haha! Tja, lastig.
Nouja ik begin straks weer met studeren, vier jaar lang als arme student en dan nog zoeken naar een baan en alles. Dan ben ik dus altijd gebonden aan Benthe. Dit klinkt heel negatief, zo is het eigenlijk niet want het is niet zo dat ik dat niet graag voor haar over heb. Dat absoluut. Maar realistisch gezien is het nou eenmaal niet fair om een paard te houden. Ten eerste omdat ik niet één vaste plek voor haar heb, waar ik totaal tevreden ben met waar ze kan staan. Dit betekent dat ze overal heen gesleept wordt. Ook heb ik straks eenvoudig geen tijd meer voor de totale verzorging omdat ik studeren moet.
Het is lastig uit te leggen, er zijn namelijk honderd argumenten te bedenken om het te doen. Maar net zo goed 100 argumenten om het niet te doen.
Zit ik al een tijdje mee, en nu komt er opeens een super aanbieding voorbij vliegen. Benthe staat nu op een super stal, heerlijke loopstal, super respectvolle, rustige groep, super verzorging, accomodatie, alles.
Nu was ik aan de praat met 2 stalgenoten, moeder en dochter. Dochter rijd al lang, moeder is er altijd bij maar rijd niet. Wil wel beginnen. Nu komt het er dus op neer dat zij op zoek is naar een fjord. Dit omdat ze helemaal verliefd is op Benthe (ja, wie niet

), en omdat het wel een ras naar haar hart is.
Dit zet mij natuurlijk extra aan het denken, ik ken hun, ik weet dat ze super zijn voor hun paarden, ik weet dat ze dan hier kan blijven staan, dat ik hen nog een half jaar kan 'begeleiden' met Benthe. Maarja, het is ook 7 uur over de grens......
Lang verhaal, en ik heb ook het gevoel dat ik het niet goed uitleggen kan. Zoals ik de woorden lees, zo is het niet hoe ik het voel. We zullen zien, aan de ene kant heb ik eigenlijk de keuze al wel gemaakt, wil ik het beste voor Benthe dan moet ze hier lekker blijven, geen 10 uur weer terug naar NL in de trailer, super baasjes en lekker recreatief aan de hobbel (wat dan ook weer meteen een nadeel is, want dat paard kan gewoon veel! Maarja daar gaat die dochter dan misschien wel weer mee aan de gang).
We zullen het allemaal wel zien

Het voelt heel dubbel en oneerlijk.