16 jaar en oudere fjorden topic deel 3
Re: 16 jaar en oudere fjorden topic deel 3
Ja de veestapel wordt oud ben er wel trots op bijna alle paarden zijn er van jongs af aan ben blij dat ze het goed doen.
Heerlijk dat ze het gras straks weer op kunnen goed voor de oudjes.
Bij Haila moet de tandarts komen die heeft een tand die in tweeen is.
Heerlijk dat ze het gras straks weer op kunnen goed voor de oudjes.
Bij Haila moet de tandarts komen die heeft een tand die in tweeen is.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Odette ziet er goed uit. Heb je nog plannen om nog eens een veulen met haar te fokken of moet Fenna dat gaan overnemen?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Ik ben net heerlijk met Lajke het bos ingeweest, die weet nog altijd niet dat ze geen 6 meer is..... Beetje lopen klieren in een straat waar ze langs een vijver moet (ben maar afgestapt en ook dan loopt ze er snuivend langs). 1 heel stijl pad bergaf ook gelopen en verder gewoon genoten! Op de terugweg liep ze trouwens wel gewoon langs die vijver. Werkelijk, eigenwijs monster is het soms! Ik had geen zweep mee, maar ook met zweep krijg ik haar er niet langs.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
snap niks van mijn "oudje" Ze is bijna 20 en over een week of 3 uitgerekend, maar ze dendert nog door de wei als een jong dier...heerlijk om haar zo te zien. Ze kan de zwangerschap nog met gemak aan, denkt dat ze het veulen er weer zo uitfloept, net als met Fatoush toen.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Nee hoor, ik laat Odette niet meer dekken. Ik kan geen drie paarden onderhouden en ik wil niet fokken voor de verkoop.Anita schreef:Odette ziet er goed uit. Heb je nog plannen om nog eens een veulen met haar te fokken of moet Fenna dat gaan overnemen?
Met Fenna zal het denk ik ook niet gebeuren i.v.m. haar eczeem.
Gelukkig wordt er op de Wildkamp elk jaar wel een veulen geboren. Dan maak ik het toch van dichtbij mee, want ik vind een veulen wel erg leuk.
Odette&Fenna
-
Ootje, dat is wel fijn als je toch ieder jaar van dichtbij van een veulen kan genieten!
Hier ligt Mette lekker in het zonnetje, Lajke staat er naast te suffen, 1 achterbeentje op rust, onderlip bungelt bijna tegen de grond.... zo lief.... Maar over half uur moet ze er toch aan geloven, even poetsen en dan lekker het bos in! Ben benieuwd hoe dat gaat samen met het andere paardje, is de eerste keer dat we samen gaan.
Hier ligt Mette lekker in het zonnetje, Lajke staat er naast te suffen, 1 achterbeentje op rust, onderlip bungelt bijna tegen de grond.... zo lief.... Maar over half uur moet ze er toch aan geloven, even poetsen en dan lekker het bos in! Ben benieuwd hoe dat gaat samen met het andere paardje, is de eerste keer dat we samen gaan.
Ik mag zorgen voor
Hoe is het met de drachtige dames? Marga schiet nu wel op he?
Spannend hoor!
Odette had een modderbadje genomen in de wei
. Wat zag ze eruit vandaag.
Spannend hoor!
Odette had een modderbadje genomen in de wei

Odette&Fenna
ik merk aan niks dat Marga drachtig is, ze is actief en bokt en doet nog, ze rolt nog over de rug. Marloes heeft het wel zwaar, maar die is pas 1 mei uitgerekend, Marga over 5 dagen.
Marloes was trouwens vanavond op tv, in Vlaanderen vakantieland. Morgen herhaling op de Vlaamse zender Eén, om 17.10
Marloes was trouwens vanavond op tv, in Vlaanderen vakantieland. Morgen herhaling op de Vlaamse zender Eén, om 17.10
Baranna 13-5-2006
-
Ohhh dan ga ik morgen proberen te kijken of even opnemen.
Gekke Marga dus nergens last van....
Hier waren Mette en Lajke om 7uur vanmorgen in de regen wedstrijdjes over de lengte van de wei aan het doen.... en dat net onder mijn raam, is beter wakker worden dan een wekker...
Gekke Marga dus nergens last van....
Hier waren Mette en Lajke om 7uur vanmorgen in de regen wedstrijdjes over de lengte van de wei aan het doen.... en dat net onder mijn raam, is beter wakker worden dan een wekker...
Ik mag zorgen voor
Gelukkig gaat het goed met alle oudjes, wat zijn die fjorden toch rare beesten Foss blijft zo gek als een deur.
http://www.fjorkahoeve.nl
Ik merk aan Meline echt wel dat ze drachtig is, ze waggelt er gewoon over, haha. Ik heb ook het idee dat het misschien wel sneller komt dan gepland want haar spenen staan al echt los van elkaar onder het uier.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Nis gaat ook goed. Buitengewoon vlot met rijden vandaag en als ze lekker op dreef is en goed draaft gaat ze soms spontaan nageven haha echt grappig want dat heoft ze van mij helemaal niet. Ging super lekker.
Meline is echt huge zeg. Kan best zijn dat het iets eerder komt. Bij Nisko was er weinig van te zeggen met Gjendra in elk geval
.
Meline is echt huge zeg. Kan best zijn dat het iets eerder komt. Bij Nisko was er weinig van te zeggen met Gjendra in elk geval

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Morris moet op zijn oude dag weer opnieuw beginnen. Ik heb een bijrijdster die hem drie dagen gaat doen, haar moeder doet één dag en zelf één of twee dagen. Hij krijgt het nog druk. Vandaag lekker genoten van bos en hei op mijn nieuwe stek. Echt super rijden daar!
Morris, mijn superfjord!
O, maar als Morris verder nog hardstikke vief is vindt ie het vast heerlijk om wat te doen. Benieuwd hoe het gaat bevallen met je bijrijdster en haar moeder.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Meline gisteren met nog 2 weken op de teller.

Haar buik.

En haar uier.

Haar buik.

En haar uier.

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Wat een buik heeft Meline!
Dat klinkt als een fijne plek waar Morris nu staat.
Fijn dat Nisko zo goed gaat met rijden.
Odette had vandaag ook echt zin om te rijden, fijn is dat.
Vandaag waren haar manen eindelijk weer normaal te knippen. 's Winters vallen ze altijd om en als ze gaat verharen, gaan ze weer rechtop staan. Heel apart, maar wel lastig om te knippen als ze zo hangen.
Dat klinkt als een fijne plek waar Morris nu staat.
Fijn dat Nisko zo goed gaat met rijden.
Odette had vandaag ook echt zin om te rijden, fijn is dat.
Vandaag waren haar manen eindelijk weer normaal te knippen. 's Winters vallen ze altijd om en als ze gaat verharen, gaan ze weer rechtop staan. Heel apart, maar wel lastig om te knippen als ze zo hangen.
Odette&Fenna
Meline is gisteravond weer moeder geworden van een dochter.

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Ook hier gefeliciteerd! Mooi merrieveulentje!
En de naam?
En de naam?
Ik mag zorgen voor
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
En weer een merrietje!!! Wow! Hoe ouder hoe beter? Haha
Gefeliciteerd! Prachtige foto.s
Gefeliciteerd! Prachtige foto.s
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
- nancy imka
Ik heb een topic gemaakt voor Imka. Omdat ik even nu niet weet wat ik haar aan krachtvoer zou kunnen gaan geven. Wat geven jullie je paardjes?