Hij doet het alleen met wandelen als hij pissed is. Ik wandel met hem met een touwhalster, maar als hij te druk doet hou ik hem wat in. Zodra hij braaf doet laat ik het touw vieren en is hij de druk van zijn neus kwijt. Maar hij irriteert zich zo aan het touwhalster, dan wil hij me bijten. Maar hij doet het niet echtSuzanne schreef:yvon dat nep-happen heb ik er bij Ko ook ng niet helemaal uit, en ik ben er echt heel streng mee. ik hoop dat ie erover heen groeit
In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegenaan!
Re: In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegen
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Doet Fatoush dat dan als reactie als je hem inhoudt?
Vind hem overigens niet smal hoor, maar misschien is het niet goed te zien op de foto. Freyr is naar mijn idee smaller. Het lijkt ook net of dat soms met de week verandert, raar! De ene keer denk ik "ja, d'r komt meer spek op die rug" en een week later lijkt het niet of hij weer smaller is!
Vanmorgen is bij ons de hoefsmid geweest. Freyr was heel braaf. Soms wat last van z'n evenwicht, maar dat mag geen naam hebben. Floranth ging eerst goed, maar heeft op 't laatst toch nog even de praam op gehad, toen hij de hoefsmid z'n knie bijna ontwrichtte
. Verder ging het goed met Floranth: deze keer geen 3 halstertouwen aan gort!
Vind hem overigens niet smal hoor, maar misschien is het niet goed te zien op de foto. Freyr is naar mijn idee smaller. Het lijkt ook net of dat soms met de week verandert, raar! De ene keer denk ik "ja, d'r komt meer spek op die rug" en een week later lijkt het niet of hij weer smaller is!
Vanmorgen is bij ons de hoefsmid geweest. Freyr was heel braaf. Soms wat last van z'n evenwicht, maar dat mag geen naam hebben. Floranth ging eerst goed, maar heeft op 't laatst toch nog even de praam op gehad, toen hij de hoefsmid z'n knie bijna ontwrichtte

Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Fjella was jaloers gisteravond. We stonden uiteraard allemaal naar het versgebakken broertje van Fjel te kijken, Ze wist van gekkigheid niet hoe ze de aandacht moest trekken! Stond zelfs met hele hooibalen ze zwaaien. Heb haar uiteraard flink beloond toen ze uiteindelijk rustig stond te eten.
Tijdens haar idiote acties kwam er ineens een eerste hinnikje uit Icarus, nou je had haar kop moeten zien, Huh!!!! Hopelijk heeft mijn moeder die op de foto!!
Verder schuurt ze enorm op stal, tja in de wei is daar ook niet echt gelegenheid voor.. Beetje jammer, maar goed, ze gaat straks de wei weer op, ze is ook nog enorm aan het verharen, dat zal ook wel niet helpen..
Tijdens de heisa eergisteren, toen Tea vast lag, was Fjella ook zo idioot aan het doen, ze voelde de spanning maar wist zelf niet goed waarom ze zo maf deed geloof ik, hihi..
Mijn vader moppert wel veel op haar. Heb nog geen paard gezien wat zo graag zijn neus overal in, op, achter en naast steekt, en ze is soms zo lomp. Loopt dus regelmatig in de weg, moet altijd met haar neus bovenop de feiten zitten en alles vastpakken. En vaak sloopt ze dan ook dingen, zucht.. Maar ze is zo leuk!!!
Maar we hebben haar box al wel wat Fjella-proof moeten maken!!
Tijdens haar idiote acties kwam er ineens een eerste hinnikje uit Icarus, nou je had haar kop moeten zien, Huh!!!! Hopelijk heeft mijn moeder die op de foto!!
Verder schuurt ze enorm op stal, tja in de wei is daar ook niet echt gelegenheid voor.. Beetje jammer, maar goed, ze gaat straks de wei weer op, ze is ook nog enorm aan het verharen, dat zal ook wel niet helpen..
Tijdens de heisa eergisteren, toen Tea vast lag, was Fjella ook zo idioot aan het doen, ze voelde de spanning maar wist zelf niet goed waarom ze zo maf deed geloof ik, hihi..
Mijn vader moppert wel veel op haar. Heb nog geen paard gezien wat zo graag zijn neus overal in, op, achter en naast steekt, en ze is soms zo lomp. Loopt dus regelmatig in de weg, moet altijd met haar neus bovenop de feiten zitten en alles vastpakken. En vaak sloopt ze dan ook dingen, zucht.. Maar ze is zo leuk!!!
Maar we hebben haar box al wel wat Fjella-proof moeten maken!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bedankt voor jullie warme welkom
Ben de sneeuw inmiddels wel zat hoor en de paarden ook, want die proberen ieder sprietje gras te pakken. Gisteren was het ineens 9 graden, terwijl het dinsdag nog een koude natte derrie was. Nu is het ook al 7 graden, dus vandaag wordt ook weer een hele mooie voorjaarsdag. Je ziet de sneeuw verdwijnen, heel apart hoe snel dat gaat! Als ik nu naar buiten loop dan ruik en hoor je het voorjaar!
Als ik dat lees is Feline wel heel erg braaf, die maakt echt nergens spektakel mee! Gelukkig maar... Ik kan haar overal mee naartoe nemen (heb ik ook vanaf dat ik haar kreeg gedaan), misschien dat ze daarom wel zo gemakkelijk is.
Gentle heeft hier ook al wel het een en ander geprobeerd, met name hoeven uitkrabben was een drama. Ze liet zich op de grond vallen en er was geen land mee te bezeilen gewoon. Nou, dat heeft een paar dagen geduurd, nu geeft ze zelf voetjes. Heb haar eventjes keihard aangepakt, dit soort gedrag tollereer ik namelijk niet. Ze weet meteen waar ze aan toe is en dat houden we ook zo

Ben de sneeuw inmiddels wel zat hoor en de paarden ook, want die proberen ieder sprietje gras te pakken. Gisteren was het ineens 9 graden, terwijl het dinsdag nog een koude natte derrie was. Nu is het ook al 7 graden, dus vandaag wordt ook weer een hele mooie voorjaarsdag. Je ziet de sneeuw verdwijnen, heel apart hoe snel dat gaat! Als ik nu naar buiten loop dan ruik en hoor je het voorjaar!
Als ik dat lees is Feline wel heel erg braaf, die maakt echt nergens spektakel mee! Gelukkig maar... Ik kan haar overal mee naartoe nemen (heb ik ook vanaf dat ik haar kreeg gedaan), misschien dat ze daarom wel zo gemakkelijk is.
Gentle heeft hier ook al wel het een en ander geprobeerd, met name hoeven uitkrabben was een drama. Ze liet zich op de grond vallen en er was geen land mee te bezeilen gewoon. Nou, dat heeft een paar dagen geduurd, nu geeft ze zelf voetjes. Heb haar eventjes keihard aangepakt, dit soort gedrag tollereer ik namelijk niet. Ze weet meteen waar ze aan toe is en dat houden we ook zo

Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
* 02-05-2001 † 05-02-2012
Gefeliciteerd
.

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Gister lekker Fio gepoetst en daarna gewandeld met Fio vent. Hij was super braaf, liep super mee en luisterde perfect
. Suze en Koot waren mee en nog een stalgenootje met Vjell
. Terug op stal aangekomen, Fio op stal gezet en Aiden gepoetst. Aiden halster aan en longeerlijn, zweep mee en naar de bak. Bak touw dicht en gaan met die banaan dacht Aiden
. Hij draven en galoperen aan mijn lijntje, ze zag hem echt kijken van "huh? ik zit aan een lijntje en kan niet weg?
". Nou hij heeft 3x geprobeerd of hij misschien toch hard rechtdoor kon rennen, toen heeft hij mijn vinger gebrand aan het touw
. Hij wat sprongen gemaakt waarbij de moed in mijn tenen zakte
. Maar aan het eind ging het helemaal super, toen had ik ook mijn zweep weggelegd omdat hij daar toch wel heftig op reageerde, terwijl die alleen maar hing!! Hij liep keurig een rondje om mij heen, hij wist precies hoe hij moest lopen zodat hij nergens last van had. Braaf stappen, klik en hij ging draven, hoho en hij ging stappen, klik en hij ging draven, Hoho hij ging stappen en toen mocht hij naar mij toe komen, dus heeel goed beloond <3. Hij deed het super goed voor de eerste keer en hij leerde zoooo snel
. Ben echt trots op hem!!
Wat hebben wij hier wel van geleerd???
Niet longeren zonder handschoenen

Wat hebben wij hier wel van geleerd???
Niet longeren zonder handschoenen

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

- nadinefjorden
Wat goed van aiden 
fayah is gemeten op 1.44 tot nu een halve cm meer als yara hihi

fayah is gemeten op 1.44 tot nu een halve cm meer als yara hihi
Au, dat is pijnlijk zeg, een brandplek van de longeerlijn.
Wel fijn dat Aiden het zo goed oppakt.
Ik kan me voorstellen dat je de sneeuw nu wel zat bent. Gelukkig komt ook bij jullie het voorjaar eraan.
Fayah heeft een mooie maat, Odette is ook 1.44. Ik ben bang dat Fenna dat niet gaat halen.
Vanavond ben ik nog gauw even langs gegaan voor een poetsbeurt. Dat vindt ze echt heerlijk.
Nog anderhalve week en dan wordt ze alweer 3!
Wel fijn dat Aiden het zo goed oppakt.
Ik kan me voorstellen dat je de sneeuw nu wel zat bent. Gelukkig komt ook bij jullie het voorjaar eraan.
Fayah heeft een mooie maat, Odette is ook 1.44. Ik ben bang dat Fenna dat niet gaat halen.
Vanavond ben ik nog gauw even langs gegaan voor een poetsbeurt. Dat vindt ze echt heerlijk.
Nog anderhalve week en dan wordt ze alweer 3!
Odette&Fenna
Ja, hij doet dit als reactie op mijn inhouden. Hij is echt niet breed, maar verandert wel. Ik vind hem op foto's breder lijken dan in het echtPasja schreef:Doet Fatoush dat dan als reactie als je hem inhoudt?
Brandblaren van longeren is erg pijnlijk......
Baranna 13-5-2006
Welkom Wanja met je F-je 
Klinkt erg pijnlijk zo de brandblaren op je hand van 't longeren.
Esther, de foto nog kunnen bemachtigen van Fjella?
Hoe is het gegaan de vrijdag Wolkj?
Even update foto's van Floyd
:

Helemaal trots op zijn boogje

Klinkt erg pijnlijk zo de brandblaren op je hand van 't longeren.
Esther, de foto nog kunnen bemachtigen van Fjella?

Hoe is het gegaan de vrijdag Wolkj?
Even update foto's van Floyd

Helemaal trots op zijn boogje

Horses are like potato-chips, you can't just have one.. 

Floyd wordt al een knappe man.
Morgen wordt de dag voor Fjellko we gaan voor het eerst met hem naar het bos, Mariska gaat op Fjellko en ik op Foss.
ik zal wel foto's maken.
Morgen wordt de dag voor Fjellko we gaan voor het eerst met hem naar het bos, Mariska gaat op Fjellko en ik op Foss.
ik zal wel foto's maken.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
wat een lief koppie heeft Floyd 

Baranna 13-5-2006
Wat is Floyd een leuk paard!
Spannend zeg, voor het eerst naar het bos met Fjellko!
Deze foto's kreeg ik vandaag per mail:
Fenna (linker paard) in diepe rust

Spannend zeg, voor het eerst naar het bos met Fjellko!
Deze foto's kreeg ik vandaag per mail:
Fenna (linker paard) in diepe rust

Odette&Fenna
Icarus is wel een driest mannetje zeg, brutaal aapje. Ik denk dat Fjella haar lol daar wel mee op kan straks, als ze straks niet schijtziek van hem wordt, haha!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- nadinefjorden
Veel plezier in het bos vandaag
Vandaag voor het eerst gelongeerd met Fugo en hij was braaf en snapt al gauw wat de bedoeling was ik heb een filmpje geplaatst op faceboek is er kort maar geeft wel een beeld. Hij had een hoofdstelletje van Zanouk in met bitje die vond hij toch maar raar hoor ik heb de longeerlijn aan het halster vast gemaakt zodat hij rustig aan het bitje kan wennen.
Nikky, jij hebt helemaal geen knipcursus nodig, mooi boogje heeft Floyd gekregen.
Ben benieuwd hoe het met Fjellko gegaan is in het bos.
Fijn Anna dat Fugo zo braaf was.
En Fenna heerlijk in ruste, lekker genieten van haar luie leventje.
Ben benieuwd hoe het met Fjellko gegaan is in het bos.
Fijn Anna dat Fugo zo braaf was.
En Fenna heerlijk in ruste, lekker genieten van haar luie leventje.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ja vandaag was de dag voor Fjellko samen met Foss het bos in wat een beleving Fjellko heeft zijn ogen uit gekeken.
Toen we vanaf stal vertrokken ging het allemaal prima door de woonwijk langs het voetbalveld Fjellko vond het allemaal best hij keek wel maar deed er niks mee.
En ja er waren meer mensen die erop uit gingen we kwamen ruim 15 aanspanningen tegen tegelijk dus Fjellko heeft even staan kijken wat die paarden achter zich hadden hangen.
Toen het bos in en daar kwam het eerste gevaar er kwamen 2 crossmoters achter ons aan dit vond Fjellko iets minder dus ik zij we gaan draven raken we ze misschien kwijt maar helaas ze kwamen achter ons aan.
We zijn even rechts af geslagen het bos in zo konden de motors verder.
We gingen weer verder een stukje berg op ja dat was vreemd dus in de achteruit maar ja waarom loopt Foss dan wel door dus na even denken kwam Fjellko ook en we gingen weer verder.
Foss ging nog het water in maar Fjellko heeft alleen staan kijken want Foss begon met zijn benen op het water te slaan en dan vond Fjellko raar.
We hebben nog een klein galopje gemaakt en Fjellko heeft nog een bok uitgedeeld maar dat mag allemaal.
Toen weer terug naar stal over straat een stuk weer langs de voetbalvelden en dan naar stal daar stond Fjellko zijn vriendin al hard te schreeuwen.
Fjellko heeft het prima gedaan we zijn trots op hem wel raar om met 2 F-jes op pad te gaan waar 24 jaar tussen zit, mijn droom is uit gekomen toen ik Fjellko kocht.
Wat is Foss trouwens een geweldig paard om samen met een jong dier op pad te gaan hij werd af en toe gebruikt als boxbal.
Stukje bij beetje komt het wel goed met Fjellko
Toen we vanaf stal vertrokken ging het allemaal prima door de woonwijk langs het voetbalveld Fjellko vond het allemaal best hij keek wel maar deed er niks mee.
En ja er waren meer mensen die erop uit gingen we kwamen ruim 15 aanspanningen tegen tegelijk dus Fjellko heeft even staan kijken wat die paarden achter zich hadden hangen.
Toen het bos in en daar kwam het eerste gevaar er kwamen 2 crossmoters achter ons aan dit vond Fjellko iets minder dus ik zij we gaan draven raken we ze misschien kwijt maar helaas ze kwamen achter ons aan.
We zijn even rechts af geslagen het bos in zo konden de motors verder.
We gingen weer verder een stukje berg op ja dat was vreemd dus in de achteruit maar ja waarom loopt Foss dan wel door dus na even denken kwam Fjellko ook en we gingen weer verder.
Foss ging nog het water in maar Fjellko heeft alleen staan kijken want Foss begon met zijn benen op het water te slaan en dan vond Fjellko raar.
We hebben nog een klein galopje gemaakt en Fjellko heeft nog een bok uitgedeeld maar dat mag allemaal.
Toen weer terug naar stal over straat een stuk weer langs de voetbalvelden en dan naar stal daar stond Fjellko zijn vriendin al hard te schreeuwen.
Fjellko heeft het prima gedaan we zijn trots op hem wel raar om met 2 F-jes op pad te gaan waar 24 jaar tussen zit, mijn droom is uit gekomen toen ik Fjellko kocht.
Wat is Foss trouwens een geweldig paard om samen met een jong dier op pad te gaan hij werd af en toe gebruikt als boxbal.
Stukje bij beetje komt het wel goed met Fjellko

http://www.fjorkahoeve.nl
wat braaf van Fjellko 

Baranna 13-5-2006
Floyd heeft een mooi boogje hoor Nikky!!
Wat leuk dat het zo goed met alle F'jes gaat met longeren. Ook ik heb inmiddels de handschoentjes maar aangetrokken om brandblaren te voorkomen
Finn vandaag voor de 4e keer aan de longe gehad. Ik heb het idee dat hij het hartstikke leuk vind, zo vrolijk en braaf doet hij alles mee. Vandaag een stapje verder gegaan, de galop er bij gepakt.. Ik ben benieuwd of het zo goed blijft gaan. Helemaal leuk!
Wat leuk dat het zo goed met alle F'jes gaat met longeren. Ook ik heb inmiddels de handschoentjes maar aangetrokken om brandblaren te voorkomen

Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!