Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
roos

Re: Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4

Bericht door roos » do 03 feb 2011, 17:05

Danc heeft ook slechte hoeven hoor...wat een drama's heb ik de afgelopen 14 jaar gekend zeg...pffff echt! Ik weet er alles van. Met springschoenen is het wel redelijk te doen hoor, maar straks als het weer droger wordt dan begint het drama weer. Overigens in de winter zijn ze te nat als het heeft geregend en dan zijn ze hoeven ook niet fijn.
Ekdal heeft wel redelijk goede hoeven en die krijgt voorlopig ook geen ijzers, of het moet echt nodig zijn. Dan wel, maar volgens de smid kan ik wel af met hoefschoenen(als dat nodig mocht zijn, aangezien als je buitenrijd je hier alleen over de straat kan..niks bijzonders aan dus)

Ik ga zo maar eens naar stal. Stalgenoot mest Ekdal meestal uit, maar die is ziek dus ik hoop dat Ekdal schoon is want mijn rug vindt dat wel fijn. Probeer ook nog ff Danc te rijden want het schijnt morgen en van het weekend rot weer te worden.
Dees, ja echt mijn houding is niet geweldig, maar ik probeer gewoon te gaan zitten hoe het het meest comfortabel zit, niemand die me ziet haha ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 03 feb 2011, 17:57

Vandaag is de smid bij ons geweest. En Evita wilde d'r voorvoetjes niet zo goed geven... Op een bepaald moment stond ze op d'r achterbenen, met d'r voorbenen half over de smid. Ze heeft even flink op d'r duvel gehad! Is ze nou helemaal?

Ze kwam vanochtend wel vrij stijf uit stal. Dat dacht ik eergisteren al te zien. Ws heeft ze een gekke serie bokken of zo gedaan op een vrij harde ondergrond. Ik ben bang dat ze een spiertje heeft verrekt of zo. Nu is het dan ook nog eens zo, dat ze heel veel staat te schrapen en dus ook korte voorvoetjes heeft. We gaan nu op zoek naar een rubberen mat voor in de stal. Iemand die nog over?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Keandra

Bericht door Keandra » do 03 feb 2011, 18:30

nee, geen rubber mat over, heb er zelf geen, jammer genoeg

herken dat van bij Githa destijds, die heft op 3 ijzertjes gekregen vooraan omdat haar voeten ongelijk afsleten omdat ze continu stond te schrapen met haar voorbenen. was dus simpel, ijzers eronder voor ons, kon ze haar voeten ze ongelijk niet zetten (nu hebben we dat probleem wel opgelost door training zodat ze zich niet meer verveeld, wat ook veel doet natuurlijk)
roos

Bericht door roos » do 03 feb 2011, 20:31

IK heb ook geen mat. Ekdal schraapt alleen in zijn hooi, op de poetsplek oid nooit.
Ekdal heeft een keer met zijn achterhoef op de teen van de smid gestaan. Nou mijn smid is de rust zelve maar Ekdal kreeg toen flink op zijn falie! Overigens Ekdal heeft ook wel eens dagen dat ie geen zin heeft om zijn hoeven te geven, vooral rechtsvoor. Dan gaat meneer hangen en gek doen maar dan laat ik gewoon zijn hoef los en dan valt hij op zijn knieeen.Niet zo leuk maar daarna doet hij het niet meer.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » za 05 feb 2011, 09:59

jalenka staat dan toch niet mank
we hadden ze dinsdag buiten gelaten op de weide en toen liep ze niet 100%
dan heeft ze boxrust gekregen tot vandaag

en vandaag was het een explosie op de weide, niks onzuiver, niks onzeker
gaan met die banaan dacht ze
(we hadden jammer genoeg geen camera mee _-:( )

totaal niet mank, bokken steigeren en rare sprongen maken
Jalenka is super *o/*

ben een beetje blij maar 8)7
roos

Bericht door roos » za 05 feb 2011, 11:51

Kan me voorstellen dat je blij was!!!!!(of bent ;) )
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » za 05 feb 2011, 11:58

Kan iemand mij vertellen hoe het ookalweer zit met DNA test laten doen en dat je dan zo'n sticker krijgt voor in het paspoort? Ekdal moet nog namelijk ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » za 05 feb 2011, 12:00

kan ik niet mee helpen, wordt niet gedaan in BE, sorry

we gaan ze morgen terug buiten zetten, maar dan wel met camera in de aanslag 8-)
roos

Bericht door roos » za 05 feb 2011, 12:03

Ja leuk fotos! Met actie he ;)

Doen ze geen DNA test in Belgie. NOu ik kan je zeggen Ekdal is echt van Timor hoor..... ;)

Gaat iedereen hier weer naar de keuring dit jaar?
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nina1993

Bericht door nina1993 » za 05 feb 2011, 12:07

roos schreef:Kan iemand mij vertellen hoe het ookalweer zit met DNA test laten doen en dat je dan zo'n sticker krijgt voor in het paspoort? Ekdal moet nog namelijk ;)
Je hebt als het goed is een rekening (los papiertje) in het paspoort zitten of in ieder geval meegekregen bij de uitgifte van het paspoort op de keuring. Je betaald dit bedrag en dan zorgt het stamboek ervoor dat de haren getest worden. Daarna ontvang je vanzelf de sticker in huis die je achter in het paspoort kunt plakken.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 05 feb 2011, 12:13

Suzanne, matten zijn helaas vrij duur ook nog. Tenminste van die urinedoorlatende rubber matten. Zit er ook voor te kijken en heb meerdere prijsaanvragen gedaan. De goedkoopste is 41 euro voor een mat van 100 x 100 cm. Maar boeren hebben soms ook nog rubber matten over, zijn alleen iets anders van constructie. Balen is dat altijd als ze gaan schrapen op stal.

Eskil en Evian beginnen echt een volwassen look te krijgen. Het hoofd van Eskil krijgt steeds meer uitstraling en wat meer in verhouding, ook niet onbelangrijk :D Evian die krijgt steeds mooiere botlijnen.
Voor de rest wordt er nu weinig mee gedaan, ze staan lekker bij de rest en zitten elkaar soms wat te klieren en te rennen. Over een tijdje maar beginnen met schriktraining enzo :)
roos

Bericht door roos » za 05 feb 2011, 12:42

nina1993 schreef:
roos schreef:Kan iemand mij vertellen hoe het ookalweer zit met DNA test laten doen en dat je dan zo'n sticker krijgt voor in het paspoort? Ekdal moet nog namelijk ;)
Je hebt als het goed is een rekening (los papiertje) in het paspoort zitten of in ieder geval meegekregen bij de uitgifte van het paspoort op de keuring. Je betaald dit bedrag en dan zorgt het stamboek ervoor dat de haren getest worden. Daarna ontvang je vanzelf de sticker in huis die je achter in het paspoort kunt plakken.
Dat zat er idd bij, maar waar het gebleven is ...ja echt heel erg is dat :o
Misschien dat iemand hier het bedrag weet en het rekeningnummer waarop ik het geld moet storten ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 05 feb 2011, 13:43

Ik denk dat je dat ook op de site van het stamboek kan vinden toch?
www.fjordstudbook.com
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 05 feb 2011, 15:33

@Roos: Toevallig heb ik de rekening van het DNA van Flam hier nog liggen dus ik kan je even vertellen hoe of wat. Het bedrag wat je over moet maken is € 45,22, het gironummer is 144797 t.n.v. Vereniging "Het Nederlandse Fjordenpaardenstamboek" o.v.v. naam en levensnr. van je paard, in jouw geval dus Ekdal 20080117. Zodra de betaling binnen is bij het stamboek laten ze de test voor je uitvoeren. Daarna krijg je de sticker thuisgestuurd die in het paspoort geplakt moet worden. Is een speciale pagina voor gereserveerd.

Over de rubberen matten. Wij hebben in het roostergedeelte van onze stallen ook de matten liggen waar Yvette over schrijft en ik moet zeggen, ze bevallen ons erg goed.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
roos

Bericht door roos » za 05 feb 2011, 16:23

Dank je wel Anita!Ik dacht oja dat moet ik ook nog doen.....:D

Wat een wind zeg...hoop echt dat de wind beetje gaat liggen ik waai op de fiets zowat weg.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 05 feb 2011, 18:49

Grr ons schrikdraad apparaat heeft kuren, en wat denk je we komen op stal staan er drie grijze rakkers in het weiland ons schaapachtig aan te kijken toen we aan kwamen lopen. Ik vond het al zo appart toen we de hoek om kwamen lopen en we geen paardjes zagen staan. Toen dacht ik nog nou ja misschien in de hoek. Maar nee. Ik zeg nog heel dom de paarden zijn weg.... Maar ze stonden in het weiland donderstralen! Ze weten het meteen he als er geen stroom op staat!

We hebben een nieuwe batterij gekocht de oude was pas 6 weken oud maar goed we dachten we proberen een nieuwe en anders word ie waarschijnlijk maandag opgestuurd we hebben namelijk nog garantie op dat ding! Heel irritand namelijk als ze telkens ook meteen door hebben als hij het niet doet, en dan of 30 kg bix opeten of het weiland in gaan! Het land begon net een beetje bij te trekken!

Verder is vandaag mn kar opgehaald. Mn vriendin heeft een noordzweedspaard en wilde graag met een vierwieler rijden. Mocht ie bevallen dan wil ze hem waarschijnlijk overkopen. En ga ik toch maar in de tijd kijken voor een kleinere!

Dus druk dagje hier!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 05 feb 2011, 19:03

Ik ben bijna trouwens jarig, en ik heb aan Dees een touwhalster gevraagt en een cross rope bridle dat is een touwhalster waar je mee kan gaan rijden. Ik hoop op Emy bitloos te kunnen gaan rijden lijkt me erg gaaf om te doen! Van de week heb ik ook geprobeerd om kunstjes met haar te doen. Eerst wilde ik voetje doen maar dat snapte ze echt niet. Daarna dacht ik dan begin ik wel met knielen en dat deed ze toch super die gekke pony. Ze ging echt al helemaal op dr knie zitten hihi. Ik was wel super trots op dr hoor! hihi wilde ik nog even kwijt ;)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » za 05 feb 2011, 22:14

Wat leuk Nanc, knappe Emy!
En dat schrikapparaat dat is minder. Ik ben er altijd bang voor om zelf een schok te krijgen ;)

Ik wacht nog steeds op een tandje van Ekdalia, maar die willen er niet uit vallen, zo jammer!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » za 05 feb 2011, 22:18

hier weten ze dat ook maar al te goed, maar je kunt wel nog dreigen door hen naar een draad te sturen ~~}>
zijn ze terug bij de les en blijven ze tenminste braaf bij je O:)

we vinden het hier toch een groot verschil nu ze terug degelijk gevoederd worden :o
bommetjes zijn het, zou er zo niet op durven :=
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 06 feb 2011, 09:18

roos schreef:Wat leuk Nanc, knappe Emy!
En dat schrikapparaat dat is minder. Ik ben er altijd bang voor om zelf een schok te krijgen ;)

Ik wacht nog steeds op een tandje van Ekdalia, maar die willen er niet uit vallen, zo jammer!
Ik ben er ook als de dood voor Roos! Dees doet ook meestal alles met het stroom. Ik doe wel draad verzetten enzo en dan verzet ik uiteraard ook het apparaat maar een batterij vervangen doet dees }-)

Elvis stond van de week heel appart te doen en ineens gooit die er gewoon een dop/kies uit. Grappig joh!

Gister dus niks gedaan meer met Emy was wel de bedoeling maar ja ze liepen al in het land en ik had te veel gedaan om de stal heen. Maar ze heeft zich dus wel lekker vermaakt :D
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Plaats reactie