In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegenaan!
- nadinefjorden
Re: In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegen
Gaaf hoor ko zo braaf achter de kar
kleine fjes worden langzaam groot
kleine fjes worden langzaam groot
haha yvon nee op Ko duurt nog even!
en hoeveel vraag jij voor je kar?
en hoeveel vraag jij voor je kar?

kijk! bewijs van een mooi aangalopperend Kootje
:)
(best moeilijk dat filmen en longeren tegelijk
)
http://www.youtube.com/watch?v=otBd2Xh8i9k

(best moeilijk dat filmen en longeren tegelijk

http://www.youtube.com/watch?v=otBd2Xh8i9k
Hij doet het keurig netjes. Maar waarom in het engels, verstaat hij geen nederlands haha.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

haha ik heb eigenlijk geen idee waarom ik dat in het engels zeg 
het bekt lekker ofzo

het bekt lekker ofzo

Kobalt is echt gaaf!!
Zelfs tijdens een aardbeving, hihi..
Wel mijn type hoor!! Wat doet hij het ook al braaf, zo ver zijn wij nog niet..
Fjella is een charme offensief begonnen geloof ik. Kwam gisteren bij mijn ouders en toen zei mijn vader dat Fjella zo´n leuk paard is, je kan er haast niet kwaad op worden!! En 5 minuten daarvoor haalde ze bij mij nog het bloed onder de nagels vandaan, ik heb daar toch niet zoveel moeite mee hoor, hihi.. Maar mijn vader bedoelt dat ze niet gemeen is en dus eigenlijk grappig stout is. Wil hem nog wel eens horen als Fjella de stal weer blank heeft gezet
.. Maar hij vindt dat dan ook weer een leuk verhaal op verjaardagen e.d.
Had haar ontwormd en kwam er even later achter dat ik de spuit niet helemaal leeggespoten had, dus moest de rest er ook nog even in proppen, nou daar had ze geen zin in. Met de kop zwaaien en debiel doen
dus ik een halster ophalen en het uiteindelijk wel voor elkaar gekregen.
Later bleek ook nog dat eerst mijn moeder haar brokken had gegeven en toen mijn vader thuis kwam hij dat ook nog eens had gedaan. Fjella had dus wel mazzel, twee keer brokjes!!
Maar verder doet ze het super zo alleen, ze staat netjes en rustig in de wei te grazen. Ze blijft nu ´s nachts buiten en dat gaat ook prima. Laatst waren er mannen bezig met het verwijderen van asbestplaten en daar had ze ook al mee staan knuffelen.
Maar kan ergens ook niet wachten tot ze kennis mag maken met Icarus, ben heel benieuwd wat ze van elkaar vinden!!

Wel mijn type hoor!! Wat doet hij het ook al braaf, zo ver zijn wij nog niet..
Fjella is een charme offensief begonnen geloof ik. Kwam gisteren bij mijn ouders en toen zei mijn vader dat Fjella zo´n leuk paard is, je kan er haast niet kwaad op worden!! En 5 minuten daarvoor haalde ze bij mij nog het bloed onder de nagels vandaan, ik heb daar toch niet zoveel moeite mee hoor, hihi.. Maar mijn vader bedoelt dat ze niet gemeen is en dus eigenlijk grappig stout is. Wil hem nog wel eens horen als Fjella de stal weer blank heeft gezet

Had haar ontwormd en kwam er even later achter dat ik de spuit niet helemaal leeggespoten had, dus moest de rest er ook nog even in proppen, nou daar had ze geen zin in. Met de kop zwaaien en debiel doen

Later bleek ook nog dat eerst mijn moeder haar brokken had gegeven en toen mijn vader thuis kwam hij dat ook nog eens had gedaan. Fjella had dus wel mazzel, twee keer brokjes!!

Maar verder doet ze het super zo alleen, ze staat netjes en rustig in de wei te grazen. Ze blijft nu ´s nachts buiten en dat gaat ook prima. Laatst waren er mannen bezig met het verwijderen van asbestplaten en daar had ze ook al mee staan knuffelen.
Maar kan ergens ook niet wachten tot ze kennis mag maken met Icarus, ben heel benieuwd wat ze van elkaar vinden!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Breek in!
Ik lees regelmatig hier even mee. Zo leuk om de ontwikkelingen van de F'jes te volgen!
Suzanne, wat lijkt me dat heerlijk op de kar met Koot als handpaard! Zo kan hij mooi wat vrije kilometers maken.
En je hulpen in het engels.. Dat is wel een beetje van het western. Easy is rustiger/langzamer en HO is ook echt ho! (stoppen). Easy is wel een een makkelijke stemhulp denk ik. Zo kun je ho én easy beiden gebruiken en duidelijk houden wat je bedoelt.
'Rrrrustig' is weer zo'n rrrr van draf en 'langzamer' is weer zo'n mond vol
Ik lees regelmatig hier even mee. Zo leuk om de ontwikkelingen van de F'jes te volgen!
Suzanne, wat lijkt me dat heerlijk op de kar met Koot als handpaard! Zo kan hij mooi wat vrije kilometers maken.
En je hulpen in het engels.. Dat is wel een beetje van het western. Easy is rustiger/langzamer en HO is ook echt ho! (stoppen). Easy is wel een een makkelijke stemhulp denk ik. Zo kun je ho én easy beiden gebruiken en duidelijk houden wat je bedoelt.
'Rrrrustig' is weer zo'n rrrr van draf en 'langzamer' is weer zo'n mond vol

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Ik moet er ook altijd om denken dat ik geen bRRRRaaf!! zeg, hihi.. Ik zeg dan ´netjes´ of ´goed zo´!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Esther, laat je Fjella beleren en dekken dit jaar?
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Ilona ik denk idd dat ik de stemhulpen van mn westernlessen heb afgekeken! 
haha ja esther tis net een aardbeving
volgende keer iemand anders vragen te filmen 
kan ik me ook beter concentreren
en grappig stout.. is best herkenbaar

haha ja esther tis net een aardbeving

kan ik me ook beter concentreren

en grappig stout.. is best herkenbaar

O o Fugo heeft vandaag een leuk verjaardagscadeautje gehad van Nienke en Sandra 

Vertel Anna, dan willen we ook weten wat, haha.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- nadinefjorden
Anna schreef:O o Fugo heeft vandaag een leuk verjaardagscadeautje gehad van Nienke en Sandra
En dat is? (nieuwsgierig

Dekken in ieder geval niet, wil haar eerst eens wat leren en hopelijk volgend jaar aboppen ofzo en dan wil ik er liever geen veulen bij hebben lopen, of dat ze er net af is.Dennis schreef:Esther, laat je Fjella beleren en dekken dit jaar?
Beleren, tja, even zien, denk het wel. Maar ik doe rustig aan, leer haar de basis en dan gaat ze waarschijnlijk wel naar Bart, dan kan Bart haar beleren voor de wagen en Janna en Annabel mij helpen met beleren onder het zadel, ben zelf niet zo'n ruiter. Maar ik heb geen haast.. We zien wel hoe het loopt..
Is wel verleidelijk om Fjella te laten dekken hoor, maar ik doe het niet!! Zit stiekem wel eens te denken welke hengst er dan op zou moeten.. Denk dan aan Drafur of Anton..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Iedereen is druk bezig lees ik wel 

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Voor de mensen die het leuk vinden 
Mijn paardjes
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=46387

Mijn paardjes

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=46387
Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Haha Esther, ik snap de verleiding wel! Ik wil Geke ook eerst laten beleren en aboppen maar hoe verleidelijk is het om haar te laten dekken als ze dan toch tussen de mannen instaat 

Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Oeh, daar had ik nog niet eens aan gedacht!! Maar ik denk dat ze pas aan het eind van het dekseizoen die kant op gaat hoor, ik hoop dat we het er daarvoor gewoon te druk hebben!!
Flam komt straks lekker in de kudde met Draaf en dat leek mij ook wel wat voor Fjel, maar we doen het niet!!!
Flam komt straks lekker in de kudde met Draaf en dat leek mij ook wel wat voor Fjel, maar we doen het niet!!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
zie verrassing Fugo in PP
heb het gelezen Anna, leuk!
Fatoush vind het toch maar raar dat mama een singel op heeft met een antenne erop (birthalarm). Hij kijkt er met grote ogen naar.
Fatoush vind het toch maar raar dat mama een singel op heeft met een antenne erop (birthalarm). Hij kijkt er met grote ogen naar.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....