Het A-tjes topic deel 2!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » di 28 okt 2008, 19:19

Leuk Thessa, familie reunie...heb je foto's?
Wel jammer van die puntjes,maar ach..volgende keer beter en je weet waar je nu op kan letten.

Akes ziet er toppie uit.
Z'n manen beginnen nu ook al lekker te groeien,alleen hij schuurt nog of gerrit is bezig geweest.... :(
Naja..zal eens kijken of ik morgen een fototje kan maken.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 28 okt 2008, 19:26

Nientje schreef:Leuk Thessa, familie reunie...heb je foto's?
Wel jammer van die puntjes,maar ach..volgende keer beter en je weet waar je nu op kan letten.

Akes ziet er toppie uit.
Z'n manen beginnen nu ook al lekker te groeien,alleen hij schuurt nog of gerrit is bezig geweest.... :(
Naja..zal eens kijken of ik morgen een fototje kan maken.
Ja ik heb hele leuke foto's van Aike met zijn moeder en zusje. Maar helaas heb ik het op dit moment enorm druk en dus even geen tijd om die foto's op de computer te zetten, zodra ik wat tijd heb doe ik het.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 25 nov 2008, 11:25

volgens mij hebben die a-tjes van ons een luizenleven, er wordt iig niet veel over gepost, haha

zondag en gister een buitenrit gedaan, dat is trouwnes het enige dat we doen. ben met lessen gestopt, ik vond er niets aan, en karev ookniet. ik heb haar voor mijn plezier, en mijn doel was buitenrijden, prima toch?!

maar enfin, zondag met stalgenoot opstap. een draak die gele, verschrikkelijk. overal bang voor, omdraaien, zowat in het andere paard kruipe, aansteller, hah

gister weer gegaan, maar dan alleen. dan is ze zóanders. superbraaf,op mij gericht, attent, soms schrikkerig, maar vertrouwd dan op mijn stem dat het goed is. heeeeeeeeeerlijk gegallopeerd, ze vind eindelijk evenwicht, en ik kan zitten als in een luie stoel, terwijl dat voorheen lastiger was.

best apart toch dat ze alleen nergens bang voor is, en in een groep een echte haas...
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Charret

Bericht door Charret » di 25 nov 2008, 13:08

Oh Lies is vandaag alweer aan het werk geweest. Gisteren natuurlijk een zware dag gehad qua werk dus vandaag moest ik haar toch loswerken.

Dus ik erop na 7 wkn. Ze was eerst wat dribbelig en tegendraads dus ik wist even niet wat ik ermee moest de eerste 10 minuten. Ze pakte het bit vast, trok haar hoofd omhoog en reageerde te heftig op mijn been.
Dus ik even in de stress. Goed het is een tijd geleden maar dit was nieuw. Dus ik alles op een rijtje gezet wat tips gekregen en mevrouw liep als een zonnetje :L

Heerlijk nagevelijk zoals nooit daarvoor. Ze werd ruimer en ik kreeg de juiste stelling. Links ging het perfect rechts moest ik meer aan mijn stelling werken. Daar wilde ze door mijn been heen. Dus na 3 kwatier was mevrouw moe maar voldaan.

Ik ben zoooo blij dat ze terug is en zo lekker in haar velletje zit.

Hier wordt dus nog volop gewerkt :D
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 25 nov 2008, 14:06

Charret schreef:Oh Lies is vandaag alweer aan het werk geweest. Gisteren natuurlijk een zware dag gehad qua werk dus vandaag moest ik haar toch loswerken.

Dus ik erop na 7 wkn. Ze was eerst wat dribbelig en tegendraads dus ik wist even niet wat ik ermee moest de eerste 10 minuten. Ze pakte het bit vast, trok haar hoofd omhoog en reageerde te heftig op mijn been.
Dus ik even in de stress. Goed het is een tijd geleden maar dit was nieuw. Dus ik alles op een rijtje gezet wat tips gekregen en mevrouw liep als een zonnetje :L

Heerlijk nagevelijk zoals nooit daarvoor. Ze werd ruimer en ik kreeg de juiste stelling. Links ging het perfect rechts moest ik meer aan mijn stelling werken. Daar wilde ze door mijn been heen. Dus na 3 kwatier was mevrouw moe maar voldaan.

Ik ben zoooo blij dat ze terug is en zo lekker in haar velletje zit.

Hier wordt dus nog volop gewerkt :D
Het uitstapje naar Bart heeft haar duidelijk goed gedaan zo te lezen. Geniet maar lekker weer van je paardje.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » di 25 nov 2008, 14:53

Mijn A-tje is nog aan het herstellen van zijn ziek zijn.

Maar ik heb hem beloofd dat hij in januari echt aan de bak mag/moet.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » di 25 nov 2008, 15:53

mmmmmm...mss moet Akes ook maar eens richting Wannerperveen als ik dat zo lees :D
Hij gaat ook eind deze week die richting op......en dan gaat zijn luizenleven beginnen......voorlopig dan.... :=
GerritAfbeeldingCindy

;(
Charret

Bericht door Charret » di 25 nov 2008, 16:38

Waar gaat hij natuurlijk dan Janine?

Ik ben zeker blij Anita :)) Jouke onze Fries ook. Hij heeft haar helemaal besnuffeld en was niet bij haar weg te slaan. Zo lief om te zien.

Ben je ook van plan om met hem te gaan starten t.z.t, Claudia?
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » di 25 nov 2008, 17:03

Charret schreef:Waar gaat hij natuurlijk dan Janine?
Naar een pensionstal, ff lekker het land op...
GerritAfbeeldingCindy

;(
claudia

Bericht door claudia » di 25 nov 2008, 19:20

Charret schreef:Waar gaat hij natuurlijk dan Janine?

Ik ben zeker blij Anita :)) Jouke onze Fries ook. Hij heeft haar helemaal besnuffeld en was niet bij haar weg te slaan. Zo lief om te zien.

Ben je ook van plan om met hem te gaan starten t.z.t, Claudia?
Dat is wel de bedoeling maar het heeft tot nu toe nog niet echt mee gezeten _-:(
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Charret

Bericht door Charret » di 25 nov 2008, 21:39

Nee dat moet ik je nageven, Claudia. Is hij alweer herstellende?

Oh dat is lekker Janine. :j Knappen ze vanop.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 26 nov 2008, 07:46

Annelisa is ook nog herstellende, hoop komend weekend weer iets met haar te kunnen doen. Grondwerk dan, ze is er niet bepaald makkelijker op geworden door het stilstaan }-) Als dat weer goed is, kijk ik pas verder!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » wo 26 nov 2008, 08:03

Ook Aike is natuurlijk wat ziek geweest en duurde even voordat hij weer zichzelf was, daarbij zijn we pas verhuisd en heb ik het afgelopen half jaar best veel met hem gedaan, wedstrijdjes gestart enz. Dus Aike heeft inderdaad tot januari even een wat rustiger periode, heeft ie zeker verdiend. We rijden natuurlijk wel maar even wat minder vaak en wat relaxter, heb om de week priveles i.p.v. voorheen iedere week, daar oefenen we dan lekker wat op voort en verder staat ie nu lekker veel buiten, speelt met allemaal nieuwe vriendjes en komt wat tot rust. Vanaf januari gaan we weer wat serieuzer aan de slag, dan staan er ook weer wedstrijdjes gepland.

Ennnnnn, Joost!!
Charret

Bericht door Charret » wo 26 nov 2008, 08:39

Veel zieke a'tjes gehad de afgelopen tijd zeg.
DaphneT

Bericht door DaphneT » wo 26 nov 2008, 12:08

Charret schreef:Veel zieke a'tjes gehad de afgelopen tijd zeg.
Inderdaad, vervelend! Hoe gaat het ondertussen met Alco?
Arwen is dus ook weer lekker thuis. Van het weekend weer eens rijden en ook voor het eerst met haar mennen. Ben benieuwd, wel spannend. En voor haar gaat het nu echt beginnen, aangezien ik weer meer tijd ga krijgen. Doel is daarbij zeker om haar eindelijk eens wat door te gaan rijden onder het zadel. En we hebben gisteren een duidelijke boodschap meegekregen voor het werk voor de koets: rechtrichten!
claudia

Bericht door claudia » wo 26 nov 2008, 12:25

DaphneT schreef:
Charret schreef:Veel zieke a'tjes gehad de afgelopen tijd zeg.
Inderdaad, vervelend! Hoe gaat het ondertussen met Alco?
Arwen is dus ook weer lekker thuis. Van het weekend weer eens rijden en ook voor het eerst met haar mennen. Ben benieuwd, wel spannend. En voor haar gaat het nu echt beginnen, aangezien ik weer meer tijd ga krijgen. Doel is daarbij zeker om haar eindelijk eens wat door te gaan rijden onder het zadel. En we hebben gisteren een duidelijke boodschap meegekregen voor het werk voor de koets: rechtrichten!
Met Alco gaat het weer de goede kant op.
Zijn bloedwaardes beginnen weer wat te stijgen en hij eet weer redelijk goed.

Hij moet nu gaan aansterken en dikker gaan worden(ja, ik heb weer een paard wat te dun is 8)7 )

Maar hij heeft weer aardig praatjes dus het gaat de goede kant op.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Charret

Bericht door Charret » do 27 nov 2008, 20:26

En wat het precies was dat weet je nog niet, Claudia?
DaphneT

Bericht door DaphneT » ma 01 dec 2008, 10:12

@ Claudia: Fijn dat hij weer herstellende is. Hij heeft toch een behoorlijke terugslag gehad! Haha, en die praatjes: toch stiekem wel fijn als je je eigen paard terug begint te kennen!

Zaterdag Arwen zelf voor het eerst voor de koets gezet. Ben meteen de weg opgegaan (achteraf dacht ik, goh had misschien eerst even in het land kunnen oefenen :S). Ze deed het heel netjes. Ze is nog ontzettend kijkerig, vooral op de weg en daardoor is het moelijk haar recht te houden. Een paar keer wou ze omkeren naar huis, maar als je er vlot bij was, liep ze ook weer braaf door. Ook goede oefening voor mij dus. Over het algemeen deed ze het echt super. Gisteren dan toch maar even het land ook gepakt (had niemand om mee te gaan) en was helemaal trots. Ze is echt een fijn menpaard, loopt lekker nageeflijk en tja, is nog groen, maar daar gaan we aan werken. Maar ben toch weer erg tevreden met het werk van Bart (en van Arwen zelf natuurlijk).
Na het mennen ging ik haar gisteren nog even aan de hand afstappen, wat eindigde in een spontane join-up. Ik gooide op een gegeven moment het touw over haar hals en ze bleef strak achter me lopen. Stopte ik, dan stopte zij ook. Bochtje, dan draaide ze mee. Gewoon over de weg, genoeg te zien dus en genoeg bermgras, maar ondanks dat net een hondje! En dat terwijl we nooit dat soort werk samen hebben gedaan (met Paula wel, maar bij haar nooit). Lekker ding toch ;)
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 12 dec 2008, 08:48

Nou er word hier de laatste tijd niet veel geschreven, zijn onze A-tjes al zo gewoon :+ Nou met Aike gaat het wel goed op het moment, hij loopt heerlijk, is braaf, staat lekker veel buiten op zijn nieuwe stal, dus weinig nieuws onder de zon hier eigenlijk.
Ik heb wel sinds kort een nieuwe instructeur, Mike Balm, geen idee of jullie hem kennen, het is zelf een ruiter op het niveau van Anky enz. rijd hele goede paarden, op het moment jonge paarden maar geeft voornamelijk les, ik vind het heel prettig lessen bij hem. Hij is heel duidelijk, geeft erg aktief les en we moeten echt hele andere oefeningen doen waar Aike veel baat bij heeft. Super gewoon. 18 januari starten we weer een wedstrijd, hij heeft even lekker vrij gehad maar we zijn nu weer aan het trainen, hopelijk daarna weer wat meer wedstrijdjes.
Nou dit was het even van onze kant, hoe gaat het bij jullie?

Ennnnnn, Joost!!
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » vr 12 dec 2008, 15:44

Super tessa!!
Leuk dat het zo goed gaat...succes alvast in januari!!

Tja...heb hier niet veel te zeggen..
A-tje staat samen met C-tje lekker op het land....morgen gaan we ff kijken,ben benieuwd hoe hij er nu uit ziet.
Dus mijn A-tje heeft een lange vakantie :D
GerritAfbeeldingCindy

;(
Gesloten