

En ik heb een binnenbak,maar staat de pony niet in de buurt :=
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 07 jan 2009, 11:03

zo 1e manege les gehad. braaf paard, lekker aan de loop, ikke moe en kramp in de kuiten, haha
Charret

Bericht door Charret » do 08 jan 2009, 21:42

Hahaha, Tamara. Zo kom ik ook altijd van het paard af ;)

Hier hebben we een eb en vloed bak die iedere middag wordt gesleept vervolgens niet meer in wordt gereden tot de volgende ochtend en dat gaat top.
Je moet alleen wel in die tijd kunnen rijden, wat ik wel kan, alleen was ik deze week ziek.
Dat is echt lang geleden dat ik me 'ziek' voelde. Het was alleen een zware verkoudheid met wat verhoging maar ik was wel brak.
Gesloten