Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Aria_zz

Re: Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!

Bericht door Aria_zz » zo 13 mei 2012, 20:30

welkom erbij mieske!

wij zijn ondertussen druk onze uitzet aan het plannen. Eind deze maand moeten we er af, maar phoe, wat een boel spullen moeten er mee! Hebben een klein busje en auto met treker voor handen om onze zadelkasten en watertonnen me te nemen, zal me wat worden.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Viv

Bericht door Viv » ma 14 mei 2012, 04:36

Nou dikkiedik zn eerst wedstrijd staat alweer gepland, kunnen we meteen de poesjes meenemen, we zijn er dan toch. Dus dikkiedik mag even flink aan de dressuur komende weken :=
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Wendy1708
Contacteer:

Bericht door Wendy1708 » di 15 mei 2012, 08:02

Goedemorgen allemaal! Het is al lang geleden dat ik hier gepost heb, wel regelmatig mee gelezen :D . Ik zie dat jullie ook allemaal lekker bezig zijn met de C´tjes! Bij mij is het een beetje wisselend, soms een paar weken flink aan de slag en dan weer een tijdje wat minder. Er zou wel wat meer structuur in mogen zitten O:). Casper is hartstikke braaf, we gaan regelmatig op pad met de trailer, verder elke week naar les. Ik ben pas geleden, met Casper, samen met dochter Charlotte en haar pony Cody een paar dagen naar de Veluwe geweest. Dat was echt heerlijk! Paardjes hebben flink moeten lopen daar, weer eens wat anders dan de Flevopolder!

Uitzicht op de Posbank
Afbeelding
Casper, aka Sven (Fjordenman)
Sydney (KWPN'er)
Cody (C-pony)
Ilona

Bericht door Ilona » di 15 mei 2012, 08:29

Wauw! Mooi he op de Posbank. Ben er zonder paard wel geweest, maar met is natuurlijk veel gaver!

Succes met inpakken en verhuizen Aria!

Castor heeft een draadwond aan zijn been... *snif..
Ergens een los stuk prikkeldraad om zijn been gewikkeld gekregen :o Hij loopt al 6 jaar in die wei, waar komt dat stuk draad toch opeens vandaan.....
Het is een lelijke plek, maar nog wel heel veel mazzel gehad. Er zijn net net geen pezen geraakt!
Pff wel omslachtig nu. Hij mag niet tot nauwelijks lopen. Alleen op stal is een drama... Nu een klein vakje afgezet op een betonplaat aangrenzend aan de wei zodat hij de anderen wel kan zien.
En natuurlijk vannacht, bijna heel de nacht, keihard regenen. Had ik ze nou maar allemaal op stal gezet gisteren..maarja.. Het is even niet leuk voor Castor...
En ik kan ook niet 'zomaar' even weg thuis steeds... Pfff lastig man!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
mieske

Bericht door mieske » di 15 mei 2012, 09:25

Wow dat is echt mooi, zou ik ook wel een keertje naar toe willen.
Is jouw fjord nou zo groot of zie ik dat verkeerd ? :P

Ilona, wat stum van castor zeg. :(:) Hopelijk geneest het snel !

Vanmiddag ga ik Cajra lastig vallen, misschien even een blokje om doen als het niet te hard regent :+

Cajra heeft mijn hart nu al zo geraakt, dat ik zelfs al aan het denken ben om een tattoo te zetten met haar naam :D
Wendy1708
Contacteer:

Bericht door Wendy1708 » di 15 mei 2012, 10:49

Ilona, wat erg dat Castor in het prikkeldraad heeft gestaan! Je hebt dan inderdaad nog wel geluk gehad alhoewel dit natuurlijk ook wel erge pech is. Je vraagt je inderdaad af waar zo'n stuk prikkeldraad vandaan komt. Een stuk van ons weiland is vroeger volkstuin geweest, soms komen daar ook nog wel eens zeer ongewenste dingen naar boven, die dus blijkbaar al heel lang onder de grond zitten! Zoals stukken glas en bloempotten! Ik doe regelmatig, lees een paar x per week, maar een rondje...
Ja, de omgeving daar bij Laag Soeren, we zaten op camping Boszicht, is zeker schitterend. De Posbank is wel een bijzonder stuk, alhoewel het daar ook wel heel toeristisch en druk is met het paviljoen. Maar het was een leuke plek om een patatje te eten :D . Verderop in de route die we reden kwamen we langs de Carolinahoeve, dat is dan wel een schril contrast! Een hele mooie rustige plek waar je ook kan pauzeren.

Mieske, leuk dat je op ook op FW zit met Cajra! En als je nu al aan tattoo denkt dan moet het zeker wel een leukerd zijn!Casper is inderdaad wel behoorlijk aan de maat maar ik denk dat de foto blijkbaar wel een wat vertekend beeld geeft. Ik weet niet pecies hoe hoog hij is maar hij is bij lange na geen KWPN-formaat, hoor! Had trouwens wel leuk geweest 8)7
Sydney (KWPN'er)
Cody (C-pony)
Viv

Bericht door Viv » di 15 mei 2012, 11:55

Heeejjj wendyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy :wave:
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » di 15 mei 2012, 12:00

Oh Mieske, vergeet jou helemaal te verwelkomen!
Leuk dat je Cajra hebt gekocht en dat ze zo goed bevalt!

Wat het prikkeldraad betreft. Was vroeger ook bij onze wei best een zooitje. Op 1 stuk van de wei moet ik ook regelmatig nog wat puin ruimen ;)
Het is gewoon even flink zuur met dat stomme prikkeldraad... Zal wel een best litteken worden. Als het maar goed komt, Castor er geen last van houdt en er geen wildvleesgroei e.d. op komt!
Wendy1708
Contacteer:

Bericht door Wendy1708 » di 15 mei 2012, 12:03

Hoi Viv :wave: ! Ja, daar ben ik weer. Wat fijn dat het met Cdies weer goed gaat en dat jullie zelfs al mee gaan doen met een wedstrijd! Hartstikke leuk! Imposante foto´s heb ik van ´m gezien, stoere body! Ik moet me nu haasten want ik moet naar m´n werk!
Sydney (KWPN'er)
Cody (C-pony)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 15 mei 2012, 16:50

Balen van Castor, er blijft hem ook de laatste tijd niet veel bespaard. Kan dat prikkeldraad ook in de wei gegooid zijn door één of andere onverlaat of is het stuk niet toegankelijk 'voor publiek'?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » di 15 mei 2012, 20:25

Het zit inderdaad even niet mee met Castor... Zo heb je 6 jaar niks en zo moet de DA een paar keer achter elkaar komen voor verschillende dingen..

Nee, dat stuk draad is wel ergens van een stuk oude afrastering vandaan gekomen. Was oud en roestig stuk. En in principe kan er ook niemand van buitenaf zomaar bij de wei komen.
Er is nog 1 wat onzuiverder stuk afrastering. Geen prikkeldraad, maar zou zomaar kunnen dat daar nog wel een oud stuk gezeten heeft of achter gelegen (in de bosjes) heeft... Daar binnenkort nog eens kritisch langslopen en goed tussen gras en bosjes kijken of er losse oude stukken liggen.
En ook voor de zekerheid even het aangrenzende stuk bij de buren checken ;)
Viv

Bericht door Viv » wo 16 mei 2012, 04:25

Balen Iloon, en altijd net als je er zelf niet bij bent. Godzijdank idd geen pees geraakt, maar hou wel evt ontstekingen in de gaten op dit plek.
Hoest met de kleine vent, al beetje gewend aan het moederschap?
Afbeelding
Claudje

Bericht door Claudje » wo 16 mei 2012, 10:41

Jeetje, wat balen van Castor! Dan schrik je ook wel behoorlijk :(:) Caylinn heeft bij Esther een hele nare wond
gehad als net afgespeend veulen, waar het van kwam is nooit duidelijk geworden maar er zat een gat in waar
je een vinger in kwijt kon. Die plek is helemaal goed gekomen en als ik het niet vertel zien mensen het vaak niet
eens zitten. Hoop dat dat bij Castor ook zo is :j

Ik ben trots op mijn poonwie :+: Gisteren wezen kijken en gelijk het 'dorp' in gegaan en later zelf de leidsels in
handen gedrukt gekregen! Ze liep alsof ze nooit anders gedaan heeft, Bart vindt haar een heel fijn paard, maar
geen 'dode' :D
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
mieske

Bericht door mieske » wo 16 mei 2012, 11:33

Wat leuk dat Caylinn het zo goed doet :D

Gisteren heb ik heerlijk gelachen om mijn gekke pony <3
Ze ging rollen en bleef op dr kont zitten :') Ik kon dr zo aaien :P
Even later wilde ik haar in de bak even snel het zand van haar afvegen, ging ze weer rollen en bleef ze weer op de kont zitten _O-
Dus toen ben ik haar maar gaan borstelen terwijl ze op dr kont zat haha _O-
Viv

Bericht door Viv » wo 16 mei 2012, 16:35

Super Clau! Hoop in mn vakantie even dagje naar Nijverdal te kunnen, even Helga lief aankijken of ze me menles wil geven (naja vertrouwen teruggeven, mennen kan ik wel) met de hafjes of friesje. Misschien volgend jaar dan kdiesje weer in het meerspan proberen. Nu eerst even genieten ohz hij loopt zo lekker mn buldozertje :L
Afbeelding
mieske

Bericht door mieske » do 17 mei 2012, 11:18

Cajra is jarig vandaag *o/* *o/* *o/*
Viv

Bericht door Viv » vr 18 mei 2012, 05:42

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gister echt zoooooooo lekker gereden, hij was zo lekker los al meteen vanaf het stappen en zelfs tot 2x toe meteen in de rechter galop en zelfs nette volte kunnen rijden. Jemig ben echt zo trots op mn mannetje :L

En als klapper kregen we te horen dat er box vrijgekomen is met buitenluik en 2x zo groot als de box waar hij nu in staat. Dus die gaan we vant weekend even wat opknappen en dan kan mn superpoown weer lekker naar buiten kijken :D *o/* *o/*
Afbeelding
mieske

Bericht door mieske » vr 18 mei 2012, 08:41

Wat fijn dat het zo lekker ging met rijden en lekker naar buiten kijken hihi *o/*

Cajra staat lekker 24/7 buiten met dr grote liefde :D 28 mei komt de haflinger weer terug van de eigenaar van het grote paard, dan staan ze met z'n 3en. Ben benieuwd hoe dat gaat haha :P
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » za 19 mei 2012, 15:46

Gelukkig dat castor nog heel is! Heb andere verhalen gehoord...

en ene beetje laat maar toch proficiat voor Cajra ;)

fijn viv, gaat alleen maar goed de laatste tijd zo te horen :D

Vandaag zo goed als al ons materiaal verhuisd, enkel zadel, dekje, hoofdstel en poetsspullen staan er nog. Morgen koets verhuizen en springbalken. Doet me toch pijn in het hart.
We gaan echt verhuizen ... en hebben nog geen plek om na de zomer naar toe te gaan.
Nog een weekje staan ze er, volgend weekend de laatste dingen en dan de paarden.
Maar gelukkig staan we dan aan zee en daar is het echt heerlijk, met een strand om op te crossen en rust om van te genieten samen met een zonnetje.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Claudje

Bericht door Claudje » za 19 mei 2012, 19:14

Caylinn is vandaag 6 jaar geworden!!! *o/* *o/* *o/*
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Plaats reactie