16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
Re: 16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
Dat duurt zeker lang van Pablo, hopelijk zonder (veel) pijn.
Morris wordt ook 22 dit jaar en hij doet het super! Hij is in goede conditie en is vrij slank (voor mij hoeft ie niet minder slank).
Morris wordt ook 22 dit jaar en hij doet het super! Hij is in goede conditie en is vrij slank (voor mij hoeft ie niet minder slank).
Morris, mijn superfjord!
Mijn vader en ik zagen laatst een oud paard op tv, die was sterk vermagerd. Waarop mijn vader zei dat Jeskim er later ook nog wel eens zo uit zou kunnen gaan zien. Kan me toch niet voorstellen dat ik Jeskim nog een keer schraal zou zien, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Foss is op zijn 29 e ook eigenlijk te dik ik ben daar best blij om hij krijgt niks anders dan de rest ben echt trots op dat dier .
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
-
Lajke heeft ook wat spekkies, maar het kan nog goed koud worden en dan kunnen ze die speklaag goed gebruiken.
Het is heerlijk weer hier, hoop straks nog te gaan wandelen (op of naast Lajke, dat weet ik nog niet). Maar er zit een 5jarige op de bank, die kan ik toch moeilijk alleen laten....
Het is heerlijk weer hier, hoop straks nog te gaan wandelen (op of naast Lajke, dat weet ik nog niet). Maar er zit een 5jarige op de bank, die kan ik toch moeilijk alleen laten....
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Nisko is bijna 21 en ook aan de forse kant. Haar gebit is nog goed en ik kan me ook net als Esther niet indenken dat Nis er ooit mottig en mager uit kan gaan zien van ouderdom
. Maar ja, je weet nooit he hoe oud ze worden en of ze altijd zo rond blijven hihi
.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
Kun je iets zien aan hoe de moeder oud wordt? Lajke's moeder loopt nog rond (Goja) en is ook nog rond... Lajke wordt 23 in mei, Goja wordt dan 28?
Ik mag zorgen voor
-
Ik ga eens wandelschoenen aan doen, dat 2jarige monster in de stal zetten en lekker stuk wandelen met Lajke. Hoop dat ze minder stuiterig is dan de vorige keer.
Ik mag zorgen voor
Jeskim was in haar nopjes vandaag, whoei!!
Eerst stalletje en uitloop schoon, daarna even een wandelingetje. We konden nu een bos in en Jeskim is dol op van die smalle paadjes in het bos, lekker zachte bodem. Dus even stappen en daarna een drafje proberen, heb me echt de benen onder het lijf vandaan moeten lopen zet ze ook nog eens een jolige sprong en bok in, hihi!! Die had er goed de gang in en ze wilde volgens mij aangalopperen, vandaar de bok, mafkees!! Maar nu was het leuk hoor, ze was gewoon ontzettend vrolijk!!
Alleen op de terugweg kreeg ze het nog weer even raar op de heupen..
Even in de wei gezet zodat ze even echt kon gaan, daar heeft ze ook wel een flinke scheurgalop eruit gegooid, moest duidelijk even een ei kwijt.
Lekkere borstelbeurt, helaas zijn de kriebels nog steeds aanwezig. Maar het haar zit alweer aardig los!!
Als het nu een beetje gaat vriezen kan ze lekker de wei op met Fjella en Tea, kan ze misschien met Fjella even haar ei kwijt, zou fijn zijn..
Eerst stalletje en uitloop schoon, daarna even een wandelingetje. We konden nu een bos in en Jeskim is dol op van die smalle paadjes in het bos, lekker zachte bodem. Dus even stappen en daarna een drafje proberen, heb me echt de benen onder het lijf vandaan moeten lopen zet ze ook nog eens een jolige sprong en bok in, hihi!! Die had er goed de gang in en ze wilde volgens mij aangalopperen, vandaar de bok, mafkees!! Maar nu was het leuk hoor, ze was gewoon ontzettend vrolijk!!
Alleen op de terugweg kreeg ze het nog weer even raar op de heupen..
Even in de wei gezet zodat ze even echt kon gaan, daar heeft ze ook wel een flinke scheurgalop eruit gegooid, moest duidelijk even een ei kwijt.
Lekkere borstelbeurt, helaas zijn de kriebels nog steeds aanwezig. Maar het haar zit alweer aardig los!!
Als het nu een beetje gaat vriezen kan ze lekker de wei op met Fjella en Tea, kan ze misschien met Fjella even haar ei kwijt, zou fijn zijn..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Ohh klinkt goed die wandeling met Jeskim!
Lajke was de eerste 600 meter niet te doen.... dribbelen, draven, drammen, snorken als een varkentje. En van het ene op het andere moment volkomen ontspannen, aan een los touwtje met de neus ongeveer in mijn jaszak, oortjes naar voren en tevreden proestend naast me stappen.... Niet te snappen!
Lajke was de eerste 600 meter niet te doen.... dribbelen, draven, drammen, snorken als een varkentje. En van het ene op het andere moment volkomen ontspannen, aan een los touwtje met de neus ongeveer in mijn jaszak, oortjes naar voren en tevreden proestend naast me stappen.... Niet te snappen!
Ik mag zorgen voor
Waarom gaan jullie er niet op zitten dan?
Heb vandaag een heerlijke rit gemaakt van 1,5 uur. Wat een weertje zeg!
Van mij mag de winter zo blijven!

Heb vandaag een heerlijke rit gemaakt van 1,5 uur. Wat een weertje zeg!
Van mij mag de winter zo blijven!
Morris, mijn superfjord!
Fijn dat jullie ook zo hebben genoten van weer.
Wij hebben met ons 4 een buitenrit gemaakt wat super leuk was. En op de terug weg hebben we nog 2 verdwaalde ruiters mee genomen
.Ik hoop dat volgende week ook weer zo weer is.
Wij hebben met ons 4 een buitenrit gemaakt wat super leuk was. En op de terug weg hebben we nog 2 verdwaalde ruiters mee genomen

-
Suus, omdat mijn rug ons eerste ritje met de camper niet zo leuk vond en lopen dan net even beter wil en ik echt geen zin had om uitgebreid te poetsen
bovendien vind ik wandelen meestal erg gezellig met haar samen.

Ik mag zorgen voor
Jeskim is kreupel geweest en nog niet helemaal zuiver. Ze had de vorige keer met wandelen een hele vreemde uitspatting, dus even bekijken wat dat is. Dit was de eerste keer weer draven met Jeskim sinds ze echt kreupel was, we doen nog even kalm.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Aha, vandaar! Ben zlf niet echt van het wandelen hihi!
Weet nog dat ik bij de endurance de Utrechtse Heuvelrug op ging lopen om Morris te sparen.
Eh... resultaat was een amazone sleurend aan een paard met een rood hoofd en een paard dat zoiets had van; loop eens door slome!
Weet nog dat ik bij de endurance de Utrechtse Heuvelrug op ging lopen om Morris te sparen.
Eh... resultaat was een amazone sleurend aan een paard met een rood hoofd en een paard dat zoiets had van; loop eens door slome!

Morris, mijn superfjord!
Jeskim heeft toch last van atrose of niet?
vind het altijd zo erg als een ouder paard iets heeft.
vind het altijd zo erg als een ouder paard iets heeft.
http://www.fjorkahoeve.nl
Ze heeft inderdaad artrose, maar daar heeft ze voornamelijk last van als ze veel stil staat. Als ze 's ochtend uit de box kwam was ze behoorlijk stijf, zeker de laatste jaren heb ik vernomen. Ze heeft nu een box met uitloop en daar scharrelt ze, zeker nu ze niet meer zo kreupel is, lekker rond en dan gaat het eigenlijk best goed. Merk er nu weinig van gelukkig!
Maar denk dat de artrose wel een van haar minst vervelende kwaaltjes is.
Maar denk dat de artrose wel een van haar minst vervelende kwaaltjes is.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Best lekker, samen met je paard aan de wandel.
Gekke Lajke, soms doen ze net alsof ze nooit beweging krijgen
Vervelend dat Pablo nog steeds kreupel loopt.
Odette slaapt vaak gezellig samen met haar grote vriend Tjico

Vanmiddag wilde ik buiten rijden, maar opstaan, ho maar

Ze wilde alleen opstaan voor een boterham
Gekke Lajke, soms doen ze net alsof ze nooit beweging krijgen

Vervelend dat Pablo nog steeds kreupel loopt.
Odette slaapt vaak gezellig samen met haar grote vriend Tjico

Vanmiddag wilde ik buiten rijden, maar opstaan, ho maar

Ze wilde alleen opstaan voor een boterham

Odette&Fenna
-
Haha, ze lag blijkbaar erg lekker!
Ik had geluk, mocht gisteren mee op de koets met 2span Freibergers er voor (wat gaat dat hard in galop door het bos). Lajke komt uit dat dorp en toevallig (toeval bestaat niet), kwamen we de mevrouw tegen die Lajke vroeger gereden heeft en met haar de zadelproef heeft gedaan. Ze wist het nog heel goed, ze heeft zelf 2 halfbroers van Lajke staan (Kjeld en Miljaar ofzo). En bij haar in de wei staat nog een fjord van dezelfde merrie. Goed bloed als ze allemaal zo mooi oud worden (Gohja loopt ook nog rond en gezond rond).
Straks eens zien of ik Lajke weer geel krijg, want die heeft meer andere kleurtjes.
Ik had geluk, mocht gisteren mee op de koets met 2span Freibergers er voor (wat gaat dat hard in galop door het bos). Lajke komt uit dat dorp en toevallig (toeval bestaat niet), kwamen we de mevrouw tegen die Lajke vroeger gereden heeft en met haar de zadelproef heeft gedaan. Ze wist het nog heel goed, ze heeft zelf 2 halfbroers van Lajke staan (Kjeld en Miljaar ofzo). En bij haar in de wei staat nog een fjord van dezelfde merrie. Goed bloed als ze allemaal zo mooi oud worden (Gohja loopt ook nog rond en gezond rond).
Straks eens zien of ik Lajke weer geel krijg, want die heeft meer andere kleurtjes.
Ik mag zorgen voor
Wat leuk dat je die vrouw tegen kwam!
Altijd leuk om te verhalen te horen over hoe je paard het vroeger deed.
Altijd leuk om te verhalen te horen over hoe je paard het vroeger deed.
Odette&Fenna
-
Ja ze wist het nog wel. Heb haar gezegd dat ze altijd welkom is om eens langs te komen. Zou wel leuk vinden om wat meer te horen (nu weinig tijd en bezwete paarden voor de koets) over hoe Lajke vroeger was. Eens zien of ik onder het zadel een keer tot daar kan komen en dan is een foto van de broers/zussen op een rij wel leuk....
Ik mag zorgen voor