B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bailey

Re: B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Bericht door Bailey » zo 07 mar 2010, 20:31

Fijn dat het zadel zo goed bevalt en dat ze er zo goed mee loopt.

dankjullie voor de dekjes-complimenten ;)
Kristel, ik heb hem helemaal zelf gemaakt, niet alleen de biesjes.
Wat leuk dat je samen met Beer EN de man hebt gewandeld! Goed ook dat zijn temperatuur aan't zakken is.

Wauw Marleen, die boerderij klinkt wel heel tof! Wil ik ook wel :D

Gaaf behang zeg Tessa, wat fijn dat Beauty zo goed loopt.

Bailey heeft vandaag een pedicure van de hoefsmid gehad. Hij is zo braaf en heeft zulke nette voetjes dat dat echt zo gepiept is. Toen heeft hij Bailey's voeten nog in de olie gezet omdat hij dat leuk vond en het zo mooi stond, hihi!
Elvina

Bericht door Elvina » ma 08 mar 2010, 07:35

Hier even snel een berichtje vanaf m'n werk ;)

Zaterdag stond Beauty heel raar de knoersen met d'r tanden en te kauwen terwijl ik d'r niks gegeven had.. Denk moet toch even kijken :P Ik mond open, spuugt ze zo een tand uit :P Lekker aan het wisselen dus :))
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 08 mar 2010, 10:25

Hahaaaa ooh wat leuk! Heb je 'm bewaard? Beer had laatst ook een gat aan de zijkant hah.. heeel klein tandje kwam er door heen.. zo schattig staat dat!

Vanmiddag komt de dierenarts even kijken bij Beer.. Hij komt op stal om te enten dus ik heb even aan de stalbaas gevraagd of hij ook even bij Beer wil kijken..luisteren naar de longen enzo..als ie er toch is...wel zo handig.. Kreeg ik een sms terug: oke

Heerlijk, boeren en mobiele telefoons! ;)
Anouska

Bericht door Anouska » ma 08 mar 2010, 15:27

Heb ook weer even bij gelezen. Bjørn heeft zich netjes gedragen met grondwerk, en dominantie spelletje. Ga zo eens even kijken hoe de longeerbak is, als goed, wordt er gewerkt. Het sneeuwde hier vanochtend, vandaar.

Wat een gaaf dekje Sterre!

Mooi behang Tessa!

Weet je al meer over Beer Kristel?
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Elvina

Bericht door Elvina » ma 08 mar 2010, 17:18

Jaa ik heb m nog :D Heb d'r wolfstandjes ook nog ;) En ik had een kies maar weet niet of ik die nog heb..

Had lekker willen rijden vanavond maar heb pijn in m'n rug en voel me niet zo fit.. Gelukkig heeft vriendlief d'r even losgegooid en gelongeerd :)
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 08 mar 2010, 17:33

Nou de eerste berichten zijn niet zo positief...bronchitis.. ga straks de dierenarts even bellen voor meer info.. Beer heeft een spuit gehad voor zijn longblaasjes..stalbaas kon niet veel zeggen want was retedruk..alleen dat het ook prima kan genezen maar bij bronchitis denk ik meteen aan iets chronisch.. .ik ben best bang.. straks hopelijk meer informatie..
Keandra

Bericht door Keandra » ma 08 mar 2010, 17:45

aj kris

dacht dat het juist aan het beteren was?
:(:)

hier heeft onze bijrijdster gisteren les gekregen met Githa van MIJ
en het ging super, gewillige leerling met gewillig (wel ietwat lui) paard (reden=> hengstig)

veel lastige on-manege oefeningen gevraagd, was Hannah niet gewoon
er hangen bij ons geen letters in de piste, dus moet je alles op zotte plaatsen zo doen, alleja. Dus een punt om aan te draven of stappen was witte poort. en dan moest ze een nette volte draven, met binnenstelling, goede beenhouding, en dan terug keurig naar stap. Het aandraven mocht ook niet na 5m gebeuren, wou dat Githa keurig wegdraafde met een goede impuls ... Ze heeft dus telkens iets anders moeten doen, dan hier aandraven dan daar, dan hoefslag volgen ... Githa ging zowaar luisteren en aan de teugel lopen met haar nieuwe bitloze hoofdstel. Ze was er met haar gedachten helemaal bij. *o/*
(ik ben een strenge instructeur vind ik van mezelf, maar weet wel de goede en slechte punten aan te halen, en de ruiter aan het lachen te brengen waardoor er geen stress is tijdens de les *o/* )
op het einde hadden we 4 balken op de cirkel gelegd waar ze netjes in het midden over moest, zonder veel gerace en toestanden, want madame werd enthousiast :=
had ik de leuke oefening gevonden dat ze Githa telkens voor de balk moest weten te parkeren B-) en eens dat dat goed ging moest ze Githa over de balk parkeren, lees: met voorbenen over de balk en met de achterbenen nog aan de andere kant
dit was grappig maar een super oefening want hannah kreeg het aan het lachen toen ze goed door had wat de bedoeling was. Had ze dus nog nooit moeten doen, heeft ze het toch 3 keer perfect kunnen doen, want ja Githa zou Githa niet zijn om dan toch nog snel een been bij te trekken O:)
volgende zondag krijgt ze weer les van Mij en een beetje van Leslie (die neemt de galop voor zijn rekening, ik al de rest)

;)
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 08 mar 2010, 17:54

Klinkt goed Sofie! Je hebt je roeping gevonden..jij gaat gewoon lekker de instructeurs papieren halen en lesgeven! ;)

Dierenarts was al naar huis maar ik word morgenvroeg rond 8 uur meteen teruggebeld voor uitleg. Heb net even Viv gebeld...wist even niet meer wat ik moest.. maar ik ben goed gerustgesteld.. Ik ga morgen even wat vitamientjes voor Beer halen en hij krijgt een tijd echt vrij om goed beter te worden. Lekker een stukje wandelen van de week als het lekker weer is.
Keandra

Bericht door Keandra » ma 08 mar 2010, 18:02

ehm, dan zal ik toch aan een goed rijpaardje moeten aangeraken hoor, denk dat ik met Githa het basisparcours niet haal
(vrees dat ze bij de paarden zal moeten springen, dat zal dan 1.10 worden en dat zal ze mogen op concours want ze is niet groot genoeg _-:( )

dus ga dat nog even afwachten, mss dat ik binnen enkele jaren kan vragen aan de stalbaas of ik een paardje mag gebruiken om instructeurs diploma mee te mogen halen, denk dat dat geen probleem zal zijn. (zou dan mss wel gewoon op stal mogen beginnen lesgeven, ik beginners, stalbaas en zoon en dochter springlessen :)) ) we zien wel
Anouska

Bericht door Anouska » ma 08 mar 2010, 18:30

Klinkt goed Sofie!

Het komt echt helemaal goed met Beer Kristel, maak je nou niet gek! Ff lekker uitzieken en vitamine spuit erin wat Viv ook al zei. :(:)

www.fitenvitaaldier.nl
Elvina

Bericht door Elvina » ma 08 mar 2010, 18:33

ahh arme Beer! Maar komt vast wel goed!

Leuk om te horen dat het zo goed gaat Sofie!
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 08 mar 2010, 19:06

Dank voor de bemoedigende woorden.. het komt hopelijk ook weer goed maar ja, dingen als dampigheid enzo gaan wel door je hoofd.. Ik zag al stapritjes van 20 minuten voor me met een hijgend paard..leuk met mijn endurance ambities! Morgen eerst maar eens de DA vragen hoe en wat..
Laatst gewijzigd door kristelhans op di 09 mar 2010, 06:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » ma 08 mar 2010, 22:15

He gatver Kristel, wat een rot verhalen, hopelijk valt het allemaal wel mee. Ik ga voor jou en Beeremans duimen! Maar Beer is jong en sterk dus denk dat hij wel wat kan hebben hoor.

Klinkt super, Sofie! Leuk dat Hannah zo fanatiek is. Volgens mij heb je wel geluk met dat meiske!

Ik had vanavond les en heb zuslief mee gesleurd, gewapend met camera en dressuurproevenboekje (leuk galgjewoord :D)
Ze heeft een filmpje gemaakt maar aangezien het niet echt een lichte binnenbak is, is er weinig te zien. Ik zal kijken of ik hem nog wat kan opkalefateren (wat een stom woord, schrijf je dat zo??? :x )
Daarnaast heeft ze het voorlezen van het proefje geoefend met mijn instructrice ernaast; handig! Ik sta nog niet op de startlijst van vrijdag en/of zaterdag maar wel op de 1e plek op de wachtlijst dus komt hopelijk goed!
Dan kan zij voorlezen en groomen, leuk! :D
Proefje ging redelijk, had al een te zware les gehad om nog een proefje er achteraan te doen, dus niet zo actief meer. Arm peerd :(:)

Wel vast een lieve foto van een onderonsje na het rijden (en rollen :Y) ). Wat een liefje toch ook :+:

Afbeelding

En wat betere kwaliteit met flits;
Afbeelding
Wat een slank, lang ding lijkt het hier hè :=
check mijn michelin-pop-jas := hehe had 2 truien aan, 't was kouddd!

zucht... ik ben verliefd op mijn bollie :# :wave:
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Bailey

Bericht door Bailey » ma 08 mar 2010, 23:21

oh Kristel, wat kan ik het me voorstellen dat je je zo zorgen maakt om Beer! Ik hoop toch echt dat hij er weer bovenop komt en dat het allemaal meevalt.

Een lief onderonsje Marleen, ziet er gezellig uit!

Gaaf dat je een tandje hebt Tessa, ik heb er ook eentje van Raya, Bailey's moeder.
Ik zit afentoe aan Bailey's tanden te morrelen in de hoop dat ik er ook eentje van hem krijg, hihi

Ben bezig met mijn afstuderen... Tricky, want mijn afstuderen gaat over vertrouwen en communicatie tussen mens en paard/dier terwijl een best groot deel van mijn klasgenoten en leraren compleet niets met dieren heeft en dus ook geen idee waar ik het over heb of waar ik naar toe wil.
Ik heb al wel vaker met dieren als onderwerp gewerkt, maar nog niet eerder op deze manier, dus het is een hele uitdaging om de kunstwereld samen te brengen met de paardenwereld ;)
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » di 09 mar 2010, 06:24

haha je zou ze wel willen trekken hè ;) Ik heb er geen een van Benth, helaas!

Wat gaaf dat je daar je afstuderen over doet zeg, wat voor opleiding doe je precies??

Goed ik heb het filmpje geupload. Maar ZWAAR slechte kwaliteit, vooral op het begin. En wat ik zie komt niet helemaal overeen met wat ik zelf voel als ik er op zit, maargoed :Y)

Dit is het begin van de les, ik was haar net iets meer aan het oppakken. Ze is nog erg onrustig met haar hoofd, zoekende naar de goede hoofd-halshouding. Je ziet haar heel vaak inknikken, ik hoef mijn binnenhand maar even wat druk te geven en ze knikt meteen +:)+ Was eerder wel anders dus ben hier heel blij mee! Later in de les was ze meer ontspannen en veel rustiger in haar hoofd. Ze heeft altijd even nodig om bij de les te komen haha :x
Ohja bij 0.47 gaat ze half gevloerd, ze struikelde :z
Let niet op het michelin-poppetje daarboven op (ik := ) maar 'k had het koud en dat komt mijn houding niet echt te goede.

Gooeeed. ik ben alles aan het goedpraten; SORRY! Hier komtie! Ik zet hem maar niet op pp, kwaliteit is beetje te bagger daarvoor. Bovendien is het ook niet een filmpje wat ons rijden echt goed laat zien vind ik. Maar zuslief had aan het einde van de les koude vingers dus wilde niet meer filmen..

http://www.youtube.com/watch?v=VWt2298cXPU
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Anouska

Bericht door Anouska » di 09 mar 2010, 16:57

Jammer dat het filmpje zo donker is Marleen. Het viel me meteen op dat ze in de r-achterknie vreemd beweegd.

www.fitenvitaaldier.nl
Elvina

Bericht door Elvina » di 09 mar 2010, 17:43

Leuk filmpje hoor :) Ze is idd wat onrustig met d'r hoofd maar komt vanzelf wel goed hoor. Ze loopt wel in mooie houding vind ik, als je Beauty aan de teugel ziet lopen die gaat meteen heel diep. Weet niet hoe ik ooit een mooie dressuurhouding eruit moet rijden :P:P

Net nog gereden, voor het eerst na lange tijd weer in buitenbak :D en ze zette geen pas verkeerd. Ze was alleen zooo sloom :( Dus ben veel overgangen aan het rijden en aan het schakelen. Ook nog even binnen proefje geoefend. Kon d'r op 2 pinken rijden vandaag zo los dat ze was (thnx to m'n stalgenoot :D) maja ze was alleen niet al te voorwaarts dus :P Maar als ze zaterdag zo loopt ben ik heel tevreden :D
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 09 mar 2010, 17:45

Hoooi, ben ik weer..ik lees later even bij.. Heb drugs voor Beer gehaald en hij is weer bekapt vanmiddag..ben benieuwd..heb een updeet in ZB geschreven..
Anouska

Bericht door Anouska » di 09 mar 2010, 20:14

Zoals ik ook in ZB schreef, komt goed met Beer!

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » di 09 mar 2010, 21:25

Inderdaad een heel donker filmpje Marleen! Leuk om jullie samen aan het werk te zien.
Ze doet hard je best voor je!

Ik studeer grafisch ontwerpen aan de kunstacademie in Utrecht.

Kristel, we duimen hier zo hard voor jou en Beer. Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt, natuurlijk maak je je verschrikkelijk zorgen. Een dikke knuffel voor jou en hem.
Plaats reactie