Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anouska

Re: Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Bericht door Anouska » vr 15 okt 2010, 08:46

Heb wel voor foto's genomen, ben de na foto's vergeten :o

Wat jij zegt over Bailey, had ik dus met Bjørn. Je voelt precies de bewegingen enzo. Ik, nou ja Bjørn, heb dus ook zo'n lekker probleem met gegroeide rugspieren, maar dat is bekend ;).
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Elvina

Bericht door Elvina » vr 15 okt 2010, 10:38

Wat een hoop om bij te lezen!

Wat een verhaal met die honden zeg :S Zou daar ook boos om worden! Misschien pepperspray ofzo? :P

Ohh wat ziet Bailey er goed uit zeg! :~ Je site doet het hier helaas niet, zie alleen de homepage maar kan niet verder klikken ofzo..

Gaat het wel weer beter Anouska? Wat is UVW?

Super Kristel dat het zo fijn gaat met de bosritjes!

Heb de foto's gezien Marleen, ziet er gaaf uit!! Leuk dat de kindjes zo gek zijn op Benthe!

Ik ben ook weer beetje trots op pownie. Gister wel fijn les gereden en longeer wat vaker met pessoa. En dan kan ze sjouwen :~ Wissel nu gewoon veel af, geen 2 dagen achter elkaar hetzelfde en ze lijkt het leuk te vinden!
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » vr 15 okt 2010, 15:18

shittterdeshit!!

Oh oeps drukte al op bevestigen.
Nou in iedergeval, dikke kak hierzo! Het zadel ligt niet meer goed |o
Baal als een stekker, moet ik hier in Duitsland op zoek naar een zadelmaker en een nieuw zadel :\ >;)
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » vr 15 okt 2010, 15:21

sorry dat was een ego berichtje. Super dat het goed gaat met jouw Beauty, Tessa!!! Zo fijn dat de lijn weer aan het stijgen is :D
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Anouska

Bericht door Anouska » vr 15 okt 2010, 16:14

Gaat gelukkig beter Tessa! UWV is uitkerende instantie, WW en ziektewet.

Join the club Marleen! In Dld zijn de zadels duurder als in NL, die pech heb je wel. Ik heb nog een Thorowgood T6 dressuur te koop mocht je interesse hebben. Welk merk heb je nu?

www.fitenvitaaldier.nl
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » vr 15 okt 2010, 16:45

Pff wat een rotclub dan haha!
Ik heb nu een wintec. Ik ga morgen naar een ruiterzaak hier in de buurt, hopelijk vind ik daar een zadelmaker of ergens anders een adresje. Dan moet die maar even komen kijken, misschien valt er iets te sleutelen aan mijn wintec, is natuurlijk wel met verwisselbare boom. Afwachten wat de zadelmaker zegt.
Ik zit echt TOTAAAAL niet in de zadels........ Dit zadel is 'aangemeten'. Nouja de zadelmaker kwam met wat zadels en deze lag goed. (heb vervolgens precies dezelfde voor 100 euro goedkoper via internet gekocht ;) ) Maar dit is dus al 2 jaar geleden. Ik weet verder ook mijn god niet welk merk ik zou willen hebben of iets..
Sowieso dressuur, meer weet ik niet. Jouw zadel zegt mij dus ook weinig, Anous! Maar ik zal er aan denken, passen wordt nu alleen zo lastig ;-) Iig bedankt.
Gadsie baal er echt van! Zit je hier in zo'n gat in Duitsland......
Anouska

Bericht door Anouska » vr 15 okt 2010, 16:56

Welke kleur boom zit er in dan? Kun je mss een bredere boom kopen voor een paar tientjes en klaar! Kleuren van smal naar breed: Geel (smalst), groen, zwart, blauw, rood, wit (breedst voor de "gewone" wintec zadels). http://www.easychangegulletsystem.com/ Dan heb je ook nog de Wintec XL en die heeft 3 paarse bomen, maar die heb je niet wat ik van de foto's kan herinneren

www.fitenvitaaldier.nl
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » vr 15 okt 2010, 17:08

Ja daarom. Maar dat ga ik niet zelf doen, dat moet een zadelmaker maar komen bekijken.... Ik heb er nu een witte in dacht ik...
Bailey

Bericht door Bailey » vr 15 okt 2010, 18:46

he bah Marleen, jij ook al aan de zadelproblemen? Wat stom zeg, hoop dat jij ook gauw weer wat nieuws kunt vinden.

Zou het aan de leeftijd van onze paardjes liggen, dat iedereen ineens tegelijk een nieuw zadel nodig lijkt te hebben?

Dankjewel Tessa :)
Wat gek dat mijn site het bij jou niet doet, zou wel moeten.. goed om te weten in ieder geval. Ik ga kijken of ik kan vinden waar 't aan ligt, is natuurlijk wel belangrijk dat hij overal goed te bekijken is!
Wat fijn dat het zo goed gaat met Beauty nu met veel afwisseling!
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » vr 15 okt 2010, 20:05

Dat zou inderdaad heel goed kunnen, je koopt toch een zadel als je je paard in gaat rijden (meestal dan), en dat is voor mij al weer 2 jaar geleden... Ondertussen natuurlijk een heleboel gebeurd met dat paardenlichaam.
Ik ga morgen bellen naar een ruiterzaak, voor een zadelmaker. Verder ga ik mijn moeder vragen een pakketje op te sturen met een gelpad want ik moet vanaf hier echt een half uur rijden naar de dichstbijzijnde ruitershop; stom! Misschien kan een gelpad tijdelijk helpen.... we shall see
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 15 okt 2010, 20:34

Marleen wat balen zeg!
Ik zou niet voor een gelpad gaan, eerder voor een schaap. Aldus een zadelmaker (waar Ilonk ooit twee maand op stal heeft gestaan) heb je daar helemaal niets aan. De gel gaat al wat opzij als je het zadel aansingelt en als je er dan op gaat zitten gaat het nog meer aan de kant. Althans dat was zijn verhaal en ik kan er wel in komen. Na dat verhaal, jaren geleden, heb ik ook direct mijn gelpad verkocht, want inderdaad als ik op een bepaalde plek drukte ging de gel aan de kant... Sinds die tijd heb ik schapen.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 16 okt 2010, 06:04

Wat een ellende Marleen..lekker getimed ook! Nou ja, hopen dat je een oplossing kunt vinden. Succes!

*ziet een levend schaap onder het zadel*

Ik ga zo naar Boekeloooo met mijn buurvrouw en nog een dame uit het dorp met paarden..leuk, VIP kaarten van de buurvrouw die bij Landschap Overijssel werkt. Krijgen ook hapjes en drankjes enzo..YES!

De kat is kaal..leeeelijk! Arm beest..ook nog op de foto geweest omdat hij zo scheef en raar is..allemaal oud zeer kunnen zien..bijzonder fascinerend maar nu wilde ik helemaal dat hij kon praten en dat hij dan kon vertellen wat hij allemaal heeft meegemaakt voor hij in asiel terecht kwam.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » za 16 okt 2010, 08:07

Schaap kan ik er wel weer onder gooien ja... Ik baal! Nouja mijn eigen schuld natuurlijk, 'k had beter voordat ik naar DE ging het zadel nog even na moeten laten kijken.... Maarja.

Ha leuk! Veel plezier Kristel!

Helemaal kaaal?? Gek gezicht zeker of niet????? (foto? :o) Waarom is hij helemaal kaal? Moest hij een operatie ofzo?
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 16 okt 2010, 10:27

Kristel je gaat lekker he met de ritjes, goed hoor. Veel plezier straks en heb je foto's van je kat?

Sterre een boomloos zadel zit ook heerlijk, helaas kregen die van mij allebei witte plekken van het zadel, ik heb me laten vertellen dat iemand die wat zwaarder is beter geen boomloos kan nemen, omdat het de druk niet goed verdeeld dan. En tja ik ben niet 1 van de slankste, dus toen is het boomloze eruit gegaan en is er een Wintec voor in de plaats gekomen

Anouska lekker dat Bjorn geschoren is, maar wel k*t dat je zo'n rot brief van het UWV hebt gehad

Sofie ik heb ff een venstertje erbij geopend om je nieuwe spruit te bewonderen, wat een lekker bekkie zeg en wat een hoop haar :L

Marleen balen van je zadel zeg, zeker nu je zover weg zit en je daar ook de weg nog niet zo goed weet

Ik zal jullie hier ook eens bijpraten, ik heb sinds kort weer een nieuwe bijrijdster en dat gaat echt hartstikke goed, leuke meid die hetzelfde denkt qua rijden als ik, dus we hebben een hoop lol. :D
Verder ben ik aan het aftellen m.b.t. mijn werk, nog 2 weken en dan komt de vaste assistente weer terug. Aan 1 kant vervelend, maar aan de andere kant ben ik blij dat ik dan van die file's af ben. Zonder files rij ik ong. 20 minuten van mijn werk naar het werk van Jos, ik ben om 4 uur klaar, hij om kwart over 4, dus zou hij dan 5 minuten moeten wachten. Helaas is de praktijk anders en kom ik vaak pas rond kwart voor 5 daar aan, ik krijg er een steeds grotere hekel aan pffff.
Gisteren was de limit, ik was pas om 17:05 bij hem en dan heb je een nieuwe telefoon bij je die nog niet helemaal opgeladen was en dus in de auto besloot dat hij leeg was. Handig allemaal, dus op dat gebied ben ik echt aan het aftellen, nog 6 keer fileleed.
Ik kreeg gistermiddag nog wel een telefoontje van een andere praktijk hier uit de buurt, dus ik hoop dat ik daar aangenomen ga worden, scheelt me een hoop reistijd en ergernis. Op zich heb ik het bij de praktijk waar ik nu werk hartstikke naar mijn zin hoor, leuke collega's, super werkgever, maar die file's.............. pffffffffffffff
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Elvina

Bericht door Elvina » za 16 okt 2010, 11:25

Super dat je zo'n goede bijrijdster hebt gevonden! En die files tja,daar kan ik over mee praten.. Werk paar dagen per week in Utrecht en als ik niet stipt om 6 uur 's morgens in de auto zit staat het compleet vast!

Balen van je zadel Marleen. Ze is gewoon lekker gespierd geworden ;)

Ik heb vanmorgen zo fijn les gereden! Ze liep zo lekker te sjouwen! Was echt genieten haha! Dus zweef op m'n roze wolkje..
Heb alleen d'r manen verknipt. Ze ziet er niet uit.. Was gewoon te lang en ik kan al zo slecht knippen. Naja nog een week dan zie je het toch niet meer ;)
Bailey

Bericht door Bailey » za 16 okt 2010, 19:05

Wat enorm fijn dat je zo'n leuke bijrijdster hebt gevonden zeg! Heerlijk!
Denk inderdaad dat je eigen gewicht ook belangrijk is bij boomloos, wat balen dat jou paardjes er witte plekken van kregen :(
Kan me voorstellen dat je die files zat bent zeg. Wanneer hoor je iets van die andere praktijk, weet je dat al?

Yes Tessa, geniet maar lekker van je roze wolkje, wat fijn dat ze zo lekker heeft gewerkt. En die manen, ach, Beauty is zo'n knapperd... kan ze wel hebben ;)

Hoe was Boekeloooo Kristel?

Ben vandaag met een stalgenootje naar de koningsheide geweest, heerlijke rit van bijna drie uur, puur genieten! Bailey vond zichzelf erg stoer vandaag, kleine identiteitscrisis waardoor hij denkt de Zwarte Hengst te zijn, maar hij blijft wel braaf luisteren dus ik laat hem gewoon lekker in de waan ;)
Hij heeft ook een grote liefde voor ritselende herfstblaadjes, wordt hij helemaal maf van.
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 16 okt 2010, 19:49

Boekeloooo was koud! Maar wel gaaf! Die paarden zijn echt topsporters en ik was aangenaam verrast over het enthousiasme van de paarden..had altijd het idee dat ik het zielig of naar zou vinden maar wat een teamwork en wat gaaf man! Als Beer toch langere benen had.. ;)

Ritselende blaadjes zijn bij Beer ook favoriet! Stampen door de bladeren is nog leuker!

Clau, wat fijn dat het zo goed klikt!

Tessa, heerlijk dat het zo goed ging en die manen..ach groeit wel weer aan!
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » zo 17 okt 2010, 11:58

Ik zal vanavond snel weer even alles bij lezen want ik ben wel een beetje te afwezig :o . Ik kan nu alleen maar zeggen dat ik super zenuwachtig ben, want we moeten zo weer voor het eerst een wedstrijdje rijden :=

:wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » zo 17 okt 2010, 12:18

Heey Anous hoe is het met de spierpijn??? :o
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 17 okt 2010, 14:48

aaah succes danique!! Laten weten hoe het ging he!

Haha Bailey de stoere wilde hengst. Kan ook niet anders met een wilde bos haar, daar wordt 'ie natuurlijk vanzelf wild van! Heeerlijk, drie uur rijden!

Super dat je een fijne bijrijdster hebt gevonden Claudia!! Hopelijk is het een blijvertje :D

Heerlijk Tessa dat het zo goed gaat!!! Super :D Blijf zo doorgaan vooral!

Vandaag lekker getut met Benth, heb ook haar manen verpest want mijn allerbeste lievelingsschaar ligt nog in NL :( .....
Nu dus met een rotschaar, en ja... Dat werkt dus niet!!
We hebben lekker grondwerk gedaan. Gaat erg goed! Alleen Benth krijgt er een beetje voernijd van... Ik werk met wortel (wilde al karotten opschrijven hahah!), en daar is ze blijkbaar GEK op! Wel fijn dat ze erg veel doet voor een beloning, maar de voernijd vind ik niet zo grappig. Ze krijgt nu elke keer een tikje van mijn hand als ze die opzoekt. Dit werkt voor twee seconden, ze draait haar hoofd weg, maar daarna draait ze weer bij om vervolgens mijn hand weer op te zoeken (waar dus het snoepje in zit). Ik geef haar vervolgens weer een tikje (ik hoef alleen maar met mijn hand te zwiepen en ze weet al dat ze dit niet mag), en het zelfde gebeurt weer van voor af aan. Dit heb ik echt 10 minuten met haar gehad... Jullie misschien tips?

Ik wil dinsdag beginnen met lange lijnen. Heb uitgebreid sites bekeken en me ingelezen en heb helemaal zin om dat te gaan doen! Nog nooooit gedaan (ja dubbele longe maar dat is anders), dus we zullen zien wat we er van bakken.

Stalgenootje vertelde ik van mijn zadelperikelen. Zij heeft ook een wintec en vond hem ook niet meer helemaal geweldig liggen, haar boom is te smal denkt ze. Nu gaat zij dus maandag de zadelmaker bellen voor ons beide +:)+ +:)+
Dus volgende week gaat de zadelmaker komen. Ik ben heeeel benieuwd.
Plaats reactie