C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!
Re: C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!
Gister heerlijk gewandeld met de poownie en op een groot weiland geoefend voor de keuring, jesus wat kan dat beest toch mooi vertrekken, eerst zakken met die kont en dan gaan...... nu maar hopen dat ik hem bij kan houden hahaha.
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Haha Viv, dat kan Gerrit dus ook heel mooi....maar never nooit gaan wij die bijhouden
wat wel ontzettend jammer is,want dat beest kan sjouwen soms
mss dat ik hem wel per ongeluk laat ontsnappen in de ring
Ik zit weer klaar om zo te vertrekken naar de peerdjes.
Vandaag komt de hoefsmid langs,om ze klaar te maken voor de keuring en het jubileum.
Ik hoop dat het er nog uit gaat zien, beide hebben wat droge voeten....alleen cindy iets erger dan gertje.

wat wel ontzettend jammer is,want dat beest kan sjouwen soms

Ik zit weer klaar om zo te vertrekken naar de peerdjes.
Vandaag komt de hoefsmid langs,om ze klaar te maken voor de keuring en het jubileum.
Ik hoop dat het er nog uit gaat zien, beide hebben wat droge voeten....alleen cindy iets erger dan gertje.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Anita, het is idd heel moeilijk om zulke beslissingen te nemen maar aan de andere kant is het ook heel fijn dat het kan, om je dier op een dierwaardige manier te laten gaan als er teveel hulp gegeven moet worden om nog te zorgen voor een prettig verder leven.
hehehe...ik zie jullie al helemaal hijgend met een touwlengte afstand naast de achterhand van jullie paardjes rennen vanwege hun vlotte vertrek
(sorry maar een beetje leedvermaak op z'n tijd moet kunnen, toch?)
Cos en Casper hebben ook zo'n last van droge hoeven, ik smeer er nu een soort hoof adhesive op (op aanraden van de hoefsmid aangezien dit een van de weinige middelen was die zij heeft kunnen vinden die niet zo chemisch is dat je het niet zonder handschoenen kunt aanbrengen)
Cos gisteravond lekker voor de wagen gezet, wat een heerlijke temperatuur was het toen buiten....stukje modder meegepakt en toen moest hij echt in het tuig hangen...brave man...
hehehe...ik zie jullie al helemaal hijgend met een touwlengte afstand naast de achterhand van jullie paardjes rennen vanwege hun vlotte vertrek

Cos en Casper hebben ook zo'n last van droge hoeven, ik smeer er nu een soort hoof adhesive op (op aanraden van de hoefsmid aangezien dit een van de weinige middelen was die zij heeft kunnen vinden die niet zo chemisch is dat je het niet zonder handschoenen kunt aanbrengen)
Cos gisteravond lekker voor de wagen gezet, wat een heerlijke temperatuur was het toen buiten....stukje modder meegepakt en toen moest hij echt in het tuig hangen...brave man...
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
@ Anita, wat moet dat moeilijk voor jullie zijn. Hoe 'op' ze ook is, het blijft een lastig iets. Sterkte woensdag.
En Celoontje, wat duurt wachten toch lang... Hopelijk kan de dierenarts woensdag nog wat nieuws brengen.
@ Janine, gelukkig wel lekker kunnen rijden, maar dan toch weer jammer van dat andere paard. Volgende keer beter (vandaag?)
Dat wordt flink aanpezen voor een aantal mensen op de keuringen lees ik. Hup dames, tempo erin!
Gisteren mocht Castor ook weer voor de wagen. Was een week of 5 geleden. Nu denk ik de 7de keer dat hij ervoor stond. Niets aan de hand, gewoon weglopen en gaan!
Lekker rondje met hem gedaan. Ook nog een stukje over een grasveld tussen boompjes door slalommen. Even het sturen een beetje oefenen. Hij vond dit niet het allerleukste om te doen, maar met een beetje aandringen ging het toch goed.
Hij moet ook gewoon nog een beetje wennen aan het bit.
Maar weer super trots op Castor!
En Celoontje, wat duurt wachten toch lang... Hopelijk kan de dierenarts woensdag nog wat nieuws brengen.
@ Janine, gelukkig wel lekker kunnen rijden, maar dan toch weer jammer van dat andere paard. Volgende keer beter (vandaag?)
Dat wordt flink aanpezen voor een aantal mensen op de keuringen lees ik. Hup dames, tempo erin!

Gisteren mocht Castor ook weer voor de wagen. Was een week of 5 geleden. Nu denk ik de 7de keer dat hij ervoor stond. Niets aan de hand, gewoon weglopen en gaan!

Lekker rondje met hem gedaan. Ook nog een stukje over een grasveld tussen boompjes door slalommen. Even het sturen een beetje oefenen. Hij vond dit niet het allerleukste om te doen, maar met een beetje aandringen ging het toch goed.
Hij moet ook gewoon nog een beetje wennen aan het bit.
Maar weer super trots op Castor!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Ik zei mooi vertrekken, niet vlot vertrekkenKalmiya schreef:hehehe...ik zie jullie al helemaal hijgend met een touwlengte afstand naast de achterhand van jullie paardjes rennen vanwege hun vlotte vertrek(sorry maar een beetje leedvermaak op z'n tijd moet kunnen, toch?)

En opvoeding doet wonderen, hij zal geen stap eerder gaan dan dat ik zeg: Diesje let op...... (gaat nek erop), dráffff (kont naar beneej, voorkant omhoog en sjouwen maar

Waar ga je heen met Diezje Viv
?!
Tootje met Fjordy in de waterbak haha..
Hij zag Fjordy al staan, en maar kijken en hinniken naar elkaar
http://www.youtube.com/watch?v=N_6_k0pNUt0

Dit is Fjordy trouwens als hij bijna van start mag
.. Dan is Fjordy niet, lieve Fjordy meer haha

Tootje met Fjordy in de waterbak haha..
Hij zag Fjordy al staan, en maar kijken en hinniken naar elkaar

http://www.youtube.com/watch?v=N_6_k0pNUt0
Dit is Fjordy trouwens als hij bijna van start mag

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Dort, lekker dichtbij. Eerste keer met peerd en zonder hubbie op stap 

- pjotr_nientje
- Contacteer:
Ik hou het op een "middle of nowhere" locatie....Kalmiya schreef:Zou dat trouwens eventueel voor iedereen qua afstand huis-locatie te doen zijn, Dronten of is dat een te verre "middle of nowhere" locatie?

ik zal er niet teveel over uitwijden,maar het komt erop neer dat ik vanochtend problemen had met de versnellingen en ik daar dus stil stond tussen dronten en kampen....en ja....dan is het echt in the middle of nowhere

Maar goed..uiteiendelijk toch bij de paardjes aangekomen, alleen wat later dan verwacht.
Paarden uit het land gehaald...die gelukkig een keer meewerkten

Hoefsmid was er nog niet,dus gerrit gezadeld en gereden....heerlijk ontspannen

Daarna kwam hoefsmid en gerrit was nog steeds rustig....hij gaat het wel een keer snappen

Tegen de tijd dat hij weg ging was het alweer behoorlijk heet en dus cindy alleen gelongeerd...
't was ook niet te doen met al die dazen...zelfs binnen ben je er niet meer veilig voor

En volgens mij heb ik een klein zonnestekkje opgelopen

Ben wel tevreden over het werk van de hoefsmid,die mag volgende keer wel weer komen

nog een paar pics van vandaag

Gertje kan z'n tanden er wel in zetten

en cindy alleen nog even

Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
Gisteravond heerlijk gelest, begin zowaar weer dressuurkriebels te krijgen 
Leuke juf (eerste keer les van) die goed wist te verwoorden wat er loos was en hoe op te lossen. Meteen maar weer voor de 10e afgesproken.

Leuke juf (eerste keer les van) die goed wist te verwoorden wat er loos was en hoe op te lossen. Meteen maar weer voor de 10e afgesproken.
Ik heb zin in volgende week met mn pukkie. Zo maar is kijken of het weer het nog toelaat om even te gaan rijden

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
wat een elegante benen heeft Cindy trouwens....Is Gerrit bij jullie nu ook een stuk kleiner dan Cindy?
Middle of nowhere om te rijden is toch juist fantastisch? Ik vind het een van de mooiere locaties...alhoewel...bij Nunspeet heb je de omgeving rond de zandverstuiving, dat is ook wel heel erg mooi (het stuk zandverstuiving zelf was vroeger altijd erg leuk tijdens de manegeles maar wel heel erg zwaar natuurlijk met al dat losse zand)
Fijn dat je nieuwe instructrice een goede keus lijkt te zijn Viv...
Wij gaan vanavond op stal slapen, de meisjes verheugen zich er al helemaal op. Vanavond pannekoeken en dan daarna mogen zij te pony mee naar het dorp om een ijsje te halen...
Middle of nowhere om te rijden is toch juist fantastisch? Ik vind het een van de mooiere locaties...alhoewel...bij Nunspeet heb je de omgeving rond de zandverstuiving, dat is ook wel heel erg mooi (het stuk zandverstuiving zelf was vroeger altijd erg leuk tijdens de manegeles maar wel heel erg zwaar natuurlijk met al dat losse zand)
Fijn dat je nieuwe instructrice een goede keus lijkt te zijn Viv...
Wij gaan vanavond op stal slapen, de meisjes verheugen zich er al helemaal op. Vanavond pannekoeken en dan daarna mogen zij te pony mee naar het dorp om een ijsje te halen...
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Gerrit is idd een stukkie kleiner als Cin 

Wat een geklets zeg, moet al zoveel bij lezen na 2 dagen 
Cindy ziet er goed uit zeg!
Leuk Nathalie, deden wij vroeger ook wel eens. Heerlijk om het paard in de 'tuin' te hebben
Ik ben ma-di met Hayco bij Marloes gaan logeren, was gezellig! We hebben wat geoefend voor het springen en om 7u 's morgens een lekkere buitenrit gemaakt. Hay voelde zich ook echt wel in z'n nopjes daar zeg. 2 merries die spontaan hengstig werden en genoeg eten. Wat moet een ruin nog meer...
Vandaag was het weer eens andere-fjorden-dag, heerlijk getut met de merries met veulens en de hengsten gepoetst. Lekker penny haha

Cindy ziet er goed uit zeg!
Leuk Nathalie, deden wij vroeger ook wel eens. Heerlijk om het paard in de 'tuin' te hebben

Ik ben ma-di met Hayco bij Marloes gaan logeren, was gezellig! We hebben wat geoefend voor het springen en om 7u 's morgens een lekkere buitenrit gemaakt. Hay voelde zich ook echt wel in z'n nopjes daar zeg. 2 merries die spontaan hengstig werden en genoeg eten. Wat moet een ruin nog meer...

Vandaag was het weer eens andere-fjorden-dag, heerlijk getut met de merries met veulens en de hengsten gepoetst. Lekker penny haha
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Vandaag de DA gehad voor o.a. Celony en oh, wat liep hij slecht vandaag. Het gekke is alleen dat er eigenlijk niks te vinden is. Benen zijn mooi droog, nergens verdikkingen, bulten of wat dan ook. Niet warm, alle buigingen doorstaat hij zonder een krimp te geven. DA heeft wat onder zijn voetzolen weggesneden en de hoeven onderzocht met de visiteertang (schrijf je dat zo) maar dat leverde ook niet echt wat op. Hij krijgt nu voor een week poeders, is een pijnstiller. Eerst 2 dagen 2x daags 2, dan 3 dagen 2x daags 1, dan overgaan op 1x daags 1 en 1x daags ½. Volgende week dinsdag is er telefonisch contact hoe het gaat en hoe dan evt. verder.
Ik word er nou bepaald niet vrolijk van, wil zo graag weer met hem aan de slag.
Ik word er nou bepaald niet vrolijk van, wil zo graag weer met hem aan de slag.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Wat ontzettend balen! Veel beterschap voor je poownie

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Wat stom Anita....
ik wil ook dat het nu echt snel beter gaat met Celoontje hoor! Niks aan een dier dat zich niet happy voelt en dat je niet weet wat er is...
@ Jilly, leuk zo'n logeerpartijtje! Wilde Hayco nog wel mee terug?
Cindy ziet er goed uit zo op de foto.

@ Jilly, leuk zo'n logeerpartijtje! Wilde Hayco nog wel mee terug?

Cindy ziet er goed uit zo op de foto.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet

Balen Anita, echt vreselijk dat ze niks kunnen vinden. Binnenkort mss toch maar eens op de foto of is het daar ngo te vroeg voor?
@Ilona: hij was niet erg haastig om mee terug te gaan nee
maar eenmaal thuis was hij ook wel blij hoor. Zag 'm zowaar vandaag wat kroelen met een van de ponies. Zei gisteren nog tegen Mirjam dat ik 'm dat nog nooit had zien doen en bij Inga deed hij dat wel. Hij heeft wat verdaagzaamheid geleerd denk ik hihi
Heb trouwens nog wat foto's van Cura gemaakt, zal ze morgen uploaden.
@Ilona: hij was niet erg haastig om mee terug te gaan nee

Heb trouwens nog wat foto's van Cura gemaakt, zal ze morgen uploaden.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Oeh... Veel geschreven, geplaatst en te lezen zeg! Even een korte snelle reactie, want heb nog lang niet alles gelezen...
Anita, heel veel sterkte met het verlies van Ayleen! Vervelend dat het nog niet duidelijk is wat Celoon heeft!
Je zou zo denken een pezenkwestie dan, maar dan had ie toch reactie moeten geven op de buigproeven...
Hoop dat jullie snel kunnen vinden wat hij nou mankeert!

Anita, heel veel sterkte met het verlies van Ayleen! Vervelend dat het nog niet duidelijk is wat Celoon heeft!
Je zou zo denken een pezenkwestie dan, maar dan had ie toch reactie moeten geven op de buigproeven...
Hoop dat jullie snel kunnen vinden wat hij nou mankeert!
Capone (KWPN), Beer en Grijze 

Jemig Aniet wat k*t. Maar zit het wel in zn benen dan? Kan het niet vanuit zn rug komen dat er bv een werveltje niet lekker zit? Misschien fkes osteo naar laten kijken?
Diesje wordt letterlijk opgevreten door de vliegen. Had wat bijtplekjes op zn rug en dat zjn nu grote open plekken geworden van (de grootste) 5x5cm.
Gisteravond groene klei erop gesmeerd, daar kunnen die vliegen hopelijk minder makkelijk bij.
Tis zo erg dattie de wei niet meer in wil
Ben vandaag ziek (innige verstandhouding met de pleepot sinds gistermiddag), hoop dat ik eind vd middag even langs de ruitersportzaak kan voor een vliegendeken en masker. En anders komt er een andere optie sneller dichterbij dan de bedoeling was.
Diesje wordt letterlijk opgevreten door de vliegen. Had wat bijtplekjes op zn rug en dat zjn nu grote open plekken geworden van (de grootste) 5x5cm.
Gisteravond groene klei erop gesmeerd, daar kunnen die vliegen hopelijk minder makkelijk bij.
Tis zo erg dattie de wei niet meer in wil

Ben vandaag ziek (innige verstandhouding met de pleepot sinds gistermiddag), hoop dat ik eind vd middag even langs de ruitersportzaak kan voor een vliegendeken en masker. En anders komt er een andere optie sneller dichterbij dan de bedoeling was.
-
re: c'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!
Wat vervelend van celony! vooral omdat ze niks kunnen vinden, hoop dat de pijnstillers wel aanslaan.. gaan ze wel evengoed verder op zoek? @ viv, arme cadiz, co heeft er ook erg last van zit onder de bulten, scheurt alleen steeds z'n vliegenmaskers stuk.heb al vanalles geprobeert haha. vanmiddag ga ik voor het eerst op hem naar buiten! ben echt onwijs benieuwd hoe hij gaat reageren, het is zo'n lekker bommetje altijd buiten!
Uit het oog, maar niet uit het hart!