aj kris
dacht dat het juist aan het beteren was?
hier heeft onze bijrijdster gisteren les gekregen met Githa van MIJ
en het ging super, gewillige leerling met gewillig (wel ietwat lui) paard (reden=> hengstig)
veel lastige on-manege oefeningen gevraagd, was Hannah niet gewoon
er hangen bij ons geen letters in de piste, dus moet je alles op zotte plaatsen zo doen, alleja. Dus een punt om aan te draven of stappen was witte poort. en dan moest ze een nette volte draven, met binnenstelling, goede beenhouding, en dan terug keurig naar stap. Het aandraven mocht ook niet na 5m gebeuren, wou dat Githa keurig wegdraafde met een goede impuls ... Ze heeft dus telkens iets anders moeten doen, dan hier aandraven dan daar, dan hoefslag volgen ... Githa ging zowaar luisteren en aan de teugel lopen met haar nieuwe bitloze hoofdstel. Ze was er met haar gedachten helemaal bij.
(ik ben een strenge instructeur vind ik van mezelf, maar weet wel de goede en slechte punten aan te halen, en de ruiter aan het lachen te brengen waardoor er geen stress is tijdens de les

)
op het einde hadden we 4 balken op de cirkel gelegd waar ze netjes in het midden over moest, zonder veel gerace en toestanden, want madame werd enthousiast
had ik de leuke oefening gevonden dat ze Githa telkens voor de balk moest weten te parkeren

en eens dat dat goed ging moest ze Githa over de balk parkeren, lees: met voorbenen over de balk en met de achterbenen nog aan de andere kant
dit was grappig maar een super oefening want hannah kreeg het aan het lachen toen ze goed door had wat de bedoeling was. Had ze dus nog nooit moeten doen, heeft ze het toch 3 keer perfect kunnen doen, want ja Githa zou Githa niet zijn om dan toch nog snel een been bij te trekken
volgende zondag krijgt ze weer les van Mij en een beetje van Leslie (die neemt de galop voor zijn rekening, ik al de rest)