Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bailey

Re: Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Bericht door Bailey » za 15 jan 2011, 20:05

Yvonne, Bailey is nu ook lekker bijdehand hoor ;)

Wat een vervelende situatie Clau...

klinkt als een heerlijke rit Kristel, 20 kilometer is best een flinke rit!
Ik heb nog geen reactie van Reinou dus kan nog niet meekletsen over worsten

Bailey had vandaag een volledig kerststukje op z'n rug, jeetje wat was 'ie vies! Overal modder, op z'n rug mos, takjes en blaadjes en een paar lekkere dikke dreads in z'n manen. Zijn zelfverzonnen camouflage-oefening was in ieder geval geslaagd, je zag 'm bijna niet staan in de wei toen hij net voor de bomen stond :+
vera*

Bericht door vera* » za 15 jan 2011, 22:01

mrln_: wat had jou benthe? Iig fijn dat je weer kunt beginnen met opbouwen
Sterre: aah arme Bailey en dan vandaag weer een kerststukje op zijn rug.
Exeltje was gewoon een compleet varkentje vandaag. Claudia ging zijn benen
afspuiten en hij bleef maar vies bruin na druppen. Echt ieuwhh
Annalynn: fijn dat Bras zo lief voor je was :)
kristel: Klinkt als een fijn trainingsritje. Hoe vaak rij jij met beer zulke trainingsritjes.

Vandaag weer dus lekker bij de fjorden geweest. Helaas liep Vera niet helemaal
rad dus hebben we een poging tot paardenvoetbal aan de hand gedaan :P
Daarna had ik Exel en Vera nog verwend met een slobber. Met het gevolg dat
Exeltje zo keek:
Afbeelding
Daarna meneertje nog een schone stal gegeven. Vraag ik of hij om wil gaan
tilt hij zomaar zijn been bedreigend op. Hoe bedoel je meneer is in de uittestfase 8)7

En weet niet of het mag maar wil ook nog eff Vera haar mooie boogje showen
want mocht kappertje spelen bij Vera :D :
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 15 jan 2011, 22:10

Woooww, Vera had toch lange manen? Kort boogje, ben benieuwd hoe het eruitziet als het weer wat langer is!

Ik rijd zeg maar met op- en afbouw ritten. Afgelopen maandag 10 km, dinsdag vrij, woensdag wat licht bakwerk, donderdag 12 km, vrijdag vrij en zaterdag 20. Morgen 10 km stappen en dan is hij weer even vrij..dan wat bakwerk en volgend weekend weer een flinke rit. Soms zijn de pieken wat langer..dan rijd ik 2 langere ritten achter elkaar maar dan zet ik hem niet stil de dag erop..altijd even stappen/draven al dan niet erop..soms ook gewoon wandelen. Soms een periode wat meer bakwerk/les, afhankelijk van het weer..rijd het liefst buiten. Na volgende week is Beer een week vrij (ik ga op excursie naar het buitenland met mijn werk) en dan bouw ik het rustig weer op...dus opbouwen en afbouwen zijn onze sleutelwoorden!
vera*

Bericht door vera* » za 15 jan 2011, 22:17

ooowh oke dat klinkt als een fijne afwisselende week voor Beer :) En zo te lezen ben jij erg zuinig op beer :)

Uh ik ken Vera en Exel nu bijna een maand en heb Vera tot nu toe alleen maar
met korte manen gezien. Volgens mij heeft Claudia haar manen er af gehaald
omdat ze van de zomer erg begon te schuren dacht ik. En kristel is het boogje
te kort?
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 15 jan 2011, 22:32

Sterre jij hebt dus ook een varken in fjordenkleren, ik heb er ook zo eentje op stal staan 8)7

Kristel dat gaat lekker met jullie he? En Vera heb ik deze zomer al gekortwiekt, omdat ze de helft van haar lange manen kwijt was door het schuren ;( Vera laat overigens precies de "slechte" kant zien van de manen, want aan deze kant hingen haar manen, dus vooraan bij de oren is het nog wat naar buiten gebogen, vandaar dat het daar iets te kort lijkt.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 15 jan 2011, 23:00

Ik zou het boogje wel iets langer laten groeien...maar een paar keer heel kort bijhouden is wel fijn om het wat 'steviger' te laten worden na hangmanen. Ik zou het hoogste punt van de manen ook iets naar voren doen, richting oren, dan komt haar nek net wat voordeliger uit..zal even een foto van Beer zoeken met boogje..ik heb het boogje bij Beer meestal best lang/hoog, staat mooier bij zijn mega-hoofd en lange nek..

Foto's gevonden..wel van de zomer..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En jaaa, ik ben heeeel zuinig op Beer! We springen ook nog af en toe en we doen wat grondwerk..van alles wat dus!
Bailey

Bericht door Bailey » za 15 jan 2011, 23:31

lekker slobbersmoeltje van Exel Vera.
En wat leuk dat je de manen van je naamgenootje mag knippen van Clau!

Claudia, Bailey's varkengehalte valt over het algemeen erg mee gelukkig, maar dan valt het ook extra op als hij wel helemaal gecamoufleerd is ;)
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 16 jan 2011, 18:59

Ben wel heel benieuwd naar het 'kerststukje genaamd Bailey'!

Vera wat leuk dat je Vera mag knippen! Ik vind het vreselijk om te doen, en vind het heerlijk dat die van mij lange manen hebben. Kon het wel aardig maar een zware eczemer knippen is toch al moeilijk...

Vandaag bijna 20 km gereden met Brass, ze had er lekker tempo in, maar het was wel flink warm zeg! Ze is half geschoren maar toch is 12 graden te warm om met een deken aan haar op je rug rond te rennen. Of het moet weer gaan vriezen of ze moet helemaal kaal. Genoten van de pony.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Bailey

Bericht door Bailey » zo 16 jan 2011, 19:06

Tikje modderige maar intens tevreden poown na heerlijk ontspannen lang en laag te hebben gewerkt in de bak en daarna nog een buitenritje gemaakt te hebben.
(en z'n nieuwe dekje staat 'm zo goed!!)
Afbeelding
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 16 jan 2011, 19:10

Ik vind Bailey zó leuk! Helemaal mijn type Fjord!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 16 jan 2011, 20:05

Annalynn wat lekker joh om die 20 km op zo'n braaf paardje te doen :D En knippen is ook niet mijn ding, vandaar dat ik het meestal na 2 keer bijhouden zat was en die manen weer liet groeien. Alleen afgelopen zomer ben ik aan het "experimenteren" geweest met andere smeersels dan hetgeen ik normaal gebruik voor Veer en het gevolg was dat ze de helft van haar manen kwijt was, dus toen is de schaar er weer in gegaan en heeft Claudia besloten dat er toch echt niks anders meer op haar manen komt dan hetgeen ze haalt in België.

Sterre leuke foto van Bailey en wat een mooie kleur dat dekje zeg
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Elvina

Bericht door Elvina » ma 17 jan 2011, 17:16

Knappe Bailey :+:

Ik heb ook een hekel aan knippen maar kon het vorige week niet meer aanzien die manen dus heb toch de schaar er maar weer ingezet :P
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 17 jan 2011, 17:22

Ik ben ook fan van Bailey! Hij is zo knap!

Ik HOU van knippen! ;)
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » ma 17 jan 2011, 18:08

Hier meld zich nog een Bailey fan! Hij is gewoon ook woest aantrekkelijk met die manenbos (en ik hou echt NIET van lange manen bij fjorden!)
Ik heb gisteren ook weer geknipt, ik hou er van, maar wel met een goede schaar, das echt ZO belangrijk, het halve werk! Nu heb ik dus een rotschaar dus was het rotwerk ;)

Moeilijke beslissingen aan het maken de laatste tijd, misschien blijft Benthe hier wel in Duitsland..............
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 17 jan 2011, 18:09

Dit bericht vraagt om inbreken. Wat lees ik nu Marleen?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » ma 17 jan 2011, 18:21

haha! Tja, lastig.
Nouja ik begin straks weer met studeren, vier jaar lang als arme student en dan nog zoeken naar een baan en alles. Dan ben ik dus altijd gebonden aan Benthe. Dit klinkt heel negatief, zo is het eigenlijk niet want het is niet zo dat ik dat niet graag voor haar over heb. Dat absoluut. Maar realistisch gezien is het nou eenmaal niet fair om een paard te houden. Ten eerste omdat ik niet één vaste plek voor haar heb, waar ik totaal tevreden ben met waar ze kan staan. Dit betekent dat ze overal heen gesleept wordt. Ook heb ik straks eenvoudig geen tijd meer voor de totale verzorging omdat ik studeren moet.
Het is lastig uit te leggen, er zijn namelijk honderd argumenten te bedenken om het te doen. Maar net zo goed 100 argumenten om het niet te doen.
Zit ik al een tijdje mee, en nu komt er opeens een super aanbieding voorbij vliegen. Benthe staat nu op een super stal, heerlijke loopstal, super respectvolle, rustige groep, super verzorging, accomodatie, alles.
Nu was ik aan de praat met 2 stalgenoten, moeder en dochter. Dochter rijd al lang, moeder is er altijd bij maar rijd niet. Wil wel beginnen. Nu komt het er dus op neer dat zij op zoek is naar een fjord. Dit omdat ze helemaal verliefd is op Benthe (ja, wie niet ;) ), en omdat het wel een ras naar haar hart is.
Dit zet mij natuurlijk extra aan het denken, ik ken hun, ik weet dat ze super zijn voor hun paarden, ik weet dat ze dan hier kan blijven staan, dat ik hen nog een half jaar kan 'begeleiden' met Benthe. Maarja, het is ook 7 uur over de grens......

Lang verhaal, en ik heb ook het gevoel dat ik het niet goed uitleggen kan. Zoals ik de woorden lees, zo is het niet hoe ik het voel. We zullen zien, aan de ene kant heb ik eigenlijk de keuze al wel gemaakt, wil ik het beste voor Benthe dan moet ze hier lekker blijven, geen 10 uur weer terug naar NL in de trailer, super baasjes en lekker recreatief aan de hobbel (wat dan ook weer meteen een nadeel is, want dat paard kan gewoon veel! Maarja daar gaat die dochter dan misschien wel weer mee aan de gang).

We zullen het allemaal wel zien :) Het voelt heel dubbel en oneerlijk.
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 17 jan 2011, 18:52

Marleeeeen... :(:) Wat een keuzes zeg... succes ermee..ergens snap ik het heel goed maar het lijkt me een van de moeilijkste keuzes die je ooit zal gaan maken. Is verleasen geen optie? Dat je er in de vakanties naartoe gaat en dan gewoon per jaar bekijkt hoe het gaat? Mijn ervaring met HBO studies is dat je meer vrije tijd hebt dan tijdens welke studie dan ook! ;) Sterkte meis! :sorry:
vera*

Bericht door vera* » ma 17 jan 2011, 18:55

Kristel: Bedankt voor de voorbeeld fotos. Helaas moet ik nu weer een maandje
wachten en dan mag ik weer knippen. En klopt het dan dat Vera haar hoogste
boog punt voorbij die kruin hoort te zijn?
Sterre: Vind het knippen leuk om doen en Claudia vind het minder dus dat is
mooi 2 vliegen in een klap. En wouw wat een knapperd is Bailey echt een
voorbeeld voor Exel. Zal hem de foto van Bailey laten zien en zeggen dat zijn
manen ook zo mooi mogen worden :P
Elvina: dat vraagt om een manen foto:P
Mrln_: Oei wat een moeilijk beslissing. Is het geen idee om Benthe dan aan hun
te lease. Zodat ze daar wel een goed huisje heeft maar dat ze iig op papier
van jou blijft?
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 17 jan 2011, 19:10

Juist heel goed verwoord Marleen en eigenlijk snap ik je heel goed.
Succes met het maken van je beslissing, volg je hart dan zit het altijd goed. Ondanks dat het nog best eens pijnlijk en pittig kan zijn.
Keandra

Bericht door Keandra » ma 17 jan 2011, 20:10

marleen, volg je hart en doe waarmee je het beste doet volgens jou
voor alle2 de mogelijkheden zijn pro's en con's maar jij moet doen waar jij je goed bij voelt (en wat mss het beste is voor het paard)
in elk geval succes bij het maken van je beslissing

ik heb mss een plaats gevonden waar we vanaf deze zomer westernles kunnen volgen, niet overdreven ver van bij ons en schappelijk van prijs (doet ook veel)
Plaats reactie