16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
Re: 16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
Wat heerlijk Ivonne! En heb je in de tussentijd nog een ritje geprobeerd?
En Ootje en Diza ook lekker buiten gereden, lees ik.
Karlien ziet er prachtig uit zeg!
Anita, gefeliciteerd met jullie veulen! Hoe gaat het nu met hem of haar?
Gisteren een rondleiding met de boswachter gehad van Staatsbosbeheer, in de OOstvaardersplassen, gaaf zeg, echt een aanrader! We gingen het gebied in, dat is afgesloten. Zal ik een paar plaatjes spammen...?
En Ootje en Diza ook lekker buiten gereden, lees ik.
Karlien ziet er prachtig uit zeg!
Anita, gefeliciteerd met jullie veulen! Hoe gaat het nu met hem of haar?
Gisteren een rondleiding met de boswachter gehad van Staatsbosbeheer, in de OOstvaardersplassen, gaaf zeg, echt een aanrader! We gingen het gebied in, dat is afgesloten. Zal ik een paar plaatjes spammen...?
Gaaf lijkt me dat zo'n rondleiding. Kom maar op met die fotos 

Ben ook wel erg benieuwd naar de foto's, dus plaatsen maar.
Mijn veulen is deze keer echt een merrie (na 4 hengsten, haha) en heet Hindra. Ze is nu aan de poeperij maar dat is normaal zo'n week na de geboorte.
Mijn veulen is deze keer echt een merrie (na 4 hengsten, haha) en heet Hindra. Ze is nu aan de poeperij maar dat is normaal zo'n week na de geboorte.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Vanmorgen de schrik van mijn leven gehad.....Annemarie kwam met Anka om samen te rijden. Prachtig rondje gemaakt, veel reeën gezien. Was heel relaxt, Anka heeft een hele goede invloed op Marga, die was zo rustig. Bij thuiskomst Anka en Marga aan de muur vastgezet. Ik loop 2 tellen naar binnen om het hoofdstel weg te leggen, kom buiten staat Marga daar met de COMPLETE deur aan haar halster
Ze was met haar halster aan de deur blijven hangen en heeft de deur helemaal uit het ophangsysteem getrokken. Gelukkig bleef ze best rustig, wat wil je met een deur van een paar kilo aan je hoofd? Annemarie had eerst niks in de gaten. Gelukkig kreeg ze het halster af terwijl ik de deur optilde. Dit had wel vel slechter af kunnen lopen. Had goed de bibbbers. Toevallig zei ik voor dat we wegreden nog dat die haak om haar aan vast te zetten niet op zo'n handige plek zat, zo dicht bij de deur.

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Dat is schrikken Ivonne, gelukkig bleef ze rustig.
Ik heb dit ook een keer gehad met een hek je staat raar te kijken.
Met de ouderen gaat het goed Haila heeft nog steeds wel moeite met opstaan na het rollen dan gaat ze zitten als een hond en blijft net zolang rondjes draaien tot ze haar benen goed onder haar lijf heeft en staat dan op een raar gezicht maar ze is voor de rest nog top fit.
Pebbels wordt 13 april officieel 16 jaar wat gaat de tijd toch hard heb haar zelf geboren zien worden.
Foss blijft Foss daar merk je niet aan dat hij 26 is hij is nog steeds de baas en loopt nog lekker mee.
Ik heb dit ook een keer gehad met een hek je staat raar te kijken.
Met de ouderen gaat het goed Haila heeft nog steeds wel moeite met opstaan na het rollen dan gaat ze zitten als een hond en blijft net zolang rondjes draaien tot ze haar benen goed onder haar lijf heeft en staat dan op een raar gezicht maar ze is voor de rest nog top fit.
Pebbels wordt 13 april officieel 16 jaar wat gaat de tijd toch hard heb haar zelf geboren zien worden.
Foss blijft Foss daar merk je niet aan dat hij 26 is hij is nog steeds de baas en loopt nog lekker mee.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Toen ik me omdraaide schrok ik me dood. Marga met deur
. Ik stond er eerst met de rug naartoe en was met Anka bezig. Marga moet de deur in eerst instantie ook redelijk rustig uit de dragers gelift hebben. Volgens mij zat de schuif van de deur vast in haar halster. Goddank kreeg ik het halster af en bleef Marga ijzig kalm staan. Daarna had ik ook goed de trillemientjes
.
Rit was echt super!

Rit was echt super!
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Marga met een deur.....hmm...fijn dat het goed is afgelopen!
Jeetje, wat een verhaal zeg van Marga. Maar niet aan denken wat er allemal had kunnen gebeuren als ze niet rustig was gebleven.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Jemig Marga, dat was flink schrikken. Even niet meer nadenken over wat er had kunnen gebeuren zeg! Wel heerlijk dat jullie een fijne rit hebben gemaak en ook reeen hebben gezien, gaaf!!
Hihi, Foss, Haila heeft wel een heel bijzondere manier van opstaan geloof ik. Maar als het fijn werkt voor haar, daar gaat het om natuurlijk!
Hier 5 plaatjes, kon niet echt fotograferen, aangezien we steeds met de boswachter weer verder moesten wandelen, dus rustig belichting en juiste hoek bepalen was er niet bij. Maar toch wat geschoten naturlijk!
De eerste foto staat ook een veulentje op, hij/zij lijkt me nog erg jong, wat denken jullie??

en tijdens de rondwandeling, konden we ook heel dichtbij komen bij de edelherten en de Koniks!

Hihi, Foss, Haila heeft wel een heel bijzondere manier van opstaan geloof ik. Maar als het fijn werkt voor haar, daar gaat het om natuurlijk!
Hier 5 plaatjes, kon niet echt fotograferen, aangezien we steeds met de boswachter weer verder moesten wandelen, dus rustig belichting en juiste hoek bepalen was er niet bij. Maar toch wat geschoten naturlijk!
De eerste foto staat ook een veulentje op, hij/zij lijkt me nog erg jong, wat denken jullie??

en tijdens de rondwandeling, konden we ook heel dichtbij komen bij de edelherten en de Koniks!

Ben je ook nog bij het vossenhol in de buurt geweest? Mooie foto's zijn dit.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Wat een gave foto's zeg.
Ik denk dat Danc en Ek zich daar wel zouden vermaken. Beetje niksen, beetje snuffelen overal....
Ik denk dat Danc en Ek zich daar wel zouden vermaken. Beetje niksen, beetje snuffelen overal....
Mooi foto's! Wat een prachtig gebied is dat, zeker nu het voorjaar is.
Dat is schrikken zeg, Marga met een deur aan haar hoofd. Dan ben je echt blij dat je paard niet in paniek raakt. Gelukkig waren jullie samen.
Haila heeft wel een hele bijzondere manier van opstaan. Grappig.
Leuk Anita, dat Meline weer gedekt wordt. Laat je haar bij de hengst tot ze drachtig is, of halen jullie haar na de dekking weer op?
Dat is schrikken zeg, Marga met een deur aan haar hoofd. Dan ben je echt blij dat je paard niet in paniek raakt. Gelukkig waren jullie samen.
Haila heeft wel een hele bijzondere manier van opstaan. Grappig.
Leuk Anita, dat Meline weer gedekt wordt. Laat je haar bij de hengst tot ze drachtig is, of halen jullie haar na de dekking weer op?
Odette&Fenna
- rocky&moby
Zondag met het mooie weer even bij me mannen in de wei gezeten.
Moby ziet er goed uit, hij is wel wat afgevallen en dat kon geen kwaad.
Ze manen groeien maar door, ze zijn al voorbij zijn hals echt geweldig hihi.
rocky ze lange manen gaan er wel af, het staat hem gewoon niet
Moby ziet er goed uit, hij is wel wat afgevallen en dat kon geen kwaad.
Ze manen groeien maar door, ze zijn al voorbij zijn hals echt geweldig hihi.
rocky ze lange manen gaan er wel af, het staat hem gewoon niet

Anita, dank je! Nee zijn we niet geweest, werd ook niet verteld waar het zit, kan dat ook wel begrijpen natuurlijk.
Roos, het is een heel mooi gebied, maar wel een "wild" gebied. Alhoewel de rondleiding ook de andere kant liet zien, we liepen ook langs 2 karkassen, tja, dat is ook de natuur natuurlijk. Vind dat altijd wel moeilijk om te zien, maar de boswachter vertelde, dat na 4 maanden helemaal niets meer ervan over is, zelfs bijna geen botten, dat hebben de andere dieren dan weer nodig en zo is die kringloop compleet. Vond dat dan ook wel weer een mooie gedachte.
Ben benieuwd naar foto's van die lange manen Rocky&Moby!
Mensen nog paardenplannen vandaag? Ik ga straks weer ff roichting de 3 dames om ze van de zandbak naar de wei te zetten. Ze mogen vandaag weer een half uurtje langer, rustig opbouwen. Nu staan ze er dus alweer 3 uur op! Echt bizar voor deze tijd van het jaar, wat een lente hebben we!
Roos, het is een heel mooi gebied, maar wel een "wild" gebied. Alhoewel de rondleiding ook de andere kant liet zien, we liepen ook langs 2 karkassen, tja, dat is ook de natuur natuurlijk. Vind dat altijd wel moeilijk om te zien, maar de boswachter vertelde, dat na 4 maanden helemaal niets meer ervan over is, zelfs bijna geen botten, dat hebben de andere dieren dan weer nodig en zo is die kringloop compleet. Vond dat dan ook wel weer een mooie gedachte.
Ben benieuwd naar foto's van die lange manen Rocky&Moby!
Mensen nog paardenplannen vandaag? Ik ga straks weer ff roichting de 3 dames om ze van de zandbak naar de wei te zetten. Ze mogen vandaag weer een half uurtje langer, rustig opbouwen. Nu staan ze er dus alweer 3 uur op! Echt bizar voor deze tijd van het jaar, wat een lente hebben we!
Mijn paardenplan voor vandaag is Meline wegbrengen naar de hengst. Zal ze missen de komende tijd, moeder en dochter. Ze komen wel direct weer thuis hoor als Meline uitgedekt is. zo lang wil ik ze niet missen. Na 18 dagen na de laatste dekking gaan we scannen. Is ze dan drachtig dan gaan we ons verheugen op het volgende veulen, is ze niet drachtig dan gaat ze diezelfde dag nog weer terug naar Karant. Overigens bij wel dracht, laat ik haar later nog 1 of 2 keer scannen.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Spannend Anita. Zit er meer risico aan bij een oudere merrie? Aangezien je dat bij mensen wel hebt?
Toen ik Ekdal ging halen was Meline zeker daar met denk ik Ferro?
Toen ik Ekdal ging halen was Meline zeker daar met denk ik Ferro?
- rocky&moby
Ach dat lijkt me moeilijk zo kleintje missen, ze veranderen op die leeftijd vaak met de dag. Hoe lang staat ze dan gemiddeld bij de hengst?Anita45 schreef:Mijn paardenplan voor vandaag is Meline wegbrengen naar de hengst. Zal ze missen de komende tijd, moeder en dochter. Ze komen wel direct weer thuis hoor als Meline uitgedekt is. zo lang wil ik ze niet missen. Na 18 dagen na de laatste dekking gaan we scannen. Is ze dan drachtig dan gaan we ons verheugen op het volgende veulen, is ze niet drachtig dan gaat ze diezelfde dag nog weer terug naar Karant. Overigens bij wel dracht, laat ik haar later nog 1 of 2 keer scannen.
De laatste 2x zijn ze zo'n 3 weken weggeweest. Hopelijk duurt het deze keer niet zo lang. Kwam vermoedelijk door het koude voorjaar beide jaren en dat is nu niet het geval. We hopen er het beste van. Gino ging vorig jaar als een schattig klein veulentje en kwam zo'n 3 weken later terug als een soort van dikbilkalf, haha. Hij was echt niet mooi toen. Ik moet eerst zo even op stap maar als ik er om denk zal ik later vandaag of morgen eens foto's zoeken om het verschil te laten zien. Help me maar herinneren.
Roos, Meline en Ferro hebben eind april/begin mei 2009 in Balloo gestaan. Dus wanneer heb jij Ekdal daar gekocht?
Ik denk niet dat het risico nu groter is dan toen Meline jonger was. Een ander verhaal was het geweest als ze nog nooit een veulen zou hebben gehad, dan zou ik haar nu beslist niet meer voor een eerste keer laten dekken. Maar zoals het nu is, Meline wordt gemakkelijk drachtig en werpt ook heel gemakkelijk (dat blijkt ieder jaar maar weer hoe ze ons te slim af is, haha).
Roos, Meline en Ferro hebben eind april/begin mei 2009 in Balloo gestaan. Dus wanneer heb jij Ekdal daar gekocht?
Ik denk niet dat het risico nu groter is dan toen Meline jonger was. Een ander verhaal was het geweest als ze nog nooit een veulen zou hebben gehad, dan zou ik haar nu beslist niet meer voor een eerste keer laten dekken. Maar zoals het nu is, Meline wordt gemakkelijk drachtig en werpt ook heel gemakkelijk (dat blijkt ieder jaar maar weer hoe ze ons te slim af is, haha).
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik heb Ekdal 2 mei gekocht, dus dan is het Ferro geweest.
Zag pas geleden nog mini Ferro fotos op de comp staan
Als het makkelijk gaat waarom dan niet toch?!?
Zag pas geleden nog mini Ferro fotos op de comp staan

Als het makkelijk gaat waarom dan niet toch?!?
Hier de beloofde foto's van Gino van vorig jaar. Hij is geboren op 11 april 2010.
Gino 1 dag oud. Foto gemaakt op 12 april 2010.

Kleine schattige Gino voor vertrek naar Roderesch. Foto gemaakt op 18 april.

En hier dikbil Gino na terugkomst uit Roderesch. Foto gemaakt op 9 mei 2010.

En omdat ik het niet laten kan, kleine Hindra op de dag van haar geboorte. 2 april 2011.

En 4 dagen oud. 6 april 2011.

Ferro 1 dag oud. Foto gemaakt op 20 april 2009.

Ferro in Ballo. Foto gemaakt op 7 mei 2009.

Gino 1 dag oud. Foto gemaakt op 12 april 2010.

Kleine schattige Gino voor vertrek naar Roderesch. Foto gemaakt op 18 april.

En hier dikbil Gino na terugkomst uit Roderesch. Foto gemaakt op 9 mei 2010.

En omdat ik het niet laten kan, kleine Hindra op de dag van haar geboorte. 2 april 2011.

En 4 dagen oud. 6 april 2011.

Ferro 1 dag oud. Foto gemaakt op 20 april 2009.

Ferro in Ballo. Foto gemaakt op 7 mei 2009.

Laatst gewijzigd door Anita op di 12 apr 2011, 13:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco