Wat zijn ze sterk, de F-jes zijn aan het werk. Deel 9!
Re: Wat zijn ze sterk, de F-jes zijn aan het werk. Deel 9!
Fjella's jeuk is nu wel over, ze is wat afgevallen en staat niet meer op het volle gras met klaver, maar op een beetje gras met kuil/hooi.
Gisteren een nieuwe primeur. Ik heb zelf een paar rondjes met haar gemend!!!! whoehoe!!!
Tweede keer voor de kar gisteravond, ze doet het erg braaf, is niet vluchterig, eerder wat traag. Maar ook niet schrikkerig van het lamoen, strengen o.i.d. en laat zich al aardig sturen. Bart eerst met haar mennen, ook al een drafje gedaan en toen vroeg hij of ik ook even wilde. Mijn nieuwe voornemen was om niet zo'n schijterd te zijn en dus ja gezegd, had er ook wel vertrouwen in hoor!! Bart bleef erbij, hij heeft haar eerst nog even aan de longeerlijn gehad en daarna los. Dat is wel superfijn hoor, iemand die je er goed in begeleid!!
Hij bleef steeds in de buurt en aangezien ik niet heel veel ervaring heb met jonge dieren zei hij wat ik moest doen als ik het niet meer wist. Ik ben vaak te voorzichtig op het moment dat je net even duidelijk moet zijn.
Maar echt een speciaal gevoel hoor!! Mijn kleine meisje aan het werk en zo braaf!!
Krijg er steeds meer vertrouwen in dat het wel goed komt. Ze kan soms vreselijk stieren en koppig zijn, maar gisteravond kreeg ik die grijns niet meer van mijn smoel!!
Gisteren een nieuwe primeur. Ik heb zelf een paar rondjes met haar gemend!!!! whoehoe!!!
Tweede keer voor de kar gisteravond, ze doet het erg braaf, is niet vluchterig, eerder wat traag. Maar ook niet schrikkerig van het lamoen, strengen o.i.d. en laat zich al aardig sturen. Bart eerst met haar mennen, ook al een drafje gedaan en toen vroeg hij of ik ook even wilde. Mijn nieuwe voornemen was om niet zo'n schijterd te zijn en dus ja gezegd, had er ook wel vertrouwen in hoor!! Bart bleef erbij, hij heeft haar eerst nog even aan de longeerlijn gehad en daarna los. Dat is wel superfijn hoor, iemand die je er goed in begeleid!!
Hij bleef steeds in de buurt en aangezien ik niet heel veel ervaring heb met jonge dieren zei hij wat ik moest doen als ik het niet meer wist. Ik ben vaak te voorzichtig op het moment dat je net even duidelijk moet zijn.
Maar echt een speciaal gevoel hoor!! Mijn kleine meisje aan het werk en zo braaf!!
Krijg er steeds meer vertrouwen in dat het wel goed komt. Ze kan soms vreselijk stieren en koppig zijn, maar gisteravond kreeg ik die grijns niet meer van mijn smoel!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
@ Tass: De Cheyenne stella heb ik ook voor Falko en ben er ook zeer tevreden over. Ik beleef veel plezier aan het zadel
@ Esther: Wat goed zeg!! Dat zijn momenten waarvan je extra kan genieten. Hoe erg het soms ook tegen zit na zo'n moment ben je het allemaal vergeten.

@ Esther: Wat goed zeg!! Dat zijn momenten waarvan je extra kan genieten. Hoe erg het soms ook tegen zit na zo'n moment ben je het allemaal vergeten.
Fjella deed het superbraaf. Oogde totaal niet onder de indruk, hooguit beetje onwennig in de vooruit maar dat hoort erbij, begon aan het eind zelfs al af te buigen op het aannemen, keurig! Nog een beetje stuur krijgen en stabiliteit en dan zien we Es volgend jaar gewoon tijdens bestgaand aangespannen rondsjezen!
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther: Wat goed van Fjella
.
Sabbuh: Ik ben benieuwd, de afspraak was verzet naar morgen dus ik hoop dat het goed komt
.

Sabbuh: Ik ben benieuwd, de afspraak was verzet naar morgen dus ik hoop dat het goed komt

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Wat super van Fjella! Volgens mij pakken ze het allemaal wel goed op als ik het zo lees
!
Spannend Tass een nieuw zadel voor Fio! Kun je straks ook maar lekker aan de slag!

Spannend Tass een nieuw zadel voor Fio! Kun je straks ook maar lekker aan de slag!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Zadel is voor alle 3 de paardjes
.

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Brave Fjella!
Vandaag heb ik Fenna weer een keer gelongeerd en het gaat steeds beter. Aan de hand draaft ze nu ook normaal door de bak. Eerder wilde ze nog wel eens bokken.
Vandaag heb ik Fenna weer een keer gelongeerd en het gaat steeds beter. Aan de hand draaft ze nu ook normaal door de bak. Eerder wilde ze nog wel eens bokken.
Odette&Fenna
En vandaag de primeur onder het zadel.
Had het zadel er al een paar keer opgehad en daar reageerde ze nauwelijks op, longeren ook al eens gedaan en toen wilde madam nog wel eens springen, dus ik vond het wel spannend.
Janna sms'te vanmorgen dat ze tijd had, dus ik vanmiddag naar Wanneperveen!
Zadel erop, hoofdstel in en toen is Janna haar gaan longeren. Dat deed ze nu heel braaf, ze is absoluut geen renner, ook niet snel van de kook. Bleef rustig haar rondjes doen. Ja, de waterplassen waren niet om doorheen te lopen!!! hihi..
Dus ik haar vastgehouden en Janna erop. Ze reageerde eigenlijk nauwelijks op het opstijgen, Janna ging erover en zei dat ik wel mocht stappen, maar ze was zo not impressed dat ik zei, ach ga eerst maar gewoon zitten, wel zo makkelijk..
Fjella eens even laten kijken wat er nu gebeurde, maar Flower verderop was bijna interessanter..
Dus even stappen, ik ernaast lopen, flink belonen. Andere kant op ging ook prima, dus na een tijdje losgeklikt en daar ging mijn kleine meissie door de baan met Janna op haar rug!! Ik was wederom apentrots op haar!!
Valt mij zo mee hoe ze het oppakt, had gedacht dat ze er meer heibel van zou maken, maar ze is zo koel en relaxed. Oke, de meeste tijd iets te relaxed, ze zou iets meer door mogen lopen, maar daar maken we nu nog geen punt van, komt wel goed.
Op de terugweg naar de wei was ze nog wel even flink onder de indruk van Anton die in de bak liep. Geloof dat Anton Fjella ook wel zag zitten, hihi..
Had het zadel er al een paar keer opgehad en daar reageerde ze nauwelijks op, longeren ook al eens gedaan en toen wilde madam nog wel eens springen, dus ik vond het wel spannend.
Janna sms'te vanmorgen dat ze tijd had, dus ik vanmiddag naar Wanneperveen!
Zadel erop, hoofdstel in en toen is Janna haar gaan longeren. Dat deed ze nu heel braaf, ze is absoluut geen renner, ook niet snel van de kook. Bleef rustig haar rondjes doen. Ja, de waterplassen waren niet om doorheen te lopen!!! hihi..
Dus ik haar vastgehouden en Janna erop. Ze reageerde eigenlijk nauwelijks op het opstijgen, Janna ging erover en zei dat ik wel mocht stappen, maar ze was zo not impressed dat ik zei, ach ga eerst maar gewoon zitten, wel zo makkelijk..
Fjella eens even laten kijken wat er nu gebeurde, maar Flower verderop was bijna interessanter..
Dus even stappen, ik ernaast lopen, flink belonen. Andere kant op ging ook prima, dus na een tijdje losgeklikt en daar ging mijn kleine meissie door de baan met Janna op haar rug!! Ik was wederom apentrots op haar!!
Valt mij zo mee hoe ze het oppakt, had gedacht dat ze er meer heibel van zou maken, maar ze is zo koel en relaxed. Oke, de meeste tijd iets te relaxed, ze zou iets meer door mogen lopen, maar daar maken we nu nog geen punt van, komt wel goed.
Op de terugweg naar de wei was ze nog wel even flink onder de indruk van Anton die in de bak liep. Geloof dat Anton Fjella ook wel zag zitten, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Fjel was echt super braaf! De radertjes liepen wel door, maar het is zeker geen renner. Je was zo mooi trots, haha geweldig leuk om te zien!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Wat goed van Fjel zeg!!!
Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Wat goed!
Eerst voor de wagen en dan nu ook onder het zadel, knappe Fjella!
Eerst voor de wagen en dan nu ook onder het zadel, knappe Fjella!
Odette&Fenna
Wij gaan meteen voor multifunctioneel, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
wat goed Esther! Toppeerd is het 

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Vanmiddag heb ik voor het eerst met Fenna alleen buiten gereden, wel met iemand op de fiets mee. De koeien die we onderweg tegen kwamen waren wel een beetje spannend, maar verder deed ze het prima
Ze snapt het sturen steeds beter en we hebben zelfs een stukje gedraafd.
Ze snapt het sturen steeds beter en we hebben zelfs een stukje gedraafd.
Odette&Fenna
wat goed van Fenna
Fatoush heeft mijn moeder vandaag een kusje gegeven...mijn moeder! Die doodsbang voor paarden is
. Ze stond achter het hek en eerst kwam Marga er aan. Mijn moeder vertelt nog vol trots dat het zo raar is dat ze zo achter het hek helemáál niet bang is voor paarden. Komt Fatoush er aan en die gaat meteen met zijn bovenlip over haar wang. Dat hoofd van mijn moeder
"Wat heeft hij een warme adem" zei ze nog, maar ze schrok zich lam

Fatoush heeft mijn moeder vandaag een kusje gegeven...mijn moeder! Die doodsbang voor paarden is

Baranna 13-5-2006
Hihi, had het hoofd van je moeder wel eens willen zien
. Hoe gaat het met zijn pootjes?

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
aardig goed hoor
Baranna 13-5-2006
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Haha fantastisch, echt een Fatoush actie 
Fjella doet het ook goed zeg, geweldig!! Al foto's van de dame in actie?
Ik wist helemaal niet dat je al zo ver was met Fenna! Wat goed joh!!
Gister zijn Douwina en ik weer met Fin bezig geweest
helaas was de bak erg nat, dus moest de plannen een beetje bijstellen. Nu konden we wel mooi oefenen met de hoeken doorrijden, door het water heen stappen en de overgangen stap-halthouden-stap. De waterplassen waren een enorme uitdaging
Maar na enige correcties en aanmoedigingen ging het goed! Dit keer niet meer vooraf gelongeerd, ging super. Toppertje is het ook 

Fjella doet het ook goed zeg, geweldig!! Al foto's van de dame in actie?

Ik wist helemaal niet dat je al zo ver was met Fenna! Wat goed joh!!
Gister zijn Douwina en ik weer met Fin bezig geweest

Die Fatoush
.
Een natte bak was in dit geval dus niet zo erg. Knappe Finnea!
Vier weken geleden heb ik voor het eerst op Fenna gezeten. Nu zijn we het sturen aan het oefenen, stap en halthouden gaat redelijk goed.

Een natte bak was in dit geval dus niet zo erg. Knappe Finnea!
Vier weken geleden heb ik voor het eerst op Fenna gezeten. Nu zijn we het sturen aan het oefenen, stap en halthouden gaat redelijk goed.
Odette&Fenna
Pssst Reinou, niks zeggen hoor maar kijk maar even stiekem in de beginpost.Reinou schreef:Fjella doet het ook goed zeg, geweldig!! Al foto's van de dame in actie?
Van Fenna onder het zadel willen we natuurlijk ook iets op beeld zien Marion.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco