Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bailey

Re: Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Bericht door Bailey » za 09 okt 2010, 21:49

Gezellig Kristel!

Klinkt goed Anouska, ik hoop dat je snel een nieuw zadel hebt.

Mike, wat handig dat jij zelf aan de auto kunt klussen! Ik ben echt een typische vrouw als het op auto's aankomt... ik snap er echt helemaal niets van :=

Ik heb vandaag met Bailey een heel ontspannen rondje bos gemaakt, voornamelijk gestapt. Met zulk mooi weer is het in het bos direct aan stal altijd een drukke boel met mensen die klootschieten, jeux des boules-en, picknicken, mountainbiken... en dan liefst op het ruiterpad he ;)
Geen ruimte voor een lekker galopje dus, je weet nooit waar je tegenaan loopt, maar wel goed voor de gekke-dingen-training!
Anouska

Bericht door Anouska » zo 10 okt 2010, 11:48

Scheer je altijd met regenpak Annalynn? Fijn dat beer weer kaal is Kris.

Jammer dat je geen galopje kon doen Sterre!

Ga zo naar Bjørn met mijn dikke bont schabrak, dekensingel erom en dan klim ik erop. Morgenmiddag belt de zadelmaker.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Mike

Bericht door Mike » zo 10 okt 2010, 16:58

Het verjaardagscadeau voor Tessa:
Afbeelding
Beauty
Anouska

Bericht door Anouska » zo 10 okt 2010, 17:42

Wat super leuk Mike!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 10 okt 2010, 17:56

Wat een leuk idee Mike! Waar heb je dat laten maken?
Bailey

Bericht door Bailey » zo 10 okt 2010, 18:21

Superleuk Mike!

Ik mag me nu ook melden bij de zadelperikelen-club, joepiedepoepie. Bailey's zadel past echt niet meer ;(

Gelukkig heb ik geweldige stalgenootjes en direct een leenzadel (oude barefoot) aangeboden gekregen, zo lief van ze!
Dan kan ik de komende tijd tenminste gewoon doorrijden terwijl ik mijn eigen zadel probeer te verkopen, en tegelijkertijd nadenken wat ik nu eigenlijk wil qua nieuw zadel...
Keandra

Bericht door Keandra » zo 10 okt 2010, 18:51

superleuk Mike

wil ook wel weten waar je daar aan raakt, is supertof

hier is er dus echt niet veel te melden, druk met Dylan en Arwen (tja hoe komt dat? :o? )
verder is leslie wel vandaag nog even gaan rijden op de weide, Githa was lastig, van elke stekelige plant ging ze opzij (ik zou die zelf al beginnen ontwijken maar Leslie vindt dat ze moet gaan waar hij zegt, dus naast de stekelige planten ~~}> , niet naar Githa haar goesting :n )
en onze foto's van dylan geraken dus maar niet van de laptop naar onze externe harde schijf, dus zolang dat niet ok is kan ik geen foto's spammen van Dylan := (en dat is voor Leslie maar die zit in een 'Spores' bevlieging, elke 5 minute ndie hij heeft zit hij Spores te spelen _-:( )

wel minder dat de zadelperikelen weer bij iedereen precies beginnen
en hoe bevalt de barefoot?
Bailey

Bericht door Bailey » zo 10 okt 2010, 19:01

Ben nu wel benieuwd naar foto's hoor Sofie, hoop dat het snel lukt er wat te laten zien!

Barefoot heb ik vanmiddag voor het eerst op gereden. Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden, haha. Er hangen gewone beugels aan, verschrikkelijk wiebelig als je fenders gewend bent!
Bailey leek er wel blij mee en liep er netjes onder. Het schoof in ieder geval totaal niet, ook niet toen ik expres naar 1 kant ging hangen, er ligt wel een sympanova-pad met zo'n rubberen onderkant onder.
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 10 okt 2010, 19:15

Ja gewone beugels is ook geen doen na fenders..had ik eerst ook maar nu ik fenders heb wil ik noooit meer wat anders haha! Kun je er geen fenders aan doen? Er zijn goede pads idd..ik heb 2 pads van HAF..ook zwwetabsorberend en wat stroef..heel fijn! Ze kunnen ook gewoon in de was, nog fijner!

Sofie, fotoooo's! ;) (doe maar rustig aan). Hoe vindt Arwen het om grote zus te zijn?
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 10 okt 2010, 19:38

Was gezellig Kris! Enne naast dat ik Beer heb geschoren (in een voor mij wat lastig model want krijg die hals maar eens aan twee kanten even hoog...) heb ik ook nog even op Beer gereden! Tjonge wat is dat paard groot, en makkelijk in zijn mond, heel prettig.

Sterre wat onwijs balen van je zadel, ik hoorde het gisteren toen ik bij Kristel was. Aai over je bol. Ben benieuwd wat je van die Barefoot vind. Heb gisteren dus op die Kris gereden (is Barefoot toch) tjonge hoe een niet brede Fjord toch breed kan worden! Geen spierpijn overigens, maar ik moest erg wennen aan die pommel (?).

Anous, ja altijd een regenpak aan, het beste in de strijd tegen haren overal!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 10 okt 2010, 19:51

Haha, Annalynn, heb je ook blauwe plekken? ;) Fijn dat je geen spierpijn hebt. Je hebt idd op een BF Cheyenne, maat 1, gereden en dat ding waar je met lichtrijden last van hebt heet een pommel.. Ik vond het heel gezellig en ik vind het een compliment dat je Beer zo makkelijk in zijn mond vindt!
Bailey

Bericht door Bailey » zo 10 okt 2010, 20:18

Ik snap inderdaad niet hoe ik ooit met gewone beugels heb kunnen rijden Kristel, fenders zijn zoooveel fijner!
De fenders een gewoon westernzadel passen niet aan een boomloos en andere heb ik niet, dus ik moet er maar aan wennen voor de komende tijd ;)

Dankjewel Annalynn. Wat leuk dat je ook op Beer hebt gereden! Gelukkig geen spierpijn, dat is fijn.

Ik ga binnenkort Green Distance eens bellen, zij komt aan huis en verkoopt ook de Trekker Endurance, een verstelbaar, semi-boomloos zadel. Die wil ik graag eens proberen. Denk dat het een Trekker of een Barefoot gaat worden.
Ben op zich juist een voorstander van een goed passend boomzadel, maar in het tempo dat Bailey spieren kweekt is een niet-verstelbaar/niet-flexibel zadel gewoon geen doen, dan is hij er weer over 3 maanden uitgegroeid.
Keandra

Bericht door Keandra » ma 11 okt 2010, 06:46

denk dat dat een juiste redenering is hoor
hier zouden we anders ook continu van zadel moeten veranderen

heb al schrik voor Jalanka volgend jaar, dus daar gaat enkel barefoot op :=
hoop juist dat ze willen komen passen, want van Nickyskeet komen ze voor het ogenblik niet en die waren geweest voor onze arizona op Githa
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 11 okt 2010, 07:41

Sterre je hebt PB!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 11 okt 2010, 18:59

ik kom ook weer eens even langswaaien, het is hier weer wat rustiger allemaal gelukkig.

Leuk dat cadeau Mike, echt origineel :j

Sterre met zadelproblemen, pfff wie kent ze niet? :? Succes met je zoektocht

En Annalynn die in haar regenpak Beer heeft geschoren :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Bailey

Bericht door Bailey » ma 11 okt 2010, 19:08

Fijn dat het wat rustiger is Clau!

Ik heb vandaag heerlijk gerommeld op stal. Sinds een week of twee hebben we een nieuw hafje op stal dat vandaag in de kudde mocht. Bailey liep de stoere hengst uit te hangen, hij scheen geprobeerd te hebben haar te dekken :x Heeft 'ie een goed pak rammel voor gekregen van haar, en terecht.
Heb hem heel even eruit gepakt om hoefjes te doen en wat te tutten, maar wilde hem niet te lang uit de groep hebben tijdens zo'n kennismakingsproces.

Wel even snel wat foto's gemaakt, kijk eens wat een lekker kontje hij krijgt ;)
Afbeelding

Afbeelding

Net m'n zadel hier op verkoopplein en op bokt gezet, hoop dat ik snel reacties krijg!
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 11 okt 2010, 19:30

wat is het toch een heerlijke vent Sterre :~
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Bailey

Bericht door Bailey » ma 11 okt 2010, 22:42

Dankje Clau! hij weet het zelf ook maar al te goed, haha ;)

Bedenk me net, nu ik aan mijn site aan't werk ben, dat ik jullie had beloofd het te laten zien als de nieuwe site klaar was. Hierbij dus, kunnen jullie ook een beetje zien wat ik zoal maak:
http://www.madebysterre.nl
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 12 okt 2010, 06:27

Wat is het toch een plaatje die Bailey!

Gisteren 12 km met Brass gereden, normaal gaan we altijd 2 keer een stukje stappen dit keer maar één keer. Brass liep samen met haar vriend Skridur (hij is 3 maand weggeweest en is nu weer terug, Skridur is een jaartje ouder dan Brass maar ook nog wel en echte pup) en dat liep wel erg lekker vond ze. Beugel aan beugel.

Besloten Brass toch nog een ronde ijzers te geven en haar daarna op rust te doen i.p.v aan het einde van deze ijzers (volgende week). Dus madam mag nog even 6 a 7 weken goed aan het werk en krijgt dan en maand vakantie.
Plaats reactie