Wat zijn ze sterk, de F-jes zijn aan het werk. Deel 9!
Re: Wat zijn ze sterk, de F-jes zijn aan het werk. Deel 9!
Wat gaat het snel met de F-jes en wat doe ze het goed.
Fjellko staat de hele zomer al niks te doen lekker in de wei en in het najaar mag hij een beetje gaan werken.
Het blijft een paard met een moeilijk karakter dus als hij terug is uit de wei hebben we daar een hele kluif aan.
Fjellko staat de hele zomer al niks te doen lekker in de wei en in het najaar mag hij een beetje gaan werken.
Het blijft een paard met een moeilijk karakter dus als hij terug is uit de wei hebben we daar een hele kluif aan.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Wat zijn alle F-jes goed bezig zeg
. Buitenritten, rond rijden in de bak
.
Mijn zadel pas avond
Gister zou ze om 7 uur bij mij zijn en 2 minuten voor 7 belde ze dat dat niet ging lukken dat het later werd, nu was ze er om 9 uur. Dus pommels gepast en Fio en Aiden hebben allebei de zelfde maat dus dat is makkelijk
. Pommel in de zadel gedaan en zadel op Fio gelegd, lag super!!! Ik er nog even opgekropen natuurlijk
. Hij zat weer lekker en vond het allemaal wel best
. Daarna zadel op Aiden gelegd en ook daar lag die super!!! Aiden was super braaf met zomaar even zadel passen
!! Nou beugelriemen en beugels eraan, goede singel erbij, mooi hoes en klaar was ik
. Ik ben er echt super blij mee, nu kan ik lekker rustig verder met waar ik mee bezig was
.
Nu ga ik lekker beginnen met Fio en Aiden
. Heb er zin in
.

Mijn zadel pas avond

Gister zou ze om 7 uur bij mij zijn en 2 minuten voor 7 belde ze dat dat niet ging lukken dat het later werd, nu was ze er om 9 uur. Dus pommels gepast en Fio en Aiden hebben allebei de zelfde maat dus dat is makkelijk

Nu ga ik lekker beginnen met Fio en Aiden

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Fijn dat het gelukt is met je zadel!
Nu kun je lekker rijden met je twee mannen.
Dit was een van de eerste keren op Fenna:

Samen met Odette gras eten:

Ze staat in een groot weiland, maar toch kiest ze het smalste stukje:

Nu kun je lekker rijden met je twee mannen.
Dit was een van de eerste keren op Fenna:

Samen met Odette gras eten:

Ze staat in een groot weiland, maar toch kiest ze het smalste stukje:

Odette&Fenna
Fenna lijkt dan ook weer pupperig onder het zadel! Gelukkig, dan is dat niet alleen zo bij Fjel, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Fugo gaat volgende week eerst naar de keuring en daarna gaan we rustig aan weer wat doen leren sturen enzo
Iedereen is lekker bezig met de paardjes maar ik vind Fugo nog zo'n puppy
dus doen het heel langzaam aan.
Iedereen is lekker bezig met de paardjes maar ik vind Fugo nog zo'n puppy

Jeetje Fjella ook al onder het zadel geweest, leuk man!!
Finn heeft de afgelopen week weer 2 keer aan de longe gelopen (super braaf). Van de week had ik hem aan een bitje willen laten wennen. Helaas is mini Finn nog meer inieminie dan ik dacht. Quincy haar oude hoofdstel (grote cob) is veel te groot, maar ook de kleiner vallende van Celinde was nog te groot.
Gister gaan wandelen naar de genieput. Had ik tegen de vliegen een dekentje op willen doen. Quincy haar maatje 175 was te lang, dus maar weer afgedaan.
Qua schofthoogte gaat het wel aardig goed, hij blijft groeien en scheelde niet heel veel bij de haflinger Anna die met ons mee was (1.46m), tenminste zo oogde het. In ieder geval geen 5cm, dus hij is gelukkig de 1.40m wel gepasseerd.
Op zoek naar de paardenpokon dan maar...
Maar het schatje is wel een waterratje. Is met de haflinger meegeweest tot de diepte waar hij echt kon zwemmen. Vond hij prachtig. Ik zelf ben met hem geweest tot mijn knieën en hij dan nog een klein stukje dieper. Laarzen vol water, broek doorweekt, maar erg leuk gehad.

Finn heeft de afgelopen week weer 2 keer aan de longe gelopen (super braaf). Van de week had ik hem aan een bitje willen laten wennen. Helaas is mini Finn nog meer inieminie dan ik dacht. Quincy haar oude hoofdstel (grote cob) is veel te groot, maar ook de kleiner vallende van Celinde was nog te groot.
Gister gaan wandelen naar de genieput. Had ik tegen de vliegen een dekentje op willen doen. Quincy haar maatje 175 was te lang, dus maar weer afgedaan.
Qua schofthoogte gaat het wel aardig goed, hij blijft groeien en scheelde niet heel veel bij de haflinger Anna die met ons mee was (1.46m), tenminste zo oogde het. In ieder geval geen 5cm, dus hij is gelukkig de 1.40m wel gepasseerd.
Op zoek naar de paardenpokon dan maar...
Maar het schatje is wel een waterratje. Is met de haflinger meegeweest tot de diepte waar hij echt kon zwemmen. Vond hij prachtig. Ik zelf ben met hem geweest tot mijn knieën en hij dan nog een klein stukje dieper. Laarzen vol water, broek doorweekt, maar erg leuk gehad.

Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Wat leuk, Finn in het water!
Ik denk altijd dat Fenna de enige is die nog zo puppy is, maar dat valt dus wel mee
.
Ik denk altijd dat Fenna de enige is die nog zo puppy is, maar dat valt dus wel mee

Odette&Fenna
Wat goed van Fjella! Dat pakt ze allemaal lekker op!
Heerlijk in het water met Finn!
Hierbij weer even een kleine update over Falko.
Stappen in de bak gaat nu gewoon super, hij loopt dan ook lekker rond en laag en begint al mooi in te buigen met de stuuroefeningen. De draf daarintegen heeft hij wel wat meer moeite mee. Met name dan ook met inbuigen en laag lopen. Gister een aantal 8jes in draf gereden waarbij ik duidelijk merk dat hij het moeilijk vind hihi maar komt allemaal wel goed, hij is nog jong.
Hierbij ook nog wat foto's van Falko.

Heerlijk in het water met Finn!
Hierbij weer even een kleine update over Falko.
Stappen in de bak gaat nu gewoon super, hij loopt dan ook lekker rond en laag en begint al mooi in te buigen met de stuuroefeningen. De draf daarintegen heeft hij wel wat meer moeite mee. Met name dan ook met inbuigen en laag lopen. Gister een aantal 8jes in draf gereden waarbij ik duidelijk merk dat hij het moeilijk vind hihi maar komt allemaal wel goed, hij is nog jong.

Hierbij ook nog wat foto's van Falko.

Falko is veranderd! Hij begint volwassener te tonen
En nog groter 

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Groot is hij zeker.... Volgende maand weer een keer meten
Vind alleen wel dat hij nog zo smal is..
En volwassen word hij zeker, vandaag rondje door de bebouwde kom gewandeld, paar maanden niet gedaan wegens de dazen enz... Voorheen was het happen en klieren met wandelen maar nu loopt hij als een mak lammetje achter mij aan. Auto's, dichtslaande deuren, mensen aan het klussen en fietsers naja ga zo maar door, vind hij allemaal wel leuk om naar te kijken maar een stap ervoor opzij zetten echt niet! Ik was zo trots vandaag en heb zo genoten van de wandeling!

Vind alleen wel dat hij nog zo smal is..
En volwassen word hij zeker, vandaag rondje door de bebouwde kom gewandeld, paar maanden niet gedaan wegens de dazen enz... Voorheen was het happen en klieren met wandelen maar nu loopt hij als een mak lammetje achter mij aan. Auto's, dichtslaande deuren, mensen aan het klussen en fietsers naja ga zo maar door, vind hij allemaal wel leuk om naar te kijken maar een stap ervoor opzij zetten echt niet! Ik was zo trots vandaag en heb zo genoten van de wandeling!

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Fenna is idd. nog erg guppie! Wat een verschil dan tussen de F-jes he. Maar qua braafheid doen ze het allemaal top volgens mij 
Finn en Falko zien er ook goed uit!
Vandaag bezoek gehad van Grietje. Die had haar zadel mee om even op Fin te passen, ben namelijk al wel aan het rondkijken voor een ander zadel. Momenteel de centjes alleen even niet (duuuuur zo'n verhuizing), maar wel aan het oriënteren. De wintec ligt niet goed namelijk, is wat aan de krappe kant en schuift. De JC Vries van Grietje lag erg mooi, zelfde boommaat maar een veel breder kussenkanaal. Ook een mooi singelsysteem, ze zitten door het zweetblad heen. Zat nog lekker ook, alleen wil ze 'm helaas niet kwijt
Maar weet nu wel wat ik wil, dat wordt dus sparen en op termijn de zadelmaker langs laten komen
Ik houd ondertussen in de gaten of ie ook ergens tweedehands voorbij komt, maar dat valt vooralsnog niet mee...
Verder Fin nog eventjes aan de dubbele longe gehad, ging weer super
Alleen heeft ze het in de wei wel zwaar nu
haar nieuwe vliegendeken werkt als een soort schietschijf voor Yli...de stier vs. rode lap idee. Dus Fin moet af en toe heeeel snel wegwezen als Yli weer met zo'n actie komt. Vind het zo sneu, maar je doet er niks aan... Hopelijk went Yli er gauw aan. Fin vindt het heerlijk verder, die is zichtbaar een stuk relaxter in de wei. Nu hopen dat haar bulten ook wat minder worden.

Finn en Falko zien er ook goed uit!
Vandaag bezoek gehad van Grietje. Die had haar zadel mee om even op Fin te passen, ben namelijk al wel aan het rondkijken voor een ander zadel. Momenteel de centjes alleen even niet (duuuuur zo'n verhuizing), maar wel aan het oriënteren. De wintec ligt niet goed namelijk, is wat aan de krappe kant en schuift. De JC Vries van Grietje lag erg mooi, zelfde boommaat maar een veel breder kussenkanaal. Ook een mooi singelsysteem, ze zitten door het zweetblad heen. Zat nog lekker ook, alleen wil ze 'm helaas niet kwijt

Verder Fin nog eventjes aan de dubbele longe gehad, ging weer super

Alleen heeft ze het in de wei wel zwaar nu

JC is inderdaad een fijn zadel. Dat heb ik ook voor Odet.
Sommige paarden reageren heel vreemd op vliegendekens
.
Fenna kan met haar eczeemdeken niet bij Nick in de wei, want hij is vreselijk bang. Ze kunnen wel naast elkaar staan op de poetsplaats en samen in de bak, maar in de wei gaat het helemaal mis
Hij blijft maar rennen, net zo lang totdat de deken af gaat.
Sommige paarden reageren heel vreemd op vliegendekens

Fenna kan met haar eczeemdeken niet bij Nick in de wei, want hij is vreselijk bang. Ze kunnen wel naast elkaar staan op de poetsplaats en samen in de bak, maar in de wei gaat het helemaal mis

Odette&Fenna
way heeft Falko al een volwassen hoofd/blik.
Mooie foto van Finn in het water
Ik heb Fatoush zijn staart vanmiddag even gewassen met zwavelteershampoo, hij had vannacht geschuurd (rottige dazen
). Hij is zo makkelijk met de tuinslang, hij geniet er echt van. Het is alleen wel een vervelend schepsel als ik Baranna haar staart wil wassen
Baranna vindt het vaststaan nog steeds griezelig en nu zat Fatoush ook nog eens steeds aan haar hoofd te zeuren, halster trekken, touw trekken, shamppofles omgooien....pubers
Mooie foto van Finn in het water

Ik heb Fatoush zijn staart vanmiddag even gewassen met zwavelteershampoo, hij had vannacht geschuurd (rottige dazen

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Fugo krijgt donderdag de smid nog even langs om alles nog even bij te werken voor de keuring. Vrijdag of zaterdag een hele bad zodat hij er netjes voorstaat zaterdag op de keuring

Leuk dat de F-jes naar de keuring gaan Fjellko gaat volgend jaar eerst even wat meer met hem doen anders werkt het niet met hem.
http://www.fjorkahoeve.nl
Gisteren zouden Janna en ik weer met Fjel aan de gang, maar ik was niet fit. Of niet fit, ik moet even flink op de rem, de laatste weken veel te druk gehad en ik wil niet echt ziek worden..
Maar laatst al wel even nieuwe bakstukken gehaald, die aan 'haar' hoofdstel waren te lang, dus maatje kleiner gehaald. En een ander bitje, moest die weer een maatje breder hebben. Dat is een dubbelgebroken bustrens geworden. Binnenkort dus even opnieuw passen..
Maar laatst al wel even nieuwe bakstukken gehaald, die aan 'haar' hoofdstel waren te lang, dus maatje kleiner gehaald. En een ander bitje, moest die weer een maatje breder hebben. Dat is een dubbelgebroken bustrens geworden. Binnenkort dus even opnieuw passen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
ik doe voor 1x even een linkje naar bokt, is handiger met de filmpjes! 
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1648325

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1648325
Wat een gaaf film/foto verhaal heb je ervan gemaakt Suzanne! Echt leuk!
Dan maar even wat rustiger aan he Esther, je lichaam verteld je wel tot hoe ver je kan gaan
Haha Ivonne, ik herken het zooo, Falko deed het ook heel erg en dan vooral de paarden die vast staan los maken enz.... Niet bepaald grappig voor ons maar hij had grote schik, gelukkig is die periode nu voorbij
Voor alle F-jes die naar de keuring gaan alvast succes, voordat ik het van de week vergeet
Dan maar even wat rustiger aan he Esther, je lichaam verteld je wel tot hoe ver je kan gaan

Haha Ivonne, ik herken het zooo, Falko deed het ook heel erg en dan vooral de paarden die vast staan los maken enz.... Niet bepaald grappig voor ons maar hij had grote schik, gelukkig is die periode nu voorbij

Voor alle F-jes die naar de keuring gaan alvast succes, voordat ik het van de week vergeet

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Ben benieuwd hoe Fugo het gaat doen in Lisse, alvast veel succes Anneke! 
Haha bij Fjella d'r hoofd gaat het blijkbaar andersom als bij Fin. Die heeft een groot hoofdstel, klein bitje
Ik heb vandaag voor het eerst alleen met Fin gereden
Wilde eigenlijk met hulp van Douwina aan de slag, maar die kon helaas niet. Dus ja toen maar de stoute schoenen aangetrokken. Het begin ging even niet zo soepel, Finnea snapte er helemaal niks van
Toen toch even wat strenger opgetreden (ik ben gauw te voorzichtig..) en ja hoor, het kwartje viel. Ik moet er wel goed bij blijven, want als ik niet op let zwabbert ze zo de hoefslag af hihi. Maar als ik haar bij de les houd loopt ze keurig haar rondjes. Zelfs in draf! Alleen verliest ze gauw tempo, dus volgende keer toch maar weer Douwina in het midden. Die kan haar net even wat makkelijker met de longeerzweep vooruit krijgen. Verder deed ze het keurig hoor, zelfs van hand veranderen 

Haha bij Fjella d'r hoofd gaat het blijkbaar andersom als bij Fin. Die heeft een groot hoofdstel, klein bitje

Ik heb vandaag voor het eerst alleen met Fin gereden

Wat zijn jullie allemaal goed bezig zeg
.
Vanaf deze week ga ik ook beginnen met mijn mannen. Heb nu mijn zadeltje dus ben er helemaal klaar voor
.

Vanaf deze week ga ik ook beginnen met mijn mannen. Heb nu mijn zadeltje dus ben er helemaal klaar voor

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie