Het C-tjes topic! Deel 2
- nientje_pjotr
- Contacteer:
Re: Het C-tjes topic! Deel 2
Ik heb een wintec westernzadel op het oog.
Het lijkt me nml erg leuk om met cindy western te gaan rijden, aangezien ik akes al voor dressuur heb.
Natuurlijk zullen we wel eens gaan afwisselen.
Als het westernzadel niet past kijk ik hoe hij ligt op aks en anders kon ik hem terugbrengen.
Het lijkt me nml erg leuk om met cindy western te gaan rijden, aangezien ik akes al voor dressuur heb.
Natuurlijk zullen we wel eens gaan afwisselen.
Als het westernzadel niet past kijk ik hoe hij ligt op aks en anders kon ik hem terugbrengen.
Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

Mijn C-tje staat ook alleen nog maar te eten, groeien en spelen. Ik zou wel graag willen dat hij een keer een hoofdstelletje in kreeg maar ik heb hier zelf helemaal geen ervaring mee en durf het dus niet aan om het zelf te doen. Ben veel te bang dat ik iets verpest.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ja, echt he? De tijd is gevlogen!Viv schreef:Maar het is idd echt vreemd idee dat we er over paar maandjes op mogen. Tijd is echt razendsnel gegaan.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Ja de tijd is inderdaad om gevolgen. Heb ook zo'n zin om te beginnen met haar.
Maar dan kijk ik naar haar en denk,ze is nog zo klein.Maar dat zal misschien nog wel een tijd zo blijven
@ Orion ,Ciara wordt 5 mei 3 jaar.
@ share , Inderdaad fanatiek naar leeftijd. Ik vind het ook leuk om bezig te zijn met Ciara en ook een goede voor later als ze echt moet werken. Ciara gaat 1 keer in de 2 weken mee als handpaard het bos in. Ze leert dan stappen, draven en galopperen. Ook het passeren van andere paarden, rare dingen langs de weg, verkeer ed. Ik denk als je veel wandelt of bezig bent met je paard dat het een goed begin basis kan zijn voor je paard. Ook blijft ze regelmatig alleen achter als we de andere paarden meenemen en we nemen haar ook alleen mee wandelen. Ik ben al een keer met Ciara de zee in geweest en gaat ze regelmatig mee naar andere stallen. Maar ze staat de rest van de tijd overdag heel de dag buiten en s'nachts binnen.
Maar dan kijk ik naar haar en denk,ze is nog zo klein.Maar dat zal misschien nog wel een tijd zo blijven

@ Orion ,Ciara wordt 5 mei 3 jaar.
@ share , Inderdaad fanatiek naar leeftijd. Ik vind het ook leuk om bezig te zijn met Ciara en ook een goede voor later als ze echt moet werken. Ciara gaat 1 keer in de 2 weken mee als handpaard het bos in. Ze leert dan stappen, draven en galopperen. Ook het passeren van andere paarden, rare dingen langs de weg, verkeer ed. Ik denk als je veel wandelt of bezig bent met je paard dat het een goed begin basis kan zijn voor je paard. Ook blijft ze regelmatig alleen achter als we de andere paarden meenemen en we nemen haar ook alleen mee wandelen. Ik ben al een keer met Ciara de zee in geweest en gaat ze regelmatig mee naar andere stallen. Maar ze staat de rest van de tijd overdag heel de dag buiten en s'nachts binnen.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
http://ciarafjord.web-log.nl/
Mijn hoefsmid is vandaag weer voor Cyra geweest. Die had haar sinds half oktober niet meer gezien. "Jezus wat wordt die enorm" zei die direct toen ik haar het land uit haalde. Hij denkt dat de 1.47 nu al wel gehaald is. Ik mag het hopen 
Ze was trouwens ontzettend braaf. Kreeg nog de complimenten dat ze zo netjes was opgevoed (wat wil je met een bak brok voor je neus
) en dat ze er super uit zag.

Ze was trouwens ontzettend braaf. Kreeg nog de complimenten dat ze zo netjes was opgevoed (wat wil je met een bak brok voor je neus

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Kijk dat soort complimenten doen een mens goed hihihi
Castor staat ook nog vooral paard te zijn in de wei.
Ik heb wel weer zin om binnenkort lekker weer een eindje met hem te gaan wandelen. Castor vindt het volgens mij ook altijd wel leuk om bezig te zijn. Altijd lekker fanatiek als we op pad gaan.
Hij moet wel weer een beetje her-opgevoed worden.. Is een beetje te veel verwend deze winter ben ik bang. (lees weinig met hem gedaan qua halster om, vast staan en luister lesjes geven.) Meer beetje getut met hem en hem lekker beetje laten dabberen in de wei en soms over het erf/in de schuur.
Straks gaan de luisterlessen weer beginnen.. En hoe! Haha. Laat hem nog maar lekker even relaxen hoor. Eerst mooier weer krijgen, meer tijd hebben en langer licht worden!
Hij begint nu ook heel voorzichtig met verharen.
Ik heb wel weer zin om binnenkort lekker weer een eindje met hem te gaan wandelen. Castor vindt het volgens mij ook altijd wel leuk om bezig te zijn. Altijd lekker fanatiek als we op pad gaan.
Hij moet wel weer een beetje her-opgevoed worden.. Is een beetje te veel verwend deze winter ben ik bang. (lees weinig met hem gedaan qua halster om, vast staan en luister lesjes geven.) Meer beetje getut met hem en hem lekker beetje laten dabberen in de wei en soms over het erf/in de schuur.
Straks gaan de luisterlessen weer beginnen.. En hoe! Haha. Laat hem nog maar lekker even relaxen hoor. Eerst mooier weer krijgen, meer tijd hebben en langer licht worden!
Hij begint nu ook heel voorzichtig met verharen.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Mijn CH'tje heeft een hele ravage aangericht op stal 
Staldeur lag in zijn stal??? Paddock was kapot en de kast in de wasplaats lag omver en helemaal uitgeladen.
Kreeg zo'n razende sms, dacht ech dat ik zou buitenvliegen
Ben na het werk even langs gegaan, een beetje opgeruimd en morgen ga ik met Geertje babbelen. Zij geeft les in grondwerk etc en is al een paar keer bij ons geweest voor tests ivm haar toelating tot monty roberts cursus (ofzoiets)
Ik hoop dat zij iets vindt voor ons waarmee we ons kunnen bezig houden, zonder dat ik hem fysiek overbelast.
Als het niet helpt zou hij even terug naar Louis gaan waar de omheining wat meer fjordproof is en in tussentijd zou er op de paddock ijzeren omheining, dat hout was helemaal doorgevreten door een ander paard.
Verder ben ik nu in 'bespreking' met de gemeente of we de takken krijgen als ze die gaan afdoen etc.
Hoop dat we een oplossing vinden, want eigenlijk wil ik helemaal niet weg op die stal, beter dan dit vind ik nooit binnen respectabele afstand

Staldeur lag in zijn stal??? Paddock was kapot en de kast in de wasplaats lag omver en helemaal uitgeladen.

Ben na het werk even langs gegaan, een beetje opgeruimd en morgen ga ik met Geertje babbelen. Zij geeft les in grondwerk etc en is al een paar keer bij ons geweest voor tests ivm haar toelating tot monty roberts cursus (ofzoiets)
Ik hoop dat zij iets vindt voor ons waarmee we ons kunnen bezig houden, zonder dat ik hem fysiek overbelast.
Als het niet helpt zou hij even terug naar Louis gaan waar de omheining wat meer fjordproof is en in tussentijd zou er op de paddock ijzeren omheining, dat hout was helemaal doorgevreten door een ander paard.
Verder ben ik nu in 'bespreking' met de gemeente of we de takken krijgen als ze die gaan afdoen etc.
Hoop dat we een oplossing vinden, want eigenlijk wil ik helemaal niet weg op die stal, beter dan dit vind ik nooit binnen respectabele afstand

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Die kleine dondersteenJilly schreef:Mijn CH'tje heeft een hele ravage aangericht op stal

Maar wel super vervelend voor jou.
Maar wil een flinke stroomdraad niet helpen bij hem?
En hoe heeft hij die deur eruit gekregen??
(ik maar denken dat ik een paar slopers had)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Oeps Jilly, heeft Hayco beetje last van ADHD??
Mijn nichtje heeft ook zo'n paard wat graag 'over' de staldeur naar buiten wil.. Zij heeft zo'n metalen rekje aan haar staldeur hangen die ze omhoog kan klappen zodat hij er niet overheen kan 'hangen' (lees de boel slopen dus of eroverheen klimmen).
Nu maar hopen dat je inderdaad een goede bezigheidstherapie kunt vinden voor hem!
Stiekum moet ik ook wel een beetje lachen. Wat die in zijn eentje allemaal overhoop heeft gehaald! Hoe bedoel je ik ben al bijna 3 en ik kan het allemaal zelf wel (pubers hoef je niets te vertellen toch
)!
Maar ik kan me wel voorstellen na zo'n boze sms dat je bang bent/was dat je op zoek kon gaan naar andere huisvesting...

Mijn nichtje heeft ook zo'n paard wat graag 'over' de staldeur naar buiten wil.. Zij heeft zo'n metalen rekje aan haar staldeur hangen die ze omhoog kan klappen zodat hij er niet overheen kan 'hangen' (lees de boel slopen dus of eroverheen klimmen).
Nu maar hopen dat je inderdaad een goede bezigheidstherapie kunt vinden voor hem!
Stiekum moet ik ook wel een beetje lachen. Wat die in zijn eentje allemaal overhoop heeft gehaald! Hoe bedoel je ik ben al bijna 3 en ik kan het allemaal zelf wel (pubers hoef je niets te vertellen toch

Maar ik kan me wel voorstellen na zo'n boze sms dat je bang bent/was dat je op zoek kon gaan naar andere huisvesting...
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet

Jouw Ch-tje is een boefje 
Laat hem Orion is meeten, dan leert die tenminste op een christelijke geoorloofde wijze de staldeur te openen om daarna pas ravage aan te gaan richten

Laat hem Orion is meeten, dan leert die tenminste op een christelijke geoorloofde wijze de staldeur te openen om daarna pas ravage aan te gaan richten

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Ohohhhhh....... maar Jil je kunt best wel wat met hem gaan doen hoor qua grondwerk. Dat is helemaal niet belastend en voor hem misschien een welkome afleiding.
Hoe hij die deur eruit heeft gekregen is voor ons ook een raadsel... Dat hij het bovenste klepje open krijgt wist ik, maar als het onderste ook vast zit is er normaal niks aan de hand.
Moet je weten dat zijn stal toch wel een 15 cm hoger is dan de paddock en die deur op hoogte van de paddock hangt. Dus da's al 15 cm lager en in hengsel van weet ik hoeveel cm. Dan moet hij wel flink tekeer zijn gegaan?
Heb er ook al aan gedacht om electriciteit te doen aan de stal, straks eens even kijken of daar mogelijheid toe is.
@Viv: grondwerk gaan we idd proberen, maar ik hoop dat dat genoeg is als afwisseling. Als hij echt fysiek moe moet zijn om z'n streken te laten zitten we wel met een probleempje... Het zou jammer zijn dat ik het de laatste maanden zou gaan moeten verknallen, terwijl ik al bijna 3 jaar wacht.
Moet je weten dat zijn stal toch wel een 15 cm hoger is dan de paddock en die deur op hoogte van de paddock hangt. Dus da's al 15 cm lager en in hengsel van weet ik hoeveel cm. Dan moet hij wel flink tekeer zijn gegaan?
Heb er ook al aan gedacht om electriciteit te doen aan de stal, straks eens even kijken of daar mogelijheid toe is.
@Viv: grondwerk gaan we idd proberen, maar ik hoop dat dat genoeg is als afwisseling. Als hij echt fysiek moe moet zijn om z'n streken te laten zitten we wel met een probleempje... Het zou jammer zijn dat ik het de laatste maanden zou gaan moeten verknallen, terwijl ik al bijna 3 jaar wacht.
Oh die ondeugende Hayco, hij heeft je wel in de problemen gebracht. Gelukkig ben je niet met hem de deur uit gezet.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik kreeg net een mailtje van de vrouw die via een contactpersoon een veulen van ons gekocht heeft. Ze heeft via de site regelmatig foto's gestuurd, maar nu was het alweer een tijdje geleden dus had er niet echt meer aan gedacht.
Zat er een berichtje in m'n mailbox van haar, verslagje over de hengstenkeuring (Duitsland). Hij had jammer genoeg geen vergunning gekregen, maar hij was super braaf en kreeg de 'titel' Mr. Charming
Vind het zooo leuk om af en toe nog eens iets te horen van paarden die verkocht zijn! En 't is goed voor m'n engels ook haha
Zat er een berichtje in m'n mailbox van haar, verslagje over de hengstenkeuring (Duitsland). Hij had jammer genoeg geen vergunning gekregen, maar hij was super braaf en kreeg de 'titel' Mr. Charming

Vind het zooo leuk om af en toe nog eens iets te horen van paarden die verkocht zijn! En 't is goed voor m'n engels ook haha
- nientje_pjotr
- Contacteer:
Cindy 
Staan we haar vandaag op te zadelen....ze stond erbij alsof ze niks anders gewend was.
Bitje erin...dat was wel ff vreemd,maar accepteerde het heel snel.
Aan de hand in de binnenbak waar nog een ander paardje liep ,dus wel interessant.. maar ze leip lekker ontspannen door..
In de buitenbak even los gehad, keurig liep ze achter je aan en ze gaf er niks om dat er wat op haar rug lag.
me is in love...
Zal als we thuis zijn de foto's plaatsen.

Staan we haar vandaag op te zadelen....ze stond erbij alsof ze niks anders gewend was.
Bitje erin...dat was wel ff vreemd,maar accepteerde het heel snel.
Aan de hand in de binnenbak waar nog een ander paardje liep ,dus wel interessant.. maar ze leip lekker ontspannen door..
In de buitenbak even los gehad, keurig liep ze achter je aan en ze gaf er niks om dat er wat op haar rug lag.

Zal als we thuis zijn de foto's plaatsen.
Gerrit
Cindy

Klinkt goed Nien... vandaag liep onze planning ff anders. Mesthoop zou verbouwd worden naar mestput dus om 8u de buiten-paarden buiten gezet (thank god zal morgen ff foto's plaatsen die dregliner stond zowat ín zn box) en die konden 14u pas weer naar binnen. Maarja toen was de rest van de stal er ook en wilde iedereen tegelijk in de bak.
Morgen maar een poging wagen dan maar.
Morgen maar een poging wagen dan maar.

Denk dat Tootje ook wat eerder aan de slag mag, hij word toch wel vervelend 
Kijk meneer staan he, eigen dunk

Kijk meneer staan he, eigen dunk

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Hahaaha Toot in de bocht... idd zeg mr eigendunk... hihihii Hij blijft gaaf.
Hij is wel weer goed bekomen Amber.
Wacht maar af hoe die in het echte voorjaar gaat veranderen.
Maar hij kan best al wat gaan doen.
Wacht maar af hoe die in het echte voorjaar gaat veranderen.
Maar hij kan best al wat gaan doen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.