Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4!
Re: Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4
Jemig Dees, ik weet nog als de dag van gisteren dat hij werd geboren!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- nancy imka
Gister hebben ze zich bij ons weer kunnen vermaken op het weiland. Maar jeetje wat zagen die druiven eruit. Helemaal zwart!
Ik heb voor mn verjaardag voor Emy nog een zak pavo podo grow 3 gevraagt (tja je zal maar niks weten te vragen hihi) en dan ga ik ermee stoppen. Dan gaan we over op de Junior mix van cavalor. Dat is tot drie jaar. En daarna zien we wel weer. Ik had zoiets ik kan nu wel stoppen nu ze 30 maanden is. Maar ik kan net zo goed die twee maanden nog doorvoeren tot ze op het land staan. En dan gewoon helemaal over naar de muslie. Ik voer nu 3/4 pavo podo grow en 1/4 junior mix van cavalor. Kleine meisjes worden groot hihi
Vandaag denk maar weer wat met de meiden doen. Of ze moeten het land weer op gaan. Dat vinden ze dan denk ik veeeeel leuker hihi
Ik heb voor mn verjaardag voor Emy nog een zak pavo podo grow 3 gevraagt (tja je zal maar niks weten te vragen hihi) en dan ga ik ermee stoppen. Dan gaan we over op de Junior mix van cavalor. Dat is tot drie jaar. En daarna zien we wel weer. Ik had zoiets ik kan nu wel stoppen nu ze 30 maanden is. Maar ik kan net zo goed die twee maanden nog doorvoeren tot ze op het land staan. En dan gewoon helemaal over naar de muslie. Ik voer nu 3/4 pavo podo grow en 1/4 junior mix van cavalor. Kleine meisjes worden groot hihi
Vandaag denk maar weer wat met de meiden doen. Of ze moeten het land weer op gaan. Dat vinden ze dan denk ik veeeeel leuker hihi
Ik voer Ekdal nu de sportbrok van Pavo, net zoals Danc...meer gemakzucht hoor!
He, Nancy. Is Parelli niet wat voor je. Het is niet heel intensief, naja je kunt het zo intensief maken als je zelf wilt. Maar de paarden vinden het leuk, Fjella leert er ook al een hoop van. Is echt wel leuk om te doen met Imka en Emy, en met Elvis natuurlijk..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Esther, Parelli he is dat nou hetzelfde als Emiel Voest(zeg nu vast wat doms)of een beetje in het zelfde straatje..echt heb er geen verstand van!
- nancy imka
Ik zou eerlijk gezegt niet weten wat parelli inhoudt... Misschien is het idd wel heel leuk maar wat het is is mij een raadselEsther schreef:He, Nancy. Is Parelli niet wat voor je. Het is niet heel intensief, naja je kunt het zo intensief maken als je zelf wilt. Maar de paarden vinden het leuk, Fjella leert er ook al een hoop van. Is echt wel leuk om te doen met Imka en Emy, en met Elvis natuurlijk..

hier staan de paardjes op Pavo Nature's best (2/3) en dan een klein beetje Pavo Podo Lac (1/3)
dat laatste is om ze te helpen een beetje te verdikken terug (ze hebben het een tijd op enkel zemelen moeten doen)
maar denk dat eens de zak die nu al klaarstaat op is, dat ik geen nieuwe zak meer ga halen en ze enkel die Nature's best ga geven
dat laatste is om ze te helpen een beetje te verdikken terug (ze hebben het een tijd op enkel zemelen moeten doen)
maar denk dat eens de zak die nu al klaarstaat op is, dat ik geen nieuwe zak meer ga halen en ze enkel die Nature's best ga geven
Elvis krijgt ook Pavo Nature's best,halve schep...Bevalt prima.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Dat Natures Best is ook heerlijk spul idd, maar Danc doet het beter op Pavo All Sports(hij sport momenteel meer dan dat ik doe
) dus ekkie krijgt dat ook.
Ekkie was nogal stout vanmorgen met poetsen, want de paarden hadden al hooi gekregen en Ekkie niet. Dus hij bleef maar draaien, dus toen ben ik even boos geworden. Ach over 4 weken begint het trainingskamp
Zonder dollen; Ekdal is meestal braaf hoor, dinsdag krijgt ie weer mooie maantjes en dan 19 maart is het zover, spannend!

Ekkie was nogal stout vanmorgen met poetsen, want de paarden hadden al hooi gekregen en Ekkie niet. Dus hij bleef maar draaien, dus toen ben ik even boos geworden. Ach over 4 weken begint het trainingskamp

Zonder dollen; Ekdal is meestal braaf hoor, dinsdag krijgt ie weer mooie maantjes en dan 19 maart is het zover, spannend!
Wanneer ga je zelf knippen Roos
..
Paardjes staan alweer zo'n weekje s"middags op het land en nu staat er naast het landje een Shetlander sinds kort.Emy is helemaal In Love met haar(beestje is geloof ik 25 jaar) maar Elvis kan haar niet luchten of zien..Hij staat maar te maaien en trapt tegen het hek omdat hij dan ze reet naar haar toe keert en hij kan het ook niet hebben als Emy bij dat shetje staat te neuzen want dan zorgt hij er direct voor dat Emy weer weg gaat.
Jaloers of contact gestoord?Heb wel vaker gemerkt dat hij het niet zo op andere paarden heeft

Paardjes staan alweer zo'n weekje s"middags op het land en nu staat er naast het landje een Shetlander sinds kort.Emy is helemaal In Love met haar(beestje is geloof ik 25 jaar) maar Elvis kan haar niet luchten of zien..Hij staat maar te maaien en trapt tegen het hek omdat hij dan ze reet naar haar toe keert en hij kan het ook niet hebben als Emy bij dat shetje staat te neuzen want dan zorgt hij er direct voor dat Emy weer weg gaat.
Jaloers of contact gestoord?Heb wel vaker gemerkt dat hij het niet zo op andere paarden heeft

paardjes hebben vandaag een schafelingen stal gekregen, weg stro
verder heb ik net onze foto's van de ponybeesten geupload, dus ga zometeen even een topic starten
van hun voer krijgen ze op een dag ongeveer 3/4 van een schep, verdeeld over 2 keer

verder heb ik net onze foto's van de ponybeesten geupload, dus ga zometeen even een topic starten
van hun voer krijgen ze op een dag ongeveer 3/4 van een schep, verdeeld over 2 keer
Schafelingen stal wat is dat?
Dees, ik ga nooit zelfs knippen. Daarom heeft Danc ook lange manen. Ik kan niet knippen en nee ik ga het ook nooit leren. Het is altijd scheef of niet naar mijn zin.
Dees, ik ga nooit zelfs knippen. Daarom heeft Danc ook lange manen. Ik kan niet knippen en nee ik ga het ook nooit leren. Het is altijd scheef of niet naar mijn zin.
- nancy imka
Oefenen oefenen oefenen Roos. Emy en Imka lopen ook wel eens voor joker, gewoon een week of 8 niet naar buiten en niemand die het ziet hahaha. Nee hoor grapje we gaan wel gewoon de weg op volgende keer knip ik hopelijk dan weer wat beter! Imka had deze winter een rare bochel in dr manenkam, heel irritand maar gelukkig lijkt het nu weer wat weg te gaan...
Emy helemaal in love van Lotje, onze buurshet. Wat een donderstraal is het dan toch ook. Ze heeft me gewoon het hele weiland door laten lopen met haar bixbak want ze bleef liever bij Lotje staan als dat ze naar mij toe kwam om bixjes te eten... Maar ze kwam gelukkig toch mee met me hihi
Vandaag maar weer eens borstelen want ze is momenteel meer gra als isabel... Vind ze heerlijk even borstelen maar ja gister kwam ze niet...
Emy helemaal in love van Lotje, onze buurshet. Wat een donderstraal is het dan toch ook. Ze heeft me gewoon het hele weiland door laten lopen met haar bixbak want ze bleef liever bij Lotje staan als dat ze naar mij toe kwam om bixjes te eten... Maar ze kwam gelukkig toch mee met me hihi
Vandaag maar weer eens borstelen want ze is momenteel meer gra als isabel... Vind ze heerlijk even borstelen maar ja gister kwam ze niet...
schafelingen = houtkrullen
(mijn taaltje is precies toch iets anders dan bij jullie lol
, nogtans niet zoveel verschil)
(mijn taaltje is precies toch iets anders dan bij jullie lol

Owh dan snap ik het 
Dees; echt geloof me oefen al jaren op Dancer zijn manen, maar doe hun er echt geen plezier mee. Misschien doe ik nog wel eens gek en knip ik Danc zijn manen kort...misschien ooit.....

Dees; echt geloof me oefen al jaren op Dancer zijn manen, maar doe hun er echt geen plezier mee. Misschien doe ik nog wel eens gek en knip ik Danc zijn manen kort...misschien ooit.....
Eindelijk!
Emily verhuist, zoals het nu lijkt, donderdag naar haar nieuwe stalletje.
Kan ik weer lekker poetsen en opvoeden!
Ik ben van plan haar manen helemaal kort te wieken, hoe snel groeit dit aan tot een mooie boog?
Het zal er de eerste keren niet uit zien, maar oefening baart kunst zeggen ze, toch?
Emily verhuist, zoals het nu lijkt, donderdag naar haar nieuwe stalletje.
Kan ik weer lekker poetsen en opvoeden!
Ik ben van plan haar manen helemaal kort te wieken, hoe snel groeit dit aan tot een mooie boog?
Het zal er de eerste keren niet uit zien, maar oefening baart kunst zeggen ze, toch?
Emily (v. Balony, m. Justy)
Emily-Precies...Weet nog toen ik me eerste fjord had dat zijn boog er ook nooit uit zag maar nadat ik Imka ben gan verzorgen en daarna Elvis kreeg ben ik steeds beter gaan knippen.Het klopt nu ook met haar paard zelf zeg maar,ook wel geleerd van Esther hier(tips) en het dagje bij Bart vd Berg was ook wel leerzaam.
Boogje staat er na 3 maanden wel weer mooi op hoor!
Zag gister nieuw voer liggen van Havens,geen suiker en geen melasse er in.Was ook goed voor oudere paarden en paarden die snel bevangen en te dik raken.Maar vraag me af of dit niet net te weinig is om te voeren voor een jong paard zeg maar,die hebben toch wel weer iets nodig lijkt me.
Boogje staat er na 3 maanden wel weer mooi op hoor!
Zag gister nieuw voer liggen van Havens,geen suiker en geen melasse er in.Was ook goed voor oudere paarden en paarden die snel bevangen en te dik raken.Maar vraag me af of dit niet net te weinig is om te voeren voor een jong paard zeg maar,die hebben toch wel weer iets nodig lijkt me.

Bij Danc staat er na 2 maanden alweer een boogje, die heb ik wel eens kort geknipt(erge zomerexceem toen hij jong was)
Nou ik laat ze lekker toch knippen. Ekdal dan iig. Hoop opgegeven, nu loopt Ekdal weer met een mooie coupe rond
Havens, nieuw voer, klinkt goed!
Nou ik laat ze lekker toch knippen. Ekdal dan iig. Hoop opgegeven, nu loopt Ekdal weer met een mooie coupe rond

Havens, nieuw voer, klinkt goed!
Hoi 
Even inbreken, maar ik bedacht me net dat dit het jaar van de E'tjes gaan worden..(qua beleren).
Jemig wat gaat de tijd toch hard!

Even inbreken, maar ik bedacht me net dat dit het jaar van de E'tjes gaan worden..(qua beleren).
Jemig wat gaat de tijd toch hard!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Gezellig dat je even komt kijken!
Tijd gaat hard, zeker als ik fotos bekijk van Ekdal die ik net had gekocht(11 maanden). Toen was ie nog klein en nu .....MEGA
Ekdal gaat naar W'veen toe over een paar weken.
Tijd gaat hard, zeker als ik fotos bekijk van Ekdal die ik net had gekocht(11 maanden). Toen was ie nog klein en nu .....MEGA

Ekdal gaat naar W'veen toe over een paar weken.