B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
MiSs_vOsj

Re: B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Bericht door MiSs_vOsj » ma 18 jan 2010, 21:06

Mooi dat het goed gaat met Bo, heeft er dus weinig aan overgehouden gelukkig!

Leuk Kristel, zou ook weleens naar Londen willen, maar die kans is vrij klein.., later misschien!

Geen foto's Marleen?? Wat slecht..
Was vast leuk om met Benthe te sleeën! :D

Haha springbeer, hij vindt het wel echt leuk he! :)

Sjonge Basco had zijn dag wel weer vandaag, begon goed.. halster omdoen.. nee geen zin in, meneer loopt me ook zo even omver en ging er dus vandoor.. sjaa dan heb je aan mij een verkeerde, dus alsnog halster om en tja toen nog meelopen, dat was ook wel erg moeilijk volgens Basco, uiteindelijk gingen we vooruit met af en toe een stop.
Hele weg heeft meneer lopen (geprobeerd)bijten, oren in de nek.. en maar snel wandelen, hmhm.. heel imponerend Basco.. (dus niet)
En toen de les, die ging wel redelijk, zelf vond ik de les niet zo super gaan, maar we hebben voor het eerst in lange tijd weer een gesprongen en de galop ging ook al weer beter dan de vorige les!
Het springen gaat hier dan echter niet van harte, hij wil er gewoon ECHT niet overheen, en opzich is dat geen probleem maar hij zal het met de zadelproef wel moeten doen..
Boomstammen springt hij daarentegen wel weer, dus wat zijn probleem is?
Komt vast wel goed uiteindelijk, maar lastig is het wel..
Elvina

Bericht door Elvina » ma 18 jan 2010, 21:29

Ik heb net wel fijn gereden. Bollie begint zo lekker te sjouwen en ze doet zo haar best :D

Nu snel slapen, ben moe!
Eveline

Bericht door Eveline » ma 18 jan 2010, 22:24

Veel plezier in Londen, Kristel!
Ik ga er dit jaar ook heen. :D

Bernadette, gefeliciteerd met je nieuwe huis! Ik ben ook wel benieuwd naar foto's!

Miss_vosj (wat was je naam ook alweer.. :D ) : misschien een idee om Basco een paar keer te laten vrijspringen. En dan na elke sprong hem uitgebreid belonen (eventueel met paardensnoepjes), misschien dat ie er dan de lol van in gaat zien. :P Dat belonen met snoepjes heeft voor Bob heel goed geholpen, hij doet echt alles voor een snoepje (tja, fjord he.. :D ).

Ik heb vandaag ook heel fijn gereden! Bob had na een weekje leuke dingen doen wel zoiets van: 'bluh, dressuur' :O
Maar na een kwartier begon tie toch wel heel fijn te lopen!
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » di 19 jan 2010, 07:24

Haha mijn naam is Linda, maar uh.. Basco laten vrijspringen, al geprobeerd en doet ie niet, hij gaat ook niet achter een ander paard aan dus echt een paard met een eigen wil zeg maar :P
Bodan

Bericht door Bodan » di 19 jan 2010, 08:13

ik wilde net schrijven moet je hem laten losspringen met een andere paard maar ik zie dat je dat al gedaan hebt.
Misschien heeft hij ergens last van wat alleen naar voren komt/verergert bij het springen?

Maar er zijn meerdere paarden die springen gewoon 3x niets vinden. ik denk dat Basco het zelfde geval is.
Anouska

Bericht door Anouska » di 19 jan 2010, 16:57

Dat zou goed kunnen. Bjørn wordt echt heet als hij hout ziet, wil je daar een beetje van hebben :P.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bodan

Bericht door Bodan » di 19 jan 2010, 17:41

Basco begrijpt het springen wel toch?
Wat ik bij bodan deed (hij begreep er dus geen jotum van) ik ben toen samen met hem over de hindernis gesprongen en dat een paar keer :)
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » di 19 jan 2010, 17:45

Hij begrijpt het springen wel, eigenlijk zou je het in het echt moeten zien..
Net wat ik eerder zei, in het bos springt hij wel, als ik hem bewust op een boomstam afstuur.. gaan de oortjes naar voren, gas derop en dan springt hij wel, maar zodra je in de bak wil springen maakt hij zich sterk en gaat hij gewoonweg niet..
Heb volgens mij gewoon een cross-paard :P
Anouska

Bericht door Anouska » di 19 jan 2010, 19:17

Whahaha, wie weet Linda.

Net even met Bjørn aan de gang geweest. Rondje links om en een rondje rechts om, was echt binnen 5 minuten weer klaar. Hij was braaf dus klaar. Heb toen lekker getut, hoeven teren en manen knippen. Dat koppie :L, hij houd me echt hele dagen in de gaten. Als hij buiten staat en ik gooi de kruiwagen leeg, staat hij te kijken en me te volgen. Als ik sta te vegen of wat dan ook buiten. Die tips van Kristel hebben ons ECHT goed gedaan. We zijn nóg dichter tot elkaar gekomen en we waren al close.

www.fitenvitaaldier.nl
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 20 jan 2010, 07:05

eigenlijk raak ik nu wel heel neiuwsgierig naar welke tips die kristel gegeven heeft. als het al zo snel en goed werkt, is het altijd handig om te weten.
gelukkig heb ik nu nog geen behoefte aan de tips, maar bink kan tegenover raika behoorlijk dominant zijn, zou mij niet verbazen dat hij dat bij mij oook eens gaat proberen. voorlopig kruipt mij mij nog in mn broekzak, en nee, daar zitten geen snoepjes in
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Keandra

Bericht door Keandra » wo 20 jan 2010, 11:10

ik ben solden gaan doen in de ruiterwinkel en heb gekocht:
1 kiefer hoofdstel maatje cob aan 50% korting, mooi hoor moet wel nog eens gepast worden, maar is met een brede aansnoerneusriem en bijpassende frontriem,
1 halster maat cob voor Jalenka ook aan 50% korting

dat hoofdstel had eerst echt een belachelijk hoge prijs maar nu was het door de solden in de voor mij "aangenaam van prijs klasse" gevallen *o/*
is van 130€ naar 65€ gegaan, is gewoon super
er waren er zelfs nog duurdere, maar vond deze mooier

dit weekend ga ik zien om foto's te maken, is nogal moeilijk als ik alleen ben met de kleine om dan naar de paarden te gaan

heb ze net ook buiten gezet samen met men pa, waren 2 bommen die ontploften := , men pa stond juist achter Githa haar wegspurt route en die kreeg de volle lading zand op zijn pasgewassen winterjas :roll:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 20 jan 2010, 13:42

Het wordt hier vast stil de komende dagen nu Kristel er niet is, hahaha.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » wo 20 jan 2010, 16:03

yep ik ga het zo ook gaan denken, lol 8)7
Anouska

Bericht door Anouska » wo 20 jan 2010, 17:20

@ Truus (ben ff je naam kwijt): Bjørn is een heel dominant paard. Zoals je misschien hebt gelezen heeft hij geprobeerd mij aan te vallen. De tips van Kristel hebben me geholpen bepaalde gedragingen van hem te doorbreken waardoor ik nu de dominante rol heb.

@ Anita: Dat dacht ik gister al, ga nu ff eten en dan straks met Uk aan de slag. Wordt vervolgd!

Vervolg
Heb net lekker gelongeerd met pessoa. Deed goed z'n best en was weer braaf (goh, begint bijna saai te worden dat brave gedoe van hem ;)). Daarna lekker penny momentje gehad :L

www.fitenvitaaldier.nl
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 20 jan 2010, 20:26

Penny momentjes zijn altijd goed Anouska! Altijd braaf zou inderdaad wel saai worden, gelukkig is dat bij mijn bollie alles behalve het geval :P Fijn dat het goed ging met de pessoa, hopelijk blijft die stijgende lijn nog even doorgaan bij jou!
Ik heb met Benth gister en vanmorgen grondwerk en vrijheidsdressuur gedaan, mevrouw pakt het al weer super op. Merk dat we dit allebei toch echt leuk vinden.
Heb vanmiddag ook nog een parcourtje gesprongen met een ander paard, Taj Mahal, leuk!
Maandag in de les maakten we ook een sprongetje, maar Benth vind daar dus helemaal niets aan hè... Die neemt de moeite niet om een sprong te maken en tilt haar benen gewoon iets op en sjokt er overheen. Echt verspilde moeite :P Nog even hard oefenen anders halen we dit najaar de 60 cm echt niet!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Keandra

Bericht door Keandra » wo 20 jan 2010, 20:52

hey

heb op een ander topic gelezen dat er nog vele fjorden zijn met een maatje 175 van deken.
voel mij een beetje ambetant omdat ik Githa een lekker ruime 185 op leg, die we mooi in het laatste gaatje krijgen en die ook een mooi stukje over de poep valt (staartbescherming, anti schuur plekken van verveling)

ik ben dus van opvatting dat een paard zijn deken toch wel liever te ruim valt dan juist gepast. Zie daar voorbeelden van bij ons op stal, er zijn er 2 bij ons in de gang van een vriendin en die hun poep is zelfs niet helemaal bedekt, dan denk ik what's the point, de wind kan er zo onder en dan heeft het deken nog eens koud bij en zo, en poep wordt zeker nat in de regen (die gaan dan gewoon ook elke dag buiten)

hier gebruiken we dus een weatherbeeta Landa Outdoor 100g (ja nog altijd, maar nu met een extra fleesje eronder) een 185
en heb me nu mentaal voorgenomen om enkel nog Weatherbeeta aan te schaffen want Githa krigjt er tot nu toe geen kale plekken van en Jalenka kan het niet stukbijten als ze staan te kroelen op de wei 8)7

voor fitting van het deken zie mijn laatste filmpjes die ik vorige week bij pics plaza geplaatst heb

grts
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 20 jan 2010, 21:06

Iedere fjord is weer anders hè, dus het hoeft helemaal niet gek te zijn dat de ene fjord het prima doet onder een 175 terwijl de ander het er koud onder krijgt of schuurplekken aan overhoud. Ben het met je eens dat een deken beter iets te ruim dan te klein kan zijn, maar als ik Benthe een 185 op leg dan schuift dat alle kanten op en krijgt ze daar schuurplekken van. 175 is dus niet per definitie verkeerd zoals jij het doet voorkomen ;)
Hoe kom je hier zo ineens op? :)
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 20 jan 2010, 21:12

Ik (Yvonne). had wel gelezen dat bjorn zo dominant was geworden naar jou.
maar welke tips jij gekregen hebt, die zo snel hun werk doen, daar ben ik nieuwsgierig naar. Mens is nooit te oud om te leren tenslotte.

Die weatherbeeta zijn fijne dekens, raiak heeft erook 1, zodra die van bink overleden is, krijgt hij ook een weatherbeeta. mooie pasvorm en idd geen schuurplekjes.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Anouska

Bericht door Anouska » wo 20 jan 2010, 22:07

Whahaha Marleen, dat wordt idd nog ff oefenen voor de 60cm. Wel jammer dat ze het niet leuk vindt.

Deken maat 175 en 185 zo klein? Whahaha, heb voor Bjørn 195. Bij 185 had hij blote billen :P, met een beetje pech volgend jaar 205. Hij is alweer gegroeid, ppppppppfffffffff.

Oh ja, Yvonne was het, is waar ook :D. Is beetje KFH/ JU achtig.

www.fitenvitaaldier.nl
Keandra

Bericht door Keandra » do 21 jan 2010, 06:56

had het bij de c-tjes gelezen maar had er daarvoor ook al commentaar voor gekregen nvan die op stal dat men deken te groot is en dat dat niet goed zou zijn

tja vraag dan liever eens, zat wel met hetzelfde gedacht als jullie, maar wil wel zeker zijn
op sommige vlakken voel ik me zo onzeker op stal tussen allemaal die wedstrijdpaarden en ambetanterikken (de helft bijt en zo, dus ...)
dat ik soms niet goe meer weet met wat ik bezig ben daar, vandaar ook wa mijn schik om met Githa te rijden, zeker als er nog volk in de piste is :=
Gesloten