Lekker lui of aan het werk in de les: D-tje topic deel 6

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
janna
Contacteer:

Re: Lekker lui of aan het werk in de les: D-tje topic deel

Bericht door janna » vr 31 aug 2012, 17:28

Lastig dan he met dit weer, je kan niet veel als je alleen maar buiten tot je beschikking hebt.
Maar Do heeft weer een strakke boog Anne! Nu bijhouden :P
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Annne

Bericht door Annne » zo 02 sep 2012, 12:39

Jaa met dit weer is het soms lastig om te rijden. Als het regent als ik erop zit maakt het me niet uit maar als ik al nat geregend voordat ik Do uit het land en mijn spullen uit de schuur heb, hmm.. Dan is het voor mij wel over :+

Het boogje is echt top nu met hulp van Esther! En ook wel handig: de andere paarden zitten er niet meer aan dus hij blijft ook mooi!

Gister heeft er voor de tweede keer iemand anders als ik op Do gezeten. Het zusje van vriendlief had er een keer opgezeten maar omdat één van de pony's uitbrak stond ze er binnen drie seconden ook weer naast ;)
Meruchia, een goede vriendin van mij waar ik altijd heel veel kwam en logeerde, was gister mee naar Do. Ze was al een keer eerder mee geweest maar toen hadden we geen tijd om te rijden. De keer daarvoor stond Do nog in Wanneperveen, toen we haar net tien minuten voor de kar hadden begon het te onweren dus dit was poging drie :=
Do vond het best wel spannend maar deed het wel braaf. Meruchia is een tijd uit de running geweest en heeft daardoor ook niet kunnen rijden, ze heeft nu met een lekker los teugeltje kunnen stappen en draven.
Omdat het zo goed ging ben ik even opgestapt en zijn we een rondje naar buiten geweest, Do is in het begin altijd vrij druk dus dat leek me niet zo handig. Toen ze kalmeerde zijn we weer gewisseld en heeft Meruchia zo een drie kwartier heel relaxed gestapt en gedraafd met mij te voet er naast.
Ik vond het heel leuk om te zien hoe Do loopt onder het zadel! Ook erg leuk om te zien dat ze het zo braaf deed en al gauw geen steun meer nodig had van mij :)
Afbeelding Afbeelding
Do, mijn eerste eigen paard!
Annne

Bericht door Annne » wo 05 sep 2012, 18:58

Nou Dootje heeft weer km's gemaakt, samen met Celinde en Anne (die kennen Mieke en ik van mijn stage in de kliniek).
Maandag avond hebben we genoten van een twee uur durende rit door de velden en over zandpaden. Ook wat stukjes galop meegepakt, heerlijk!
En gister hebben we onder het zadel getraind in de bak, even de spiertjes los maken. Ook dat deed ze erg braaf!

Hoe gaat het met jullie D-tjes?
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 05 sep 2012, 19:14

wat een heelijke foto's allemaal van jullie D'tjes :))

Dj heeft sinds gister ook antibiotica net als Uniek...
hij knapt er iig wel van op, meer eetlust enzo
dus nu maar hopen dat het niet naar binnen slaat
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » za 08 sep 2012, 15:42

Inderdaad heerlijke fotos, ik wou dat ik ook zulke fotos kon plaatsen maar helaas....
Dakoot gaat al beter gelukkig maar we zijn er nog lang niet. Eerst afwachten hoe de breuk geneest.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Annne

Bericht door Annne » zo 09 sep 2012, 10:02

Hoe gaat het nu met Dj, knapt hij al wat op?

Hopelijk komt Dakota er ook weer goed bovenop!

Oh wat ben ik trots op Do, wat een topper! Ik had gister les en we bedachten ons ter plekke dat het wel leuk was om een begin te maken met springen. Eerst in stap en draf over de balkjes heen, niet gefocest om het moeten maar gewoon tussen het normale rijden er een keer overheen. Eerst een korte twijfel maar gelijk de tweede keer liep ze er met vol vertrouwen overheen.
Daarna een half kruisje gemaakt, heeeeel laag, ook daar draafde ze rustig overheen zonder twijfel. Toen een heel laag kruisje, daarna een heel laag stijltje, daarna een wat hoger kruisje en als laatst een wat hoger stijltje.
Ze vond het volgens mij wel leuk, ze werd niet druk of vervelend maar gewoon lekker met de oortjes naar voren :)
Net als met de balkjes hebben we de les niet alleen in gedeeld op het springen maar gewoon tussen het rijden door eens erover heen.
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 16 sep 2012, 18:31

Djambo gisteren met zijn tijdelijke groom Megan.
Afbeelding

En op stand.
Afbeelding
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Annne

Bericht door Annne » zo 21 okt 2012, 10:12

Weer even een update van mijn D-tje!
Ze staat inmiddels in Wanneperveen en staat lekker in training voor de ABOP.
Ze heeft soms haar buien (kop verkeerd en standje race) maar doet ook erg goed haar best.
Ook het in- en uitspannen gaat stukken beter als ''thuis''. Het is me gelukt om haar zelf in- en uit te spannen zonder dat iemand haar vast houdt of ervoor staat :D
We moeten nog veel leren maar zijn druk opweg naar een goed ABOP resultaat. Afgelopen week heeft ze een aantal keer onder het zadel en een aantal keer voor de kar gelopen en we hebben een Parelli les gehad.
Aankomende week staat er onder andere een les in de binnenbak op het programma!
Vrijdag is een vriendin langs geweest, we hebben samen (na elkaar wel te verstaan :+) Do gereden. Hier wat foto's :)
Afbeelding
Afbeelding
Stephanie & Do achter in het land
Afbeelding
Afbeelding
Do en ik in de bak en later aan het uitstappen in het land
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 21 okt 2012, 15:48

hihi zoals die eerste foto, zo zat ik dus ook op Dieter zaterdag hihi. Die had er ook zoveel zin in....

Maar het mennen ging ook erg netjes zaterdag, na wat aanpassingen in het harnachement was het beeld ook prettig!
(Zal zo het filmpje eventjes voor je op de computer zetten!)
Giel

Norvyn
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » ma 22 okt 2012, 10:48

Leuk setje ;-)
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Annne

Bericht door Annne » ma 22 okt 2012, 17:38

Hihi, Dieter stond ook wel vermakelijk te kijken toen wij op het land waren vrijdag :+

Leuk dat je het filmpje op de pc gaat zetten. Het ging erg fijn! :)

Haha dankjewel Anna_Dani
Annne

Bericht door Annne » do 01 nov 2012, 19:52

En, hoe staat het met jullie D-tjes? :)

Do is vandaag geschoren, we hebben ons er toch aan gewaagd.
Ze is behalve haar benen, een stukje buik, een zadelplek en haar hoofd vanaf de bakstukken naar voren helemaal kaal.
En wat ze vond van het scheren? Heerlijk, ze stond helemaal met haar lipje te tutten := (Dit kwam gedeeltelijk door de, veel meer als gedacht, wondjes op haar hals en lichaam, maar ook door de massage van het aparaat hihi)
Tijdens het scheren;
Afbeelding
Het verschil in aalstreep voor en na;
Afbeelding
En het eindresultaat;
Afbeelding
Omdat ik zelf erg weinig ervaring heb met scheren heeft Stephanie, die dus laatst in het land op Do gereden heeft, haar geschoren. Ze is echt netjes geschoren!
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 01 nov 2012, 20:14

Wou al vragen, heb je zelf geschoren?! haha maar Stefanie dus. Netjes hoor, kale knikker! Hoe is het nu met de plekjes?

Nou ja Dieter weet je wel ongeveer hoe het gaat, hij was dinsdag lekker puberaal..... kon hem wel wat aandoen zo dwars was hij met het inspannen. Maar daarna werd het al snel beter. Verder lekker gewoon rijden, hoef niet echt ergens voor te trainen en dat vind ik echt ideaal!
Giel

Norvyn
Annne

Bericht door Annne » vr 02 nov 2012, 07:09

Heerlijk dat je niet ergens voor hoeft te trainen. Meneer klinkt een beetje als Do vorige winter, een rol behang was toen geen overbodige luxe :+

Ja Stephanie kan het echt netjes, dat doe ik haar niet na!
De plekjes zijn er echt meer dan ik dacht en gevoeld had maar ze lijken nu wel te genezen. De korsten komen los en het is nu na het rijden ook stukken sneller droog. Ik heb er toch even wat calendula op gesmeerd, maar dat is meer voor mijn getut dan dat het de oplossing zal zijn ;)

Oh en het inspannen ging bij Do en mij gister ook niet soepeltjes, Bart zat me al te plagen; Ben je nu al zenuwachtig?! :=
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » vr 02 nov 2012, 07:52

Ik kan ook niet wachten om te scheren, maar Dani zit nog niet zo heel dicht in haar vacht. Inmiddels wel een deken opgelegd, want die wind is zo koud! En aangezien er zo nu en dan stortbuien naar beneden komen, is het wel lekker om haar een beetje te beschermen. Ze zweet nog niet zo erg tijdens het rijden, alleen eventjes toen het vorige week ineens weer tegen de 20 graden was. Dus ik hoop het nog een maandje uit te kunnen stellen.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » vr 02 nov 2012, 08:43

ze is netjes geschoren hoor!!!!

Dj ben ik druk aan het longeren
vanmiddag komt er een meisje van 13 langs op stal, die wilde graag verzorgen
dus ik zei dat de shetten ten alle tijden aandacht mogen (poetsen e.d.) maar dat rijden er waarschijnlijk niet in zat
maar ik was al aan het brainstormen dat als het een beetje een verantwoordelijk type is dat ik haar miss op dj zet, alleen als ik erbij ben en voorlopig dan aan de longeerlijn
en dat ik voor haar dan les wil betalen bij mijn instructrice als zij een beetje mest bij ons op stal
dus ben erg benieuwd wat voor type ik vanmiddag tref :D
het longeren gaat iig goed
rechtsom vindt hij moeilijk door zijn been
maar inmiddels bijna nooit meer verkeerde galop enzo dus dat gaat super!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 02 nov 2012, 17:52

En wat was het voor meisje? Zou leuk zijn als je zo een beetje DJ kilometers kan laten maken. Als het een beetje pittig dametje is, kan het nog best een leuke uitkomst zijn!
Dieter zal denk ik na de ABOP proeven op stal komen, dan zit ik er aan te denken om hem ook een deken op te doen. Nu staat hij nog lekker buiten en dat bevalt me ook wel prima zo eigenlijk, dan maar even doorrijden met mijn 'mammoet' hihi.

Vandaag heeft Esther hem weer even lekker strak geknipt en tijdens het rijden was hij eigenlijk wel lekker bezig. De beheersing knop in de galop heb ik ook ineens gevonden, laatst op het land heel veel wezen schakelen in de galop (want dan wil meneer wel). Maar dat heeft zeker zijn vruchten afgeworpen, het is alleen jammer dat het allemaal zo nat is overal. Dan mis ik nog wel eens die binnenbak....
Giel

Norvyn
Annne

Bericht door Annne » vr 02 nov 2012, 19:05

En, wat was het voor meisje? :)
Zou natuurlijk leuk zijn als ze wat kan helpen op stal en met Dj!

Hoe ga je haar scheren Anna?
Daar heb ik nog wel een tijdje over getwijfeld ;)

Dieter staat er dus weer netjes bij :)
En super dat je nu ook in galop kan schakelen, ideaal om dat op het land te oefenen!

Do heeft vandaag, net als gister, weer voor de men kar gestaan achter in het land. Met inspannen was ze wat tegendraads en ongeduldig maar omdat ik de truc nu door begin te krijgen (de eerste paar keer zat ik in de knoop met het inspan, de leidsels, kortom geen succes :+ ) ging het toch aardig goed. Het mennen zelf ging super :D Ze is actief aan de hulpen en liep netjes in stelling en buiging.
Esther

Bericht door Esther » vr 02 nov 2012, 20:25

janna schreef:Dan mis ik nog wel eens die binnenbak....
Misschien toch nog een keer goed zoeken waar dat ding verstopt ligt, hihi..

Do binnenkort ook weer even strak erbij zetten Anne??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 02 nov 2012, 20:27

als je m gevonden hebt Janna, wil je mij dan ook even roepen O:) (echt die bagger-glibber-glij helemaal zát...)
Geluk is de vrucht van intens werk
Plaats reactie