C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!
Re: C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!
Vandaag met meneertje gewandeld door het bos, wat wassie weer braafjes en wat liep hij lekker te genieten 

wat een super resultaten van Kdies en Toot! Wauw zeg!! 
Ik heb vandaag Cos gepast. We hadden 'm vanmorgen gemeten en kwamen steeds maar rond de 1m36 uit (met waterpas) dus ik werd er helemaal nerveus van (knoop in m'n maag, dat gaat nooit passen etc. etc.). Erop gegaan, iemand's mening gevraagd en die vond 'm echt te klein....ik kon wel huilen. Nog een keer gemeten en weer kwamen we echt niet aan 1m40...ik snapte er helemaal niks van.
Vanmiddag met Edgar weer terug, nog een keer meten (weer 1m36, meetstok langs de centimeter of die wel klopte, klopte ook..) weer opzadelen...weer passen en Edgar vond het hard meevallen. Op bokt de critici gevraagd..de mening was verdeeld en ik steeds meer in de put of ik nu Cos dan moest terugbrengen omdat hij te klein is voor mij om ohz te rijden. Tot de conclusie gekomen dat ik een domme foto had geplaatst vanuit de hoogte genomen, dus dan foto's van opzij...en ik ben er helemaal uit...dit is dus op z'n allerslechtst want hij groeit nog iets, wordt nog breder en gespierder (daar zullen we in ieder geval met beleid aan werken) en ik wil hem gewoon echt niet kwijt..hij is zo top van karakter... Nu de grootste critica ter wereld (mijn moeder) gevraagd en die snapte mijn probleem niet...dus het moet goed zijn.
Dus...geheel tegen principes want ik wilde wachten tot ik afgevallen was...toch even op Cos gezeten om te passen... Toen met Cayleigh erop gewandeld en hij was zoooooooo lief....Cayleigh vertelde aan elke voorbijganger dat dit haar paard was en dat ze over 2 jaar als ze 7 is met hem naar de manege mag
Heel wat drama, kopbrekens en maagknopen dus vandaag...maar ik ben eruit...

Ik heb vandaag Cos gepast. We hadden 'm vanmorgen gemeten en kwamen steeds maar rond de 1m36 uit (met waterpas) dus ik werd er helemaal nerveus van (knoop in m'n maag, dat gaat nooit passen etc. etc.). Erop gegaan, iemand's mening gevraagd en die vond 'm echt te klein....ik kon wel huilen. Nog een keer gemeten en weer kwamen we echt niet aan 1m40...ik snapte er helemaal niks van.
Vanmiddag met Edgar weer terug, nog een keer meten (weer 1m36, meetstok langs de centimeter of die wel klopte, klopte ook..) weer opzadelen...weer passen en Edgar vond het hard meevallen. Op bokt de critici gevraagd..de mening was verdeeld en ik steeds meer in de put of ik nu Cos dan moest terugbrengen omdat hij te klein is voor mij om ohz te rijden. Tot de conclusie gekomen dat ik een domme foto had geplaatst vanuit de hoogte genomen, dus dan foto's van opzij...en ik ben er helemaal uit...dit is dus op z'n allerslechtst want hij groeit nog iets, wordt nog breder en gespierder (daar zullen we in ieder geval met beleid aan werken) en ik wil hem gewoon echt niet kwijt..hij is zo top van karakter... Nu de grootste critica ter wereld (mijn moeder) gevraagd en die snapte mijn probleem niet...dus het moet goed zijn.
Dus...geheel tegen principes want ik wilde wachten tot ik afgevallen was...toch even op Cos gezeten om te passen... Toen met Cayleigh erop gewandeld en hij was zoooooooo lief....Cayleigh vertelde aan elke voorbijganger dat dit haar paard was en dat ze over 2 jaar als ze 7 is met hem naar de manege mag

Heel wat drama, kopbrekens en maagknopen dus vandaag...maar ik ben eruit...

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jeetje Kalmiya, dat past toch prima!!! Dat gaat helemaal goedkomen!
Zal je topic op bokt zo nog eens nalezen, maar kan me de toon er van voorstellen...
Pas als je bitloos met een 24/7 buitenstaand paard zonder zadel ZZ licht rijdt doe je het
goed in hun ogen volgens mij... En dan eigenlijk nog maar net zeg maar!
Geweldig leuke foto's!!!
En als ik zo eerlijk mag zijn hoef jij echt niet nog af te vallen om op je fjord te stappen zo te zien
Hoi Claudia! Heb je een operatie ondergaan?! Gaat het een beetje met je?
Hou je ons op de hoogte van Coentje?!
Hoe groot is het hondje van jouw oma Orion?!
Wat schattig dat je poownies zo lekker in het zonnetje tegen elkaar aan lagen te slapen in de paddock!
Wat lekker dat je naar het bos bent geweest Viv!
Kun jij onder het zadel zo het bos in?
Zal je topic op bokt zo nog eens nalezen, maar kan me de toon er van voorstellen...
Pas als je bitloos met een 24/7 buitenstaand paard zonder zadel ZZ licht rijdt doe je het
goed in hun ogen volgens mij... En dan eigenlijk nog maar net zeg maar!

Geweldig leuke foto's!!!
En als ik zo eerlijk mag zijn hoef jij echt niet nog af te vallen om op je fjord te stappen zo te zien

Hoi Claudia! Heb je een operatie ondergaan?! Gaat het een beetje met je?
Hou je ons op de hoogte van Coentje?!
Hoe groot is het hondje van jouw oma Orion?!

Wat schattig dat je poownies zo lekker in het zonnetje tegen elkaar aan lagen te slapen in de paddock!
Wat lekker dat je naar het bos bent geweest Viv!
Capone (KWPN), Beer en Grijze 

dank je mls!
dat is alweer een hele opluchting...hahaha en zeg dat nou niet dat ik niet moet afvallen, het is juist zo'n goede stok achter de deur 
had iedereen trouwens zo'n heerlijk warme, zonnige dag vandaag? Mijn vader was van mening dat het zou gaan regenen maar het was hier echt super!

had iedereen trouwens zo'n heerlijk warme, zonnige dag vandaag? Mijn vader was van mening dat het zou gaan regenen maar het was hier echt super!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Kalmiya, ik zal je even heel snel uit je "ik ben te groot voor mijn pony droom" helpen:
Ik ben heeeel veel groter dan jij en ik pas met mijn 1,85m ook op mijn pony.
Aug 2009, toen was mevrouw 1,49m:

Juni 2008 (allereerste keer erop)

Bovendien reed ik op Ydel van Evelientje, die is nog kleiner dan mijn C-tje:

En als je wilt zien wat echt TE klein is... Dan zet je iemand van 1.85 op een fjord van 1.39m

Zoooo maak je je nu geen zorgen meer?

Ik ben heeeel veel groter dan jij en ik pas met mijn 1,85m ook op mijn pony.
Aug 2009, toen was mevrouw 1,49m:

Juni 2008 (allereerste keer erop)

Bovendien reed ik op Ydel van Evelientje, die is nog kleiner dan mijn C-tje:

En als je wilt zien wat echt TE klein is... Dan zet je iemand van 1.85 op een fjord van 1.39m

Zoooo maak je je nu geen zorgen meer?

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Was nu wandelend (hij heeft paar daagjes vrij) maar bos begint aan de overkant van staldus ja ik kan als ik wil onder het zadel zo het bos in. Ikeabosje (achter Ikea Delft) is echt een crosbosje, bergjes op en af. Delftse hout is lekker zwaar met veel kronkels dus mooi bosje om balans en achterhandjes te trainen en dan hebben we de dobbeplas das mooi om te galoperen met lange rechte stukken en vnaf daar kun je ook nog doorsteken naar het Balijbos in Zoetermeer en via dat bos nog naar het westerparkmls schreef: Wat lekker dat je naar het bos bent geweest Viv!

Als je 10km met de trailer richting Berschenhoek gaat heb je het Hoge en lage bergse bos en de rottemeren, bij elkaar ook zo'n 40km ruiterpad. Dus uitrijmogelijkheden genoeg hier

Naat wat maak je je druk (zowizo meet je ala KNHS en niet ala van Bom zo te lezen, dat scheelt bij Diesje ook 3cm nl) je misstaat écht niet op Cosje en waar zitten die kilo's bij jou??
Wat je zegt, hij groeit nog alle kanten op en hij gaat toch merendeels voor de wagen. Komt echt wel goed.
Wat je zegt, hij groeit nog alle kanten op en hij gaat toch merendeels voor de wagen. Komt echt wel goed.
Hé wat leuk mls, lekker je 3 paardjes bij elkaar! 
Fijn dat Kim Coentje wil rijden Claudia, is toch ook weer een 'zorg' minder he.
Zit zo te lezen wel snor tussen Cyra en Orion, die vinden het vast niet erg om met elkaar opgescheept te zitten na de verhuis
@Kalmiya: staat toch helemaal super? Volgens mij is dat niet 'erger' dan mijn vriendin van dik 1.75 op haar slanke fjord van 1.45. Die komt er ook iets onderuit met de voeten, maar dat stoort niet.
En wbt passen op fjorden denk ik dat je beter geen topics op bokt plaatst, die zijn toch gewend om op van die kamelen te rijden waarvan de buik nog een halve meter onder hun voeten komt
Gaat echt mooi zo (en ik vind jou ook helemaal niet te dik voor Cos??)
Ik heb net een weekend geboekt, in september gaan we weer naar Limburg met de knollies

Fijn dat Kim Coentje wil rijden Claudia, is toch ook weer een 'zorg' minder he.
Zit zo te lezen wel snor tussen Cyra en Orion, die vinden het vast niet erg om met elkaar opgescheept te zitten na de verhuis

@Kalmiya: staat toch helemaal super? Volgens mij is dat niet 'erger' dan mijn vriendin van dik 1.75 op haar slanke fjord van 1.45. Die komt er ook iets onderuit met de voeten, maar dat stoort niet.
En wbt passen op fjorden denk ik dat je beter geen topics op bokt plaatst, die zijn toch gewend om op van die kamelen te rijden waarvan de buik nog een halve meter onder hun voeten komt

Gaat echt mooi zo (en ik vind jou ook helemaal niet te dik voor Cos??)
Ik heb net een weekend geboekt, in september gaan we weer naar Limburg met de knollies

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
He Jilly, Drenthe is veel leuker dan Limburg hoor haha. Wat hebben jullie gehuurd voor jullie en de paardjes?

Maar Drenthe is zo'n eind weg he 
We logeren op een koeienboerderij waar de paarden een box of wei hebben en wij een appartementje. Vlakbij het ruiterroutenetwerk.
Heb er nu al zin in

We logeren op een koeienboerderij waar de paarden een box of wei hebben en wij een appartementje. Vlakbij het ruiterroutenetwerk.
Heb er nu al zin in

Ow heerlijk he. Ga je het vast naar je zin krijgen, maar is nog wel een heeeeeleboel nachtjes slapen

Helaas wel ja, maar gelukkig hebben we nog andere leuke dingen op het programma staan. Hay mag nl. ook mee naar het jubileum in Hoenderloo en bij ons in de buurt gezellig wat ritjes maken en en en... Heb echt zin in de zomer!! 

Bij Banholt in de buurt? Das zo gaaf daar.Jilly schreef:Maar Drenthe is zo'n eind weg he
Heb er nu al zin in
Ik heb mn reservering voor het jubileum er alvast uit gedaan
Diesje doet mee met de toertocht aangespannen en met de APK, das wel weer genoeg. Zien we over 5 jaar wel weer verder hihihi.

Hallo allemaal. Ik ben niet meer zoveel op FW, omdat ik toch de helft van de mensen niet meer ken. En ook in dit topic had ik even niet zoveel te melden, omdat ik Coosje even weg had gezet.
Wilde even melden dat ik een paar weken geleden weer ben begonnen om hem op te pakken en dat gaat prima. We hebben weer plezier samen!!!
Ik lees hier allemaal goede verhalen over de diverse C-tjes, super!
Wilde even melden dat ik een paar weken geleden weer ben begonnen om hem op te pakken en dat gaat prima. We hebben weer plezier samen!!!
Ik lees hier allemaal goede verhalen over de diverse C-tjes, super!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
awww...dank jullie allemaal
. Het komt denk ik ook door wat je gewend ben....ik reed vroegah namelijk ook altijd op slagschepen en heb eigenlijk de pony-fase helemaal overgeslagen...reed ook op mijn 7e al op een slagschip..hehehe...Toen, na 10 jaar niet gereden te hebben, reed ik een jaar een tinker bij (en die was 1m56) en dat vond ik zo'n pony'tje
want een interessant paard begon bij mij pas vanaf zo'n 1m70
.....met afstappen de eerste keer was het ook zo maf...been erover en TOK je staat al
Oh Jilly dat klinkt als een super vakantie...ik ben helemaal niet jaloers
enne Viv..die tevele kilo's zitten er echt hoor *wijst naar haar derriere en bovenbenen* en de weegschaal is weliswaar een sadist maar hij heeft me beloofd niet te liegen

Oh Jilly dat klinkt als een super vakantie...ik ben helemaal niet jaloers

enne Viv..die tevele kilo's zitten er echt hoor *wijst naar haar derriere en bovenbenen* en de weegschaal is weliswaar een sadist maar hij heeft me beloofd niet te liegen

- Senna&Cajra
Yvette welkom home
Fijn dat je hem weer hebt opgepakt en het rijden weer lekker gaat.

HoiHoi!
Dat klinkt goed Viv, zulke mooie uitrijmogelijkheden!
Jammer dat je weekendje nog zo ver weg is Jilly...
Kan me voorstellen dat je er nu al zin in hebt!
Hallo Yvette, ik ben een van de 'nieuwen' op het forum!
Fijn dat het goed gaat met Coosje!
HaHa, Kalmiya dat 'slagschepengevoel' herken ik wel!
Vooral als ik van Witje afstap met zijn ruime 1.72 en dan nog even op Peer stap!
Voordeel van een fjord: je komt er makkelijker op en als je valt dan is het niet zo hoog
Dat klinkt goed Viv, zulke mooie uitrijmogelijkheden!
Jammer dat je weekendje nog zo ver weg is Jilly...
Kan me voorstellen dat je er nu al zin in hebt!
Hallo Yvette, ik ben een van de 'nieuwen' op het forum!

Fijn dat het goed gaat met Coosje!
HaHa, Kalmiya dat 'slagschepengevoel' herken ik wel!
Vooral als ik van Witje afstap met zijn ruime 1.72 en dan nog even op Peer stap!
Voordeel van een fjord: je komt er makkelijker op en als je valt dan is het niet zo hoog

Capone (KWPN), Beer en Grijze 

- pjotr_nientje
- Contacteer:
Morgen weer naar Cindy en gerrit, mogen ze weer aan de bak 
Hopen dat het wel een beetje weer is

Hopen dat het wel een beetje weer is

Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
Dat doet vast heel raarmls schreef:HaHa, Kalmiya dat 'slagschepengevoel' herken ik wel!

Een paar jaar geleden reed ik Hay's mama, die was groot, breed en voor een fjord geen korte nek. Daar zat je dus heel 'vrij' op. Daarnaast reed ik dan nog een van de hengsten op stal: kort, een heeeele brede nek met een flinke manenkam erop, daar moest ik iedere keer weer aan wennen als ik wisselde. Wat moet dat dan niet zijn als je opeens dik 20 cm lager zit en een halve meter korter