Het E-tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Esther

Re: Het E-tjes topic

Bericht door Esther » di 21 jul 2009, 04:12

Flower heeft vandaag heerlijk lopen scheuren!! Ik was op Jeskim aan het rijden en mijn bijrijdster op Tea.. We reden gewoon bij de kleintjes in het land..
Fjel en Flower racen en gek doen, was een prachtig gezicht!!

Flower heeft er weer een fan bij, bijrijdster Jolanda heeft meerdere malen gezegd, oh wat is die kleine leuk zeg!!

Flower is op het moment weer van Jeskim af en is nu helemaal Tea minded.. Die loopt ze nu de hele tijd achterna als ze niet bij Fjella is, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Elvis

Bericht door Elvis » di 21 jul 2009, 17:52

Leuk is dat he Esther!Hier gebeurt dat ook altijd als we rijden op Imka.Ze gaan alleen zo hard dat er geen foto van te schieten is.Ben benieuwd hoe Flower eruit ziet nu tussen jou kudde
*-:) (stille hint haha)
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » di 21 jul 2009, 19:03

Gezellig Esther, samen rijden met je bijrijdster. Ik vind het alleen namelijk ook altijd zo saai, hihi.

En jaaaaa :D , Yvonne en ik hebben een dubbelspantuig gekocht/besteld voor de shetlanders. Normaal staat Juweeltje alleen voor de recreatie/maraton wagen, maar hij is ook gemaakt voor het dubbelspan. We hebben een langboom, helemaal in het plastic nog, alleen het dubbelspan tuig ontbrak nog. We gingen wel vaak samen rijden met de pony's, maar dan moest je met zijn drieen zijn, ivm 2 op de grote wagen (1 groom) en Byoux voor de sulky met 1 persoon.
We hopen hem misschien deze week nog wel binnen te krijgen.
Wel heel gaaf, even weer een nieuwe uitdaging ,aangezien Justin nog wel ruim een half jaar stil staat ivm haar hoef :( , en de fjorden, tja, die kan ik geen 3 kijken :n , haha.
Leuk, leuk, leuk dus... Ben benieuwd hoe moeder en dochter er uit gaan zien, en het gaan doen in het span.

Nog een leuk fjorden-peuter-verhaaltje....
E&E hadden vandaag erg veel last van vliegen in/op/naast de ogen, was een naar gezicht. Even langs de ruitersportzaak geweest, kwamen we thuis met 2 vliegenkappen, voor over het voorhoofd, dat stopt net voor de neus begint, achter de oren maak je hem vast, en onder de kaak. In het zwart, ze zien er nu net uit als ridders :Y) , hiha.
(ze dragen ze alleen overdag, snachts gaan ze af)

Maar nu komt het... Ze lieten ze zo opzetten, eerst Ewald, toen Eachann, we liepen de wei weer uit, en keken nog even naar ze in de bak..
En toen... Zagen ze elkaar!!! 8) Help!!! Als twee snuivende stieren stonden ze tegenover elkaar }-o , het duurde even voordat ze elkaar niet meer eng vonden, je kunt wel raden hoe lachwekkend dat er heeft uitgezien, echt we hebben ons gescheurd van het lachen... Arme jongens.. De wereld is al zo groot als je fjordenbaby bent, hihi. _/-o_
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Elvis

Bericht door Elvis » di 21 jul 2009, 19:17

Hey wat leuk een dubbelspan!!Je kan vast niet wachten om het uit te proberen ;) Toch leuk dat je dan met de shetten nog wat kunt doen nu Justin op rust staat en de fjordenkinders te jong zijn.

Hier waren er ook erg veel vliegen vandaag vast omdat het zo broeierig was.Helaas hebben de vleigenkappen of netjes hier weinig zin,Elvis trekt ze er bij iedereen af en zelf ontdoet hij zich er ook van.We kunnen ze het beste omdoen als we er zijn en Elvis in de gaten kunnen houden,maar ja wie weet ooit went hij er misschien aan.

Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » di 21 jul 2009, 19:39

Ja, bij jullie ook zo veel vliegen? Het was vandaag echt erger als vorige dagen, dus dat kan aan het broeierige weer liggen dus..

Haha, die Elvis, die plukt overal aan he, zo te horen, takken, vliegennetjes, hihi. Lekker speels dus, misschien kun je hem leren apporteren met pionnetjes, haha.

Nee, kan echt niet wachtten, ik hoop dat het er donderdag al is. Dan zijn we savonds allebij vrij, spannend!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Elvis

Bericht door Elvis » di 21 jul 2009, 21:11

Zul je altijd zien dat het op zich laat wachten,dat heb ik ook altijd als ik wat bestel :(

Ja die Elvis,hij ziet in alles wel speelgoed geloof ik.Volgens mij word dit echt een ontzettende puber waar ik me handen vol aan krijg.maar hij is aan de andere kant echt een doetje hoor,want op de weg heeft hij niet zo'n grote waffel ;) En op je stem reageert hij ook wel heel erg goed,staat hij gelijk te smakken als hij een grote mond krijgt.

Ja die rotvliegen,vandaag viel het ons ook op dat het zo erg was.Mag van mij best weer even koeler zijn met beetje wind vinden de vliegen ook niet leuk!

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » wo 22 jul 2009, 03:13

Tea had echt afschuwelijk last van dazen vliegen vandaag. De rest viel mee, ze moeten altijd Tea hebben. Tea heeft ook zo'n masker..

Oh, wat had ik dat graag willen zien van Eachann en Ewald, hihi.. Ik weet nog dat ik mijn KWPN met blauwe vliegendeken in de wei zette.. Jeskim en de rest 'AAAAAAH, wat is dat!!!, vlucht voor je leven!!'

Foto's maken terwijl ik erop zit wil niet zo goed, moest iets moeite doen zodat Jeskim er niet achteraan ging, hihi.. Mijn ouders komen helaas nooit op het idee om foto's te maken..

Foto's die ik van flower heb staan nog steeds op de cam en zijn nog steeds niet bij Annabel..

Stoute Elvis, overal aan te sleuren.. Hopelijk leert hij het een keer af.. Ja insmeren met wat viezigs, maar dan heb je die kap ook helemaal goor, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 23 jul 2009, 08:37

Gister was ik al weer vroeg op stal vanwege het straten, en het was weer zo erg met die vliegen. Dus vliegennetjes kappen op gedaan. Het ging goed maar op een gegeven moment kwam Elvis weer zonder zn netje aan lopen. Nou dacht ik Elvis zoek het maar uit met je vliegen in je ogen...! De rest liet het wel zitten, en Elvis heeft ze er ook niet van ontdaan dus prima hij zal het wel niks vinden hihi!

Gisteravond even wezen wandelen, nou ja marjan mn verzorgster heeft gewandeld met Emy en ik zat op Imka en desire die liep met Elvis. Op naar de huttenbouw. De muziek was al in het weiland te horen dus dat werd steeds harder naar mate je dichterbij kwam. Konden ze dus mooi aan wennen. En je raadt het al toen we ervoor stonden niks meer waren ze de hutten aan het bespreken wie de mooiste had. Nou ja alles ging via een microfoon dus dat was ook wel iets om aan te wennen. Imka heeft er een handje van om goed door te lopen en ik hoorde hoefjes achter me. En op een gegeven moment "nanc wacht ff" was Elvis een eind achterop geraakt en liep te steigeren en te doen. Als hij iets eng vind gaat hij de lucht in en springt boven op je. Emy was best braaf langs de hutten. Die was niet erg onder de indruk! Alleen op de terug weg... Zo blijft ze netjes bij je lopen en zo ineens heeft ze het en trekt ze je mee dan gaat ze harder lopen. Dan loopt ze ook over je heen! Dus dat is even verteld dat dat niet de bedoeling is. En ineens hoor ik een gil, stond Emy dus weer op Marjan dr tenen zo dicht loopt ze dus op je! Hihi en dr enkel was net genezen want de vorige keer was ze op dr enkel gesprongen. Als Emy iets eng vind gaat ze boven op je lopen.... Hoop dat ze dat snel afleert want moet er niet aan denken dat ze op mn geopereerde voet gaat staan met al die krammen en schroeven!

Dees had een dikke duim omdat ze Elvis tegenhield toen hij stijgerde en boven op haar dreigde te landen en Marjan had een kloppende teen. Verder is alles goed gegaan hihihi! En die kleintjes die hadden weer een wijze les achter de rug....
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » do 23 jul 2009, 20:28

Flower heeft er weer een fan bij!!
Mijn hoefsmid vindt haar ook leuk.. Was zelf niet bij het bekappen maar mijn vader zei dat hij het een erg leuke pony vind..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Elvis

Bericht door Elvis » do 23 jul 2009, 20:36

Wat een avond he haha...We hadden allemaal wat geloof ik. :D

Elvis helemaal showen en vervelend doen daar,dat steigeren is even duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is :( .Er stonden natuurlijk allemaal kinderen te kijken maar dat kon me even niets schelen.!Emy is echt een schatje buiten..dat tref je maar weer nanc ;) Mijn duim klopt nog steeds..

Leuk dat je Hoefsmid haar ook leuk vind Esther!Mijn hoefsmid was nooit zo enthousiast als ik hem belde voor Hosta haha :+

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 24 jul 2009, 08:16

Leuk dat je Hoefsmid haar ook leuk vind Esther!Mijn hoefsmid was nooit zo enthousiast als ik hem belde voor Hosta haha
En dat vind je serieus gek... Die arme jongen ik zie hem nog voor me! 8)7
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » vr 24 jul 2009, 11:27

nancy imka schreef:
Leuk dat je Hoefsmid haar ook leuk vind Esther!Mijn hoefsmid was nooit zo enthousiast als ik hem belde voor Hosta haha
En dat vind je serieus gek... Die arme jongen ik zie hem nog voor me! 8)7
Ja dat vond ik gek!!Wie wil er nou niet zo'n topper beslaan ;) Gelukkig maakte een bak koffie en een stuk boterkoek een hoop goed na anderhalf uur tillen trekken en duwen haha..
Elvis is dan weer stukken makkelijker gelukkig,al hebben we wat weinig geoefend he nanc!! :=

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 24 jul 2009, 15:19

Enne zelfs die bak koffie kreeg hij niet joh, weet nog hoe dankbaar hij was toen ik vroeg of hij misschien koffie wilde hahaha

Nou ik heb no geen aantal keren geoefend om dr te beslaan hahaha! Als ik een hamer in mn handen had en ik pakte dr hoefjes op reageerde ze al niet meer als ik erop tikte! Nou dag ze zijn nog jong en we mochten ze niet iedere dag uitkrabben dus :D
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 25 jul 2009, 15:40

Dat leren ze met de jaren gelukkig :D
En dat jonge grut heeft soms ook nog wat last dat ze snel uit balans zijn..

Ik zat vandaag alle foto's door te nemen van Evian.
Van dag 1 tot nu, maar ik had niet gedacht dat hij zo uit zou groeien.
Eigenlijk zie je nog zo weinig aan een veulen!
roos

Bericht door roos » ma 27 jul 2009, 20:58

ZO ben ik ook weer, terug van weg geweest...Het was in Griekenland zoooo warm boven de 40 graden!

Ekdal kwam vandaag naar mij toerennen in het land en danc dacht neeeehhh heejj komt ze weer met een halster ;)

Ekdal zijn wond ziet er nog steeds goed uit. Haren beginnen goed te groeien, dus ik heb hoop voor de 15e ! (meteen toen ik thuis was het boekje kijken haha)

@Viv: Ja Ekdal was heel braaf. Zijn manen moet ik nog een beetje bijknippen, maar dat komt goed!

@Daphne: ja een e,e en e foto, lijkt mij erg leuk!mijn vader gaat ook mee, die moet rijden, dus die maakt ook wel genoeg fotos!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 28 jul 2009, 15:46

Vandaag zijn Imka Emy en Elvis weer naar de hoefsmid geweest. Imka was een beetje aan het klieren, maar die kleintjes daarintegen die gedroegen zich prima!

Emy heeft nog echte veulenvoetjes zei hij. Hij vond haar super goed gegroeid. Ik zei al haha maar ze krijgen ook pokon! Elvis was ook super gegroeid. Kon alleen wel weinig van zn hoefjes af... Bij Emy heeft hij dat niet gezegt!

Enne ook hiermee pesten Desire en ik elkaar met wie de braafste pony heeft. De hoefsmid vind het altijd wel grappig en had besloten dat Emy het braafste met haar voorbenen is en Elvis met zn achter benen hihi. Dus de stand is gelijk...
Imka was een beetje aan het etteren. Iedere keer dr beentjes weg trekken weg lopen enz. Ik zit altijd op een krukje dus ik heb haar ook zo gauw niet terug (en ben vaak te lief) maar goed ook haar ijzers zitten er weer onder!

Was weer een leuk dagje paardjes dus! Super peuters!!!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » di 28 jul 2009, 15:50

Van de week was mijn zus er ook, maar nu is Evian in de uitprobeer-periode gekomen ben ik bang.
Hij bleef maar aan het klieren. Naar voren, naar achteren, opzij, hangen, benen weg trekken. Alle trucjes haalde hij uit de kast. Dag erna stonden ze lekker in de paddock. Heb ik nog even proberen te oefenen. Maar als ik zijn voorbeen vroeg liet hij zich gelijk hangen. Ik hield vast en meneer lag gelijk op de knieeen en bleef zo maar even zitten.. Dat wordt de komende tijd dus weer meer oefenen!
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 28 jul 2009, 15:54

Yvette_Minouk schreef:Van de week was mijn zus er ook, maar nu is Evian in de uitprobeer-periode gekomen ben ik bang.
Hij bleef maar aan het klieren. Naar voren, naar achteren, opzij, hangen, benen weg trekken. Alle trucjes haalde hij uit de kast. Dag erna stonden ze lekker in de paddock. Heb ik nog even proberen te oefenen. Maar als ik zijn voorbeen vroeg liet hij zich gelijk hangen. Ik hield vast en meneer lag gelijk op de knieeen en bleef zo maar even zitten.. Dat wordt de komende tijd dus weer meer oefenen!

Ik maakte een opmerking van je kan Emy wel beslaan hoor! Beslaan zegt hij je bent toch niet gek. Ik zeg nee maar het zou kunnen. Ik had een hamer in mn handen en heb toen meteen geoefend met een hamer te tikken op haar hoefjes hihi en dat liet ze gewoon netjes toe! Oh zegt hij dan rammen we er meteen ijzers onder :P
Ik zeg we moesten toch oefenen nou dat heb ik gedaan alleen was ze zo braaf dat ik ook getikt had op dr hoefjes....

T zijn gewoon super pony's!!! Hangen deed Emy hier ook in begin maar ik hield haar gewoon vast ook al ging ze bijna op dr knieen! Dat deed ze twee keer en toen vond ze het niet zo grappig meer. Dat scheelt toch wel hoor of je een Emy of een Immie vast hebt hihi. Emy is nog niet zo zwaar!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » di 28 jul 2009, 17:52

Ekdal hangt ook wel eens hoor.Dan zeg ik heel hard NEE en houd vast maar soms lukt het echt niet meer en de vorige keer lag hij op zijn knieeen en toen was de pret voorbij want dat deed toch best wel erge pijn!

Vandaag een voorbrenghalstergeval gekocht, hij past net, Ekdal heeft toch best een groot hoofd!
Ook meegeoefend, maar die ketting was best raar en niet eens eetbaar,dat vond Ekdal wel erg jammer!

Toen ik Ekdal uit het land ging halen, was er aan de overkant vd sloot iemand aan het maaien met een grote maaimachine. Ik had even gewacht totdat die meneer wat verder weg was en toen ben ik er lang gelopen. Ekdal keek wel, maar voor de rest was ie niet bang. Denk dat ie de vorige keer dat ik hem op zijn lazer heb gegeven niet is vergeten(niet dat ie niet mag schrikken, dat gebeurt bij ieder paard maar hij moet niet zijn benen daar achter gooien en gek doen zodat het te gevaarlijk wordt)

Danc is weer naar de tandarts geweest. Ik was er niet bij, maar hoorde dat ie erg braaf was, hij heeft al zijn tanden nog, een goed gebit, alleen wat haakjes.
Hij is tussen de 20 en 24 jaar. Ach ik houd het gewoon op 23 jaar ;)
Dus daarna Danc maar laten staan en dus wat met Ekdal gedaan. En nog een andere paardje van een stalgenoot die op vakantie is.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » wo 29 jul 2009, 15:31

Een bekend fenomeen dus dat hangen.
Evian was alleen niet bepaald onder de indruk om op zijn knieen te zitten. Hopelijk leert hij het gauw af dat soort geintjes.

Vandaag had hij gelukkig een goede dag.
Het was knipdag en hij mocht als tweede.
Ik had hem uit de paddock gehaald en hem langs Gaby vastgezet.
Nog even ingesprayd met vliegen- & dazenspul (wat hij wel een beetje eng vond) en daarna heeft hij héérlijk staan slapen. Ideaal om te knippen.
Maar ja, Harry hield zijn hoofd omhoog, mijn moeder knipte en ik was lekker met de borstel in de weer. Dus eigenlijk mocht hij ook niet klagen :D
Gesloten