Zomereczeem topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Nicole
Moderator

Re: Zomereczeem topic

Bericht door Nicole » za 19 jun 2010, 17:42

Raya staat er op dit moment ook echt super bij! Wel met deken, maar geen geschuur, af en toe de staart een beetje. Ik moet ook zeggen dat ze mooi slank is, onze nieuwe bijrijdster houd haar flink bezig ;)
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Jilly

Bericht door Jilly » za 19 jun 2010, 18:50

Is dat het enige stuk wat tot hiertoe 'aangetast' is? Valt nog best mee, of niet?

Fijn dat het goed gaat met Raya!

Hier gaat het ook super, deken ligt nog wel op, maar niks geschuur. Hij heeft wel een paar keer door de staartflap heen geschuurd waardoor de staart er alsnog rommelig uitzag, maar nu was alles mooi rustig :)
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 19 jun 2010, 20:48

Jilly schreef:Is dat het enige stuk wat tot hiertoe 'aangetast' is? Valt nog best mee, of niet?
Ja het valt zeker mee Jilly, alleen vind ik het als ik er naast sta zo opvallen, maarja dat kan ook komen omdat ik weet waar het zit natuurlijk
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » zo 20 jun 2010, 11:58

Nou als je het niet zou weten zou je echt niet zeggen dat Ulvy ecxeem heeft :n
Haar maantop komt tot haar neusgaten, haar staart is vol en dik en haar manen zijn echt enorm lang (al tot bij haar bovenbenen) en vol en dik (kom er met een borstel zonder antiklit echt niet doorheen) Zal binnenkort eens fotootjes maken.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
saskia
Moderator

Bericht door saskia » zo 20 jun 2010, 18:00

Sjors staat ook nog steeds rustig (en zonder deken) alleen ze lopen wel bij elkaar in de manenkam te knagen.
Maar zolang de huid rustig blijft en hij relaxed blijft maakt het me niet uit hoe hij er uit ziet.

Sjors rechts
Afbeelding

Sjors links
Afbeelding
hier zie je zijn manen links beter
Afbeelding

En ja, wij zijn WK-ready *o/* hoewel ik nog geen wedstrijd van het wk heb gezien ;)
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 20 jun 2010, 21:40

Sjors ziet er goed uit hoor Saskia +:)+
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 21 jun 2010, 12:05

De manenkam van Vera was vandaag lekker soepel en niet dik, ik heb wel even wat oude plekjes ingesmeerd, want ik wil het wel zo houden natuurlijk :D

Ilonka

Bericht door Ilonka » di 22 jun 2010, 22:09

Bij Ilonka gaat het nog steeds best goed (knock on wood) een paar kleine plekjes op neus, bij de ogen en op de buik, een kleine bijt wond aan het rechtervoorbeen maar ik mag nog niet klagen.

Marijke heeft Ros zijn masker/hood nog op?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 24 jun 2010, 05:50

Ilonk had gisteren heel veel jeuk. Ik vrees een beetje voor hoe ik haar vandaag ga aantreffen. Heb de erg jeukende plekjes even met Hydrocortiderm gemasseerd, wel een heus paardenmiddel maar als ik het kan stoppen valt het mee, anders is nu haar hele buik een natte pusbult...

Op Ijslanderforum enthousiaste verhalen over Derfen.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 24 jun 2010, 06:35

merken jullie ook dat de kam veel soepeler wordt als ze hard gewerkt hebben en ze goed hebben lopen zweten?
Ik heb gisteren 3 uur gereden en Vera goed laten werken, toen ik bij de wei kwam was haar kam echt veel minder dik en hard

Ilonka

Bericht door Ilonka » do 24 jun 2010, 06:39

Ik merk dat Ilonk minder last van haar eczeem heeft als ze hard moet werken. Ik geloof er heilig in dat zweet zorgt dat afvalstoffen worden afgevoerd en dat een paard daardoor minder eczeem heeft/er last van heeft.
Daarom kan Ilonk ook nooit normaal met pensioen...
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 24 jun 2010, 06:56

ja dat idee kreeg ik dus ook Annalynn, maar ik dacht aan Ilonka en die loopt endurance en heeft het toch ook nog behoorlijk erg. Vandaar mijn vraag :D

Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 24 jun 2010, 09:25

Ilonka schreef:Ik merk dat Ilonk minder last van haar eczeem heeft als ze hard moet werken. Ik geloof er heilig in dat zweet zorgt dat afvalstoffen worden afgevoerd en dat een paard daardoor minder eczeem heeft/er last van heeft.
Daarom kan Ilonk ook nooit normaal met pensioen...
Dat merk ik bij Ros ook hoor, ook als hij wat teveel spek krijgt heeft hij meer last. Ik moet hem na het werk goed afspuiten als hij veel gezweet heeft anders schuurt hij zich nog het rambam. Hij heeft twee weken vakantie van me gekregen na het harde werken in Laag Soeren en dan merk ik duidelijk meer irritatie op vliegen.
En en en zijn masker is nog heel, hij laat hem keurig zitten en ik heb pas één keer een oor terug hoeven stoppen *o/* .
Hij was rondom zijn ogen weer haarloos maar er is weer een beige waas zichtbaar. Gaat super dus!
Staart en manen laat hij nog helemaal met rust. Hij heeft wel weer wat wondjes op zijn kogels zitten op de plekken waar hij bijt. Maar ik klaag nog niet!
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 24 jun 2010, 10:02

dat klinkt goed Marijke, nou zo zien te houden deze zomer

Ilonka

Bericht door Ilonka » do 24 jun 2010, 15:27

Claudia klopt Ilonk loopt veel, kan je nagaan hoe erg haar eczeem anders zou zijn...
Zoals Marijke schrijft spek is niet goed, vandaar dat ik Ilonk behoorlijk schraal heb (vind ik uberhaupt beter voor een paard, eczeem of niet).
Enne Ilonka (en Brass bijna) zijn 'tuinslangbestendig' dus afspoelen na zweten, nu geen tuinslang meer dus nu doe ik het weer met emmer en spons. Maar meer jeuk inderdaad als ik dat niet doe.

Wat fijn Marijke! Wie weet kan hij nog eens de Boett hoofdkap op, dat is zo'n fijne kap met dat fijnmazige gaas voor de ogen.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 24 jun 2010, 15:40

ik kan haar helaas in deze wei niet afspuiten of afsponzen, ja met slootwater, maar of dat nou zo fris is :?

Ik denk dat ik eens aan de weide eigenaar vraag of ik haar bij hem mag wassen, hij heeft namelijk een pensionstal aan huis, dan kan ik haar weer eens wassen met die speciale shampoo die ik heb en waarvan ik de naam even niet meer weet :o

Jilly

Bericht door Jilly » vr 25 jun 2010, 07:06

Hoe doen jullie dat dan na het afspuiten, zo droog mogelijk maken en deken op of moeten ze bij jullie echt helemaal droog zijn?

Ik heb gisteren flink gereden en nadien Hay afgesponst/afgespoten, dan eten gegeven, opgeruimd en nadien nog even met een handdoek er over geweest. Toen was hij nog een beetje klammig, maar toch maar deken op gedaan...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 25 jun 2010, 07:19

Ilonk wordt ook gewoon gewassen met grondwater, dat helemaal bruin-gelig is, altijd beter dan niet afsponzen/spoelen vind ik.
Jilly ik 'trek' Ilonk droog met mijn hand, onder haar buik doe ik even met een handdoek en dan doe ik de Boett er op. Dat is een sneldrogende deken dus dat gaat prima. En Ilonk heeft zo erg jeuk dat ik haar liever klam onder de deken heb dan dat ze last heeft van de vliegjes (vooral 's avonds).
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 25 jun 2010, 07:47

Ik haal inderdaad even het zweetmes (soms niet eens) erover en de deken gaat er weer op. Als hij een bui regen krijgt blijft hij ook niet droog. Als het heel warm is buiten spuit ik na het rijden Ros af, doe hem zijn deken om en spuit de deken ook nog even nat. Hij vindt dat heerlijk (anders zou hij wel weglopen denk ik :D). Het koude water is ook jeukstillend.

Gisterenavond zat ik met iemand te praten en die beweerde dat de eczeemdekens gevaarlijk zijn voor paarden, een paard bij haar op stal had er vieze brandwonden aan over gehouden :? . Nou vraag ik me wat voor deken dat dan in hemelsnaam geweest...
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 25 jun 2010, 07:59

In ik denk 10 jaar Boett dekens nog nooit gehad! Heb overigens nog nooit een ander merk geprobeerd want ik ben reuze tevreden.
Plaats reactie