Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvis

Re: Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4

Bericht door Elvis » zo 06 feb 2011, 10:32

Klopt ja ik heb een dop van Elvis..geen tand helaas maar een dop is ook leuk haha...
Echt donderstenen zijn het,zie je die guitige koppie's staan kijken vanuit het land naar je als je aankomt,alsof ze willen zeggen,wij zijn niet gek :D
Nu hopen dat het apparaat het blijft doen,er was misschien een mogelijkheid dat we een leen apparaat konden krijgen als we deze zouden opsturen.Dat zou geweldig zijn!
Ben niet zo bang voor stroom haha,helaas de paarden ook niet _-:(
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » zo 06 feb 2011, 11:02

Je moet even tegen Elvis zeggen dat ie contact moet opnemen met Ekdal..ikke wil ook een tandje(voordat ie naar W''veen gaat)

Stroom echt.....nou ik ben er echt bang voor. Is de afstand tussen apparaat en draad niet te groot of knopen? Dat kan het ook zijn....

Oja Ekdal wordt zo 19 maart opgehaald door Anna en Theo....:D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Elvis

Bericht door Elvis » zo 06 feb 2011, 12:14

Nee het draad is helemaal goed,hebben we nog geen jaar hangen.Het kon zijn dat het apparaat de batterij te snel leeg trekt..Dus ben benieuwd waar we ze vandaag aantreffen.

Spannend Roos Ekdal naar W'veen.We zullen hem wel zien dan als de hengstenshow er weer is. ;)

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » zo 06 feb 2011, 14:32

We houden geen hengstenshow dit jaar..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 06 feb 2011, 17:03

Esther schreef:We houden geen hengstenshow dit jaar..
:n, zal het op de website ook even snel zetten deze week. Maar je bent ook zo welkom :D
Geluk is de vrucht van intens werk
roos

Bericht door roos » zo 06 feb 2011, 17:20

Toch die bezoekuren Annabel...zie je wel ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » ma 07 feb 2011, 18:08

Esther schreef:We houden geen hengstenshow dit jaar..
Oh jammer...

Vandaag hebben onze fjordsels weer lekker op het land gestaan,land droogt erg lekker op met die wind erbij!
Verharen komt ook lekker op gang nu,Imka was de eerste,nu begint Elvis en Emy laat nog niet veel los.

Afbeelding
Emily

Bericht door Emily » ma 07 feb 2011, 19:41

Het duurt nog eventjes, maar betrap mezelf er de laatste tijd steeds vaker op dat ik aan het zoeken ben naar een leuk zadel en hoofdstel.
Wil ik een nieuw zadel, of toch een tweedehands omdat Emily toch nog groeit?
Wat voor zadel wil ik? Dressuur, vz, boomloos enz.

En dan komt nog het moeilijkste, welke maat?
Natuurlijk kan ik het beste een zadelmaker laten komen tegen die tijd, maar is er geen andere (lees; goedkopere) optie?

Iemand nog handige tips/ trucs?
Emily (v. Balony, m. Justy)
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » ma 07 feb 2011, 19:57

Zonder zadel rijden :D

Nee geintje, het is zeker lastig om nu op zadeljacht te gaan. Ze zijn nog volop aan het groeien en met de maanden zal zijn/haar body weer veranderen. Voor je het weet heb je weer een nieuw zadel nog.. Ik zou daarom nooit gaan voor een nieuw zadel, maar eerder voor een goed passende tweedehands en qua inchmaat liever wat kleiner, dan groter, aangezien ze vaak nog de lengte in de rug missen.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 07 feb 2011, 20:07

roos schreef:Toch die bezoekuren Annabel...zie je wel ;)
Jup, moet er maar eens voor gaan zitten hahaha :P :P

Hier het E'tje alias F'je ook eens wat....normaliter staan ze s avonds altijd lekker te schranzen. Flower staat af en toe wel eens omgedraaid, maar zodra ik kom kijken en vooral water geven dan staat ze er wel even met dr neus bovenop, maar vandaag niet. Dus keek een keer beter naar dr, staat ze wat gaapachtige bekken te trekken. "Zit er wat dwars meid"...ja hoor, hing een sliert kuil die net tussen dr voortanden leek te hangen. Dacht nog "raar kuil, dat dat zo blijft hangen". Vervolgens water verder bijgevuld, stro er in en ze stond nog steeds wat weg bij het eten en de deur en nog steeds bekken te trekken. Dus even van dichtbij, ik op de knieen, mondje open...zie ik een soort bobbeltje met nog een vastzittende pluk kuil. Die er weggetrokken en toen viel me de boosdoener op....madame gaat binnenkort over op de dubbele fietsenrek := Beide voortandjes waren al half gekantelt en omdat de bovenkant van de 'oude' tand al bloot lag bleef er kuil achter haken. Nog nooit een pony zo blij zien zijn met mijn verlossende houdgreep om dat kuil er uit te krijgen. Maar kon de tanden nog niet verder kantelen en er aftrekken, maar dat zal (hopelijk voor Flo) niet lang meer duren. Zo nog eens kijken of ik in het donker er nog een fotootje van gemaakt kan krijgen. Past mooi als aanvulling naast die van Eachann :D
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » ma 07 feb 2011, 21:43

Flowie aan het wisselen, tja, dat moet ook bij die kleintjes natuurlijk, hihi.. Wel een beetje zielig, zal wel niet lekker hebben gezeten.. Zeker even een foto van maken, inderdaad leuk materiaal voor een eventueel artikel naast die van Eachann, hihi..

Zadels blijven inderdaad lastig. Ik heb voor Jeskim officieel geen zadel meer nodig, die komt pas weer thuis als er niet meer op kan worden gereden. Zij heeft een thorowgood VZH met verwisselbare boom, maar die houd ik toch nog maar even aan voor Fjella, kijken of dat dan past en anders kan hij alsnog wel weg.. Dan heb ik in elk geval wat liggen, iets zelf houden is vaak toch goedkoper dan verkopen dan zelf weer wat anders moeten kopen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Keandra

Bericht door Keandra » di 08 feb 2011, 09:14

jep, zadels

met Githa hadden we het redelijk makkelijk, daar hadden we vlot een thorowgood Griffin Selecta voor gevonden (van mijn zus overgekocht)
maar die hebben we nu ongeveer 2 jaar terug verkocht door de aanschaf van ons lederen vzh zadel dat we nu hebben
echter dat laatste is niet aan te passen en is van boommaat veel te groot nog voor Jalenka
dus zullen we binnen enkele maanden toch op zadeljacht moeten gaan

ik wil dus echt een barefoot cherokee of london/lexington voor Jalenka, ook omdat ze hierin nog mee kunnen groeien
als dat toch te groot zou zijn dan zou ik voor wintec willen gaan, zadelmaker laten komen en dan eentje uit engeland laten overkomen (is tot 400€ goedkoper dan hier eentje te kopen)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 08 feb 2011, 10:49

ik denk dat er bij ons voorlopig nog geen zadel bij komt voor Evita. We willen haar nog wat laten staan, zodat ze nog wat de hoogte in kan groeien (hopelijk). Daarbij komt die verhuizing nu nog en heb ik toch nog geen tijd. Mss dat ze in het najaar wordt beleerd voor de kar, maar daar hebben we het nog niet over gehad.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
roos

Bericht door roos » di 08 feb 2011, 11:35

Ekdal krijgt ook voorlopig geen zadel. Hoor uit w'veen wel welk zadel in de buurt komt en dan volgend jaar komt er een zadel voor hem. Heb nog een oud zadel van Danc liggen*desnoods met bontje oid*en als hij wat meer body heeft komt er iets voor langere tijd.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Emily

Bericht door Emily » wo 09 feb 2011, 19:03

Ik denk dat ik er uit ben!
Waarschijnlijk wordt het een boomloos zadel, ondanks dat ik op sommige sites heb gelezen dat het niet goed is voor een jong paard i.v.m. de minder goede drukverdeling.
Maar het risico dat een boomzadel niet goed ligt en zorgt voor blessures wil ik niet nemen.
Emily is mijn eerste eigen paard en ik ben hier dus erg onervaren in.
Ikzelf zou niet kunnen zien of een (boom)zadel goed ligt of niet, vandaar mijn keuze voor een boomloos zadel.

Nou is alleen de grote vraag; WELK MERK?
Ik heb veel gelezen over de barefoot en vind deze ook erg mooi! Maar nou kwam ik net het merk randols tegen, iemand ervaring?

Het duurt gelukkig nog even, maar wil me hier echt goed over oriënteren!
Emily (v. Balony, m. Justy)
roos

Bericht door roos » wo 09 feb 2011, 19:24

Ik heb geen ervaring met boomloos, maar mening is wel of het nou boomloos is of niet, het moet gewoon passen. Het maakt dan nog niet eens uit wat het budget is(nouja zadelmarkt is ook niet alles)maar jullie begrijpen mij vast, dat het past is eigelijk wel het belangrijkste.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » wo 16 feb 2011, 07:11

Wat is het hier stil....
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » wo 16 feb 2011, 14:59

Nou inderdaad al is geen nieuws meestal goed nieuws ;)

Gister weer gewandeld met ze tuig op na lange tijd,hij gaf geen kick +:)+
Ze hoefjes moesten goed schoon zijn omdat ik ze even moest teren,dus goed schoongemaakt en lekker gelopen zodat ze op zouden drogen.
Verder niks bijzonders gedaan...
En ja over 3 kleine maandjes is hij 3 jaar! *o/*

Afbeelding
roos

Bericht door roos » wo 16 feb 2011, 19:20

Ekdal over 3 maanden, wat gaat de tijd toch hard he Dees..!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 16 feb 2011, 20:28

Gister ben ik weer op Imka gaan zitten en ben meegestapt met Dees en had Emy als hand paardje mee. Wat een draak is dat zeg. Ze was super druk maar ze had de grootste lol. Ik wat minder want ze trok toch best wel hoor met haar gekke grapjes! En een keer schrokken de meiden van een garage deur die open ging. Dees lag helemaal dubbel omdat Emy met twee achter benen tegelijkertijd afzette zo schrok ze hihi. Maar verder is het echt een schatje hoor ze blijft zo netjes bij me!

Oh ja, ik was trouwens vandaag de kuilbakken aan het vullen lag daar toch een rare steen in. Een wittige heel appart. Keek ik goed was het een kies :D
Van wie die was geen idee maar we hebben er dus wel weer een bij
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Plaats reactie