H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, deel 2
Re: H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, dee
Ik weet 100 % zeker dat Fim niet naar de keuring gaat hihi.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Lisa schreef:Weten jullie al of je met je 2 jarige naar de keuring gaan?
hjala gaat zoals het nu lijkt zeker mee met de balloo groep!
Proest, jij hebt de smaak te pakken!
In theorie gaat mijn Hepsefleps ook als ze er dan niet net verschrikkelijk uitziet of zo.
Kan ze fijn achter die van jou aanlopen, doen ze het een keer andersom, mag mevr. snuit vooraan, lekker staart staren.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
-
We gaan zowiezo met Lajke om haar voorlopig ster om te zetten naar stermerrie (ze moet weer meer dan 36 punten halen) dus dan kan Mette wel mee. Kost me iets meer aan diesel bij het vervoer en inschrijven is volgens mij minder dan 10 euro per pony. Hij leert er van en wie weet, wordt hij weer ruinenkampioen (als hij weer de enige ruin is....)
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Mijn H-tje gaat zeker weten niet. Volgend jaar is de bedoeling, kan ze gelijk worden opgenomen in het hoofdstamboek.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Wij gaan wel. In ieder geval met Hynke naar Onstwedde en op advies van Anita nemen we Hatt wel mee naar rolde/roden.
Ondanks dat Hynke echt nog wel de grootste van't stel is heeft Hatt nu eindelijk ook bedacht dat groeien in de hoogte ook een optie is ( in de breedte had ie al ondekt
)
Ondanks dat Hynke echt nog wel de grootste van't stel is heeft Hatt nu eindelijk ook bedacht dat groeien in de hoogte ook een optie is ( in de breedte had ie al ondekt

Leuk jeanet! Foto's!!!!!!
Ja ik ben altijd al van de keuringen geweest en het is echt mijn uitje van het jaar met hjala!
Behalve idd als ze op dat moment erg overbouwd is oid dan denk ik er wel even 2x over of ik wel zou gaan.
Ja ik ben altijd al van de keuringen geweest en het is echt mijn uitje van het jaar met hjala!
Behalve idd als ze op dat moment erg overbouwd is oid dan denk ik er wel even 2x over of ik wel zou gaan.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
Ging vroeger ook ieder jaar naar de keuring, eerst met mijn eerste fjord Napoleon en later met Thalia en Udo heb ik 1 keer mee genomen, eigenlijk vooral omdat ik hem ingeschreven wilde hebben. En Fim gaat helaas niet lukken. Heb het stamboek vorig jaar ook op gezegt.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Pff lastig, ik denk dat ik met Hummer niet ga eigenlijk. Vind hem nog wat puppy voor zijn leeftijd, denk dat ik met hem wacht tot hij 3 jaar is (kan hij ook meteen worden opgenomen in het hoofdstamboek).
Heros gaat niet naar de keuring...Cos is volgens mij ook nog nooit geweest (zou eigenlijk niet weten of die als veulen ooit is geweest)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Mogelijks gaat Swann in NL naar de keuring. haar fokker heeft ons meegevraagd.
Hij zou haar in het paasverlof (begin april) willen klaarstomen voor de keuring in Houten 27 april.
Als het ok is voor zijn vader gaat ze mee.
Hij zou haar in het paasverlof (begin april) willen klaarstomen voor de keuring in Houten 27 april.
Als het ok is voor zijn vader gaat ze mee.

Jij snapt wel dat ik Hepsie ook alleen meesleep als die er acceptabel uitziet en niet meer als krielkip.pluk schreef:Pff lastig, ik denk dat ik met Hummer niet ga eigenlijk. Vind hem nog wat puppy voor zijn leeftijd, denk dat ik met hem wacht tot hij 3 jaar is (kan hij ook meteen worden opgenomen in het hoofdstamboek).
(vrees dat ze alleen voorlopig nog krielkippie is, maar Hummertje en Hespietje gaan gewoon voor het zwaan effect als ze 3 of 4 zijn!

Ik heb er zelf helemaal geen kaas van gegeten maar ik heb hier al diverse keren gelezen dat boomloos wordt afgeraden om een jong paard in te rijden. Diegenen die er wel verstand van hebben moeten maar even uitleggen het hoe en waarom.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Het boomloos rijden word vaak af geraden omdat met boomloos iedere beweging van het paard voelt, maar het paard voelt ook iedere beweging van jou en kan daardoor uit balans raken.
Maar tegenwoordig zijn die zadels zo goed dat daar eigenlijk geen sprake meer van is.
Natuurlijk voel je je paard nog steeds beter dan met boomzadel, maar door bijv bij barefoot het vps systheem is dat wel minder en stabieler geworden. En een jong paard veranderd het lichaam vrij snel en dan blijft een boomloos wel mee vormen en dat doet een zadel met boom niet, waardoor je steeds een ander zadel moet kopen of je zadel moet laten aanpassen.
Fimke word straks boomloos en bitloos ingereden.
Maar tegenwoordig zijn die zadels zo goed dat daar eigenlijk geen sprake meer van is.
Natuurlijk voel je je paard nog steeds beter dan met boomzadel, maar door bijv bij barefoot het vps systheem is dat wel minder en stabieler geworden. En een jong paard veranderd het lichaam vrij snel en dan blijft een boomloos wel mee vormen en dat doet een zadel met boom niet, waardoor je steeds een ander zadel moet kopen of je zadel moet laten aanpassen.
Fimke word straks boomloos en bitloos ingereden.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Boomloos vind ik ook echt heerlijk, maar toch kreeg britt daar plekken van.
Ik heb nog niet echt bedacht hoe of wat ik met hjala wil, maar zowel met boom als zonder boom en ik denk.ook zowel.met als zonder bit. Dit heb ik ook met britt gedaan en beviel wel.
Maar echt nadenken hoe of wat bedenk ik dan wel! Eerst moet ze maar eens ouder worden en dan kijken we wel verdet!
Ik heb nog niet echt bedacht hoe of wat ik met hjala wil, maar zowel met boom als zonder boom en ik denk.ook zowel.met als zonder bit. Dit heb ik ook met britt gedaan en beviel wel.
Maar echt nadenken hoe of wat bedenk ik dan wel! Eerst moet ze maar eens ouder worden en dan kijken we wel verdet!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!
Ik heb Jalenka boomloos ingereden. Door probleem bij mij in galop (geen balans, kon die niet vinden op haar met boomloos. leslie trouwens ook niet) toch weer verkocht en een wintec gekocht. Maar ik kon dan een zadel geheel laten aanpassen terwijl ze al ingereden was en reeds verder uitgegroeid/uitgezwaard. Wat ervoor zorgt dat het mogelijks nog een lange tijd hetzelfde zadel kan blijven.
Voor Swann komt er voor de kids enkel boomloos. Laat de kids maar leren rijden zo.
Voor Swann komt er voor de kids enkel boomloos. Laat de kids maar leren rijden zo.
boomloos als in lijkend op normaal zadel kan ik prima mee uit de voeten.
Barefoot achtigen niet.
Bovendien moet je ook weer geen berg kilo's wegen, want dan is de puntbelasting op de rug weer groter.
Gok het erop dat hier gewoon een normaal zadel erop gaat en een normaal bit erin.
Reden, als ik ooit wedstrijden wil gaan rijden (wat wel het idee is), moet dat ook met bit, dus dan maar meteen wennen.
Overigens zijn Sjol en Toobs beiden bitloos te rijden, maar wel met bit ingereden.
Barefoot achtigen niet.
Bovendien moet je ook weer geen berg kilo's wegen, want dan is de puntbelasting op de rug weer groter.
Gok het erop dat hier gewoon een normaal zadel erop gaat en een normaal bit erin.
Reden, als ik ooit wedstrijden wil gaan rijden (wat wel het idee is), moet dat ook met bit, dus dan maar meteen wennen.
Overigens zijn Sjol en Toobs beiden bitloos te rijden, maar wel met bit ingereden.
Ik vond de Barefoot, toen ik deze net had, zo vreselijk fijn....net een fauteuil (ik had de Cherokee) maar toen ik iets langer ging rijden vond ik het verschrikkelijk en kreeg ik echt last van het brede zitten. Vervolgens had ik de Startrekk (comfort) en dat vond ik echt een heel goed/fijn zadel dat super lag op Cos, alleen had ik er uiteindelijk te weinig houvast in (ben op een leeftijd (en was er natuurlijk qua rijden 20 jaar uit geweest
) dat ik een paar goede kniewrongen wel kan waarderen
.....heb de Startrekk dus puur voor mijzelf verkocht want ik sta nog steed 100% achter de filosofie van dat zadel. Daarbij was mijn beredenering dat als ik niet stevig zit, Cos hier ook last van heeft.
Toch ben ik serieus aan het overwegen om voor Heros eens te kijken naar zo'n bareback-zadel-bont-dinges....die stevige bareback "zadels" zeg maar, gewoon voor het zadelwennen en zodat Cayleigh er dan af en toe eens op kan tegen de tijd (jemig die wordt alweer 10 in de zomer dat Heros 3 wordt...yikes)

Toch ben ik serieus aan het overwegen om voor Heros eens te kijken naar zo'n bareback-zadel-bont-dinges....die stevige bareback "zadels" zeg maar, gewoon voor het zadelwennen en zodat Cayleigh er dan af en toe eens op kan tegen de tijd (jemig die wordt alweer 10 in de zomer dat Heros 3 wordt...yikes)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Hihi voor dat zwaan effect gaan we dan maar heSjolvir schreef:Jij snapt wel dat ik Hepsie ook alleen meesleep als die er acceptabel uitziet en niet meer als krielkip.pluk schreef:Pff lastig, ik denk dat ik met Hummer niet ga eigenlijk. Vind hem nog wat puppy voor zijn leeftijd, denk dat ik met hem wacht tot hij 3 jaar is (kan hij ook meteen worden opgenomen in het hoofdstamboek).
(vrees dat ze alleen voorlopig nog krielkippie is, maar Hummertje en Hespietje gaan gewoon voor het zwaan effect als ze 3 of 4 zijn!)

Swannie gaat op 27 april naar de volgende keuring
http://www.wpcv.nl/shows/2013/premium-show-2013.html
De fokker komt haar begin april halen om haar geheel voor te bereiden (klein beetje trainen enzo) en dan kunnen ze makkelijk eind april met nog een andere pony naar de keuring rijden.
Het wordt een heel avontuur, een keuring in Nederland.
http://www.wpcv.nl/shows/2013/premium-show-2013.html
De fokker komt haar begin april halen om haar geheel voor te bereiden (klein beetje trainen enzo) en dan kunnen ze makkelijk eind april met nog een andere pony naar de keuring rijden.
Het wordt een heel avontuur, een keuring in Nederland.

april al, dat is al best snel.
Wel leuk dat de fokker haar komt halen om voor te bereiden.
Wel leuk dat de fokker haar komt halen om voor te bereiden.