Het E-tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Daphne!

Re: Het E-tjes topic

Bericht door Daphne! » wo 15 jul 2009, 20:24

Roos@ Ikke ben zo,zo,zo,zo,zo heel errug benieuwd naar Ekdal, naast Eachann en Ewald. Om de gelijkenissen uit Ekdal v.s. Eachann te halen ivm papa Timor.
En Ekdal v.s. Ewald, om de grootte te zien. We vinden allebij onze Ekkie en Ewie groot, ben dus echt benieuwd of we het bij het juiste eind hebben, spannend.
(hihi, zul je zien, eenmaal op de keuring, skieen we allebij achter onze monsters aan, en komt er van vergelijken niets meer terecht, hahahaha)

Eshter@ Er valt nog niks om, dus het zit dus goed, Ewald zijn manen zijn langer, maar die zijn ook steviger, misschien haal ik een beetje van het zwart af nog, dat is nu wel erg lang.
@Enne, pietlut maar lekker hoor. !alle witte haartjes eraf, naast het zwart! hihi.@

Leuk dat je Flower hebt "gepoetst", zoals je weet is Byoux ook zo'n monster die zich niet laat pakken (enige van allemaal) maar als je haar eenmaal hebt, is alles leuk/lief/mak/schattig/en knuffelbaar. Appart, die kleintjes..
Wanneer vertrekt Fjella eigenlijk? Of is daar nog geen datum voor..

Groetjes allemaal
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
roos

Bericht door roos » wo 15 jul 2009, 20:47

@Esther; moet over dat knippen ook wel zeggen dat ik tot nu toe ook alleen maar Danc zijn manen ben gewend en die zijn pas echt mooi na 2 a 3 weken, maar misschien dat Ekkie zijn manen anders zijn.

@Daphne; Ja echt...is het meer skiles als dat het een keuring is. Maar ik vind Ekdal gewoon groot, maar straks is ie de kleinste haha.

Ekdal begint ook steeds minder ribberig te worden. Ok misschien wat overconditie, maarja ik ga mn jaarling /peuter niet binnenhouden in zijn eentje omdat ik maar naar de keuring wil. Als we daarom minder punten krijgen is het jammer.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » do 16 jul 2009, 14:22

Hoi Esther, Flower is een klein dondertje. Ze is inderdaad best te vangen, maar makkelijker van achteren dan van voren :? . Als je haar eenmaal hebt vindt ze het meeste wel prima. Leuk dat je vader haar kan waarderen, het blijft gewoon een prachtige pony!
Esther

Bericht door Esther » vr 17 jul 2009, 04:33

Ik hoop dat ik mijn hoefsmid nog te pakken kan krijgen voor de keuring, al heb ik er een hard hoofd in.. Maar dan moet hij Flower meteen even doen, want haar hoefjes worden wel wat lang.. Ben benieuwd wat mijn hoefsmid er van zegt, die zal wel naar de maat kijken en dan een keer diep zuchten, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 17 jul 2009, 07:26

Haha, mijn hoefsmit moet ook altijd zo om me zuchten!! Hihi.
Daphne met haar kreupele paardjes was het een tijd lang. Lees: Dokie's beenproblemen, wat toch niet te redden viel. En Justin met haar hoefzweer.

De shetten, die sómers op ijzers staan ivm het mennen, tja, welke smit vind dat nou leuk, zo laag bij de grond werken...

En wat koopt ze dan? Twee fjorden jaarlingen........Hihi, maar m'n hoefsmit is wel een top vent hoor!!
Esther

Bericht door Esther » vr 17 jul 2009, 16:41

De fjorden vind mijn hoefsmid geen probleem, of dat von dhij geen probleem tot Jeskim nu dus zo vervelend begon te doen.. Daarvoor was hij altijd blij met hoe braaf ze waren..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » vr 17 jul 2009, 17:25

Ekdal luistert bij de smid juist beter met voetjes gevan dan bij mij hoor ;) Hij vind het geen probleem. Hij beslaat ook shets, maar die zet die dan op een speciale tafel, zodat ie niet zo graag bij de grond hoeft te werken. Doen wel meer smeden hoor. Dit doet echter alleen bij beslaan, niet bij bekappen.

Ekdal gaat voor de keuring ook nog even naar de smid. De vorige keer was het nog niet nodig!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 17 jul 2009, 19:04

Esther" Dat over die fjorden. Hier in het westen vinden sommige mensen fjorden maar....uhm... Hij zei dus. Wat moet je in...naam met fjorden.
Nou heel veel dus!!!!! Ze zijn de leukste van allemaal, hihi.

Roos@ Handig zo'n tafel, de onze doet het gewoon op zijn knieen.
Esther

Bericht door Esther » vr 17 jul 2009, 19:08

Mijn smid vind fjorden een stuk leuker dan haflingers, hihi.. Ik ook!!
Mijne waren normaal gesproken netjes opgevoed en makkelijk te doen. Bij Bente, die hij al als veulentje heeft gedaan, ond hij het ook zo fijn gaan. Dat was nog eens een braaf jong paard!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 17 jul 2009, 19:38

Ja, dat is waar! Ik vind haflingers ook niet zo leuk. Degene die ik ken bokken alleen maar, en vooral in galop, en het aanspringen daarvam. Het kan toeval zijn, maar toch, naar mijn idee doen ze het allemaal.

Eachann en Ewald waren ook wonderbaarlijk lief tijdens het kappen! De 31e komt hij ze weer doen, alle vijf trouwens. Ook wel lekker twee weken voor de keuring!
roos

Bericht door roos » vr 17 jul 2009, 19:55

[quote="djenga101"]Ja, dat is waar! Ik vind haflingers ook niet zo leuk. Degene die ik ken bokken alleen maar, en vooral in galop, en het aanspringen daarvam. Het kan toeval zijn, maar toch, naar mijn idee doen ze het allemaal.

quote]
Ik zal maar niet te hard roepen he..want over 2 jaar zijn E en E aan de beurt :+ :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » za 18 jul 2009, 20:08

Roos@ Tja, das waar, vanavond ging Eachann bokkend door de wei, toen dacht ik ook even oeps... Maar ach, ik heb nog ruim 2 jaar om me voor te bereiden := :o >;) :?
Esther

Bericht door Esther » zo 19 jul 2009, 04:00

En Eachann kan daar een spektakel van maken, hihi..
Bente kon dat trouwens ook wel hoor, maar nooit onder het zadel!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » zo 19 jul 2009, 09:50

Vivian is geweest. Ekdal heeft een mooi kapsel en hij was best wel braaf met het oefenen :D

HIj is toch niet echt zo heel groot als ik dacht maar zo rond de 1.35 zal ie wel zijn.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » zo 19 jul 2009, 18:21

Hey mensen,

Had alweer heel wat bij te lezen.

Dus Ewald zijn bal is niks ernstigs of raars gelukkig!!Bij Elvis was het ook weefsel bindweefsel wel te verstaan maar dat is weer weg getrokken.Je kan het maar beter zeker weten.Vooral als je mee doet aan keuringen en ze het niet vertrouwen!Fijn dat het met Justin ook beter gaat!

Heb zelf eigenlijk niet zoveel gedaan de laatste tijd met Elvis,hij krijgt is een borstel over hem heen maar vaak zat zijn we ook erg druk met het opknappen enzo dus mogen ze toekijken en genieten van hun aankomende winterplek..Volgende week dinsdag komt de hoefsmid ben benieuwd hoe hij doet.Vorige keer ging het uitstekend geen stap verkeerd gezet.Vond nog zo'n leuke foto die ik even wilde laten zien.Is al wat ouder maar toch....
Elvis laat echt niemand met rust zo ook slapende Emy niet,ze stond dus ook meteen op haha
Afbeelding
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 19 jul 2009, 18:41

:( En dat vind je leuk Desire? 8)7
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Viv

Bericht door Viv » zo 19 jul 2009, 18:42

Hahaha nee Roos Ekkie is nog geen 1,50 :D
Maar dat gaattie wel worden hoor die lange lijs.
Maantjes zijn echt super bijgetrokken en super om te knippen.
Oefenen ging ook super, kort maar krachtig, achja waarom langer oefenen alssie braaf is :D Hij heeft al een prima basis van je meegekregen ;)
Zal volgende keer mn meetstok wel ff meenemen.

En Dancie...... :L Blijft toch mn favo opaatje hoor.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » zo 19 jul 2009, 20:29

Elvis@ Wat een prachtige veelzeggende foto van die peuters, heerlijk!
Zo te zien heeft Elvis niet zo'n hele brede manenkam he? Zoals zijn mama.
Nee, inderdaad, gewoon weefsel, ben wel superblij dat ik het heb laten controleren, krijg ik geen gezeur op de keuring als ze er iets van zeggen. En ach, als ik het zo zie, valt het ook mee. Alleen als je er aan voelt is het een hele bal.
Met Justin gaat het perfect, ze vind het heerlijk in haar stal, (stom paard) en ze is behoorlijk aangekomen!!! Het genezingsproces verloopt voorspoedig, alleen het kost erg veel tijd.

Roos@ 1.35 is ook groot toch. Ben nog steeds benieuwd naar de 15e, we moeten eigenlijk even gaan voor een groepsfoto van E E en E. Dat zal wel leuk zijn!

Esther@ Heerlijk jong is het die Eachann. Vandaag gaf mijn moeder (waar de paarden staan) een tuinfeest ivm haar verjaardag. 50 man was er. Veel wilden mijn nieuwe fjorden wel even bewonderen, ohh wat waren ze allebij toch lief! Mijn oom heeft bij een etende Eachann in de wei zelfs alle vier zijn beentjes opgetild, en om zijn nek gehangen (knuffel). Zo leuk, fjorden, ben helemaal blij, zo lief en makkelijk. Mijn kwpn-er had al in de bedrading gehangen bij wijze van spreken.

Veel vroegen, oh wat zijn dat voor bijzondere paarden, hoe heet dat ras. Met die mooie zwarte streep in de manen, en donkere puntjes aan de oren. Mooie streep over de rug, en zo mooi geel kleurig! Hihi, leuk! Volgens veel visite heb ik heeeeele bijzondere paarden! Haha, ook wel eens leuk, de meeste dressuurpaarden houders (waar ik de meeste mensen in ken) denken maar. Daf met haar simpele fjorden.... Hahaha, leuk toch!
Esther

Bericht door Esther » zo 19 jul 2009, 21:21

Fjorden zijn zo leuk!! Geen vragen gehad hoe je dat zwart in de manen krijgt, hihi..
Kan me voorstellen dat Eachann dat geknuffel wel leuk vond, hihi.. Ze lijken steeds minder op elkaar he, Elvis en Eachann??

We gaan zeker even een groepsfoto maken van E3!! Had ik al aan roos voorgestelt..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne!

Bericht door Daphne! » zo 19 jul 2009, 21:33

Ja, wel hoe ik dat fixte, dat zwarte randje enz. Ze vonden het een waar kunstwerk, hihi!
Ik krijg altijd een beetje een penny-gevoel bij mijn noormannen, ze hebben zo'n hoog knuffelgehalte, en ze zijn zoooo op mensen gericht. Al sta ik voor aan het erf, en roep ik ze, komen ze in galop naar de voorkant van het land toe. Daar krijg ik echt kriebels van in mijn buik, de lieferds, gekke ik, haha.

Leuk, jij neemt je camera toch mee! Wordt vast reuze gezellig.
Gesloten