In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvis

Re: In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic dee

Bericht door Elvis » di 21 jun 2011, 11:20

Leuk Daphne,toch maar beleren dit jaar? ;)
Stoute Ekdal haha..Maar inderdaad die fase's zullen we allemaal wel krijgen!

Gisteren waren de merrie's zeker vervelend _-:(
Ik had geen zin om ze apart te zetten dus ben in het land gaan rijden met hun erbij.Maar ze waren nogal druk en aanwezig.Elvis keek niet op of om ofzo maar je zit toch niet lekker dan.Ben nog heel hard langs de paddock opening gedrukt op Elvis omdat Imka in ene besloot het land in te stieren,maar ja Elvis is nogal bang voor haar dus sprong opzij.Met mijn beentje achter de paal.Deed behoorlijk zeer,maar ach kan gebeuren...Ze mogen de dijk(andere land) nog niet op deze week omdat ze grondmonsters gaan nemen vrijdag.Dus ze staan een beetje op rantsoen,misschien dat ze daarom het heen en weer hadden.
Rijden ging goed,we rijden altijd heel kort maar probeer veel overgangen te maken en wat doet hij dat goed.Met aangalopperen 1 sprongtje gemaakt meer niet.Hij is zo lief :L
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » di 21 jun 2011, 13:07

Elvis gaat de goede kant op, leuk Dees !:D

Ik wist het al van Eachann. Had al tegen Daphne gezegd, lekker stel zal dat worden bij elkaar, de Timorclub....ben benieuwd naar die fotos. ;)
Hopelijk vindt Ekkie zijn knuffel lekker...:D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 21 jun 2011, 13:34

Ekdal heeft wel even geleerd dat met de polletjes niet te dollen valt. O:) haha.....ben gelukkig wel wat gewend dus in dat opzicht niet bang ze door te pakken. Moet wel zeggen dat veel Timors wel meteen vertrouwd aanvoelen. Tenminste dat had ik met Ekdal wel, totaal anders dan Dieter maar dan toch ook wel weer echt een Timor nakomeling.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 21 jun 2011, 14:51

:= dat zei ik met Dieter ook al...stapte zo op en reed weg. Niks niet even aanvoelen..zo vertrouwd. (of we hebben het gewoon met onze eigen paarden jan..kan ook)
Geluk is de vrucht van intens werk
roos

Bericht door roos » di 21 jun 2011, 15:26

Wat grappig lijkt me dat. Alleen is Ekkie the big one...ik ben benieuwd hoe hoog ze hem gaan meten ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 21 jun 2011, 15:55

@ Roos toch zou je Ekdal niet zo groot verwachten qua stokmaat als ik hem zo onder het zadel zie. Als ik dan de foto's vergelijk met Elvis lijkt die toch groter. Ekdal is nog zo puppie voor de wagen lijkt hij al veel meer af. Gek is dat he! De Etjes doen het zo te lezen allemaal wel onwijs goed! Emy ook die doet niks eigenlijk maar dat wat er van haar verwacht word doet ze toch ook maar braaf. Een echt gehandicapten paardje haha. Ze is zo lief naast de scootmobiel! Ben echt benieuwd of ik het zelf aan durf om dr in te rijden, en hoe ze het gaat oppakken voor de wagen straks. Maar tot op heden ishet echt een poeppie!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » di 21 jun 2011, 16:00

Je hebt helemaal gelijk hoor Nanc. Ekdal lijkt idd klein....maar naast Danc is ie een grote vent zeg....moet er elke keer weer aan wennen hihi
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 21 jun 2011, 18:41

Zo zei ik toevallig vanmiddag tegen Dees dat je soms beter een iets kleiner fjordje die steviger kan hebben die dan groter lijkt als een grote smalle fjord is dan echt gezichtsbedrog... We hadden het erover of Dees hierna weer een Timor zou willen. Ik heb niet zo veel met afstamming dus ik heb niet perse dat ik van een bepaalde hengst een veulen zou willen. Al ben ik altijd al wel gek geweest van Reitze maar ik heb er een met een half papier haha. Papieren maakt mij echt niks uit als ze maar leuk mooi en vooral lief zijn!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » di 21 jun 2011, 19:26

Leuk lief en gezond is toch het belangrijkst

Ik denk ook dat Ek er over een jaar of 2 veel mooier(nog mooier)uit ziet. Zie Bink.....zijn halfbroer.

Danc is bijv 1.42 en Eachann ook, maar toch zou je dat niet zeggen omdat Danc natuurlijk veel meer spieren etc heeft.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 21 jun 2011, 20:09

En ik denk dat Dancer ook wat langer is. Tenminste dat is het verschil met Imka en Emy wel. Imka is langer als Emy en toont daardoor ook groter. Ik denk ook wel dat Ekdal uitgroeit tot een mooie fjord. Hij moet zich gewoon goed gaan ontwikkelen straks met spiertjes op zn lijfje hihi
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » di 21 jun 2011, 20:11

Daar heb je gelijk in. Danc is een stukje langer als dat Eachann is.

Ik ben al zo blij dat Ekdal er nu uit ziet zoals nu....als je weet hoe hij eruit heeft gezien.....
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 22 jun 2011, 12:07

Ekdal is vooral nog smal. Dat zei ik gister ook toen ik eerst Bink had gemend (die momenteel een kilootje teveel heeft naar mijn wens) en daarna Ekdal die weer ietsje erbij mag hebben: "ik men met de helft van zonet".
Maar wetende dat ik ook ooit zo op Bink heb gezeten/mee gemend...ook zo sprieterig...denk ik dat je Ekdal over twee jaar niet weer terug herkend qua breedte...al zal hij natuurlijk altijd wel smaller blijven dan sommige andere tanks...kijk...ala Flam gaat ie nooit worden, maar dat hoeft ook niet...

Gister was ie weer braaf voor de wagen :j...wou alleen niet echt stilstaan, beetje dreutelen..maar mag nu nog...hihi
Geluk is de vrucht van intens werk
roos

Bericht door roos » wo 22 jun 2011, 12:48

Wat een brave vent is Ekdal toch....ik herken hem straks niet meer hihi ;)

Daarom, met Ekdal komt het vast wel goed. :D Daarom zei ik ook dit jaar 37 punten en volgend jaar 39 haha ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » do 23 jun 2011, 07:42

Weer bijgekomen van de reis terug, van Eachann wegbrengen. Half 2 waren we pas thuis.
Maar wat was het het waard!
We hebben een leuke dag gehad.
Eerst lekker bij Esther haar paardjes geknuffeld, Tea en Hedwich naar voren gehaald voor een knuffelbeurtje. Tea kan niet stuk natuurlijk, en helemaal als mama van Eachann. En Hedwich is mooi joh, groot stevig veulen, met een prachtige schouder vind ik. Ze vond het knuffelen en kroelen heerlijk. Fjella en Digai zijn ook weer een stuk gegroeid en zien er goed uit, Digai is echt een knuffel schatje, Fjella een prachtige dame!
Daarna wat eten bij Esther en nog een heerlijk Nivea pakketje gehad van Esther voor mijn verjaardag.

Op naar Wanneperveen, Eachann stond zoals we hem gebracht hadden heerlijk van zijn hooi te peuzelen, heeft geen hinnik geveven, lekker rust.
Super leuk, een avondje te mogen kijken en iedereen met het mennen aan het werk te zien, ik vond vooral Bink en Annabel leuk om naar te kijken, zo beheerst hij voor de kar liep, en die beheerste galop die Bink voor de wagen liet zien was erg mooi.

Bart had Timor nog vast, om een merrie te schouwen, Eachann zat er zo interessant naar te kijken :D . Mooi paard blijft het toch, die Timor.
Ook leuk Eachann zo naast andere fjorden te zien, tot de conclusie gekomen dat Eachann een normale fjordenmaat heeft, hij valt er gewoon mooi tussen.

We zijn uiteraard heel benieuwd hoe onze gup het gaat doen, maar jullie houden ons wel op de hoogte he? *o/* *o/* *o/*
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Elvis

Bericht door Elvis » do 23 jun 2011, 08:08

Fijn dat Eachann er al zo rustig bij stond meteen,ben heel benieuwd om straks foto's te zien ingespannen en wel :))
Dus toch een normale fjorden maat Daphne!! ;)

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » do 23 jun 2011, 09:33

hier vandaag nog een reactie gekomen op het zoekertje waarin Jalenka te koop staat
(heb dat nog op een site open laten staan voor in geval van, en die geval van is aan het aankomen, mijn pa die zijn deel niet betaalt en we kunnen nu nog niet echt voor 2 pony's volledig zelf opdraaien)

die vrouw heeft veel vragen (nuttige ook) en toont echt geïnteresseerd
dus zal wel zien he

zit met een knoop in mijn maag hierdoor :=
roos

Bericht door roos » do 23 jun 2011, 10:13

Dat is idd lastig en snap je gevoel!

Eachann ook aan de slag...gezellig boel is het daar vast :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » do 23 jun 2011, 11:51

Het kan best zijn dat Eachann ook zo'n lekkere galop heeft, laten we tenminste hopen dat hij dat van zijn pa heeft, hihi.. Timor kan ook heel rustig galopperen, wel sprong maken, maar niet zo hard naar voren.

Oei, snap dat je met een knoop in je maag zit met Jalenka..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » do 23 jun 2011, 11:59

Ik hoop stiekem dat Ekdal wel een braaf buitenrijd paard wordt....Danc is het niet zo namelijk......
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » do 23 jun 2011, 13:35

Heel veel oefenen he Roos als hij terug is,dan word Ekdal dat vanzelf. ;)

Jeetje wat balen van Jalenka voor jullie,dacht dat het wel goed zat nu.Maar opzich als ze een ander huisje kan krijgen is dat voor jullie wel een stuk rustiger denk ik dan zo.Nu is het ook niet ideaal.
Gister was Elvis heel baldadig.Het idee was om op Imka even te gaan rijden door het land maar Elvis had wel zin om ons ritje even te terroriseren }-) Jeetje wat een kop trekt hij dan.Maar ach het begon te gieten hier dus ben na 15 minuutjes alweer gestopt helaas....
Emy kijkt alles dan maar even van een afstandje toe,ze denkt ook anders hangt hij bij mij weer in me nek.

Afbeelding
Plaats reactie