Op buitenrit of in de bak, onze D-tjes doen het met gemak! V

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
k4tink4
Contacteer:

Re: Op buitenrit of in de bak, onze D-tjes doen het met gema

Bericht door k4tink4 » vr 11 feb 2011, 14:54

Ik mis 'n lttr, dus plaats vanavond 'n langr bricht, andrs staat 't zo stom :P

:+:
Afbeelding
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)
Afbeelding
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » vr 11 feb 2011, 15:03

Dikke kont, Djint!
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » za 12 feb 2011, 09:12

Wat is Djinty donker zeg!

Oja vergeten te zeggen dat ik gisteren wederom weer heerlijk heb gereden met Dakoot, lekker langs de vloedlijn gescheurd, was geen kip te bekennen dus super relaxed :D

En wat gaat de tijd snel he, onze D-tjes worden alweer 4 dit jaar!
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » zo 13 feb 2011, 06:31

Ja het gaat echt snel!
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 13 feb 2011, 11:18

Hier gaat alles weer zijn gangetje, Dieter staat op stal en geniet met volle teugen van iedereen die langs komt. (lees: meneer staat iedereen met puppie ogen aan te kijken of hij niet een knuffel kan bemachtigen)

Hij ziet er momenteel echt niet uit, net als Timor zelf die krijgen in de winter echt een vreselijk harig hoofd hihi.
En dat ziet er helemaal ernstig uit nu hij naast Ed staat (2 jarige hengst v. Anton), die heeft een super sjiek en adellijk koppie.

Het rijden gaat ook wel goed, moeten gewoon weer vanaf begin af aan beginnen met trainen. Eerst spiertjes kweken... maar hoorde ook al weer dat meneer los ook wel bezig is met zijn training door zijwaarts te galopperen. :P

@ Katinka: Dinty is echt donker zo in dr winterjas zeg.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Annne

Bericht door Annne » zo 13 feb 2011, 12:26

Janna Haha Dieter is echt een knuffel beer, helemaal met zn harige winter hoofd :+
Het zijwaartste galoperen heb ik ook gezien, hij was druk aan het oefenen! :D

Hier, met Dorothee en mij, gaat het ook wel goed!
We hebben een tijdje niet zo veel kunnen doen ivm met mn kijkoperatie.. Hellaas lukt het me nog steeds niet echt om de voet in de beugel te doen, zonder zadel lukt wel.
Gister hebben we aan de lange lijnen gewerkt (die had ik als verjaardagskado van mijn ouders gekregen), het ging erg goed al was ze in het begin erg druk..! :D
Ze is wel druk maar schiet niet weg zeg maar.. :D
Do, mijn eerste eigen paard!
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » wo 16 feb 2011, 23:18

Jeeeee mijn "e" doet het weer :D

Oke, komtie :P

Djimm ziet er goed uit zeg! Die nek, jaloers!!

Daan heeft zeker een mooi bescheiden buikje, ze zit nog mooi strak in haar vel! Ben heel benieuwd naar de kleine!
Wanneer is ze uitgerekend?

Andrea wat fijn dat alleen naar buiten, en ook gelijk zon spannende ervaring, zo goed ging met dakoot. En heerlijk dat jij zo langs het strand kunt scheuren, hier moet het dan een rondje om plas heen worden :P En wat ziet hij er superstrak uit.

@ cin, leuk die foto van moeder en zoon samen, toch nog best een verschil zeg!

@ Janna, Djint krijgt ook zo'n harig warhoofd :P hele lange plukken in de oren en een baard, ziet er niet uit! Maar gelukkig wel lekker warm. Fijn dat Dietertje weer terug op stal is en je het trainen weer kunt oppakken. Volgens mij heeft hij er zin in, als ik het zo lees!

@ Annne, gelukkig dat dorothee lekker meewerkt met jou en jullie zo toch samen aan de slag kunnen. Hoe is het nu met jou en hoelang moet je nog herstellen?

Ennee @ iedereen die het noemde, Djint is zeker donker in haar winterjasje. Haar manen zijn er ook af :P Mevrouw ziet er momenteel niet uit, maar we doen het voor het goede doel! Was even schrikken toen ik hoorde dat er wellicht weer wat vorst kwam, omdat ze ineens die manenbos mist, maar gelukkig bleef het hier dit weekend zacht.

Nog updates verder :D ??
Djinty
Afbeelding
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » do 17 feb 2011, 06:10

Even vanaf mijn telefoon: vandaag komt toch de DA voor Dani. Ze loopt gewoon niet lekker (weer/nog steeds)...
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » do 17 feb 2011, 08:56

@ Anna: kl*te zeg! Ik duim dat je er wijzer van word en vooral dat het op te lossen is.....

@ Katink: ik vind dat je meer Djinty foto's moet plaatsen!! :))
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 17 feb 2011, 15:03

ai an wat balen... weet je inmiddels al meer??
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Esther

Bericht door Esther » do 17 feb 2011, 16:30

@ Katinka, dat is ook een familietrekje, Fjella heeft ook van die malle plukken die alle kanten op staan op haar hoofd en Eachann heeft dat ook wel wat!! Ziet er niet uit!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » do 17 feb 2011, 17:59

Dames, ik heb duidelijkheid.

Dani is geboren met stijle achterbeentjes, dat wist ik. Voordat ik haar kocht heeft Jan Dolfing mij daarop gewezen. Ik heb er echter nooit meer bij stil gestaan dat dat een oorzaak zou kunnen zijn. Ze loopt duidelijk meer op haar voorhand, maar ja een jong paard moet dat allemaal nog leren. De dierenarts schrok een beetje van hoe hard haar rug- en bilspieren zijn. De spieren geven helemaal niks mee! Ze compenseert dus met haar rug - en bilspieren de slappe spieren rond haar knieen. Die spieren worden vrijwel niet belast, dus worden ze ook niet sterker. Het advies van de DA is trainen, trainen, trainen en daarbij de achterhand stimuleren. Dus overgangen, balkjes en misschien alvast beginnen met voorbereiden om te gaan mennen. Ik heb een tuig liggen, dus binnenkort ga ik dat met haar proberen en dan met een band erachter in de bak (een karretje heb ik niet en ook even geen budget voor). Ik ben wel positief en optimistisch, maar het is wel iets waar we altijd bij stil zullen moeten staan en ook mogelijk de oorzaak dat sommige oefeningen uit de dressuur gewoonweg niet zullen gaan. Tips en ervaringen zijn altijd welkom :).
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 17 feb 2011, 18:07

nou op zich gelukkig geen hele enge dingen meis!!!
maarre mennen? lopen ze dan niet juist meer op de voorhand??
balkjes lopen is idd héél goed
lange teugelles zou ook goed zijn, maar moet je veel geduld voor hebben en een goede instructeur van vinden
en uiteraard heel goed les.... goed leren rechtrichten, dan kan je sneller verzamelen, makkelijker schakelen etc
maar ik denk al met al dat je opgelucht bent dat het niks ernstigs is!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » do 17 feb 2011, 18:11

Heel erg opgelucht. Hier is tenminste nog iets aan te doen. En ik heb echt wel de ambitie om dressuur te gaan rijden (en het liefst zo hoog mogelijk), maar als het niet gaat dan gaat het niet. Dani hoort bij mij en ik bij haar, dus dan moet het zo zijn.

Ik vroeg de DA of mennen goed was en zij zei dat dat inderdaad ook een goede training is. Ik heb mijn instructeur gelijk opgebeld, maar hij nam niet op. Heb zijn voicemail ingesproken, dus hopelijk kunnen we snel aan de gang. Thanks voor de tips!
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » do 17 feb 2011, 18:14

Vandaag precies 3 jaar geleden heb ik Dani voor het eerst gezien en twee weken later heb ik haar betaald en opgehaald.

Pff eindelijk duidelijkheid!
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 17 feb 2011, 18:22

Bij het mennen belast je minder de rug en daardoor is het denk ik voor Dani makkelijker haar achterhand te gaan gebruiken.

Doe het beleren in het tuig alleen, alsjeblieft onder goede begeleiding. Want voor je het weet gaat het mis.
Maar wel fijn dat je nu weet wat er aan de hand is en hoe het op te lossen is.

Hier vandaag Dieter weer gereden, vrolijk als wat was meneertje. Niet raar doen hoor maar lekker met de oortjes naar voren flink doorstappen.
Hij vind alles zo moeilijk, omdat we helemaal overnieuw moeten beginnen met de spieren is het voor hem zo inspannend. In de stap gaat de stelling en buiging erg netjes, maar de draf is nog wel een lastig puntje voor hem.
En hij verhaart!!!! Jemig haha, was ook wel de bedoeling hoor. Heb hem niet voor niets een deken op gedaan maar toch. Gaat snel dan...
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
wolkj

Bericht door wolkj » do 17 feb 2011, 18:38

* leest even mee *
Cindy+Uniek schreef:maarre mennen? lopen ze dan niet juist meer op de voorhand??
Is juist wel goed voor de achterhand. Mijn vroegere verzorgpony stond bijna alleen maar voor de wagen en had een te zwakke voorhand gekregen daar door.
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
harsan

Bericht door harsan » do 17 feb 2011, 21:16

Fijn dat je eindelijk duidelijkheid hebt over Dani! Gewoon goede begeleiding zoeken en het komt vast goed met haar!

Djinty is echt een plaatje en die kleur :~ !!

Daan nog steeds in de zwangerenmodus. Het buikje groeit gestaag (inderdaad bescheiden maar duidelijk aanwezig) Lastig is wel dat het veulen elke avond de klompendans oefent en Daan is er duidelijk niet blij mee! Het beestje laat de hele buik schudden en arme Daan moet er dan echt bij gaan liggen. Op zulke momenten is drachtig zijn even niet haar ding! Ze is uitgerekend op 13 april (uitgaande van 11 maanden en 5 dagen) dus ze moet nog een stukje.
Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » vr 18 feb 2011, 11:44

Haha Dree, als ik er meer heb plaats ik er ook meer! Momenteel zijn Djin en ik het niet echt met elkaar eens en heb ik vaak even het "verliefde" gevoel na de training niet om foto's te maken. Gelukkig zit er wel vordering in!!
Plus dat ik me van de winter een beetje schaamde voor de modderbrokken in haar vacht, kreeg ik er gewoon niet uit.. of ik moest het eraf knippen, maarja die vorst... Toen ik daarna fotos van wilde paarden had gezien die hetzelfde hadden, heb ik ze maar laten zitten. Djint had er geen last van, maar ze zag er gewoon écht niet uit. Nu ze lekker in de rui is vallen ze er gelukkig stukje bij beetje af en kon ik dus een beetje een leuk plaatje schieten. Dus hoe mooier het weer hoe meer Djinty foto's.

Ann fijn dat je duidelijkheid hebt over Dani! Dit hoeft helemaal geen probleem te zijn! Wat een opluchting zeg!

Esther, op de laatste foto zie je het bij Djint niet, ik heb haar hoofd een beetje geschoren aangezien het weer toch ook beter aan het worden was. Ze was gelukkig niet bang voor het scheerapparaat!

Janna, plaats je gauw weer 'ns een plaatje van jou en Dieter? Ben wel benieuwd weer! Fijn dat hij zo lekker meewerkt!

Harsan, Arme daan! Vooral omdat je nu zegt dat het veulen zo druk is vraag ik me echt af wat voor soort diertje dat word! Ze moet nog een stukje, maar gelukkig word het alweer wat aangenamer weer!

Gaat er iemand uit omg zuid holland naar de HK? Ik zoek een lift :P Ben bereid een stukje te reizen!! Mijn (nieuwe :D ) vriend vindt Djinty wel leuk, maar denk niet dat hij er de lol van inzit om daar een dag door te brengen :P
Djinty
Afbeelding
Vera

Bericht door Vera » vr 18 feb 2011, 13:05

Cindy+Uniek schreef:maarre mennen? lopen ze dan niet juist meer op de voorhand??
!
Als je het goed doet niet :D

Mennen of slepen is een hele goede oefening om knieen sterker te maken.
Er achter lopen met lange lijnen heeft niet zo veel zin. Het gaat er juist om dat ze door te moeten trekken haar knieen wel moet gebruiken en dan haar rugspieren kan gaan ontlasten.
In het begin moet je er niet raar van opkijken als ze eerst probeert het met haar billen op te lossen, maar dat komt vanzelf goed.
Niet te zwaar beginnen (uiteraard) en langzaam opbouwen. Eigenlijk kun je gewoon gaan trainen voor de trekproef.

Gelukkig dat het met training is op te lossen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Gesloten