Het 16+ fjorden topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ivonne

Re: Het 16+ fjorden topic

Bericht door Ivonne » do 02 sep 2010, 18:10

rocky&moby schreef:Afbeelding

Ik stem voor een 16+ meeting/rit. Ik wil wel iets organiseren, een leuke rustige rit hier op de heuvelrug met lunch :D

Ik heb 2 fjorden ( evt 3 paarden ) dus er kan ook iemand mee zonder paard.
vreselijk, wat een stuk eraf joh! Arm dier...gelukkig heb je iemand gevonden die je kon/wou helpen.
Rit is leuk idee, maar voor mij te ver weg :D
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ravke

Bericht door Ravke » do 02 sep 2010, 18:53

Jeetje, van die foto schrik wel, zo erg heb ik nog nooit gezien. Hopelijk gebeurd dit je niet meer nu.

Ik zou het heel leuk vinden om mee te gaan met de rit, maar woon té ver weg, en vervoer is moeilijk te regelen, jammer...
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 02 sep 2010, 20:06

Hey,

Bij Imka kan er ook niet veel af omdat het gewoon niet groeit maar wat het groeit groeit het naar voren helaas... Ze moet nu dus echt af gaan vallen en meer gaan lopen voor de doorbloeding en dus het afvallen.
De begrafenis is goed gegaan. Die man was heel blij met hoe het gegaan was dus dat is wel mooi!

Hij heeft de kunsthoorn er in eerste instantie niet opgesmeerd voor de nagels maar omdat Imka daar een heel gat miste en daardoor het ijzer uitstak. En daar kan ze dan later weer op gaan staan en hij hoopte hoe gezellig hij het ook vind ons nu voorlopig niet meer te zien of te horen :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
foss

Bericht door foss » vr 03 sep 2010, 04:26

Een 16+ rit lijkt mij echt een leuk idee als ik kan ga ik zeker mee.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » vr 03 sep 2010, 06:06

jeeetje ik schrik wel van die foto met een hoef en hoefijzer, dat ziet er macaber uit zeg! wat eng! wat vaag zo zonder been eraan. brrr.
ik kan wel erg lachen om hannibal lector hahaa
tja, dat is toch het beste voor de fjordjes hoor.
ze moeten echt niet teveel eten.
vorig jaar had ik lynda ook dikker, ze werd goed verwend door de stalbaas. een mega grote koeienwei voor 3 paarden, lekker vol groen gras. s avonds op stal kuil en een schep biks! dit kon echt niet voor een fjord. vaak gemopperd. totdat zijn paarden ook echt te dik werden en moeilijk gingen lopen...
lynda staat nu dan ook op weitjes die niet bemest worden en met weinig en taai gras, verder krijgt ze een plak hooi 's avonds op stal en een handje biks om ze naar binnen te lokken. ik heb haar dit jaar echt op rantsoen gezet. ze werkt helemaal niet veel of hard. slechts 1 a 2x per week. dus hierop kan ze dat prima doen hoor.
daarom heb ik ook echt besloten een grote bak op de loopstal uit te laten komen, ik wil ze wel het hele jaar buiten hebben kunnen staan maar niet het hele jaar in het gras... :n
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » vr 03 sep 2010, 06:07

ik vind het een top idee zo'n meeting maar woon helaas ver weg en ben heel erg zwanger ik sla dus over...
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » vr 03 sep 2010, 07:56

Oh ja, was ik nog vergeten. Ik heb gisteren mijn nieuwe rijbroek uitgeprobeerd....meteen op een rit van 4 uur... Niet slim bedacht ik achteraf, maar hij zit gelukkig echt zalig ! Denk dat ik er nog eentje van ga kopen.
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » vr 03 sep 2010, 08:19

Ik ga even over een datum nadenken en zal dan een topic openen voor de rit.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 03 sep 2010, 09:59

Om diverse redenen gaat een rit het voor mij ook niet worden.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
roos

Bericht door roos » za 04 sep 2010, 08:43

Danc heeft ook 1 kunsthoef zeg maar...
Vanmiddag weer les, ben benieuwd!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Ravke

Bericht door Ravke » za 04 sep 2010, 14:37

Vanmorgen een heerlijk ritje met mijn ventje gemaakt. Maar soms vraag ik het me af, nog steeds na 16 jaar... Voor een kluit aarde langs het pad, of een blaadje dat nét iets verder uitsteekt dan de rest springt ie opzij, maar op een smal landweggetje passeert ie een giga-tractor met giga-mestkar erachter op een halve meter, want, tja, even een stukje door het veld (zodat het voor iedereen net ff wat makkelijker gaat) dat is véél te lastig voor meneer. Hoezo eigenzinnig...

@ Pareltje: de nieuwe rijbroek is gearriveerd en geprobeerd, zit idd heerlijk!
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » za 04 sep 2010, 15:03

Zo, net terug van les, voor de 2e keer de DLL gedaan. Li doet haar best om het te begrijpen en langzaamaan gaat dat ook vast wel komen. Het is ook een heel verschil of iemand ineens achter je loopt en de stemcommando's enzo. Het ging in ieder geval lekker ontspannen. En naderhand kwam ze natuurlijk nog even terug om, ja hoor, te knuffen!

Ha, fijn Ravke! En hij staat zeker ook mooi, alles zwart! Haha, wat een tegenstelling toch he, ja, soms vraag je je af wat er in dat koppie rondspookt. Afgelopen week, reden we langs de sloot en die waren ze met zo'n machine aan het uitbaggeren. Zo'n zwaaiende arm eraan die steeds heen en weer ging. Maar ze liep heel braaf door. Kwamen we in een park, waar ze hadden gehooid en de balen nu in rol lagen te drogen. Ik voelde de aarzeling, dat was opeesn toch eng, dat hoort daar niet te liggen. Ze luisterde wel braaf en liep wel door, maar toch vraag je je af wat nou enger is??
Esther

Bericht door Esther » za 04 sep 2010, 17:43

Als ik morgen niet te moe ben gaat Jeskim in bad, hihi..
Ik zit al een poosje te wachten op mooi was weer en dan zal ze er echt aan moeten geloven!! Eens even lekker een dagje tutten!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » za 04 sep 2010, 17:45

Heerlijk is dat he, tutten met dat mooie weer.

Odette heeft vandaag kennis gemaakt met de varkens van de kinderboerderij. Het was jammer dat er twee hekken tussen zaten, want ze vond ze heel interessant.
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » za 04 sep 2010, 17:49

Goed weer is ook fijn met een keuring, maar eens lekker tutten is ook wel leuk!!
Zal een sproberen of ik een voor en na foto kan maken.. Ik denk dat ik het vergeet hoor!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » zo 05 sep 2010, 07:49

Haha Esther, ben benieuwd naar die "voor" en "na" foto! Tutten, wassen en poetsen doe ik niet veel met Li, toch belangrijk dat ik niet teveel aan haar vachtje zit zeg maar. Ze zijn hier nu alweer allebei een wintervachtje aan het opbouwen.
Esther

Bericht door Esther » zo 05 sep 2010, 19:38

Heb wel een voor en na foto gemaakt, maar nog niet geupload, hopelijk morgen..
Maar ze heeft lekker gebadderd hoor!! Ze heeft werkelijk geen pas gedaan, is toch een stuk makkelijker wassen dan Tea, die kan soms zo moeilijk doen en daarbij is Jeskim ook een iets handzamer formaat..
Maar alles gesopt, manen zelfs twee keer voor ze redelijk schoon waren. Het beviel Jeskim wel, alleen haar hoofd vond ze niet zo leuk, maar dan nog is het een stuk makkelijker dat bij Tea.
Na het wassen waren haar manen ook lekker zacht en dan zijn ze wel te knippen. Is ook nog wel redelijk gelukt al zeg ik het zelf..

Jeskim is dit jaar ook nog niet eerder helemaal gewassen en vind het toch wel fijn een keer in het jaar. Al het vuil er even af. Misschien moet ze voor de keuring nog een keer..
Digai heb ik niet gedaan, veulens doe ik zo min mogelijk, die zijn ook wat vatbaarder.. Maar Digai is wel gepoetst en geknipt, die was ook wel braaf!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » zo 05 sep 2010, 19:44

Zo gisteren les gehad en vandaag zelf gereden, heb best wel spierpijn...oeps.
Danc zijn vacht is ook echt enorm, en zit zoooo in dubio. Vorig jaar alleen de borst geschoren, achteraf maar goed want door die sneeuw amper kunnen rijden.
Ik heb jaren Danc helemaal geschoren, maar het probleem is dat hij hier in een groep staat en hij altijd de pineut is(lees ik moet dus gewoon 6 dekens kopen, daar komt het ongeveer op neer...)Lastig lastig lastig

Ben benieuwd naar de fotos Esther!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » ma 06 sep 2010, 06:56

ik gebruik nooit dekens en scheer ook nooit, de natuur heeft het zo mooi gemaakt daar kan geen deken tegenop. de paarden staan s winters ook zoveel mogelijk buiten.
ik heb 1x een zweetdeken bij lynda opgedaan nadat ze nat was. nou ze stond te dampen even later! doe ik dus ook nooit meer...
ik doe het in de winter gewoon rustiger aan en na het werken gewoon droogwrijven met stro en dan paar uurtjes op stal om op te drogen.
roos

Bericht door roos » ma 06 sep 2010, 10:51

Danc droogt echt heel langzaam op, doet er zo'n 2 uur over, te lang. En ik hoef in de winter maar naar hem te kijken en hij zweet, en de hele winter niks doen zie ik ook niet zitten
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Plaats reactie